Урок "Електронні та друковані портфоліо"

Про матеріал
Модуль. Графічний дизайн (35 год.) Тема 1. Графічний дизайн як засіб візуальної комунікації Розробка уроку "Електронні та друковані портфоліо"
Перегляд файлу

Урок 5 Тема 1. Графічний дизайн як засіб візуальної комунікації 11 клас

 

Урок 5

Тема: Електронні та друковані портфоліо. Веб-дизайн.

Мета:

навчальна: сформувати поняття електронні та друковані портфоліо, та веб-дизайну.

розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;

виховна: виховувати інформаційну культуру, формування бережливого ставлення до обладнання комп’ютерного кабінету, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: браузер, офісні програми.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  •                  привітання
  •                  перевірка присутніх
  •                  перевірка готовності учнів до уроку

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

 

Портфо́ліо

Портфо́ліо (від італ. portafoglio — «портфель») — збірка (широке портфоліо) виконаних робіт та напрацювань певної особи (компанії).

Портфоліо може бути як на папері, так і в електронному вигляді.

Електронне портфоліо, в свою чергу, може зберігатись локально (бути доступним лише визначеному колу людей) та глобально (бути доступним для всього світу — для користувачів інтернету). Глобально доступне портфоліо інакше називається веб-портфоліо.

Портфоліо — це спосіб фіксування, накопичення, оцінки і самооцінки особистих досягнень за певний проміжок часу.

 

Мета і завдання портфоліо

Мета портфоліо: накопичення досягнень, відслідковування професійного прогресу, представлення діяльності і професійного розвитку за окремий проміжок часу.

Завдання:

  • проаналізувати і узагальнити свою роботу;
  • відобразити динаміку свого професійного росту;
  • представити досвід своєї роботи найбільш повно і ефективно.

 

Функції портфоліо:

  • діагностична — фіксує зміни за певний проміжок часу;
  • змістовна — розкриває спектр виконуваних робіт;
  • розвиваюча — забезпечує безперервний процес освіти і самоосвіти;
  • мотиваційна — відзначає результати діяльності;
  • рейтингова — дозволяє виявити кількісні і якісні індивідуальні досягнення.

 

Практичне значення і моделі та мета портфоліо:

  • атестація в майбутньому;
  • систематизація діяльності власника портфоліо;
  • фактор, який стимулює професійний розвиток.

Моделі портфоліо:

Портфель досягнень (для себе і для інших)

Мета створення: оцінити прогрес в дослідницькій, професійній і творчій діяльності;

Портфель-самооцінка (для себе)

Мета створення: показати прогрес чи регрес в якихось видах чи окремих аспектах професійної діяльності

Портфель-звіт (для інших)

Мета створення: показати успішність і доказати прогрес дослідницької, професійної і творчої діяльності

 

Типи та види портфоліо

Типи портфоліо

Портфоліо документів

• дипломи

• грамоти

• посвідчення

• свідоцтва

• довідки

Портфоліо робіт

• конкурсні роботи

• проекти розвитку бібліотеки

• тексти виступів на семінарах, методичних радах

• сценарії різних масових заходів

• відеозаписи, фотоальбоми різних заходів

• друковані роботи

• авторські освітні програми

Портфоліо відгуків — це характеристики ставлення бібліотекаря до різних видів діяльності. В ньому дається письмовий аналіз ставлення бібліотекаря до своєї діяльності і її результатів (рецензії, відгуки, резюме іт.д.) Включає відгуки колег про проведені заходи, методистів, адміністрації школи, вчителів-предметників. попередньо складається список представлених робіт.

Види Портфоліо

Особистий можна назвати професійним портретом. Портрет розповідає про особистість працівника. Його пропонується виконувати у формі резюме. Акцент необхідно зробити на досвіді роботи: самоосвіті, використання в своїй практиці сучасних інформаційних технологій, проектній діяльності. Можна включити в особистий портфоліо свої роздуми у формі ессе, а також результати професійного [тестування]].

Тематичний портфоліо має зміст робити, якщо ви постійно і цілеспрямовано займаєтесь певною темою.

Тематичний портфоліо може включати:

• план (структуру, схему) проекту чи розробку його теми;

• пояснювальну записку з інформацією про автора, про форму представлення матеріалів іт.д.;

• обґрунтування теми, своє бачення даної теми, яких результатів очікуєте;

• програму курсу майстер-класу, конференції;

• власні роботи дітей (анкети, тести, твори, презентації, сайти, малюнки);

• самоаналіз проведеної роботи;

• підведення підсумків, визначення перспектив.

 

Методика формування та оформлення портфоліо

Методика формування портфоліо

Різні проекти, дослідження, папки з грамотами, дипломами та багато інших матеріалів. Це і є складова вашого портфоліо — потрібно тільки відібрати головне і систематизувати.

Для чого я хочу створити портфоліо?

В залежності від відповіді визначте тип і вид вашого портфеля досягнень;

Що я хочу включити в портфоліо? Професійний портфоліо бажано робити за останні 3-5 років. Ви самі повинні вирішити, які матеріали відібрати у портфель.

Як буде організований портфоліо? Що це буде — файлова папка, чи електронний варіант? Чи і те і інше? Як будуть розміщені матеріали? В прямій чи зворотній хронології, чи за видами матеріалів.

Обов'язково складається перелік матеріалів, і розміщується з самого початку як друкованого так і електронного варіанту. Де буде зберігатися портфоліо і хто до нього буде мати доступ? Якщо в бібліотеці, то можна представити орігінали, якщо в іншому місці, то краще представити копії.

Оформлення портфоліо

Стандартів не існує. Головне — логічна послідовність.

Декілька рекомендацій:

• Можна оформити у вигляді файлової папки з заголовками розділів;

• Кожну роботу, документ, підбірку кладіть в окремий файл;

• На кожному елементі портфоліо бажано ставити дату, щоб прослідкувати динаміку;

• В друкованому варіанті обовязково робіть посилання на документи чи їх копії, вказавши номер додатку;

• В електронному варіанті треба оформити гіперпосилання на документи та інші матеріали з презентації портфоліо.

 

Резюме

Резюме — це коротке узагальнення найважливіших відомостей про особу. Зокрема в ньому подаються дані про освіту, професійний досвід, а також основні біографічні дані. На відміну від автобіографії, резюме характеризується граничним лаконізмом і дає людині змогу, влаштовуючись на роботу, повідомити про себе те, що вона вважає за найнеобхідніше, аби справити на роботодавця приємне враження про себе як потенційного працівника. Правильно, грамотно складене резюме — запорука успіху. Обсяг резюме не повинен перевищувати однієї сторінки. Інформацію слід розміщувати так, щоб легко сприймалася візуально, передусім акцентувала увагу на особистісних позитивах.

Вимоги до складання резюме:

• вичерпність інформації з акцентом на основних елементах;

• грамотність, бездоганний друк;

• чітке оформлення;

• персоніфікація резюме (при бажанні можна перелічити назви фірм, де людина працювала раніше, та зазначити імена їхніх керівників);

Види резюме

Є три форми резюме:

• звичайне, або стандартне (довільне),

• хронологічне (висвітлює досвід за роками),

• функціональне (демонструє освіту й потенціал автора, увиразнює професійні здібності, підтверджені попередніми роками діяльності).

Хронологічне резюме

Містить таку інформацію:

• прізвище, ім'я, по батькові, адреса та номер телефону;

• мета пошуку роботи;

• освіта та наукові ступені (зазначаються, починаючи з найвищого), назви закінчених навчальних закладів, кваліфікація; (нагороди та премії);

• список публікацій;

• плани на майбутнє щодо освіти, кар'єри;

• інформація про досвід роботи;

• сімейний статус, стан здоров'я, хобі, членство у товариствах тощо;

• наявність рекомендаційних листів.

У функціональному резюме початкові пункти збігаються з пунктами хронологічного, а в подальших замість переліку попередніх посад висвітлюються уміння та навички, професіоналізм.

 

Веб-дизайн

Веб-дизайн (англ. web design) — галузь веб-розробки, що охоплює цілий ряд напрямів і дисциплін із створення та супроводу сайтів або веб-застосунків, таких як графічний веб-дизайн, проектування інтерфейсів, авторинг (у тому числі стандартизований код і власницьке програмне забезпечення), використовність та оптимізація для пошукових систем.

Найчастіше виконання різних етапів процесу веб-дизайну забезпечують відповідні спеціалісти (менеджер проекту, дизайнер, веб-програміст, веб-майстер тощо), хоча деякі веб-дизайнери можуть виконувати усе самостійно. Термін веб-дизайн зазвичай використовують для опису проектування й реалізації клієнтської частини веб-сайту, включаючи верстку.

Валідатор

Валідатор — комп'ютерний сервіс, програма, об'єкт, функція або оператор, яка/який перевіряє відповідність деяких даних вимогам до типу, вмісту, формату або синтаксису. Процес перевірки називають валідацію (процес затвердження, легалізації, ратифікації), а дані, що відповідають вимогам — валідними.

 

Правила веб-дизайну

Оскільки дизайн містить елементи мистецтва та інженерії, на нього розповсюджуються їхні правила, що можуть забезпечити створення якісних макетів для мережевих видань. Одне з основних правил вказує, що дизайн має ціль і залежно від задач, обираються засоби. Таким чином дизайном є не оформлення веб-сторінок, а конструкторська діяльність, що покликана реалізувати заздалегідь визначні цілі. Існують правила, щодо необхідної кількості кольорів та шрифтів у макеті, симетрії, відступів, порядку подачі матеріалів тощо.

Будь-яка людина може створювати сайти. Точніше, краще сказати, що будь-яка людина може навчитися створювати сайти. Але потрібно розуміти, що для того, щоб робити це на хорошому рівні, необхідно поєднувати цілий ряд різних знань і навичок, які в комплексі дозволяють фахівцеві робити дійсно якісні веб-проекти.

Вивчення веб-дизайну з нуля може бути досить складним завданням, якщо ви не знаєте, з чого почати і що саме вам потрібно. Постійно з’являється безліч нових технологій і нових інструментів, які можуть збити з пантелику навіть досвідченого професіонала, не кажучи вже про новачків.

Є багато підходів до вивчення веб-дизайну, деякі з них платні, наприклад курси, інші ж безкоштовні. Число методів навчання дуже зросло, завдяки поширенню інтерактивності в Мережі, – відеоканали на YouTube, навчальні платформи і багато іншого.

Web-дизайн починається з визначення цілей і завдань майбутнього сайту. Навіщо потрібний сайт? На яку аудиторію розрахований? Яких результатів дасть змогу домогтися?

Відповіді на ці та подібні питання і повинні лягти в основу web-дизайну проекту. Під терміном «web-дизайн» прийнято розуміти сукупність робіт з розробки логічної структури та художнього оформлення веб-сторінок. Завданням web-дизайну є забезпечення зручної подачі інформації користувачеві web-сайту або web-додатку, задоволення естетичного смаку аудиторії сайту.

Сучасний web-дизайн починається з поділу оформлення сайту і змісту. Завдяки такому підходу вносити зміни в зміст сайту, не зачіпаючи його дизайн, або ж змінювати дизайн, не змінюючи зміст, стало набагато легше. Багато в чому цьому сприяють сучасні системи управління контентом - CMS.

Основи web-дизайну сайту закладаються на етапі розробки технічного завдання - документа, що описує вимоги щодо візуального представлення та структури сайту. У технічному завданні також найчастіше описуються побажання щодо програмної реалізації сайту.

Під час розробки Інтернет-ресурсу особливу увагу потрібно приділити дизайну. Веб дизайн визначає зовнішній вигляд, а також технічні параметри сайту, його інтерфейс.

Першочергово web-дизайн зобов'язаний привернути увагу, гармоніювати з уявленнями і смаками представників цільової аудиторії. Ось чому перш ніж приступити до підготовки макета майбутнього сайту, необхідно встановити, для яких категорій Інтернет-користувачів призначений даний сайт, кого він зацікавить, що варто зробити, щоб сформувати виключно позитивну оцінку. Якщо проігнорувати ці норми, можна потерпіти крах, незалежно від того, сайт якої тематики ви розробляєте. Наприклад, корпоративний сайт серйозної фірми виконаний грубо, без смаку, незграбно, не може розраховувати на великий успіх. А все тому, що потенційний клієнт після відвідин такого сайту сформує свої неприємні асоціації, після чого йому навряд чи прийде в голову оформити у вас замовлення або придбати що-небудь. А в результаті, ваш веб-сайт буде функціонуючим, проте не прибутковим, оскільки він елементарно не справляється з таким завданням, як залучення покупців.

Паралельно з цим, надмірно прісна, нудна стилістика оформлення розважального сайту так само може не зацікавити клієнтів, які відвідали його у вільний час з метою відшукати цікаві матеріали. Починаючи з найперших секунд перебування на теренах вашого віртуального простору у користувача з'явитися відчуття, що тут немає нічого цікавого, гідного уваги, якщо він має такий невибагливий вид, а тому безглуздо його розглядати і досліджувати. Ось чому настільки істотно створити баланс змісту і форми.

 

V. Засвоєння нових знань, формування вмінь

 

Завдання 1.

Написати власне резюме. Повторити тему веб-дизайн

VI. Підсумки уроку

https://sites.google.com/view/distance-informatics-10/%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BB%D1%8C-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D0%B4%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D0%B9%D0%BD

VIІ. Домашнє завдання

  • Переглянути навчальну презентацію з теми
  • Опрацювати опорний конспект (веб-сторінка сайту для дистанційного навчання)
  • Проаналізувати виконання практичного завдання на уроці, при потребі доповніть дослідження та відправити звіт на поштову скриньку вчителя

 

 

1

docx
Додано
26 листопада 2019
Переглядів
3489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку