Урок "Електрична напруга. Одиниця напруги. Вольтметр "

Про матеріал
Матеріал підготовлено і використано під час проведення відкритого уроку.в основі лежить об'єднання двох предметів: фізики та інформатики. урок отримав багато схвалень від колег. Дітям дуже сподобався. Особливо частина, коли учні були в ролях елементів електричного кола.
Перегляд файлу

Тема: Електрична напруга. Вольтметр. Вимірювання напруги.

Мета – формувати компетентності: предметні (уявлення про електричну напругу та одиниці її вимірювання; ознайомлення з особливостями та правилами вимірювання електричної напруги за допомогою вольтметра; навички дослідницької роботи, розв'язування задач та практичних умінь складати електричні кола); ключові (уміння вчитися: пізнавальну активність; комунікативну: навички спілкування в колективі; інформаційна: діяти за алгоритмом, складати план тексту, використовувати інтернет-ресурси для отримання нових знань.

Обладнання: лампа для кишенькового ліхтарика, лампа для освітлення кімнати, вольтметр, джерело струму, споживач, вимикач, з'єднувальні провідники.

Тип уроку: повідомлення нового матеріалу.

 

Структура уроку

  1. Організаційний етап.
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку.
  4. Вивчення нового матеріалу
  1.          Напруга.
  2.          Одиниця напруги.
  3.          Вимірювання напруги.
  1. Динамічна пауза.
  2. Закріплення нового матеріалу

VI. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.

VІI. Завдання додому.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

(Слайд 1)  Привітання

II. Актуалізація опорних знань

1. Заслуховування розв’язків задачі з домашнього завдання попереднього уроку

(Учні показують свої розв’язки, інша частина виконує тест на комп’ютері )

2. Фронтальне опитування

  1. Що таке сила струму?
  2. Яке явище використовують для визначення одиниці сили струму?
  3. Що прийнято за одиницю сили струму? Як називають цю одиницю?
  4. Яким приладом вимірюють силу струму?
  5. В яких одиницях градуюють шкалу амперметра?
  6. Як вмикають амперметр в електричне поле?
  7. Яка заборона існує щодо вмикання амперметра в електричне коло?

 

III. Мотивація навчальної діяльності

Виконаємо дослід: до електричної мережі приєднаємо дві послідовно ввімкнені лампи для кишенькового ліхтарика і для освітлення кімнати.

Ми знаємо, що в разі такого вмикання сила струму в усіх ділянках кола однакова. Але зверніть увагу на яскравість світла від ламп. Що ви можете сказати? Як ви бачите, більше світла дає кімнатна лампа, ніж лампа для кишенькового ліхтарика. Я вам ще можу сказати, що не тільки світла, а й більше тепла. Тобто можна зробити висновок, що струм у колі виконує не однакову роботу. Нам потрібно ввести фізичну величину, яка б характеризувала таку властивість струму. 

 

(Учні називають тему уроку) (Слайд 2)

 

Коли ви заходили в клас, то обрали собі кольорові картки ( три кольори з однаковою кількістю).

Таким чином у нас утворилося три групи. Кожна група отримує завдання і протягом 10 хвилин повинна виконати.

 

(Слайд 3)

  1. опрацювання нового матеріалу.

І група

За допомогою мережі Інтернет  скласти опорний конспект в програмі  Power Point  до поняття « Напруга» ( означення, характеристикою чого вона є, чим визначається.)

 

ІІ група

За допомогою мережі Інтернет  з’ясувати  одиниці вимірювання напруги,  фізичний зміст одиниці вимірювання, які кратні одиниці вимірювання існують і подати у вигляді 3-х слайдів презентації

 

ІІІ група

За допомогою мережі Інтернет  з’ясувати  яким приладом вимірюється напруга, його опис, як підключається до кола, як зображуєте на електричній схемі, яке максимальне значення може бути виміряне і представити результат у вигляді презентації.

Очікуванні відповіді

(Слайд 4)                         

1. Напруга

Для характеристики електричного поля вводять фізичну величину – електричну напругу.

Напруга – це фізична величина, що визначається відношенням роботи електричного поля на певній ділянці кола до електричного заряду, що пройшов по цій ділянці. Вона характеризує електричне поле, яке створює струм.

Напруга позначається U. Її визначають за формулою:

де А – робота, виконана електричним полем під час протікання струму,

q – значення електричного заряду, перенесеного струмом.

2. Одиниця сили струму

Одиницею напруги є вольт (1 В). Названа вона за ім’ям італійського вченого Алессандро Вольта, який створив перший гальванічний елемент.

Один вольт (1 В) – це напруга на кінцях провідника, при якій робота щодо переміщення електричного заряду один кулон (1 Кл) по цьому провіднику дорівнює одному джоулю (1 Дж).

1В=1Дж/1Кл=1Дж/Кл

Під час вимірювання застосовують також частинні або кратні одиниці сили струму:

1мА = 0,001 В             (мілівольт);

1 кА = 1000 В               (кіловольт)

Електричні прилади працюють при різній напрузі. Різні джерела струму характеризуються робочою напругою.

3. Вимірювання напруги

Для вимірювання напруги в електричних колах використовують спеціальний прилад – вольтметр. На шкалах вольтметрів є позначка V, що вказує, що це саме вольтметр. Біля одного затискача вольтметра ставлять знак «+». Цей затискач обов’язково приєднують до проводу, що йде від позитивного полюса джерела струму. Вольтметр слід приєднувати в колі паралельно до ділянки кола, на якій вимірюється напруга, тобто затискачі приєднуються до тих точок кола, між якими слід виміряти напругу.

 

Відкрийте підручник на ст.

 (Демонстрація)

На схемах вольтметр позначають:

 

Сучасним вольтметром можна виміряти наругу до 106 В.

 (Слайд 4)                          (перегляд відео)

 

(Слайд 5) Фізкультхвилинка

 

V. Динамічна пауза

Рольова гра « Електрик»: кожен учасник обирає (не дивлячись) карточку із своєю роллю ( Лампа, Провідник, Амперметр, Вольтметр, Джерело струму, Ключ і т.д. за кількістю учасників, Електрик). У останнього завдання скласти електричне  коло за описом.

 

(Слайд 6)

 

VІ. Закріплення нового матеріалу.

Задачі

1. Розглянути запропонований вам вольтметр і з’ясувати межі вимірювання, ціну поділки приладу, та одиниці вимірювання.

2. Яку фізичну величину вимірює прилад, шкала якого показана на рисунку? Яка ціна його поділки? Які покази приладу?

(Слайд 10)

3. Практична задача

Учням дають кілька різних електричних ламп (ті ж самі три групи). Вони мусять визначити яку роботу виконує відповідна лампа за 1 годину своєї роботи.

(За даними на цоколі лампи вони визначають значення сили струму та напруги і з формулами для визначення сили струму та напруги визначають роботу, що виконує відповідна лампа за 1 годину роботи:

і

Звідси . За даною формулою і йде визначення роботи)

(Слайд 11)

VIІ . Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

На уроці я

-дізнався….

-зрозумів…

-навчився…

-найбільший мій успіх..

- я не вмів, а тепер умію…

-на наступному уроці я хочу…

 

(Слайд 12)

VІI. Завдання додому

  1. Опрацювати § 28.
  2. Повторити § 6. 
  3. Вправа №28         І р. - №1

                                               ІІ р. - №2, 3

                                               ІІІ р.- № 4, 5

                                               IVр.- №6, 7

Виконати дослідницько-пошукову роботу

(Дізнатись)

1. Яка напруга подається у ваш будинок?

2. На акумулятор вашого мобільного телефону під час його зарядки?

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 28. Електрична напруга. Одиниця напруги. Вольтметр
Додано
24 квітня 2020
Переглядів
2516
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку