Урок фізики у 11 класі. Тема: Розв’язування задач за темою: «Закон Ома для ділянки кола з послідовним і паралельним з’єднанням провідників»

Про матеріал
Мета: навчальна: систематизація та узагальнення знань, вмінь, навичок з теми: «Закон Ома для ділянки кола з послідовним і паралельним з’єднанням провідників»; використати ці закони при розв’язуванні задач; розвивальна: розвиток логічного, творчого мислення учнів, вмінь аналізувати, робити висновки; навичок самостійності; виховна: виховання уваги, пізнавальної активність, винахідливості. для ділянки кола при розв’язанні якісних та розрахункових задач.
Перегляд файлу

ТЕМА: Розвязування задачза темою: «Закон Ома для ділянки кола з послідовним і паралельним зєднанням провідників»

Мета:

навчальна: систематизація та узагальнення знань, вмінь, навичок з теми: «Закон Ома для ділянки кола з послідовним і паралельним з’єднанням провідників»; використати ці закони при розв’язуванні задач;

розвивальна: розвиток логічного, творчого мислення учнів, вмінь аналізувати, робити висновки; навичок самостійності;

виховна: виховання уваги, пізнавальної активність, винахідливості.

для ділянки кола при розвязанні якісних та розрахункових задач.

Тип уроку: відпрацювання умінь та навичок.

ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності (1хв.)

Для чого нам потрібно знати «Закон Ома для ділянки кола». Де яким чином ми його зустрічаємо в  різних ситуаціях нашого життя. Перетворимо наш урок на урок зустрічі із різним ситуаціями.

ІІ. Актуалізація опорних знань (2хв.)

  1. Гра «Згадай».

Необхідно згадати терміни фізичних величин, позначених літерами, їх одиниці вимірювання та фізичні прилади, якими вони вимірюються.

Правильна відповідь оцінюється в 0,5 бали, разом 3 бали.

 

 

I, U                   

 

R,

 

q, l

 

    = А =

                 (Амперметр)

 

       = Ом =

(Омметр)

 

= Кл

 

       = В =

   (Вольтметр)

 

      = Ом · м

(Таблиця)

 

= м

( Метр )

  1. Гра «Третій зайвий». Необхідно з 3-х формул вибрати дві правильні, а невірну                                           закреслити. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал, разом 7 балів.

1).а)  I =          б) I = UR          в) I =

2).а)  R = IU         б) R = ρ       в) R =

3).а)  А = Uq         б) А =         в) А = Pt

4).а) U =            б) U = IR         в) U =

5).а) q = It               б) q =          в) q =

6).Послідовне зєднання:

а) U = U1 + U2            б) R = R1 + R2        в) I = I1 + I2 

 

7). Паралельне з’єднання:

а) I = I1 + I2            б) U = U1 =U2          в) R = R1 + R2

 

Пропонується метод взаємоперевірки результатів ігор порівнянням власних відповідей з результатами, що записані на дошці. По результатам двох завдань загальний бал становить 10.

  1. «Експрес- опитування»

Перевірка знань теоретичного матеріалу теми (законів, одиниць вимірювання, фізичний зміст величин) за питаннями.  

    1.   Що таке електричний струм? Види струму.

    2.   Що треба зробити, щоб у провіднику пішов струм?

 3.   Які дії струму ви знаєте?

 4.   Що таке електричне коло?

 5.   Сила струму. Що таке 1 Ампер?

 6.  Що вимірюють амперметром, як вмикають його в коло?

 7. Що вимірюють вольтметром і як він вмикається в коло?

 8. Опір. Що таке 1 Ом? Прилад для вимірювання опору?

 9. Який закон зв'язує між собою (і як) силу струму, на­пругу та опір на ділянці ланцюга?

10. Чи залежить опір від сили струму і напруги? Якщо ні, то чому?

11. Що таке питомий опір, у чому вимірюється ця вели­чина?

12. Яка фізична величина однакова для всіх споживачів, з'єднаних послідовно? Чому?

13. Як визначити напругу та опір ділянки кола, що скла­дається з двох послідовно з'єднаних резисторів?

14. Яка фізична величина однакова для всіх резисторів, з'єднаних паралельно? Чому?

15. Як виявляє себе сила струму в колі до розгалуження сили струму в окремих гілках?

16. У скільки разів опір ділянки кола, що складається з двох однакових резисторів, з'єднаних паралельно, менше опору одного резистора?

ІІІ. Розвязування якісних задач «Лист від Незнайки»

Лист № 1. Привіт друзі! Ви уявляєте, що таке блискавка? Мені цікаво, чому удар блискавки розколює дерево? (Відповідь: внаслідок теплової дії струму, вода, що знаходиться у клітинах дерева, ви­паровується, тиск пари розбиває дерево.)

Лист № 2. Привіт, друзі! Коли я був маленьким, то був дуже допитливим. І одного разу я вставив у розетку мамину заколку. Ой, що ж там було! Я не міг пояснити собі, чому заколка стала га­ряча та червона, а мені стало зле, та й від мами от­римав на горіхи.

Лист № 3. Привіт! Я дуже спостереж­ливий. Я часто їжджу у трамваї і помітив, що у трамваї встановлені 2 електродвигуни. Водій може вмикати їх послідовно або паралельно. З якою метою перед­бачені ці види з'єднання двигунів? (Від­повідь: при послідовному з'єднанні на кожний дви­гун припадає половина напруги, а при паралельно­му — кожен двигун працює у нормальному режимі, при цьому потужність стає більшою, і трамвай набирає більшої швидкості. )

Лист № 4.  Уявіть собі, що ви на дачі взимку й вам захотілося погрітися, але під рукою була лише плитка, яка не працювала. Спіраль плитки була пошкоджена. Як ви вважаєште,  чи можна, скоротивши спіраль, нагріти воду? Відповідь обґрунтуйте, використовуючи закони пос­тійного струму. (Відповідь: так; l ↓, R ↓, I ↑,  Q ↑ - за законом Ома та Джоуля-Ленца. І = ; R = ρ·; Q = I2Rt )

IV. Розв’язування розрахункових задач.

 1.  Знайти опір кола, зображеного на рисунку, якщо кожний з опорів дорівнює 2 Ом.

 

2. 10. Знайти опірR  ділянки кола між точками А і В, якщо R1= R5 = R8 = 12 Ом, R2 = R6= R7 = 6 Ом, R  3 = 3 Ом, R 4= 24 Ом.

 

V. Підсумки уроку

Систематизувати знання з теми. Диференційоване оцінювання учнів та розяснення домашнього завдання.

 

VI. Домашнє завдання

  1. Скласти дві якісні задачі.
  2. Задачі № 10.23 та № 10.29. (Збірник задач для 10 класу. І.М.Гельфгат, І.Ю.Ненашев)

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кірюхін М.М.)
Додано
4 березня 2019
Переглядів
2150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку