Конспект уроку фізики у 7 класі з теми "Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску" сплановано так, що учні самі є дослідниками, які встановлюють залежність тиску від інших фізичних величин. Урок спрямований на розвиток життєвих компетентностей учнів, залучає їх до аналізу проблем сьогодення та вчить знаходити шляхи розв'язання цих проблем.
Тема: Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску
Мета: Сформувати в учнів поняття про тиск, як про фізичну величину; дослідити залежність тиску від сили тиску та від площі поверхні; формувати вміння розв’язувати задачі на тиск та застосовувати знання про тиск у повсякденному житті; показати зв’язок фізики як науки з іншими предметами шкільного курсу;
розвивати винахідливість, логічне мислення, увагу, культуру усного й писемного мовлення, пізнавальний інтерес до фізики; формувати життєві компетентності учнів;
сприяти вихованню відповідальності, толерантності.
Обладнання: ноутбук, мультимедійний проектор, презентація до теми, посудина з м’якою гумою, мукою, дощечка з набитими на неї цвяхами, набір важків, кнопки, завдання на картках для роботи в парах, побутові прилади для проведення «фізичного аукціону» (способи збільшення та зменшення тиску), картки з позначенням фізичних величин; підручник «Фізика 8».
Хід уроку
Учні самостійно визначають мету уроку, виходячи з теми:
Вчитель зазначає, що результат дії сили у фізиці називають тиском. Робота з підручником. Учні знайомляться з означенням тиску за підручником (параграф 25)
Сила, яка чинить тиск, діє перпендикулярно до поверхні і називається силою тиску.
Одиниця тиску є паскаль ( на честь французького вченого Блеза Паскаля
Повідомлення про Блеза Паскаля.
Слайд 8
Робота з підручником. Порівняння тисків за даними таблиці (ст..167)
1 Па – невеликий тиск, тому часто використовують кратні одиниці тиску: гектопаскаль (гПа), кілопаскаль (кПа), мегапаскаль (МПа).
1 гПа = 100 Па, 1кПа = 1 000 Па, 1МПа=1 000 000 Па
Демонстрація слайду 9.
Робота з підручником. Розгляньте рис. 25.5 (ст. 168).
Висновок Тиск можна змінити.
-Яким чином?
Опрацювати параграф 25.
Вправа 25 (2,3 усно, 6, 10*.
Експериментальне завдання на ст.. 170. Слайд 15.