Урок фізики на тему: «Безпека людини під час роботи з електричними приладами і пристроями»

Про матеріал
Мета: Формувати знання про правила роботи з електричними приладами та пристроями, про електротравму та правила надання першої допомоги; розвивати логічне та критичне мислення; розвивати пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

Тема: «Безпека людини під час роботи з електричними приладами і пристроями»

Мета: формувати знання  про правила роботи з електричними приладами та пристроями, про електротравму та правила надання першої допомоги; розвивати логічне та критичне мислення;  розвивати пізнавальний інтерес.

Обладнання: підручники, комп’ютери, довідникова література.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Розминка

Вправа «Знайди пару»

Сила струму, амперметр,  вольтметр, Джоуль, напруга, робота

ІІ. Актуалізація опорних знань.

План-схема уроку

Етап уроку

Форми і методи діяльності

Результат

діяльності

І. Розминка

Вправа «Знайди пару»

Розвиток логічного мислення

ІІ. Актуалізація

опорних знань.

Гра «Так – ні»

 

Актуалізація знань

ІІІ. Мотивація

навчання

Вступне слово вчителя

Мотивація навчання

ІV. Засвоєння нових знань.

Робота в групах

Засвоєння навчального матеріалу

V. Осмислення об’єктивних зв’язків

Інтерактивна вправа «Чи був ти уважний на уроці?»

Закріплення вивченого та застосування набутих знань

VІ. Підсумок уроку

Вправа « Резюме»

Підбиття підсумків уроку

VІІ. Домашнє

завдання

Завдання творчого

характеру

Ефективне засвоєння навчального матеріалу

 

Гра «Так – ні»

Поставте праву руку ліктем на парту.

Я зараз читатиму твердження. Якщо ви вважаєте, що твердження правильне, то підіймаєте вказівний палець, якщо ні – то показуєте кулак.

Наприклад:

  1. При послідовному з’єднанні провідників сила струму в будь-якій частині електричного кола однакова.
  2. Загальний опір кола при паралельному з’єднанні дорівнює сумі всіх опорів окремих провідників.
  3. Повна напруга в колі при послідовному з’єднанні, дорівнює сумі напруг на всіх окремих ділянках кола.
  4. Електричний опір провідника залежить від сили струму та напруги в колі.
  5. Сила струму в нерозгалуженій ділянці кола дорівнює сумі струмів в окремих паралельно з’єднаних провідниках.

ІІІ. Мотивація навчання

Усі знають, наскільки небезпечний для людини контакт з електричними провідниками трамвая чи високовольтної мережі, коли вони під напругою. Такий дотик смертельний для людини і для великих тварин. Відомо багато випадків, коли коня чи корову струм убиває миттєво, якщо до них торкається обірваний провід.   Тож давайте розглянемо правила небезпечної роботи з електричними приладами  та пристроями.

ІV. Засвоєння нових знань.

 – Нову інформацію ми можемо отримати з різних джерел:

А) можемо працювати з підручником;

Б) з комп’ютером;

В) з довідковою та енциклопедичною літературою.

Право вибору залишаю за вами.

 

Завдання для першої групи

Дати відповіді на запитання:

  1. Яких правил треба дотримуватися при заміні запобіжників?
  2. Яких правил треба дотримуватися при роботі  з електроприладами?

Завдання для другої групи:

Опрацювати матеріал, який є у програмному забезпеченні на комп’ютері . Дати відповіді на запитання:

  1. Що таке електротравма?
  2. Від чого залежить важкість ураження електричним струмом?
  3. Як надати першу допомогу ураженій електричним струмом  людині?

Завдання для третьої групи

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Новая папка\DSC07927.JPG

Опрацювати довідкову літературу. Дати відповіді на запитання:

  1. Що таке коротке замикання?
  2. Яке призначення і яка будова запобіжників?

 

V. Осмислення об’єктивних зв’язків

Інтерактивна вправа «Чи був ти уважний на уроці?»

  1. Якщо вийняти з води увімкнений електричний кип’ятильник, то його спіраль може перегоріти. Відповідь поясніть.
  2. На вашу думку, чи можна замість запобіжника вставити товстий провід або пучок тонких мідних провідників?
  3. Чи можна знімати провід з потерпілого за допомогою мокрої палиці або металевого стержня?

VІ. Підсумок уроку

Вправа « Резюме»

Учні письмово відповідають на серію запитань, які відображають їх ставлення до уроку. Наприклад:

  1. Що не сподобалося під час заняття?
  2. Що сподобалося?
  3. Які питання залишилися після заняття?

VІІ. Домашнє завдання

Скласти невеличке оповідання з теми, в якому навмисно допущено не менше 5 помилок.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Сиротюк В.Д.)
До уроку
§ 39. БЕЗПЕКА ЛЮДИНИ ПІД ЧАС РОБОТИ З ЕЛЕКТРИЧНИМИ ПРИЛАДАМИ І ПРИСТРОЯМИ
Додано
23 січня 2019
Переглядів
944
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку