Мета:
- звернути увагу учнів на проблему надмірного вживання цукру в усьому світі;
- ознайомити учнів з різновидами цукру та їх замінників;
- вдосконалювати навички працювати в групах, досліджуючи певний вид цукру;
- сформувати у учнів поняття про раціональне харчування та норми виживання цукру;
- розвивати в учнів уміння та навички, необхідні для вирішення нестандартних завдань;
- навички самостійного пошуку шляхів з’ясування істини, самостійного здобування інформації, а не отримання в готовому вигляді;
- виховувати почуття відповідальності за збереження власного здоров’я;
- виховувати культуру харчування.
І. Вступна частина.
1. Слово вихователя.
|
|
В сучасному світі дуже важливо бути компетентним у питаннях, які стосуються збереження власного здоров’я. Орієнтуватися у тому, які продукти харчування є корисними, а вживання яких краще обмежити, а то й взагалі виключити з раціону. Одним з таких продуктів є цукор. Вчені останніми роками говорять про те, що сучасне людство колосально перевищує норми споживання цукру, що катастрофічно впливає на здоров’я людини, руйнуючи організм протягом десятиліть. У нас сьогодні урок-дослідження, а отже ми маємо дослідити найпопулярніші види підсолоджувачів, те, як вони впливають на організм людини та дізнаємося чи є якась альтернатива такому некорисному, але такому смачному цукру.
ІІ. Основна частина.
Та спочатку давайте дізнаємося, чому ж так шкідливо вживати цукор, а особливо зловживати ним. Відео про цукор.
Отже, в тому, що цукор шкідливий, ми переконалися. А чи завжди ми знаємо, що вживаємо цукор. Всі ви в рамках дослідження мали оглянути полиці супермаркетів з метою знайти найнеймовірніші товари, в яких начебто не повинно бути цукру, але він наявний. До вашої уваги наша імпровізована полиця, на якій чого тільки не має (представлення виставлених товарів). Отже, якщо ви хочете обмежити вживання цукру, не достатньо просто не їсти тортиків, тістечок, морозива, цукерок та безпосередньо цукру, треба уважно читати склад товару на етикетці, бо, як ми бачимо цукор підстерігає нас майже всюди.
Та буди пильним, звичайно, добре! Та й звучить досить оптимістично: обмежити вживання, читати етикетки та й прощавай цукор! Але ж у відео ми почули цікавий факт про те, що цукор викликає таку ж залежність, як і кокаїн! Тож у рамках нашого дослідження ми провели експеримент, який назвали «Челендж «Тиждень без цукру!». Наші відчайдушні хлопці (Руденко Давид, Недвіга Матвій та Махмуджанов Рамазан) вирішили на тиждень повністю виключити зі свого раціону цукор. Що з цього вийшло зараз переглянемо у відеозвіті. Відео «Челендж «Тиждень без цукру!» Отже, виявилося, що цукор і справді наркотик, від якого дуже важко відмовитись. Тому треба поступово виключати зі свого раціону продукти, що його містять. А чи є солодка, але корисна, або хоча б менш шкідлива заміна цукру?
Наші дослідницькі групи мали перевірити декілька підсолоджувачів, з метою дізнатись ступінь їх корисності чи шкідливості. До вашої уваги перша група, яка досліджувала безпосередньо білий рафінований цукор. Виступ І групи «Білий цукор»:
Дякуємо першій групі. Як ми знову впевнились вироби з цукром дуже смачні, а от щодо користі… Коректніше тут казати про шкоду для організму. Друга група дослідників вивчала коричневий цукор, як називають зазвичай натуральним і корисним. Чи так це? Слово виступаючим. Виступ ІІ групи «Коричневий цукор»:
Отже коричневий цукор більш ароматний, містить мікроелементи, але це все ще звичайний шкідливий цукор. Третя група мала дослідити фруктозу. Кажуть, якщо її можна вживати діабетикам, то вона не є небезпечною для організму. Зараз дізнаємося. Виступ ІІІ групи «Фруктоза»:
Тож фруктоза – це просто складова цукру, і відрізняється від звичайного тим, що її можна вживати діабетикам, для яких глюкоза в звичайному цукрі є небезпечною, іноді навіть смертельно небезпечною. Четверта група досліджувала цікавий підсолоджувач, який з’явився не так давно, але вже здобув купу прихильників. Я кажу про стевію. Що ж таке «стевія» і чи є вона корисною – зараз дізнаємося. Виступ ІV групи «Стевія»:
Тож який висновок можна зробити з цього виступу? Стевія не є цукром, тобто не впливає на організм негативно, але її недоліком є те, що вона є трохи задорогою, має певний смак, який комусь може не сподобатись, але це, на мою особисту думку, справа звички. Наша остання дослідницька група мала дослідити найвідоміший підсолоджувач, який використовували наші предки задовго до відкриття виробництва цукру. Я думаю, всі здогадались, про що йде мова. Звісно це мед. Запашний та корисний. І зараз ми дізнаємось чи для всіх він корисний і як правильно його вживати. Виступ V групи «Мед»:
Тож мед є традиційним, популярним, корисним підсолоджувачем, але треба пам’ятати, що його бажано не підігрівати, щоб зберегти його корисні властивості.
А зараз я запрошую Валентину Михайлівну, яка підсумує, чому ж так важливо обмежувати вживання цукру та переходити на корисні альтернативи. Виступ В.М.
ІІІ. Висновки.
Рефлексія. Отже, підходить до завершення наша зустріч, і мені хотілося б почути від всіх бажаючих, що нового вони дізнались протягом останньої години або, коли брали участь у дослідженні. Слово учням. Сподіваюсь, що сьогодні всі дізналися багато корисного. Я вважаю, що ми досягли мети нашого уроку-дослідження. Дослідили шкідливий вплив цукру на організм людини, різні види підсолоджувачів, знайшли смачні та корисні альтернативи цукру, зрозуміли, що цукор і справді викликає стійку залежність, від якої не так просто, як здавалось, позбавитися. Але тут, маю надію, ми всі будемо докладати зусиль, щоб принаймні, обмежити вживання цукру, та введемо у звичку уважно читати етикетки, щоб чітко розуміти чи не перевищуємо ми денну норму цукру. Дякую за увагу всім, хто взяли участь у дослідженні, гостям та всім присутнім.
|