Міністерство освіти і науки України
КЗ СЗШ №28 КМР
ЗВІТ ПРО ВИХОВНУ РОБОТУ
Вибір майбутньої професії
Провела заняття ____4.12.2020_____________
Виконала вчитель фізики та класний керівник 11-А класу |
Данчук Інна Анатоліївна
|
|
|
Кам’янське
2020
Тема виховного заходу: Вибір майбутньої професії
Мета:
Обладнання: гірлянда з аркушів, на яких написано імена учнів з відображенням їхніх професійних прагнень у вигляді малюнків, речи, що символізують деякі види професій, презентація.
Хід заняття
1. Вступне слово вчителя. (Під час вступного слова на презентації показано Слайд_1)
Доброго дня! Ми розпочинаємо нашу класну годину, присвячену вибору вашої майбутньої професії. Я переконана, що багато хто з вас уже обрав свій подальший шлях у житті, а дехто, можливо, ще вагається…
До сьогоднішнього нашого виховного заходу я попросила всіх вас відобразити (намалювати або роздрукувати) свій вибір майбутньої професії на аркушах. У результаті ми створили цю гірлянду, де представлено своєрідні візитні картки кожного з вас. Отже, розкажіть (пару слів), що тут зображено і саме чому вам захотілось відобразити саме такий малюнок.
Подивіться, які різні професії ви обрали. Серед нас у цьому класі присутні майбутні лікарі та інженери, психологи та актори, є архітектор, стиліст, кухар і перукар, журналіст, і можливо футболіст й політик!
Я хочу звернути вашу увагу на те, що багато учнів пов’язують свою майбутню працю з медичним обслуговуванням людей, правовою допомогою, вивченням, описом і дослідженням людей. А майже п'ята частина учнів пов'язує своє майбутнє з мистецтвом. Але зверніть також увагу на те, що на нашій гірлянді є знаки запитання, їх у нас троє, тобто 3 учня ще не визначилися з вибором. Отже, тема нашої класної години — дуже актуальна.
4. Бесіда з учнями.
Пропоную учням відповісти на запитання:
— Чи свідомо ви зробили свій вибір?
— Що саме вплинуло або хто вплинув на ваш вибір?
5. Слово вчителя
Сьогодні ми з вами спробуємо актуалізувати проблему успішного вибору професії, сформувати відповідальне ставлення до свідомого вибору вашого майбутнього. Звичайно, вибір професії — складне завдання. Для того, щоб досягти успіху, треба чітко усвідомлювати, чого саме ти хочеш, і правильно йти своїм шляхом.
Усі люди обирають професію по-різному, але можна визначити декілька загальних підходів до цього вибору.
Звернемо увагу, що на вибір професії впливають декілька чинників.
І чинник (головний) Наслідувати батьків
Це шлях, коли все вирішено завчасно, коли в родині існує традиція вибору професії. Проте в історії є чимало прикладів серед видатних акторів, політиків, бізнесменів, які свого часу порушили родинну традицію і стали успішними в житті. Це доводить важливість особистого вибору.
Приклад_1
Прийомна дочка Тома Круза і Ніколь Кідман після розлучення батьків виїхала з Америки, деякий час жила з батьком і його другою дружиною Кейті Холмс, а потім почала самостійне життя в Лондоні. Нещодавно вона закінчила академію Vidal Sassoon, де здобула професію перукаря, і тепер працює в одному з місцевих салонів. Ніхто з клієнтів Ізабелли навіть не здогадується про те, хто її батьки.
Приклад_2
Ділан Лорен - Донька знаменитого модельєра Ральфа Лорена і його дружини Рікі-Енн Лоу-Бір. У 1996 року вона закінчила Університет Дьюка, де вивчала історію мистецтв, а через 5 років відкрила в Нью-Йорку ( а потім і в інших містах США) цукерковий магазин, оригінально його оформивши. Кондитерською справою Лорен вирішила зайнятися після того, як в дитинстві побачила фільм «Віллі Вонка і шоколадна фабрика»
Приклад_3
А бувають ситуації з життя, де навпаки батьки не бажаюсь своєї долі дитині. Вважать свою професію складною, важкою, не стабільною…
Сьогодні Бенедикт Тімоті Карлтон Камбербетч безумовно наймодніший британський актор театру і кіно. Усі знають його з відомих фільмів «Шерлок Холмс» і «Доктор Стрендж» Це успішна і цілеспрямована людина.
Але батьки не захотіли, щоб син пішов по їх стопах і теж став актором. Вони наполягали на тому щоб Бенедикт знайшов собі більш стабільну професію. Йому пророкували кар'єру адвоката і це неспроста. Багато з його далеких предків займали в Великобританії важливі державні пости, можливо, саме тому батько з матір'ю віддали Бенедикта в престижну лондонську школу для хлопчиків Херроу.
Але звертати увагу на майстерний талант майбутнього актора почали ще з дитинства. Пізніше Бенедикт закінчив університет Манчестера і мав додаткову освіту в лондонській школі музики і драматичного мистецтва. Відразу після навчання він з великим успіхом дебютував на сценах провідних британських театрів, граючи в основному головні ролі в тому числі і шекспірівського Гамлета.
ІІ чинник «Куди всі, туди і я»
Цей варіант доволі часто трапляється серед випускників, які товаришують із своїми однокласниками, а після школи разом ідуть у навчальний заклад на одну спеціальність — «за компанію».
ІІІ чинник Справа всього життя
Це трапляється не так часто. Людина ще змалку показує достатній рівень самостійності, тому що дуже зацікавлена чимось. Її талант, уміння бачать оточуючі. Згодом ця зацікавленість приводить до свідомого вибору професії.
ІV чинник Самоаналіз
У цьому випадку людина вивчає свої можливості, інтереси, здібності, переглядає багато професій і свідомо обирає ту, яка підходить саме для неї, з урахуванням сучасних проблем суспільства та особливостей ринку праці.
6. Дискусія
Учитель розпочинає дискусію із запитання: «Який із цих підходів, на вашу думку, найефективніший?»
Учні обговорюють кожен із запропонованих підходів і в процесі дискусії роблять висновки:
1. До думки батьків, звичайно, треба прислухатися, поважати її, але обирати професію треба самостійно.
2. Треба розділяти товариські та професійні стосунки. У виборі професії треба дотримуватися своїх інтересів та принципів.
3. З віком та зміною ситуації в суспільстві можуть змінитися й інтереси, потреби, але, якщо це дійсно «справа всього життя», людина стане кращим фахівцем у певній галузі. (Приклад з власного досвіду: «Дівчина-зварювальник», «Дівчина-швачка», «Хлопець-перукар», «Хлопець-тренер дільфінів», «Дівчина-кондитер»)
4. Найефективніший підхід. Дає змогу дуже глибоко про аналізувати все, що стосується правильного, свідомого вибору професії. («ера юристів» , «Ера економістів», «Ера підприємців на ринках», «Ера програмістів» та інші…)
7. Слово вчителя
Слово вчителя
Діти, я хочу звернути вашу увагу на те, що ці рекомендації ви маєте вдома уважно прочитати і ретельно їх обдумати, з тим щоб ваше рішення було справді зваженим.
8. Презентація концепції вибору професії «Хочу – Можу –Треба»
(«три кити»). (Слайд 5)
Учитель. Проблема вибору роду занять, трудової діяльності, професійної кар’єри існує з давніх-давен. Людство збагнуло: справжній успіх приносить лише та праця, яка обирається за власним бажанням відповідно до інтересів, здібностей. В одному з оповідань Марка Твена говориться про те, що в раю немає ні янголів, ні святих, ні неробства, а живуть люди таким самим трудовим життям, як і на грішній землі. Відрізняється рай від землі лише одним: там кожен займається своєю справою. Невідомий на землі швець стає після смерті славетним полководцем, а бездарний за життя генерал, що має каліграфічний почерк, задоволений у штабі скромною посадою писаря. Добре б було домогтися такого становища вже на цьому світі.
Як же знайти своє покликання? Ця проблема – задача з багатьма невідомими: що я добре вмію, чого хочу, а що потрібно суспільству?
Учитель. Для того, щоб визначитися у величезному різноманітті професій, яких існує в світі понад 40 тисяч, щоб уникнути помилок у виборі майбутньої трудової діяльності, давайте спробуємо визначити коло ваших інтересів та здібностей, нахилів. Пропоную ознайомитися з формулою вибору професії: (Слайд 6)
Кожному видається роздрукований листочок, на якому є три концепції і рядки для заповнення власних концепцій.
ХОЧУ – те, що ви робите із задоволенням.
МОЖУ- запишіть свої якості, здібності, те, що вам краще вдається, для чого, як ви вважаєте, є хист (талант), стан здоров’я, можливості, кошти та інше.
ПОТРІБНО – визначте професії, які актуальні на ринку праці.
Ви можете заповнити цей листочок не одразу. Покладіть його в щоденник і вдома спокійно (разом з батьками) поміркуйте і заповніть його. Після таких розкладів «трьох китів» вибір професії прийде сам собою.
Отже, (Слайд_6) професія має бути цікавою і привабливою для вас, відповідати вашим здібностям, користуватися попитом на ринку праці.
Подумайте, що мотивує вас? (Слайд_7)
Можливо для вас головне престижність, а може для когось головне заробітна плата, гарні умови праці, легкість в придбанні професії, соціальний статус, власний інтерес та інше…
Шановні 11-класники! На сьогодні перед доступні два вибори професійної освіти (Слайд_8) «Середнє спеціальне» та «Вище»
Середня спеціальна освіта здобувається у коледжах та технікумах. Основні професії (Слайд_10), здобуті в цих закладах це: Технік-технолог, вихователь в дитячому садочку, бухгалтер, медична сестра та інші.
Вища освіта потребує навчання в таких закладах як університет, інститут, академія. Тут ви зможете отримати (Слайд_11) професію лікаря, юриста, викладача, менеджера, інженера, психолога, банківського службовця, економіста.
Вибір за вами, але памятайте, що вища освіта дозволяє отримати професію переважно розумової праці (Слайд_12) (Вам не потрібно працювати фізично, головний інструмент вашої праці – це ваш розум!)
Страшна казка ЗНО (Слайд_13)
Страшна казка ЗНО, або задача для старшокласників та їхніх батьків.
Це Сашко