Урок "Федеративна республіка Німеччина"

Про матеріал
Розробка уроку "Федеративна республіка Німеччина" для учнів 10 класу з мультимедійною підтримкою та із застосуванням смарт-дошки.
Перегляд файлу

КЗШ №27

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок з теми:

 

 

 

 

Федеративна республіка

Німеччина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                  Вчитель географії:                                                                                                                                           

 

                                                                         Грищенко Т.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг,

2019р.

 

Тема: Федеративна Республіка Німеччина

Мета: сформувати в учнів систему знань про основні особливості географічного положення, населення і господарства Німеччини;

вдосконалювати практичні вміння працювати з різними джерелами географічних знань, складати опорний конспект, розвивати ключові компетентності учнів;

виховувати почуття патріотизму і громадянської відповідальності

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: політична карта Європи, атласи, підручники, смарт-дошка, мультимедійний проектор, комп’ютер, плакат «Німеччина», роздатковий матеріал (QR-код-4 шт.;  аркуші формату А-3, фломастери; листи-завдання для груп)

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Поділ класу на 4 групи за назвами німецьких автомобілів.

Привітання. Перевірка присутніх, готовність до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

Бесіда за запитаннями і завданнями

Країни якого регіону ми вивчаємо?(Європа)

На які субрегіони поділяється Європа? Показати їх на настінній карті.

Які країни Європи належать до G-7. Показати їх на карті.

 

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Сьогодні ми будемо вивчати країну, яка  є  найпотужнішою в економічному відношенні державою Європи, лідера за ВВП, за рівнем прямих іноземних інвестицій та за рівнем науково дослідницької активності – Німеччину.

І вивчення досвіду інших країн, у розбудові демократичного суспільства та розвитку ефективної економіки є вкрай необхідним на сучасному етапі розвитку України.

 

Інтерактивна гра «Що я знаю про Німеччину?»

(Опора на життєвий досвід) [Слайд 1 - 9]

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

 

[Слайд 10] Запис теми уроку: «Федеративна республіка Німеччина».

 

Бесіда за запитаннями і завданнями  + тезисний конспект учня

Робота з атласом (с.32)

 

«Візитна картка» [Слайд 11]

 

Площа  - 357 тис. км2. Населення – 82 млн. осіб.

    Яка форма правління? Парламентська республіка на чолі з канцлером Ангелой Меркель і президентом Франк-Вальтер Штайнмайером.

   Яка столиця?Берлін

Склад: 16 земель. Назвіть деякі з них, скориставшись атласом(див. с.32).

Міжнародні організації: ООН, ЄС, НАТО та ін.

    До якого типу за рівнем розвитку належить? Високорозвинута країна «Великої сімки»

 

Самостійна робота в групах

Метод «Скрайбінг»: створення ЛОС

Вчитель роздає листи з QR- кодом і листи-завдання для кожної  групи. Учні виконують завдання на аркушах,самостійно створюючи логічно опорні сигнали з використанням різних джерел географічної інформації(атласи, підручники, плакат, настінна карта, інтернет-ресурс). Потім кожна група презентує своє завдання.

«Архітектурні пам’ятки Німеччини»  

 

Завдання для І групи  «Opel»: охарактеризуйте економіко-географічне положення Німеччини та природно-ресурсний потенціал.

  1. Країни-сусіди, рівень їх розвитку, членство в ЄС, НАТО
  2. Розташування щодо основних транспортних магістралей
  3. Наближеність до мінерально-сировинних баз
  4. Вихід до морів
  5. Тип клімату
  6. Рельєф
  7. Річки
  8. Ресурси мінеральні: Рур -       ,більшість виснажено
  9. Родючі грунти - в центрі

[Слайд 12]

Завдання для ІІ групи «Audi»: охарактеризуйте працересурсний потенціал, систему розселення та просторову організацію господарства ФРН.

1. Загальна кількість населення( І місце в Європі за чисельністю)

2. Тип відтворення населення

3. Природний приріст

4. Тривалість життя

5. Негативні демографічні явища(2)

6. Мовна сімя і група

7. Віросповідання

8.Національний склад

9.Середня густота населення

10.Міста-мільйонери(4)

11.Найбільша агломерація, в складі якого мегаполісу

12. Немає єдиного центру міського розселення (їх багато)

 

Завдання для ІІІ групи «BMW »: охарактеризуйте промисловість ФРН                     

1. Галузі спеціалізації вторинного сектору(4)

2. Продукція маш.буд. галузі:…(Carl Zeiss)

3. Посідає ІV місце в світі і І в Європі за виробництвом автомобілів

4. Головні центри автомобілебудування

5. І місце в Європі за обсягом хімічного виробництва та суднобудування

6. Структура електроенергетики, «німецький енергетичний поворот»

7. Продукція харчової промисловості

 

Завдання для ІV групи «Volkswagen»: охарактеризуйте аграрний сектор                                         ФРН і особливості третинного сектору(сфери послуг)

1.Домінуючі складники третинного сектору

2. Лідер за пасажиро- і вантажообігом(автобани)…

3. І місце в Європі за протяжністю…

4. Найбільші морські порти(на карті)

5. Аеропорт-хаб

6. Найважливіша річка міжнародного значення та канал

7. Структура с/г (70%...)

8. Продукція рослинництва

9. С/г райони(атлас)

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

 

Робота зі смарт-дошкою

Інтерактивна вікторина «ФРН» (авторська) в Інтернет - сервісі LearningApps: https://learningapps.org/8039257

 

            

*Резерв часу

«Математичний тренінг» [Слайд 13]

 

Визначте, у скільки разів Україна більша за площею  і менша за населенням від Німеччини?

 

VІ. Підсумок уроку

Рефлексія

Отже, для того, щоб подолати економічні труднощі в нашій державі, потрібно опиратися на досвід економічно-розвинених країн і будувати власну сильну економіку. Тож давайте разом побудуємо ієрархічну піраміду економічного зростання нашої держави.

 

“Стратегія економічного розвитку України  [Слайд 14]

 

 

*Резерв часу

1) «Складаємо сенкан» [Слайд 15]

Учням пропонується скласти сенкан на тему «Німеччина»

 

2) Перегляд відеоролику «Що відрізняє схід і захід Німеччини» https://www.dw.com/uk/що-досі-відрізняє-схід-і-захід-німеччини-02102018/av-45726410

 

Оцінювання учнів

 

VІІ. Домашнє завдання

  1.     Опрацювати §11-12
  2.     Повт. столиці країн Європи

 

 

 

 

doc
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку