Урок "ФІЗИКА НАВКОЛО НАС"

Про матеріал

Мета: У невимушеній формі повторити основні поняття, формувати позитивне ставлення до вивчення фізики. Сприяти творчому розвитку, вихованню в учнів свідомої дисципліни, почуття обов'язку і справедливості, пізнавального інтересу. Розвивати цілеспрямоване сприйняття, логічне мислення, здатність до самоаналізу.

Обладнання: Фізичні прилади; мультимедійний проектор; комп'ютер; сигнальні карточки

Живет всегда природа по своим законам.

Мы изучаем их, стремясь понять,

И очень важно знать и понимать основы,

Чтоб эти знанья в жизни применять.

А человек – явление самой природы –

Всегда стремился к ней, она его душа.

Энергия везде, энергия свободы

И до чего ж природа хороша
Перегляд файлу

Тема: ФІЗИКА НАВКОЛО НАС

Мета: У невимушеній формі повторити основні поняття,  формувати позитивне ставлення до вивчення фізики. Сприяти творчому розвитку, вихованню в учнів свідомої дисципліни, почуття обов’язку і справедливості, пізнавального інтересу. Розвивати цілеспрямоване сприйняття, логічне мислення, здатність до самоаналізу.

 

Обладнання: Фізичні прилади; мультимедійний проектор; комп’ютер; сигнальні карточки

 

Живет всегда природа по своим законам.

Мы изучаем их, стремясь понять,

И очень важно знать и понимать основы,

Чтоб эти знанья в жизни применять.

А человек – явление самой природы –

Всегда стремился к ней, она его душа.

Энергия везде, энергия свободы

И до чего ж природа хороша!

   

     План  заходу

 

Вчитель: Добрий  день, дорогі  друзі! Гра  “Фізика  навколо  нас” вітає  вас.

Сьогодні  ми  з  вами  зібрались  тут, щоб  весело  і  з  користю поспілкуватися  на  фізичні  теми  і  провести  змагання  між  учнями  8-а класу. Сьогодні  ви  будете  свідками  найцікавішої  боротьби між хлопцями та дівчатами класу.

 

Представляємо  склад  журі…

 

Про  готовність  відповідати  команда  сигналізує  кольоровою  карткою.

 

ДЕВІЗ НАШОГО ЗАХОДУ:

Зробити НЕВІДОМЕ ВІДОМИМ,

Перетворити НЕЗНАННЯ В ЗНАННЯ.

 

І конкурс. «Розминка»

Як говорить російське прислів´я: «НЕ СОРОМНО НЕ ЗНАТИ, СОРОМНО НЕ ВЧИТИСЯ.»

Я задаю запитання, обидві команди піднімають картки з варіантом відповіді. Якщо  обидві команди відповіли вірно, то  отримують по 1 балу.

  1. У воді не тоне і в огні не горить. Що це таке?
  1. ЛіД    2. ДЕРЕВО   3.  ЗОЛОТО

відповідь:  1. ЛіД

  1.   Коли лід може бути нагрівником?

відповідь: коли ДРУГЕ ТіЛО, яке знаходиться в контакті із льодом, має температуру  НИЖчу за  ТЕМПЕРАТУРу льоду.

  1.         Хто ввів в російську мову слово «ФІЗИКА»?
  1. М. В. Ломоносов
  2. Д. І. Менделєєв
  3. І. Ньютон

Відповідь:   1. М. В. Ломоносов

  1.   Заревів ведмідь  на всі гори, всі моря. Що це таке?
  1. ПІСНЯ    2. ГРІМ     3.ШОРОХ

Відповідь: 2. ГРІМ

 

5. На вулиці гроза, іде сильний дощ. Яке  явище ми зафіксуємо раніше: почуємо грім чи побачимо блискавку?

ВІДПОВІДЬ: РАНІШЕ ПОБАЧИМО СПАЛАХ БЛИСКАВКИ, А ПІЗНІШЕ ПОЧУЄМО ЗВУКИ ГРОМУ. ТАК БУДЕ ТОМУ, ЩО ШВИДКІСТЬ ПОШИРЕННЯ СВІТЛА 300000 КМ/С, А ЗВУКУ В ПОВІТРІ ПРИ НОРМАЛЬНИХ УМОВАХ І 20 0C – 340 М/С.

6. КОМУ НАЛЕЖАТЬ ЦІ РЯДКИ?

В любом труде, в любом творенье

Необходимо вдохновение,

И озарение момент порой –

Важнейший элемент!

1.  Галілей

2. М. В. Ломоносов

3. Д. І. Менделєєв

Відповідь: 3. Д. І. Менделєєв

7. Всё поведает, хоть и без языка,

Когда будет ясно, а когда – облака.

  1. термометр
  2. мензурка
  3. барометр

Відповідь: 3. барометр

 

ІІ конкурс «ЗНАЙОМІ ІМЕНА»

Перед вами портрети вчених і їх імена. Ваше завдання записати попорядку правильні імена.

  1. Рене Декарт
  2. Ісаак Ньютон
  3. Архімед
  4. Галілео Галілей
  5. Блез Паскаль
  6. Альберт Ейнштейн
  7. М. В. Ломоносов

ВІДПОВІДЬ:

  1. Архімед
  2. Паскаль
  3. Ейнштейн
  4. Галілей
  5. Ньютон
  6. Декарт
  7. Ломоносов

ІІІ конкурс «ВІД  ВЕЛИКОГО ДО СМІШНОГО ОДИН КРОК…»

По черзі команді зачитую історію. Ваше завдання продовжити думку …

1. Зустрічаються якось фізик і математик. Фізик запитує: 
— Слухай, у потяга колеса круглі, а чому коли він їде, то вони стукають.
— Це елементарно, фізик. Формула круга —        , так ось …

Відповідь: квадрат і стукає

2. В чому сила, брат?
— В грошах.
— Ось і мій брат говорить, що в грошах! А сила — вона в …

Відповідь: Ньютонах

3. Великий фізик і математик Ландау пропонував студентам продовжити послідовність букв «О», «Д», «Т», «Ч», «П»…
Продовжіть і ви цю послідовністьность.

Відповідь: Ш, С, В, Д

4. На першому і п´ятому поверсі  стоять дві людини. Вони одночасно щось кричать один одному. Хто із них першим почує крик?

Відповідь: той що стоїть на першому поверсі.

ІV конкурс «Ребуси»

Я думаю, відповідно, я існую.

Рене Декарт

Команда, яка першою розгадала піднімає сигнальну картку.

 

V конкурс «Зажени в хлів «овечок»

Знайдіть зайве слово.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ конкурс «Шерлок Холмс»

Сьогодні ви спробуєте відчути себе в ролі Шерлока Холмса. Ви маєте міркувати так, як робив це він.

  1. Шерлок Холмс увійшов до квартири й почав розмову з господарями. Через хвилину він сказав: “Шановна господине, у Вас на кухні кипить чайник.” Як він це визначив, якщо знаходився в кімнаті, з якої не видно кухні.

(Коли чайник кипить, то його кришка побрязкує завдяки утвореній парі.)

  1.  Господарка дому, де був Холмс, підійшла до дверей і впустила кішку до кімнати. Подивившись на кішку Холмс сказав: “Погода на вулиці погана”. Як він це визначив?

(У холодну погоду  хутро кішки стає особливо пухким, щоб у проміжках між ворсинками було більше повітря.)

  1. Щоб швидше остудити каструлю з молоком господарка дому поставила її на лід. Холмс подивився і подумав: “А з фізикою вона не дружить.” Чому в нього виникла така думка?

(У цьому випадку лише нижня частина охолоджуватиметься за рахунок теплопровідності).

  1. Була зима. Шерлок Холмс зайшов до кімнати з вулиці. Крізь замерзлі вікна було видно лише  край дороги. “Господарка квартири неекономна ”, - подумав він. Чому Шерлок Холмс зробив такий висновок?

(Вікна квартири замерзли. Значить в простір між рамами проникло з кімнати тепле вологе повітря, дотикаючись до холодного скла, замерзло на ньому. Тобто, вікна не заклеєні.)

  1. Картопля, зварена в солоній воді, солона на смак. Чому?

   (явище дифузії)

  1. Вказати, чим відрізняються між собою цукор і сіль.

(молекулами).

  1. На який з двох однакових за розміром брусків діє більша сила тяжіння?

(більша сила тяжіння діє на той брусок, маса якого більша)

  1. Деякі майстри змащують милом шурупи перед закручуванням. Чому?

(зменшення сили тертя)

  1. Чим пояснюється збільшення довжини дроту під час нагрівання?

 (збільшенням проміжків між молекулами)

  1. Чому краплі дощу при різкому русі злітають із кашкета?

  (внаслідок інертності крапель води)

  1. Деякі майстри змащують милом шурупи перед закручуванням. Чому?

(зменшення сили тертя)

  1. Чим пояснюється збільшення довжини дроту під час нагрівання?

 (збільшенням проміжків між молекулами)

  1. Чому краплі дощу при різкому русі злітають із кашкета?

  (внаслідок інертності крапель води)

  1. Поясніть чим викликані припливи та відпливи в морях і океанах Землі 

(притягання Землі з боку Місяця).

  1. На пачці прального засобу написано застереження: "Кольорову білизну прати окремо від білої!" Чому?

(внаслідок явища дифузії біла білизна може пофарбуватися)

  1. "Перед розумом і сила поступається" - говорить українське прислів'я. Скажіть це мовою фізики

(замінити силу тертя ковзання тертям кочення, оскільки сила тертя кочення за однакового навантаження менша за силу тертя ковзання)

  1. Розмістіть у порядку зменшення значення об'ємів: 20 дм3, 400 см3,3 м3, 500 л.

(З м3=3000 дм3, 500 л=500 дм3, 20 дм3,400 см3=0,4 дм3).

VІІ конкурс «Доганялки»

Запитання, щоб наздогнати команду, яка вас випереджає.

  1. Якою ложечкою - срібною, сталевою чи алюмінієвою – найзручніше користуватися, розмішуючи чай?

    (Сталевою - її теплопровідність найнижча.)

2. Чому у верблюдів виникають мозолі на тих ділянках тіла, якими вони торкаються піску?

     (Мозолі захищають від опіків.)

 

3. Для чого більшість птахів перед висиджуванням пташенят вистеляють гніздо пухом?

    (Пух містить багато повітря, яке не проводить теплоту.)

4. Чому в холодному приміщенні насамперед мерзнуть ноги?

   (Внизу холодніше.)

 

Журі підбиває підсумки змагань

 

НАУКУ ВСЁ ГЛУБЖЕ ПОСТИГНУТЬ СТРЕМИСЬ,

ПОЗНАНИЕМ ВЕЧНОГО ЖАЖДОЙ ТОМИСЬ.

ЛИШЬ ПЕРВЫХ ПОЗНАНИЙ БЛЕСНЁТ ТЕБЕ СВЕТ,

УЗНАЕШЬ: ПРЕДЕЛА ДЛЯ ЗНАНИЯ НЕТ.

Фирдоуси

(Персидский и таджикский поэт, 940- 1030 гг.)

 

Підведення  підсумків  гри. Оголошення  переможців.

Заключне  слово.

Усе, що навколо, при чому живем,

Словом "природа" ми звично зовем.

 Знати природу і вміти в ній жити

Фізика вчить нас, її нам хвалити!

Великий  російський  письменник  Л.Толстой  казав, що людину  можна  оцінювати  дробом, знаменник  якого  становить  те  хороше, що  вона  думає  про  себе  сама, а  чисельник – те  хороше, що  про  цю  людину  думають  інші. Бажаю  усім, щоб  щастя  додавалося, а  горе  віднімалося, щоб  достаток  множився, а  любов  ділилась.

 

 До нових зустрічей!

 

doc
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
Розділ 1. Теплові явища
Додано
25 липня 2018
Переглядів
1424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку