Урок "Геометричні фігури"

Про матеріал
Урок - турнір веселих і кмітливих математиків для узагальнення й систематизацію знань з теми "Геометричні фігури"
Перегляд файлу

Тема.  Геометричні  фігури (турнір  веселих  і  кмітливих  математиків)

Мета:  подальше  закріплення  знань  учнями  класифікації  трикутників,  формування  вмінь  розв’язувати  задачі  на  обчислення  периметра  трикутника  в  залежності  від  його  виду,  розпізнавання  геометричних  фігур  та  однакових  фігур;  розвивати  логіку,  просторову  уяву,  зорову  пам’ять.

Тип  уроку:  узагальнення  й  систематизація  знань.

Хід  уроку

I.  Привітання   (3  бала)

Сьогодні  в  школі  веселий  і  цікавий  день,

Ми  приготували  веселий  наш  гімназійний  ТВМ.

ТВМ – це  змагання  в  кмітливості  й  знаннях.

 

Турнір  починається  урочисто.  Під  музику  і  оплески  (слайд  з  темою  уроку  і  музикою)  входять  команди  і  обмінюються  привітаннями.

 

  1.         команда  “КУТИ”  (ваше  привітання)

 

  1. Ведуча

Привіт,  друзі:  чотирикутники  і  трикутники!

Ми  не  якісь  кривулі.

Наша  голова – вершина,

А  те,  що  охрестили  ви  ногами,

Пробачте,  зветься  сторонами.

Два  промінчики  й  вершина

Найпростіша  ця  картина.

 

  1. Прямий  кут

Дуже  гордо  і  пихато

Виступає  кут  Прямий.

 

  1. Тупий  кут

А  за  ним,  мов  дід  старий,

Шкутильгає  кут  Тупий.

 

  1. Гострий  кут

А  з-за  рогу,  причаївшись, 

Показався  Гострий  кут.

 

  1. Розгорнутий  кут

І  летить,  мов  птах  у  небі

Кут  Розгорнутий  у  вись.

 

  1.         команда  “ТРИКУТНИКИ”  (ваше  привітання)

 

  1. Ведуча

Привіт,  друзі:  кути  і  чотирикутники!

Я,  трикутником  я  звуся,

Мороки  завдавати  не  боюся

Дорослим  і  малим.

Частина  площини – я,

Маю  три  кути – я,

Які  дорівнюють  у  сумі  двом  прямим.

 

 

  1. Гострокутний  трикутник

Як  гострі  всі  кути  мої – я  Гострокутний.

 

  1. Тупокутний  трикутник

Як  є  тупий  один – я  Тупокутний.

 

  1. Прямокутний  трикутник

Я – прямокутний,  як  один  з  кутів

Прямим  у  мене  бути  захотів

 

  1. Рівносторонній  трикутник

Якщо  однакові  всі  сторони  мої –

І  я  тоді  рівносторонній.

 

  1. Різносторонній  трикутник

Як  будуть  різні  всі  вони –

Тоді  і  я  - різносторонній.

 

  1. Рівнобедрений  трикутник

Як  рівні  тільки  два  боки,

То  рівнобедреним  я  звуся.

 

  1.         команда  “ЧОТИРИКУТНИКИ”  (ваше  привітання)

 

  1. Ведуча

Привіт,  друзі:  кути  і  трикутники!

Рекомендуюсь: я – квадрат.

Усяку  площу  міряю  підряд

Та  маю  я  чотири  сторони

Усі  однаковісінькі  вони.

 

  1. Квадрат

Я  рівні  маю  ще  й  діагоналі

Вони  нарівно  ділять  всі  кути,

Нарівно  й  площу  ділять.

 

  1. Прямокутник

Ще  я!  Про  мене  всім  відомо  здавна

Чотири  сторони,  а  з  них

Дві  довші,  а  дві  коротші.

Кути  ж  мої  усі – прямі.

(оцінювання  команд:  чіткість,  оформлення,  організованість)

 

  1. Конкурс  капітанів  (3  бала)

Завдання  Поміняйте  місцями  однакові  фігури  у  таблиці.  Прочитайте  утворене  слово.

 

     Н                                                          Г              Відповідь:  гімназія  (на  слайді)

 

                                                                                                                   

 

 

               (слайд)

 

 

 

  1. Перевірка  дом.  завдання  (8  балів)

Діти  обговорюють  відповіді  дом.  завдань  по  групам.  Записують  свої  відповіді  на  листок  з  оформленням  і  один  з  учнів  від  кожної  команди  виходить  захищати  дом.  завдання.

На  комп’ютері  підготовлена  програма – тестування  вчителем,  а  також  слайд  з  правильними  відповідями.

Оцінювання  команд:  правильність,  оформлення,  швидкість.

1 –1 бал

2 –1 бал

3 –1 бал                                     

4 –1 бал

5 –1 бал + 2 бала

6 –1 бал

  1. Фізкульт  хвилинка  (слайд  з  аеробікою)

 

  1. Конкурс  кмітливих  (3  бали)

Завдання  Відновіть  запис,  де  однакові  фігури  означають  однакові  цифри.

 

 

 

+                                                                                                    Відповідь:   278379

                                                                                                                           +

                                                                                                                              27837

                                                                                                                           ------------

                                                                                                                                                      306216

 

  1. Математична  естафета  (3  бали)

На  рисунку  зображено  трикутники,  довжини  сторін  яких  виражено  в  сантиметрах.  Знайти  периметри:

а)  рівностороннього  трикутника;

б)  рівнобедреного  гострокутного  трикутника;

в)  різностороннього  тупокутного  трикутника.

А                                  T                                  N                E

 

                

                 В                                                                                                                                  G        

 

 

С                S                              F       H                   Q     M             K     D                          L

    №1                      №2                                №3                     №4                        №5

AB=18 см        ST=18 см                        HN=10 см      ME=15 см          DL=19 см                         

BC=18 см        TF=18 см                        NQ=10 см      EK=17 см           LG=6 см

AC=30 см        SF=18 см                        HQ=12 см      MK=8 см            DG=20 см

Відповіді:  а) Р=54 см  (   STF)

                   б) Р=32 см  (   HNQ)

                   в) Р=45 см  (   DGL)

  1. Конкурс  художника  (10  балів)

Малюнок  з’являється  на  екрані  (слайд).  Впродовж  20  сек.  діти  повині  запам’ятати  з  яких  фігур  і  як  намальован  робот.

Потім  кожен  учасник  команди  малює  робота  так,  як  він  запам’ятав.

 

                                     Відповідь:  трикутників – 6 шт.

                                                          квадратів – 3 шт.

                                                          прямокутників – 3 шт.

                                     Оцінювання  команд:  скільки  у  команди  правильних  малюнків –

                                                                              така  і  кількість  балів  (максимально – 10).                  Підсумок  уроку.  Об’явити  переможців  турніру. 

doc
Додано
26 жовтня
Переглядів
349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку