Урок "Електричні явища. Електричний струм"

Про матеріал
Розробка передбачає поглиблення, узагальнення та закріплення знань з теми "Електричні явища. Електричний струм".
Перегляд файлу

Тема уроку. Електричні явища. Електричний струм.

Мета уроку: поглибити, узагальнити й закріпити знання учнів з теми «Електричні явища. Електричний струм»; формувати ключові компетентності; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес; розвивати вміння групової роботи, оперативно переключатися з одного виду діяльності на інший; сприяти розвитку творчих здібностей учнів та естетичному вихованню; виховувати відповідальність за дотримання правил техніки безпеки при роботі з електричним струмом та бережливе ставлення до його використання.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, портрети вчених, дидактичний матеріал, три презентації ( «Електрика в нашому житті», «Електрика в природі»,  «Ураження струмом у побуті й перша допомога потерпілому»).

                                                     План уроку

І.   Організація навчальної діяльності учнів.

ІІ.  Повідомлення теми й мети уроку.

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.

  1. Бліцопитування за технологією «Мікрофон».

          2.  Самостійна робота учнів.

          3. Презентації: «Електрика в нашому житті», «Електрика в природі»,                                                                                          «Ураження струмом у побуті й перша допомога потерпілому».

ІV. Оцінювання.

V.   Рефлексія.

VІ.  Повідомлення домашнього завдання.

                                                            Хід  уроку

І. Організація навчальної діяльності

ІІ. Повідомлення теми, мети та епіграфу уроку

                                                      Атрибутом особистості є активність,

                                                       а основною функцією є діяльність.

                                                                                                      Платон

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань

Бліцопитування за технологією «Мікрофон»

Питання

  • Що таке електричний струм?
  • Які джерела струму ви знаєте?
  • Які основні складові частини електричного кола?
  • Що таке сила струму і як її можна визначити?
  • Яка величина називається електричною напругою?
  • Чим пояснюється наявність опору струму у провідників?
  • В яких одиницях вимірюється сила струму, напруга, опір та питомий опір?
  • Як формулюється закон Ома для ділянки кола?
  • Які з’єднання називаються послідовними? паралельними?
  • Як визначають роботу електричного струму на ділянці кола?
  • Що називають потужністю та як її визначають?
  • Сформулюйте закон Джоуля – Ленца.
  • Сформулюйте закон Фарадея для електролізу.

2. Самостійна робота учнів

1. Прилад для вимірювання сили струму називається:

а) вольтметр;

б) амперметр;

в) реостат;

г) лічильник.

2. За одиницю електричного заряду узято:

а) вольт;

б) кулон;

в) ампер;

г) ват.

3. Як підключають до електричного кола вольтметр?

а) паралельно;

б) послідовно.

4.Ділянка кола складається з трьох послідовно з’єднаних резисторів опорами    6 Ом, 8 Ом і 9 Ом. Знайдіть повний опір цієї ділянки.

а) 2,7 Ом;      б) 14 Ом;     в) 17 Ом;      г) 23 Ом.

 5. Установіть відповідність «фізична величина – одиниця фізичної величини».

Сила струму                                                                        Вт

Опір                                                                                      Ампер

Робота струму                                                                      Ом   

Потужність                                                                           Ньютон

                                                                                               Джоуль

6. Розмістити в порядку збільшення значення електричного заряду.

а) 5 мкКл;     б) 5 мКл;     в) 5 МКл;     г) 5 нКл.

7. Відновіть рівності:

1,6 кОм = …Ом;

0,3 мА = …А;

15 МВ = …В.

3. Презентації учнів

-         «Електрика в нашому житті»

-         «Електрика в природі»

-         «Ураження електричним струмом у побуті й перша допомога потерпілому»

ІV. Оцінювання

V. Рефлексія

 Вправа «Незакінчене речення». Учні продовжують речення.

 На цьому уроці я:

  • дізнався…
  • зрозумів…

  Наступного уроку я хочу…

VІ. Повідомлення домашнього завдання

     Скласти сенкан до слова «Електрика»

     Написати твір – роздум « Фізика в професії, яку я обираю»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
Додано
12 лютого 2024
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку