Урок до виховної години "Вибір майбутньої професії"

Про матеріал
Доповнення до Презентації виховної години "Вибір виховної години" Тема виховного заходу: Вибір майбутньої професії Мета: • формування в учнів відпові¬дального ставлення до вибору професії; • активізація процесу формування психологічної готов¬ності учнів до професійного самовизначення; • актуалізація проблеми ус¬пішного вибору професії; • показати важливість та позитивні сторони «роботи по душі» • діагностика особистих здібностей та схильностей кож¬ного учня. Обладнання: гірлянда з аркушів, на яких написано іме¬на учнів з відображенням їхніх професійних прагнень у вигляді малюнків, речи, що символізують деякі види професій, презентація.
Перегляд файлу

 


Міністерство освіти і науки України

КЗ СЗШ №28 КМР

 

 

ЗВІТ ПРО ВИХОВНУ РОБОТУ

 

Вибір майбутньої професії

Провела заняття ____4.12.2020_____________

                    

Виконала вчитель фізики та класний керівник 11-А класу  

 

Данчук Інна Анатоліївна

 

 

 

                                            

 

 

                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кам’янське

2020

 

 

 

 

 

 

 

Тема виховного заходу:    Вибір   майбутньої професії

Мета:

  • формування в учнів відпові­дального ставлення до вибору професії;
  • активізація процесу формування психологічної готов­ності учнів до професійного самовизначення;
  • актуалізація проблеми ус­пішного вибору професії;
  • показати важливість та позитивні сторони «роботи по душі»
  •   діагностика      особистих здібностей та схильностей кож­ного учня.

 

Обладнання: гірлянда з аркушів, на яких написано іме­на учнів з відображенням їхніх професійних прагнень у вигляді малюнків, речи, що символізують деякі види професій, презентація.

Хід заняття

1.  Вступне слово вчителя. (Під час вступного слова на презентації показано Слайд_1)

Доброго дня! Ми розпо­чинаємо нашу класну годину, присвячену вибору вашої май­бутньої професії. Я переконана, що багато хто з вас уже обрав свій подальший шлях у житті, а дехто, можливо, ще вагається…

До сьогоднішнього нашого виховного заходу я попросила всіх вас відобразити (намалювати або роздрукувати) свій вибір майбутньої професії на арку­шах. У результаті ми створили цю гірлянду, де представлено своєрідні візитні картки кожного з вас. Отже, розкажіть (пару слів), що тут зобра­жено і саме чому вам захотілось відобразити саме такий малюнок.

  1. Діти розповідають про свої малюнки.  (Слайд_2)
  2. Слово вчителя

Подивіться, які різні професії ви обрали. Серед нас у цьому класі присутні майбутні лікарі та інженери, психологи та акто­ри, є архітектор, стиліст, кухар і перукар, журналіст, і можливо футболіст й політик!

Я хочу звернути вашу увагу на те, що багато учнів  пов’язують свою майбут­ню працю з медичним обслу­говуванням людей, правовою допомогою, вивченням, описом і дослідженням людей. А май­же п'ята частина учнів пов'язує своє майбутнє з мистецтвом. Але зверніть також увагу на те, що на нашій гірлянді є знаки за­питання, їх у нас троє, тобто 3 учня ще не визначилися з вибором. Отже, тема нашої класної годи­ни дуже актуальна.

4.  Бесіда з учнями.
Пропоную учням відповісти на запитання:

 Чи свідомо ви зробили свій вибір?

 Що саме вплинуло або хто вплинув на ваш вибір?

5.  Слово вчителя

Сьогодні ми з вами спробує­мо актуалізувати проблему ус­пішного вибору професії, сфор­мувати відповідальне ставлення до свідомого вибору вашого майбутнього. Звичайно, вибір професії складне завдання. Для того, щоб досягти успіху, треба чітко усвідомлювати, чого саме ти хочеш, і правильно йти своїм шляхом.

Усі люди обирають професію по-різному, але можна визначи­ти декілька загальних підходів до цього вибору.

Звернемо увагу, що на вибір професії впливають декілька чинників.

І чинник (головний)  Наслідувати батьків

Це шлях, коли все виріше­но завчасно, коли в родині іс­нує традиція вибору професії. Проте в історії є чимало при­кладів серед видатних акторів, політиків, бізнесменів, які свого часу порушили родинну тради­цію і стали успішними в житті. Це доводить важливість осо­бистого вибору.

Приклад_1

Прийомна дочка Тома Круза і Ніколь Кідман після розлучення батьків виїхала з Америки, деякий час жила з батьком і його другою дружиною Кейті Холмс, а потім почала самостійне життя в Лондоні. Нещодавно вона закінчила академію Vidal Sassoon, де здобула професію перукаря, і тепер працює в одному з місцевих салонів. Ніхто з клієнтів Ізабелли навіть не здогадується про те, хто її батьки.

Приклад_2

Ділан Лорен  - Донька знаменитого модельєра Ральфа Лорена і його дружини Рікі-Енн Лоу-Бір. У 1996 року вона закінчила Університет Дьюка, де вивчала історію мистецтв, а через 5 років відкрила в Нью-Йорку ( а потім і в інших містах США) цукерковий магазин, оригінально його оформивши. Кондитерською справою Лорен вирішила зайнятися після того, як в дитинстві побачила фільм «Віллі Вонка і шоколадна фабрика»

Приклад_3

А бувають ситуації з життя, де навпаки батьки не бажаюсь своєї долі дитині. Вважать свою професію складною, важкою, не стабільною…

Сьогодні Бенедикт Тімоті Карлтон Камбербетч безумовно наймодніший британський актор театру і кіно. Усі знають його з відомих фільмів  «Шерлок Холмс» і «Доктор Стрендж» Це успішна і цілеспрямована людина.

Але батьки не захотіли, щоб син пішов по їх стопах і теж став актором. Вони наполягали на тому щоб Бенедикт знайшов собі більш стабільну професію. Йому пророкували кар'єру адвоката і це неспроста. Багато з його далеких предків займали в Великобританії важливі державні пости, можливо, саме тому батько з матір'ю віддали Бенедикта в престижну лондонську школу для хлопчиків Херроу.

Але звертати увагу на майстерний талант майбутнього актора почали ще з дитинства. Пізніше Бенедикт закінчив університет Манчестера і мав додаткову освіту в лондонській школі музики і драматичного мистецтва. Відразу після навчання він з великим успіхом дебютував на сценах провідних британських театрів, граючи в основному головні ролі в тому числі і шекспірівського Гамлета.

ІІ чинник «Куди всі, туди і я»

Цей варіант доволі часто трапляється серед випускни­ків, які товаришують із своїми однокласниками, а після шко­ли разом ідуть у навчальний заклад на одну спеціальність «за компанію».

ІІІ чинник Справа всього життя

Це трапляється не так час­то. Людина ще змалку показує достатній рівень самостійності, тому що дуже зацікавлена чи­мось. Її талант, уміння бачать оточуючі. Згодом ця зацікавленість приводить до свідомого вибору професії.

ІV чинник  Самоаналіз

У цьому випадку людина вивчає свої можливості, інте­реси, здібності, переглядає ба­гато професій і свідомо обирає ту, яка підходить саме для неї, з урахуванням сучасних проблем суспільства та особливостей ринку праці.

6. Дискусія

Учитель   розпочинає   дискусію із запитання: «Який із цих підходів, на вашу думку, найе­фективніший?»

Учні обговорюють кожен із запропонованих підходів і в процесі дискусії роблять вис­новки:

1. До думки батьків, звичайно, треба прислухатися, пова­жати її, але обирати професію треба самостійно.

2. Треба   розділяти   това­риські та професійні стосунки. У виборі професії треба дотри­муватися своїх інтересів та при­нципів.

3. З віком та зміною ситуації в суспільстві можуть змінитися й інтереси, потреби, але, якщо це дійсно «справа всього жит­тя», людина стане кращим фах­івцем у певній галузі. (Приклад з власного досвіду: «Дівчина-зварювальник»,  «Дівчина-швачка», «Хлопець-перукар», «Хлопець-тренер дільфінів», «Дівчина-кондитер»)

4. Найефективніший підхід. Дає змогу дуже глибоко про­ аналізувати все, що стосується правильного, свідомого вибору професії. («ера юристів» , «Ера економістів»,  «Ера підприємців на ринках», «Ера програмістів» та інші…)

7.  Слово вчителя

Слово вчителя

Діти, я хочу звернути вашу увагу на те, що ці рекоменда­ції ви маєте вдома уважно про­читати і ретельно їх обдумати, з тим щоб ваше рішення було справді зваженим.

8. Презентація концепції  вибору професії «Хочу – Можу –Треба»

(«три кити»). (Слайд 5)

Учитель. Проблема вибору роду занять, трудової діяльності, професійної кар’єри існує з давніх-давен. Людство збагнуло: справжній успіх приносить лише та праця, яка обирається за власним бажанням відповідно до інтересів, здібностей. В одному з оповідань Марка Твена говориться про те, що в раю немає ні янголів, ні святих, ні неробства, а живуть люди таким самим трудовим життям, як і на грішній землі. Відрізняється рай від землі лише одним: там кожен займається своєю справою. Невідомий на землі швець стає після смерті славетним полководцем, а бездарний за життя генерал, що має каліграфічний почерк, задоволений у штабі скромною посадою писаря. Добре б було домогтися такого становища вже на цьому світі.

Як же знайти своє покликання? Ця проблема – задача з багатьма невідомими: що я добре вмію, чого хочу, а що потрібно суспільству?

Учитель. Для того, щоб визначитися у величезному різноманітті професій, яких існує в світі понад 40 тисяч, щоб уникнути помилок у виборі майбутньої трудової діяльності,  давайте спробуємо визначити коло ваших  інтересів та здібностей, нахилів. Пропоную ознайомитися з формулою вибору професії: (Слайд 6)

 

 

 

 

Кожному видається роздрукований листочок, на якому є три концепції і рядки для заповнення власних концепцій.

ХОЧУ –  те, що ви робите із задоволенням.

МОЖУ- запишіть свої якості, здібності, те, що вам краще вдається, для чого, як ви вважаєте, є хист (талант), стан здоров’я, можливості, кошти та інше.

     ПОТРІБНО – визначте професії, які актуальні на ринку праці.

Ви можете заповнити цей листочок не одразу. Покладіть його в щоденник і вдома спокійно (разом з батьками) поміркуйте і заповніть його. Після таких розкладів «трьох китів» вибір професії прийде сам собою.

Отже, (Слайд_6) професія має бути цікавою і привабливою для вас, відповідати вашим здібностям, користуватися попитом на ринку праці.

Подумайте, що мотивує вас? (Слайд_7)

Можливо  для вас головне престижність, а може для когось головне заробітна плата, гарні умови праці, легкість в придбанні професії, соціальний статус, власний інтерес та інше…

Шановні 11-класники! На сьогодні перед доступні два вибори професійної освіти (Слайд_8) «Середнє спеціальне» та «Вище»

Середня спеціальна освіта здобувається у коледжах та технікумах. Основні професії (Слайд_10), здобуті в цих закладах це: Технік-технолог, вихователь в дитячому садочку, бухгалтер, медична сестра та інші.

Вища освіта потребує навчання в таких закладах як університет, інститут, академія. Тут ви зможете отримати (Слайд_11) професію лікаря, юриста, викладача, менеджера, інженера, психолога, банківського службовця, економіста.

Вибір за вами, але памятайте, що вища освіта дозволяє отримати професію переважно розумової праці (Слайд_12) (Вам не потрібно працювати фізично, головний інструмент вашої праці – це ваш розум!)

Страшна казка ЗНО (Слайд_13)

Страшна казка ЗНО, або задача для старшокласників та їхніх батьків.

Це Сашко