Урок фізики у 7 класі на тему "Захист навчальних проектів «Спостереження фізичних явищ довкілля»

Про матеріал

Матеріали до уроку фізики у 7 класі, що проводився в рамках Тижня В.О.Сухомлинського, з метою визначення рівня оволодіння знаннями за темою, обраною для навчального проекту «Спостереження фізичних явищ довкілля».

Перегляд файлу

Тема. Захист навчальних проектів «Спостереження фізичних явищ довкілля»

Мета: визначення рівня оволодіння знаннями за темою, обраною для навчального проекту в межах теми «Спостереження фізичних явищ довкілля»; розвиток вміння логічно аргументувати та розвивати думки, формулювати висновок, чітко будувати свою відповідь, виховання культури мовлення, почуття відповідальності, інтересу до вивчення фізики.

Обладнання: портрет та висловлювання В.О.Сухомлинського, робочі картки до уроку

Хід уроку

Важлива умова активної розумової праці – зв'язок думки з її першоджерелом – навколишнім світом. Навчання стає працею там, де здатність думати розвивається на основі живого спостереження за предметами і явищами.

                                                                                       В.О.Сухомлинський

І. Організаційний етап

Привітання

Продзвенів для нас дзвінок,

Починаємо урок,

Попрацюємо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі –

Учні - просто молодці!

 

 ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Метод «Ключові слова»

Учитель пропонує учням, використовуючи ключові слова «цікаво», «пізнавально», «вміння працювати в команді», «вміння спілкуватися», «відповідальність», «творчість», «результат», «успіх», «комп’ютерні технології», дати аргументовану відповідь на запитання: чи повинна сучасна людина мати навички та уміння роботи над проектами?

 

ІV. Активізація розумової діяльності

Розминка «Парад розумних думок»

Учитель пропонує учням прокоментувати вислів видатного педагога Василя Олександровича Сухомлинського, запропонований як епіграф уроку.

Довідково

Василь Олександрович Сухоминський народився 28 вересня 1918 року, починаючи з 1948 й до кiнця життя (1970 р.) працював директором середньої школи в с. Павлиш  Онуфрiївського району на Кiровоградщинi, заслужений учитель УРСР, Герой Соцiалiстичної Працi. Протягом 22 рокiв проводив тривалий педагогiчний експеримент, у результатi якого  створив оригiнальну систему виховання дiтей. Вiн є автором 48 монографiй, понад 600 наукових статей, 1500 оповiдань i казок для дiтей.

Твори В.О.Сухомлинського виданi 53-а мовами свiту, загальним тиражем майже 15 млн. примiрникiв. Книга “Серце вiддаю дiтям” перекладена на 30 мов свiту i витримала 54 видання. Його твори видавали у Азербайджанi, Вiрменiї, Бiлорусiї, Грузiї, Естонiї, Казахстанi, Киргизстанi, Латвiї, Литвi, Молдовi, Таджикистанi, Татарстанi, Узбекистанi, Чувашiї, а також у Англiї, Болгарiї, Iспанiї, Китаю, Монголiї, Нiмеччинi, Польщi, Румунiї, Угорщинi, Фiнляндiї, Францiї, Чехословаччинi, Югославiї, Японiї.

В.О. Сухомлинський увiйшов в iсторiю української педагогiки як педагог – гуманiст, творець педагогiчної системи, в центрi якої перебуває дитина як унiкальна особистiсть. 

На честь Василя Сухомлинського 2003 року в Українi випустили ювiлейну монету. Iм'ям Сухомлинського названо вiдомчу вiдзнаку Мiнiстерства освiти i науки України, десятки навчальних закладiв названо на його честь.  

Iдеї В.О.Сухомлинського активно впроваджують в життя педагогiчнi колективи навчальних закладiв областi, України, свiту.

V. Актуалізація та коригування опорних знань

1.Запитання до учнів

  • Що вивчає фізика? (найзагальніші закономірності явищ природи, властивості та будову матерії, закони її руху)
  • Як вчені називають зміни в природі? (природними явищами)
  • Що таке матерія? (це все те, що нас оточує)
  • Які існують види матерії? (речовина та поле)
  • Що таке фізичне тіло? (це об’єкт із речовини, який має зовнішню границю)
  • Наведіть приклади фізичних тіл.
  • Наведіть приклади поля?
  • Що таке фізичне явище? (явище, яке можна описати за допомогою відповідних фізичних законів)
  • Користуючись схемою на дошці, наведіть по два приклади фізичних явищ.
  • Що таке спостереження? (це метод пізнання законів природи, коли дослідник спостерігає за явищем, не втручаючись у його перебіг)

2. Розгадування загадок про фізичні явища

- На столі ви бачите картки з загадками про фізичні явища. Кожен із вас підготувався до захисту проекту зі спостереження якось фізичного явища. Ваше завдання підібрати із запропонованих загадок загадки про ваше фізичне явище.

VІ. Захист навчальних проектів.

Теми навчальних проектів:

  • Веселка
  • Роса
  • Блискавка
  • Дифузія у побуті
  • Гра на бандурі

VІІ. Підбиття підсумків уроку

   Рефлексія за методом «Займи позицію»

Кожен учень отримує картку для оцінювання проектів зі шкалою «Займи позицію» та оцінює проекти своїх однокласників, роблячи на цій шкалі позначку.

Клас _____________

Назва проекту_______________________________________________________ ____________________________________________________________________

Автор проекту________________________________________________________

 

Дуже сподобався

Сподобався

Не дуже сподобався

Не сподобався

 

 

 

 

 

Заповнені картки учитель збирає наприкінці уроку, враховує думки учнів під час оцінювання набутих знань та умінь у ході виконання навчального проекту.

VІІІ. Повідомлення домашнього завдання

Ознайомитись з інформацією на ст. 96-97.

За бажанням підготувати реферат або письмове повідомлення, обравши тему із запропонованої тематики повідомлень та рефератів на ст.98.

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
15 квітня 2018
Переглядів
6263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку