Урок "Добре тим, хто вміє дружити"

Про матеріал

Перший урок для учнів 4 класу про важливість дружби "Добре тим жити, хто вміє дружити". Матеріал можна використовувати на виховних годинах, годинах спілкування у 4 класі.

Перегляд файлу

Пов’язане зображення

 

E:\maxresdefault.jpg

 

E:\maxresdefault (1).jpg

 

E:\full_y9Qd3SRr.jpg

 

E:\gena.jpeg

E:\maxresdefault (2).jpg

 

E:\Detskie-fotooboi.jpg

E:\maxresdefault (3).jpg

E:\koza_dereza_.jpg

E:\07.jpg

Перегляд файлу

E:\Документы\Титулки, рамки\02dd4c96e8b0d33eb0056c7a997a8be8.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

«Добре тим, хто вміє дружити»

Перший урок

у 4 класі

                                                    Вчитель вищої категорії

                                                           ОЗЗСО Новозапорізька школа

                                  Сасанчина М.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета. Ознайомити учнів із сутністю понять «добро», «доброта»; формувати вміння оцінювати власні вчинки та вчинки інших людей, формулювати оціночні судження; формувати моральні чесноти: добропорядність, почуття милосердя; шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного.

Розвивати творчість, зв’язне мовлення, вміння мислити; вирізняти істинні та хибні цілі в житті; сприймати людей такими, якими вони є.

  Виховувати позитивні риси характеру: людяність, доброзичливість, порядність; бажання робити добро

Обладнання. Телевізор, ноутбук, слова для словникової роботи, слова для «ґронування», малюнки казкових героїв, сонячні окуляри, пелюстки для «чудодійної квітки», свічка.

Хід заняття

І. Вступна бесіда.

1. Вступне слово вчителя.

  •    Ось і промайнуло тепле літо. Я рада вітати вас в нашому світлому класі. Ви відпочили, набрались сил і готові вчитися. Любі діти! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань. За літо ви познайомилися з багатьма людьми. Сподіваюсь, що ви скучили за своїми друзями з класу. А тепер посміхніться і привітайтеся з тим, хто сидить біля вас.

2. Руханка.

В цьому класі друзі всі. (Тричі плескають у долоні)

Я і ти, і ми, і ви.

Добрий день тому, хто зліва.

Добрий день, тому, хто справа.

Ми - шкільна сім'я.

В цьому класі друзі всі.

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись, тому, хто справа.

Ми - одна сім'я.

  •    Як приємно, коли люди знайомляться, коли вітають один одного, посміхаються. Це прекрасно, коли люди хочуть бути друзями.

ІІ. Робота за темою уроку.

  •    У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не нападали, бо жили з того, що давала їм матінка – земля. І дітей своїх так виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді.
  •    Сьогодні ми будемо говорити не тільки про дружбу, а ще про те, кого можна назвати другом, яким повинен бути справжній друг, дізнаємося, що таке «міцна дружба», спробуємо визначити закони дружби.

1. Словникова робота. «Знайомий, приятель, товариш, друг».

-  Дружба, товариство, друг і товариш... Здавалося б поняття прості, але як складно буває часом розібратися в людських відносинах. А від того, на скільки кожному вдається зберегти і відстояти в собі і оточуючих, людське, залежить багато чого, залежить, яким буде наше життя.

  •    У всіх у вас є друзі, товариші. Так давайте розберемося, чим відрізняються поняття «друг» і «товариш». Ці поняття дуже близькі один одному, але все – таки різняться. Як?

2. Вправа «Додай потрібне слово».

  • Про людину, з якою ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати... (знайомий).
  •    Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете... (приятель).
  •    Про однокласника, з яким за багато років навчання в школі з'їдений пуд солі, скажете... (товариш).
  •    Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити радості і печалі, скажете... (друг).

3. Інтерактивна вправа « Мікрофон».

  •    Подивіться на наш будинок, який зветься школа. Чи можна назвати її нашим спільним домом? Як ви хочете, щоб в ньому жилося?

-   У нашій школі багато відремонтованих просторих та світлих кабінетів. В кожному з них навчаються діти. Це однокласники. Що у них спільне?

-   Чи можна їх назвати товаришами, друзями? Як діти стають друзями? Що для цього треба?

(Спільні інтереси та заняття, однакові погляди на життя...).

  •    Діти, а як ви розумієте слово «дружба»?
  •    У кого з вас є друзі?

-   Чи є вони серед однокласників?

-  Яким би ви хотіли бачити свого друга (подружку)? Серед особистісних якостей виберіть потрібні.

4. Вправа «Ґронування».


привітний

лінивий

агресивний

надійний

байдужий

 

пихатий

відвертий

глузливий

справедливий

заздрісний

вірний

щедрий

хитрий

чуйний

жадібний

спокійний


5.Гра «Якщо ти добрий друг».

-  Якщо людина повинна робити те, що я називаю – плескайте в долоні, а якщо ні – зберігайте тишу.

  Що вимагаєш від друга, насамперед вимагай від себе.

  Вмієш добре щось робити, то навчи іншого.

  Обманювати, сваритися, хвалитися.

  Допомагати друзям у біді.

  Насміхатися з чужого горя.

  Ображати інших.

  Бути терплячим, вихованим, стриманим.

  Поважати тих, з ким дружиш.

  Давати порожні обіцянки, не дотримувати слова.

  Думати не лише про себе, а й про інших.

  До усіх чіплятися, грати нечесно, дражнитися.

  Радіти за успіхи товаришів.

  Відповідати за кожен свій вчинок.

Динамічна пауза.

Дружать в нас у клас хлопчики й дівчатка,

Дружать в нас на ручках пальчики – малятка.

Всі ми звикли до порядку, дружно робимо зарядку.

На носочки піднялись, і до сонця потяглись.

Руки в гору, руки вниз і тихесенько прогнись.

Раз присядьте, два присядьте і за парти тихо сядьте.

6. Асоціативний кущ «Як пахне дружба?»

  •    Як пахне дружба?
  •    Яка вона на дотик?
  •    На смак?
  •    З якою погодою ви б порівняли дружбу?
  •    З якими тваринами можна пов'язати слово дружба?
  •    Які фарби ви візьмете, щоб «намалювати» дружбу? (Словесне малювання)

7. Вікторина «Хто з ким дружить?»

- Діти, головна дружба починається в родині. Саме в родині мами читають вам перші казки, розповіді про дружбу.

-  Які казки та оповідання про дружбу ви вже прочитали? (Відповіді учнів.) Зараз ми проведемо вікторину і пригадаємо книжкових героїв, адже читаючи книги, ви придбаєте собі ще й літературних друзів.

Перед вами різні герої, різні імена. Як ви думаєте, хто з ким дружить, хто кому потрібен?

Кумедний бурундук Чіп і ... (Дейл)

Добра Білосніжка і ... (сім гномів)

Кумедний Вінні – Пух і ... (Порося)

Добрий Малюк і ... (Карлсон)

Зелений крокодил Гена і ... (Чебурашка)

  •    Які ви знаєте українські народні казки, в яких йдеться про дружбу, взаємодопомогу?

(« Рукавичка», «Ріпка», «Котик і Півник», «Коза – дереза»)

-  Чи були герої казки «Лисичка та Журавель» друзями? Чим закінчилась їхня дружба? Чому?

8. Гра у колі друзів «Чарівні окуляри».

Діти стають у коло. Передаючи з рук в руки чарівні сонячні окуляри (через них можна бачити лише хороше), діти розповідають, що вони бачать гарного в учневі, який стоїть поруч.

Вчитель: У кожного з Вас є багато світлого, доброго. Намагайтесь зберегти і роздмухати ці жаринки доброти.

9. Притча «Батьківські поради».

В одній сім’ї батько перед смертю покликав до себе синів, дав кожному з них у руки по гілочці і сказав:

-  Спробуйте переломити їх.

Сини виконали батьківську волю й переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ці гілочки разом в пучок і знову попросив переламати гілочки, тільки тепер усі одразу.

Спочатку старший син спробував переламати пучок, але не зміг цього зробити. Потім середній і молодший сини намагалися зробити те ж саме, але в них нічого не вийшло.

І тоді батько сказав їм:

-  Ось так і в житті: кожного з вас поодинці можна образити, зламати, але якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають, і всі негаразди ви легко подолаєте.

-  Про кого й про що ця притча?

-  У чому полягає батьківська настанова?

-  Ось так кожного з нас можна уявити як одну гілочку. Евелінка – одна гілочка, Софійка - друга, Дмитро – третя… Як можна зламати одну гілочку, так можна й образити кожного з вас поодинці. А якщо ви будете триматися разом, то легко зможете боротися з будь – якими негараздами.

-  Уявіть, що наш клас – це пучок гілочок, який не можна переламати. Для цього наш клас повинен бути дружним.

ІІІ. Рефлексія.

1.Гра «Так чи ні».

  •    Бабусі хлопчик помагав,

На допомогу він мастак.

Він, діти, добрий хлопчик? (Так)

  •    Тепер усі скажіть мені:

У сварці жити добре? (Ні)

  •    А як немає забіяк?

Тоді усім прекрасно?(Так)

-   А як серця у всіх ясні,

То вам погано діти? (Ні)

-   Співає хлопчик гарно як!

А вам подобається? (Так)

-   А як обличчя всіх сумні,

Похмурі, злі? Вам добре? (Ні)

-   Кричить, ламає все хлопчак,

Це теж погано діти? (Так)

-   Тоді іще скажіть мені:

Як діти б’ються гарно? (Ні)

-   Коли вам краще жити:

Коли сміються діти? (Так)

Звичайно, краще в мирі

І з усіма дітьми дружити,

Щоб всі веселими були,

В добрі і злагоді жили.

2. Гра «Я хочу».

  •    Все, це про що ми говорили, я хочу разом з вами зібрати в одну чудодійну квітку. А що це за квітка, ви зрозумієте, прослухавши оповідання В. Сухомлинського «Якби я мав килим – літак».

Далеко - далеко за морем, серед високих гір, росте дивовижна квітка.

Розцвітає ранньої весни і цвіте усе літо до пізньої осені. Має ця квітка предивну властивість: вона очищує повітря. Хто дихає повітрям біля цієї квітки, той ніколи не хворіє.

Якби я мав килим – літак, полетів би за море, опустився у горах, знайшов би дивовижну квітку. Я б зібрав би її насіння і привіз би додому. Роздав би усім людям по насінинці, щоб в усіх виросла чудодійна квітка, щоб не було жодної хворої людини.

  •    Ось я хочу, щоб і в нас ця квітка розквітла. А станеться це тоді, коли ми з вами пограємо в гру, яка називається «Я хочу».

Я починаю цю гру. Я хочу, щоб було добро на землі. (Прикріпляє пелюстку до серединки квітки на дошці). Діти виходять по черзі і прикріплюють по пелюстці, говорячи:

  •    Я хочу, щоб була радість;
  •    Я хочу, щоб було милосердя;

-   Я хочу, щоб було щастя;

-   Я хочу, щоб був мир;

-   Я хочу, щоб була дружба;

-   Я хочу, щоб була людяність…

3. Вправа «Свічечка добра».

                                          Спалахнула свічечка

                                          Ніжним полум’ям.

                                          Щоб змогли погрітися,

                                          Кому холодно.

Вчитель запалює свічку, яка є символом добра і чистоти. Діти висловлюють добрі побажання один одному, передаючи цей умовний символ добра.

4. Заключне слово вчителя.

- Є різні цінності в житті, але дорожча за золото, сильніша за бурі, міцніша за сталь – дружба. Будьте тактовні, ввічливі. Стримуйте свій гнів у будь – яких ситуаціях.   Цінуйте справжню дружбу.

 

Перегляд файлу

 

 

ЗНАЙОМИЙ

 

ПРИЯТЕЛЬ

 

 

 

ТОВАРИШ

 

ДРУГ

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРИВІТНИЙ

 

ЛІНИВИЙ

 

АГРЕСИВНИЙ

 

НАДІЙНИЙ

 

БАЙДУЖИЙ

 

ПИХАТИЙ

 

ВІДВЕРТИЙ

 

ГЛУЗЛИВИЙ

 

СПРАВЕДЛИВИЙ

 

ЗАЗДРІСНИЙ

 

ВІРНИЙ

 

ЩЕДРИЙ

 

ХИТРИЙ

 

ЧУЙНИЙ

 

 

ЖАДІБНИЙ

 

СПОКІЙНИЙ

 

 

zip
Додано
26 квітня 2019
Переглядів
968
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку