Урок "Добре тому, хто вміє дружити"

Про матеріал

Розробка першого уроку, на якому продовжуємо формувати поняття «дружба», формувати усвідомлення, що дружба базується на взаємній приязні, взаємодопомозі, співпраці, спільних інтересах, співчутті позитиві, щедрості.

Розвивати переконання, що від самої людини залежить, який вона друг.

Виховувати у дітей дружелюбне ставлення одне до одного.

Перегляд файлу

     Слов`янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11

 

 

 

 

 

 

 

ПЕРШИЙ УРОК

в 3-В класі

«Добре  тим,

хто вміє дружити.»

 

                        http://olgagorbunova.delfin33.caduk.ru/images/deti.png

 

 

 

 

 

                   Розробку підготувала:   вчитель початкових класів,

                   керівник ШМО вчителів початкових класів

                                                                   Кудій Ірина Михайлівна.

 

                                               2018 р  .

 

 

Тема.  Добре  тим, хто вміє дружити.

Мета. Формувати поняття  «дружба», формувати усвідомлення, що дружба базується на взаємній приязні, взаємодопомозі, співпраці, спільних інтересах, співчутті  позитиві, щедрості.

          Розвивати  переконання, що від самої людини залежить, який вона друг.

          Виховувати у дітей дружелюбне ставлення одне до одного.

Обладнання : календар природи, презентація до  теми, аудіозапис, картки з прислівями, картки з рисами характеру друга, квітка   «Закони дружби ».

Методи навчання: інтерактивні, словесні, наочні, практичні, ІКТ

 

                                                     ХІД УРОКУ

   І. Ігровий тренінг «Мій настрій». Діти, у нас є чудовий помічник «Емоційний смайлик». Прислухайтесь до своїх почуттів і оберіть той смайлик,                           який відповідає вашому настрою на початку нашого уроку            .

  • З гарним настроєм почнемо нашу зустріч.  

ІІ. 1. Привітання вчителя.

(Діти стають у коло, спочатку дівчатка, а потім між ними хлопчики)

  • Ви сьогодні вже проснулись?
  • Добрий день!
  • Мамі зранку посміхнулись?
  • Добрий день!
  • Клас наш радо вас вітає!
  • Добрий день!
  • Настрій кожен гарний має?
  • Добрий день!
  • Станьте разом в дружнє коло!
  • Добрий день.
  • Привітай нас рідна школо!
  • Добрий день! – Добрий день! Добрий день!
  • Треба всім нам привітатись!
  • Добрий день!
  • Дружно й голосно сказати:
  • Добрий день!

 

     2. Вітання учнів і вчителя (всі)


В цьому класі друзі всі!

Я, і ти, і ми, і ви.

Добрий день  тому, хто зліва,

Добрий день тому, хто справа.

Ми – одна сім'я.

В цьому класі друзі всі!

Я, і ти, і ми, і ви!

Не лякайся той, хто зліва.

Не лякайся той, хто справа.

Ми – одна сім'я!

В цьому класі друзі всі!

Я, і ти, і ми, і ви.

Помирися той, хто зліва.

Помирися той, хто справа.

Ми – одна сім'я.

В цьому класі друзі всі!

Я, і ти, і ми, і ви!

Посміхнись тому , хто зліва.

Посміхнись тому, хто справа.

Ми – одна сім'я.


 

 3.Щоденні новини.

- Доброго ранку!

 Сьогодні з прогнозом погоди познайомлю вас я – синоптик Вікторія.

Зараз пора року – осінь. Перший осінній  місяць – вересень.

Сьогодні субота–  1 вересня.

На вулиці тепло,  ясно, вітер слабкий.

 

ІІI. Ігровий тренінг «Я радий тебе бачити тому, що….». 

Кожного дня ми зустрічаємо своїх друзів і при цьому вітаємося. Ми з вами ціле літо не бачили один одного. Давайте зараз також привітаємо один одного та скажемо, чому ми раді бачити один одного. Діти вітаються, передаючи по колу квітку добра, при цьому звертаючись до свого товариша на ім’я.

 - Привіт, Ілонко.  Радий тебе бачити!

 - Доброго ранку, Сергійку. Мені приємно, що ти з нами.

 

ІV. Повідомлення теми і мети (діти за партами)

1. Вправа «Склади слово» (ружбад – дружба)

Складемо слово з карток на дошці і дізнаємося ключове слово нашого уроку

2. Очікування

- Що очікуєте від нашої зустрічі?

V. Робота над темою зустрічі

1. Тлумачення слова «дружба» (тлумачний словник)

- Діти, слово «дружба» має своє лексичне значення. Як тлумачиться це слово, дізнаємось із тлумачного словника.

 Дружба – це взаємна приязнь, спільні інтереси, взаємодопомога, солідарність, підтримка, доброта.

2. Вправа «Мій друг». Складання асоціативного куща.

-Діти. Ви почули слова, які відносяться до слова «Дружба».

- Що вони означають? У  вас на партах картки з рисами характеру людей. Треба вибрати тільти ті, які на вашу думку підходять справжньому другові.                       

    Взаємна приязнь                           Доброта

                                                                                                   Співпраця

                     Щедрість                 ДРУГ                 Взаємодопомога

 

                              Спільні інтереси                     Співчуття   

 

-Чому ви не ви брали  впертість, заздрість, хвалькуватість, силу, багатство?

 

3. Слухання казки «Дружба».  Бесіда «Хто такий друг?»

                                                        Дружба

У затишному лісі влітку всі звірі відпочивають, дружать між собою. Проте лисичка з вовком не змогли здружитися між собою. Вони не віталися і все робили на зло одне одному. Лисичці не подобалось, що таємниці, які вона розповідала вовкові, майже всі звірі знали. А гріхи у неї були, та ще й величенькі! Адже вона то курочку вкраде, то гусочку, а то ще й пиріжечок попадеться поцупити, то від радості все вовчику-братику розповість.

Одного разу, близько до обіду, всі звірі пішли збирати ягоди, горішки, гриби. А вовчику захотілося позбиткуватися з лисички. Він пішов наперед лисички і позбирав усі ягоди, горішки, які росли на поляні, де завжди збирає лисичка. Лисичка розгнівалася, пішла на вовчикову поляну і в нього все позбирала.

Дуже довго вони так „воювали». Одного разу під час такої роботи пішла велика злива, треба було ховатися від дощу. Всі побачили велике дерево. Це був могутній дуб, до якого звірі побігли сховатися. Всі тулилися один до одного, щоб не намокнути. Довелося і лисичці з вовчиком стати поряд.

Дощ був сильним, і щоб побороти страх, щоб було веселіше, звірі почали розмовляти, розповідати веселі історії.

А білочка запитала у вовчика?

— Чому ти не розмовляєш з лисичкою?

Вовчик все їй розповів. Білочка дала корисні поради йому, він ними скористався. Підійшов непомітно до лисички і сказав її у вічі:

— Лисичко, вибач мені, будь ласка, я більше не буду розповідати твої таємниці. Будь ласка, вибач.

Лисичка вибачила йому і вони знову помирилися. Закінчилась злива, вияснилось, сонечко засвітило. Вовчик з лисичкою разом пішли додому. Наступного дня вони гралися разом, ніби нічого й не трапилося, більше не сварилися. Досі дружать.

Ось така у них дружба.

 

Перевірка розуміння змісту казки.

  • Чому лисичка і вовк не були приятелями?
  • Хто допоміг йому помиритися з лисичкою?
  • Якою можна назвати  білочку?

4.Розучування пісеньки « Дружба  - це не робота».

 - А зараз пропоную вам попрацювати над пісенькою про друзів. Заспіваємо її.

 

5. Гра «Знайди друзів »

 На екрані з`являються малюнки героїв мультфільмів. Діти повинні сказати – ці герої друзі чи ні.  

 

6. Робота в групах.

Діти  об’єднуються в групи за допомогою кольорових геометричних фігур

  1. Вправа «Закони дружби»

Кожна група вибирає  вірні правила товаришування. Вчитель допомагає розмістити на квітці «закони дружби».

 

  •  Не вживати в своїй лексиці образливі слова
  •  Ніколи не поступатися другові
  • Виконувати свої обіцянки
  • Вихвалятися перед товаришем
  • Намагатися уникати сварок і бійок
  • Заздрити другові
  • Радіти за успіхи товариша
  • Зупинити товариша, якщо  він робить неправильний вчинок
  • Не насміхатися над другом
  • Бути завжди поруч
  1. Пізнавальна гра  «Знайди кінець прислів'я»
     
  1. Не май сто рублів, а май ... (... сто друзів).
  2. Людина без друзів, що дерево ... (... без коріння).
  3. Друга шукай, а знайдеш ... (... бережи).
  4. Дерево живе корінням, а людина ... (... друзями).
  5. Дружба не гриб, в лісі ... (... не знайдеш).
  6. Старий друг краще ... (... нових двох).
  7. Міцну дружбу й вогонь… ( не спалить).
  8. Справжній друг … (пізнається в біді).
  9. Справжнього друга … (за гроші  не купиш).
  10. Друга шукай, а знайдеш – (тримай).

VІ . Підсумок уроку

– Прочитайте ще раз мовчки прислів’я, записані на дошці.

 

– Використайте їх у своїй відповіді, яку почніть словами: « На сьогоднішньому уроці я зрозумів (зрозуміла), що …

 

- Мені дуже сподобалось, як ви працювали. Молодці! Скажіть а чи справдились ваші очікування? Мої очікування справдились, бо ви намагались висловлювати свої думки точно й красиво, злагоджено працювали в групах та вчились дружнім стосункам.

- Що таке дружба? - Що означає дружити?

           - Ну а якщо вив же посварилися з другом з вашої вини, то краще попросити пробаченій дивлячись йому у вічі, а потім сказати якусь мирилку. Наприклад: „ Мирись, мирись ніколи не сварись”.

- Тож, бережіть друзів, якщо вони є, шукайте, якщо їх у вас немає. Цінуйте дружбу, намагайтеся бути достойними слова «друг» чи «подруга».

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ходеєва Тетяна Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ходеєва Тетяна Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
7458
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку