18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок-екскурсія "Білорусія"

Про матеріал
Урок - екскурсія в закладі професійно-технічної освіти в групі за професією "Агент з організації туризму.Екскурсовод". Рівень стандарту. Загальна тема "Країни Європи". Тема уроку "Білорусія".
Перегляд файлу

ДНЗ «Білгород-Дністровський професійний будівельний ліцей»

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

відкритого уроку

з предмету «Географія»

на тему «Білорусія»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка викладача географії

Врублевської Наталії Василівни

 

 

 

 

 

 

Загальна тема «Країни Європи»

Тема уроку: «Білорусія»

 

Мета: сформувати в учнів загальні уявлення про  географічні, політичні та економічні особливості Білорусії, охарактеризувати господарство і зовнішні економічні зв’язки; на основі міжпредметних зв’язків та використовуючи пошуковий  метод вміти отримувати потрібну інформацію та ділитися з нею уміло та стисло доносячи її до аудиторії. Розвивати  у учнів уважність, пам'ять. Виховувати у учнів почуття любові до природи, бережливого ставлення до неї, патріотичні почуття, толерантність, добросусідські почуття.

 

Очікувані результати: після уроку учні повинні розрізняти відмінності географічної, політичної, економічної та історичної характеристик Білорусії від любої іншої держави Європи і світу.

 

Міжпредметні зв’язки : історія, соціологія, кулінарія.

 

Обладнання: дошка, атласи, під­ручники, роздатковий матеріал для закріплення матеріалу, мультимедійний проектор, презентація «Білорусія», музичний кліп «Бульба», смажені драники, березовий сік.

 

Тип уроку: урок-екскурсія.

Хід уроку:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА:

Перевірка присутніх на уроці .

Перевірка готовності до уроку.

 

 

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ  ЗНАНЬ.

 

                         - ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ:

 

  • Шановні учні тема сьогоднішнього уроку «Білорусь».

Знайомитися з цією європейською державою ми будемо з вами зважаючи в першу чергу на вашу подальшу професію, тобто ми з вами  відправимося в подорож по країні , а також здійснимо подорож в історичне минуле цієї країни.

                       

                        - ПОВІДОМЛЕННЯ МЕТИ УРОКУ:.

-   Мета нашої подорожі як найбільше дізнатися цікавого про неї з таких розділів:

РОЗДІЛ І. Географічні, політичні та економічні особливості Білорусії.

РОЗДІЛ ІІ. Історична спадщина країни.

РОЗДІЛ ІІІ. Сьогодення Білорусії.

 З огляду на план присутні в класі  можуть спитати а чому ми будемо розглядати ще історичну спадщину?

  Тому що, для екскурсовода знання географії та історії є основними джерелами, якими ви будете завжди користуватися в своїй роботі. Тому епіграфом для вас буде такий вислів:

       «Географія є наукою про простір,

а історія є наукою про час».

  • Ваше завдання робити помітки в зошиті, щоб в кінці уроку перевірити свою уважність і пам'ять,а цифри записані на дошці, повинні вами бути розшифровані під час нашої екскурсії по країні (на дошці записані цифри:1/15, 10, 160, ІІІ,69,53, 1/45,11000,43,1/3, 4, 22.06.1941,253,16,5.)

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Розділ І. Географічні, політичні та економічні особливості Білорусії.

  •  Східноєвропейська, президентська, унітарна республіка.

  • Пострадянська держава (одна з 15 республік СРСР)

  • Член СНД (Співдружності 10 незалежних держав).

Штаб-квартира в м.Мінськ (столиці держави).

  • Білорусь не є членом НАТО та членом ЄС.

.

  • В країні проживає приблизно160 народів і народностей.
  • Середньорозвинута індустріально - аграрна держава, яка славиться в світі своїми 450 - тонними «БелАЗами», тракторами «Білорусь», холодильниками «Атлант».

  •  Посідає ІІІ місце в світі по експорту солі.

  • Економіка країни,за ВВП на душу населення, знаходиться на 69 місці (2018р- 6372дол.США)
  • ІЛР -53 (за індексом людського розвитку країна перебуває на 53 місці серед більш ніж 187 країн світу членів ООН і перебуває в списку країн з високим рівнем розвитку)

(І-Норвегія,88-Україна( середній рівень))

  • По території Білорусі течуть три великі річки:

                   

Дніпро-710 км              Припять -500км       Неман -439м

  • На території Білорусі розташовані 11 тисяч озер. Найвідоміша група озер –Бреславські,

 

які утворюють національний парк, де велика більшість тварин і птахів занесені до Червоної книги Білорусії.

C:\Users\Work\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\5AEB2B37.tmp       

Барсук                     Рись       Лелека чорний   Лебідь-шипун   Мартин сизий

  • 43 % території вкрита лісами і більшість території це рівнини.

  • 1/3 площі країни- заболочена і  торф’яниста.

 

  • Величезна робота в республіці проводиться по збереженню природи. Прикладом є природний заповідник «Біловезька пуща» .Найціннішим скарбом, цього національного заповідника є величні зубри, тому цей заповідник ще називають «Країною зубрів».

  • Величезна увага, що приділяється в Білорусії охороні рослинного та тваринного світу поклала початок ще в 90-их роках минулого століття, зображенню на національній валюті країні тварин, занесених до Червоної книги Білорусії:

  • А в самій столиці республіки Білорусь створений найбільший в світі, площею в 100га Мінський ботанічний сад Національної Академії Наук.

 

  •     Геодезична Дуга Струве - це геодезичний знак-трикутник, який був частиною ланцюга таких трикутників довжиною 3 тисячі кілометрів. Простягалася ця дуга від узбережжя Північного Льодовитого океану до Чорного моря. За допомогою Геодезичної Дуги Струве було доведено правильність математичних розрахунків Ньютона, які свідчили, що Земля не є ідеальною кулею.

Геодезична Дуга Струве - це перша в історії ЮНЕСКО науково-технічна пам’ятка культури, що проходить уздовж меридіану через десять країн Європи - Норвегію, Фінляндію, Швецію, Естонію, Латвію, Литву, Росію, Білорусь, Молдову та Україну.
Одним з основних завдань геодезії, є визначення форми і точних розмірів Землі. Щоб довести правоту теоретичних розрахунків Ньютона про те, що Земля – сплюснута на полюсах, світова наукова громадськість вирішила провести градусні вимірювання безпосередньо на місцевості. Роботи зі спорудження геодезичної дуги, яка потім одержить сучасну назву за прізвищем астронома і геодезиста Василя Струве, велися з 1815 по 1852 роки. Геодезична Дуга Струве тягнеться від півночі Швеції до околиць міста Ізмаїла, що в Одеській області.

 

 

                    ІІ. Історична спадщина країни.

  • Найстаріше місто –Гродно (1128р.) . Перші спомини про місто з’явилися  ще в Іпатієвських літописах. Місто ,яке  пам’ятає  різні часи історії свого краю: це і Польсько-Литовську Річ посполита, і правління царя Карла і язичні часи, не випадково на збереженому до сьогодення гербі міста зображено оленя –символ святого Губерта, небесного покровителя мисливців, в якого на рогах зображено золотий хрест, це символ того, що з язичників Губерт став істинним християнином .

  • В Гродненському районі до наших часів зберігся  Мирський замок - оборонне укріплення і резиденція  різних власників цього замку. З ним пов’язані дуже багато легенд,до сьогодні вони чарують людей. Це також п’ятка ЮНЕСКО.

Картинки по запросу мирский замок

  •    Палацово - парковий комплекс князівства Роздвилів у м. Несвіжі. В 18 ст. в ньому була створена музична капела і придворний театр. У  замку розміщувалися архів Великого Литовського князівства ,найбільша приватна бібліотека, яка налічувала 20тис. томів, картинна галерея. Це також пам’ятка ЮНЕСКО.

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\800px-Niaśviž,_Radzivił._Нясьвіж,_Радзівіл_(N._Orda,_28.07.1876).jpgC:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\Нясьвіжскі_замак_2011-01-05_14.04.16.jpg

 

  • Кровавими нитками зшита історія Білоруської землі в важкі роки  Другої світової війни. За її часів загинуло 40% населення країни.

Однією з перших навалу фашистської Німеччини прийняли на себе  прикордонники  БРЕСТУ.

Пам'ять про загиблих увінчана в Меморіальному комплексі «Брестська фортеця».

Фото.Брестська фортеця.Фото.Брестська фортеця.Фото.Брестська фортеця.

 

Под час спалення села було вбито 149 місцевих мешканців, зокрема 75 дітей. Хатинь стала одним із символів знищення цивільного населення під час Другої світової війни.

  • Ліси для білоруського народу були  спасителями, там діяли партизанські загони. Хто не встиг евакуюватися чи приєднатися до партизанів,  потрапляли в концтабори. Іх на території Білорусії нараховувалось 253. З них 16 дитячих, а 5 дитячих донорських.  Там кров  брали у дітей всю до останку.

белоруссия, фашизм, великая отечественная война

Памятник в селі  Красний Берег Жлобинського району Гомельської області  на місці одного з п’яти із п’яти концтаборів для дітей повних  донорів

 

                               РОЗДІЛ ІІІ. Сьогодення Білорусії.

  • В 1993році з’явився музей народних ремесел який називається «Дудутки» .

Экскурсия в Дудутки

  • м.Вітебськ- столиця проведення щорічного пісенного фестивалю естрадної і народної пісні  «Словянський базар».

  • Білоруси гордяться тим ,що голлівудські зірки Харісон Форд і Скарлет Йохансон мають білоруське коріння.

Картинки по запросу скарлетт йоханссон

  • Білоруси внесли свій вклад в розвиток інноваційних технологій.2010р. «Батьками» ідеї  створення месенджера «Viber» є Ігор Магазинник (білорус) та  Талмон Марко (ізраїльтянин), які стали власниками компанії Viber Media.Центри компанії знаходяться Ізраїлі та Мінську.

  • Початківцем створення всесвітньовідомої гри «World of Tanks» є теж білорус

Віктор Кислий зі своїми товаришами, цікавлячись історією та подвигом свого народу в ВВВ.

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\274px-WoT_logo.png

 

  • Сучасні міста та села Білорусії це не колишні деревяні будинки , а сучасні небоскрьоби, так Білоруська національна бібліотека, схожа на будівлю з фільму  «Зоряні війни».

  • Ліси для білоруського народу завжди були «паличкою-виручалочкою» , і люди їх любляче бережуть, а в замін мають  чудовий національний напій – березовий сік.

  •  А найголовнішим національним надбанням білорусів є улюблена бульба (картопля), яку вони люблять в любому вигляді. Даже цукерки мають назву «Белорусская картошка», а улюблене блюдо-драники.

 

 

В якості закріплення отриманої інформації учням пропонується заповнити пропущене в наданих завданнях:

   1.На території Білорусії проживають у мирі та злагоді _____народів і народностей.

2.За ІЛР(індексом людського розвитку) країна посідає ____місце в світі.

3.На території Білорусії знаходяться 4 всесвітні памятки ЮНЕСКО.

Вкажіть дві із них:

      А._____________________________________

      Б._____________________________________

4.На території країни нараховується ___________озер.

5. Білорусь має (не має) вихід до ________________ моря.

6.____% території країни вкрита лісами.

7. «Країна зубрів» - це ____________________________.

8.Що таке «Хатин»?________________________________________

9. Під час німецької окупації країни в період 1941-45рр. на території Білорусії знаходилось _______дитячих концтаборів.

10. Під час німецької окупації країни в період 1941-45рр. на території Білорусії загинуло ____% населення країни. 

V. Підсумок уроку

 

VI. Домашнє завдання. Параграф підручника  №12  сторінка 62.

 

VІІ. Релаксія.

  • В якості релаксії, учні нашого навчального закладу, що навчаються за професією «Кухарі» пропонують нам скуштувати білоруські «Драники»,приготовлені ними під час виробничого навчання та запити справжнім березовим соком під музику «Бульба». Всім «Смачного!!»

 

 

docx
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
16 грудня 2019
Переглядів
436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку