Урок "Добре тому жити,хто вміє дружити"

Про матеріал
Розкрити значення дружби в житті кожної людини. Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі,створенню дружнього дитячого колективу.
Перегляд файлу

 

                                    Урок дружби у 4 класі

«Добре тому жити, хто вміє дружити».

                                                                                                    

                                                                                             Учитель початкових класів

                                                                                             Залузького ОЗЗСО

                                                                                             Котяш Ірина Миколаївна

                                                                                                                                   

Мета. Розкрити значення дружби в житті кожної людини. Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, створенню дружнього дитячого колективу. Вчити правильно обирати собі друзів, виробляти в собі якості, що сприяють дружбі.

 Розвивати творчість, зв’язне мовлення; вміння мислити, вирізняти істинні та хибні цілі в житті; сприймати людей такими, якими вони є.

Виховувати позитивні риси характеру, бажання робити добро, людяність,

доброзичливість, порядність.

 

Обладнання. Телевізор; комп'ютер; клей-олівець;   конверти зі

словами-якостями; картки з прислів'ями;кленові листочки,заготовки ескізів торта.

 

Очікувані результати:

  •                   розуміти, з чого починається дружба;
  •                   знати, кого називати другом;
  •                   вміти знаходити шляхи примирення.

 

Перебіг уроку

І. Організаційна частина

Доброго дня вам, діти!
Ось і скінчилося літо.
Школа чекала на вас,
Радо запрошує в клас.
Бачу, ви всі відпочили,
влітку зросли і зміцніли.
Я вас зі святом вітаю,
Бути уважним, старанним
Кожному з вас я бажаю!
Запрошую вас у мандрівку – в 4 клас
Цікаву, проте незвичайну.
Якщо ви готові до старту,
Тоді усі разом рушаймо!
 

ІІ. Вступна бесіда

Ось і промайнуло тепле літо. Я рада вітати вас в нашому світлому класі. Ви відпочили, набрались сил і готові вчитися. Любі діти, я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров’я та здійснення всіх бажань.

За літо ви познайомилися з багатьма людьми. Сподіваюсь, що ви

скучили за своїми друзями з класу. А тепер посміхніться і привітайтеся з

тим, хто сидить біля вас.

 

Руханка

В цьому класі друзі всі. ( Тричі плескають у долоні )

Я і ти, і ми, і ви.

Добрий день тому, хто зліва.

Добрий день, тому, хто справа.

Ми – шкільна сім'я.

В цьому класі друзі всі.

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись, тому, хто справа.

Ми – одна сім'я

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

- Про що ж ми сьогодні будемо з вами розмовляти? Я пропоную вам пройти по лабіринту і дізнатися тему сьогоднішнього уроку.

(Додаток 1)

 

«Добре тому жити, хто вміє дружити». (Додаток 2)

Сьогодні, діти, я пропоную вам посадити і виростити дерево доброти і дружби. Ось воно. Стовбур та гілочки в нього вже є, а от не вистачає чого? (Коріння)

(Додаток 3)

  • Як же почуває себе дерево, у якого немає або мало коріння. Так само себе почуває людина, в якої немає друзів.

 Тому сьогодні ми поділимося роздумами, що таке дружба, з чого вона починається, кого називати другом, яким повинен бути справжній друг, спробуємо визначити правила дружби. Як тільки ми розвʼяжемо ці питання, наше дерево зросте і зміцніє.

 

ІV. Основна частина

  1.              Гра-розминка «Це мій кращий друг i я!»

Якщо відповідь  про вас, промовляєм хором враз:

«Це все я, цс все я, цс мій кращий друг i я»

Якшо нi-то мовчимо i тихенько сидимо.

А тепер давайте грати - треба вам відповідати.

Рано - вранці хто піднявся?

А хто сонсчку всміхався?

Хто веселий i бадьорий кожен день іде до школи?

Хто з вас працею своєю прикрашає дім i клас?

Хто приходить зранку в класс із запізненням на час?

Хто yмiє берегти ручки, зошити й книжки ?

А хто граючи в футбол у вікно заб'є нам гол?

Хто веселу вдачу має i yciм допомагає?

  •                  Віповідали ви чудово, отже, приступаємо до роботи.
  1. Інтерактивна вправа «Хмаринка слів». ( робота в групах)

Без вірного друга-                        дорожчі від багатства.

Людина без друга,                        велика туга.

Дружба та братство                      а знайдеш тримай.

Друга шукай,                                як дерево без коріння.

 

- Які ще прислівя про дружбу ви знаєте?

*Людина без друга, як їжа без солі.

*Вірний друг-то найбільший скарб.

*Нових друзів наживай, а старих не забувай.

*Дружба все переможе.

*Дружбу дружбою шукають.

*Маєш друга - бережи, не маєш - знайди.

*Хто друга в біді залишає, той сам у біду потрапляє.

*Не той друг, що медом маже, а той що правду каже.

 

- Отже, в нашого дерева з'являється корінець «близькі стосунки».

 

  1. Зараз ми з вами пограємо в гру, яка має назву

 «Якщо ти добрий друг, то повинен».

 

Умови гри: Я читатиму вирази, якщо добрий друг це повинен робити, то ви

підніміть руки вгору i потрясітъ ними, а якщо нi, то нічого не робіть.

Обманювати своїх друзів

Не брехати друзям

Говорити брехню поза очі

Допомагати друзям у складних ситуаціях

Підтримувати один одного

Насміхатися над друзями

Не залишати друзів у біді

Заступатися за друзів

Говорити друзям правду

Ображати друзів

Піклуватися про друзів.

  •                  Молодці, діти. Добре виконали завдання і на нашому дереві з'являється корінь «взаємна допомога».

 

  1. Розв’язування проблемних завдань

                 Учитель: Говорити про поведінку інших легко, а як би ви вчинили в таких ситуаціях?

                 Ситуація 1. Дівчинка обурено скаржилась мамі: «У нас у дворі є такий поганий хлопчик – увесь час мене називає Валькою». «А ти як його називаєш?» - запитала мама – «Я його взагалі ніяк не називаю. Я йому просто кричу: «Ей,ти!»

  •                            Чи правильно вчинила дівчинка? (Дівчинка сама повинна звати хлопчика по імені , показуючи йому приклад.)

 Ситуація 2 . У холодний зимовий день Наталка й Оленка йшли зі школи додому. Наталка була тепло одягнена. На ній була тепла шубка і рукавички. Її ранець зручно лежав на спині. А Оленка в школі забула рукавички, тому портфель вона несла в голій руці.

- Рука в мене замерзла страшенно! - поскаржилась Оленка подружці.

Наталка відповіла:

-А в мене ні.

Так вони йшли до самого дому.

 

 - Що можна сказати про Наталку?

 - Як потрібно було їй зробити?

Ситуація 3.  Це було ранньою весною. Маринка йшла до школи.  Дорога була погана, а вона в черевиках. І наскрізь промочила ноги. Прийшла в клас. Дівчата обступили її, занепокоїлися: «Скоріше знімай черевики і грій ноги». А Валя (вона жила близько від школи) збігала додому і принесла валянки. Хороше було Маринці в той день - ногам тепло і на душі радісно!

 

  - Чому дівчинці було радісно?

  - А ваш друг приходить вам на допомогу?

  - А ви йому?

 

Слова вчителя.

  •                            Діти, турботливе та поважне ставлення людини, її доброта завжди приносять радість оточуючим.  І навпаки, грубість, черствість, байдужість до самопочуття людини, її долі – засуджуються дорослими та однолітками.

Отже, будьте,діти, милосердними, говоріть теплі, щирі слова один одному, робіть добрі справи, здійснюйте гарні вчинки, і добро буде завжди у вашому домі, родині, а головне – у вашому серці!

                

Корінь «турботливе ставлення»

 

  1. Фізкультхвилинка

Гра «Хвиля»

Ваше завдання: сісти в одне коло, взятись за руки, не спираючись на підлогу, піднятись всім разом, не створюючи хвилю. (виконати 2 – 3 рази)

                            

А тепер усі разом зробимо висновок з усього сказаного і складемо вірш

про дружбу. Останнє слово кожного другого рядочка ви будете

добирати самі в риму.

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися... (дружити).

А не кидатись словами,

Щоб не стати ... (ворогами).

І запам’ятай собі —

З другом легше у... (журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він ... (допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх —

Радість ділиться на... (всіх).

Друг нас може захистити

Може з класом ... (помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас... (повчати).

А як сварять всі навкруг —

Йде на захист справжній... (друг).

І ніколи не забудь!

Й ти для друга — вірним... (будь)!

Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти... (не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба — це велика... (сила)!

 

  •                  Це корінь «Спільні інтереси, смаки, погляди».

 

  •                  А тепер нам потрібно виконати завдання для того, щоб на нашому дереві з'явилися листочки.

 

  • Гра «Мій друг»


-Діти,спробуйте вігадати загадку.
Радість ділить він зі мною,
За мене він завжди горою.
Коли біда прийде зненацька,
Завжди підтрима вірний… (друг)


-Діти, а який справжній друг?


4.Складання «асоціативного куща»

 

  • Все, що ви говорили, правильно. Отже, який він, ваш друг – назвіть тепер його одним словом і запишіть на листочку,який лежить у вас на парті. А тепер по черзі почепіть свої листочки на дерево.

 

  • Чи легко бути другом?     (Ні, важко, так як треба самому бути хорошою людиною
  • Розучування «мирилки».

     - Як ви миритесь, розкажіть. (Відповіді дітей.) А я пропоную вам мирилки.

Через тин вишня похилилася,

А дружка з дружкою посварилася.

- Тобі яблучко, мені грушечка,

Не сварімося, помирімося,

Моя подружечко, обнімімося!

Чарівна пробачалочка.

Винен я, пробач мені.

І не лай, і не свари.

Обіцянок своїх не забуду:

Ображати тебе я не буду!

Мир миром,

Пироги з сиром,

Вареники в маслі,

Ми - дружечки красні!

Поцілуймося!

Чарівна мирилочка.

Досить лаятись і злитись!

Ну, давай скоріш миритись!

Геть, образа відійди,

Жде нас дружба назавжди!

 

 

 

 

 

 

 

III. Підсумок уроку


         Уміти дружити – це справжнє мистецтво, якому ми вчимося протягом усього життя. І дуже важливо не тільки мати хорошого, вірного друга, але й самому бути справжнім другом. А бути справжнім другом – це значить навчитися поступатися чимось своїм ради когось, вміти радіти чужим успіхам, віддавати тепло своєї душі і серця.

І запам’ятайте: “Віддавати – куди приємніше, ніж брати“.
Я впевнена, ви зрозуміли, що таке дружба і тепер зможете правильно дружити самі і навчите інших.

Взаємоповага, чуйність, ввічливість — неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, непристойні жарти, неповага до дівчат, грубість у взаєминах. Дружбу   можна легко зруйнувати грубими, недоречними жартами.  Вам ще доведеться крокувати з класу в клас  пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.

А зараз найприємніший момент. Ми з вами «спечемо» святковий тортик «ДРУЖБИ».(Кожній дитині роздається аркуш із анкетою,яку вони спочатку заповняють ( малюють свій портрет і портрет найкращого друга,пишуть своє ім,я клас,вік,місяць народження, улюблений колір, тварину, книгу, їжу, страву та хоббі) а потім склеюють в шматочок тортика.Усі шматочки-анкети складаються у великий торт.

  Обов,язково фото з тортиком «ДРУЖБИ».

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

Додаток 1 Лабіринт

кленовый лист шаблон картинки | Трафарет листа, Трафареты, Листья

Завантаження...
docx
Додано
30 серпня 2020
Переглядів
1441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку