Урок – гра «Числове дерево»
з математики у 5 класі з теми
„Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками ”
Вчитель: Суровець Н. М.
Мета: формувати навички і дії додавання і віднімання дробів з однаковим знаменником; розвивати обчислювальні навички, вміння працювати в парах при виконанні спільного завдання; розвивати вміння логічно мислити, аналізувати, узагальнювати, робити висновки; вміння розуміти один одного; виховувати інтерес до предмету, старанність.
Тип уроку: формування вмінь і навичок.
Обладнання: картки - лоти, комп’ютер, інтерактивна дошка, презентація.
Хід уроку
І. Організаційно-психологічна частина.
Привітання учнів, перевірка готовності учнів до уроку, налаштування на роботу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Домашнє завдання учні звіряють за допомогою відповідей з місця.
ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему: «Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками», оскільки ми вже працювали з цією темою на минулому уроці, то сьогодні ми повинні бути фахівцями своєї справи.
За девіз уроку візьмемо такі слова:….(див презентацію)
ІV. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок
Пропоную провести невеличкий аукціон.
Що таке аукціон?
Аукціон - це публічний продаж майна, під час якого покуцем стає той, хто запрошує більш високу ціну. Учасники аукціону називаються аукціонерами, людина, яка проводить аукціон, - аукціоністом, а товар – лотом.
Він у нас буде дещо незвичайним, оскільки вашим товаром будуть ваші знання з теми «Звичайні дроби», а у вигляді лотів будуть виступати такі листочки…., які допоможуть вам заробити високі оцінки.
Ваше завдання пригадати якомога більше правил, означень з даної теми і якщо ваше твердження правильне – ви отримуєте лот.
Отож, розпочинаємо….хто пригадує правила, означення…..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V. Вироблення вмінь і навичок в процесі розв’язування задач
Перед нами знаходиться «Числове дерево», але чисел на ньому чомусь ще немає, тому наше основне завдання розмістити на ньому числа….
1) Усна лічба
Насамперед проведемо невеличку розминку усно.(№1064) або (див. презентацію)
2) Гра “Ланцюжок” (робота в парах)
Пограємо гру «Ланцюжок», яка полягає в тому, що…
Кожна пара отримує свої завдання, обчислює, хтось один підходить і отримане число розміщує на дереві.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3) Робота з підручником.
Хто працює самостійно, (вказати що розв’язувати), доля того щоб ви наперед не клеїли чисел,тому що ми будемо працювати повільніше за вас, ви будете кликати мене і якщо завдання виконано правильно клеїте смайлики.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VІ. Підведення підсумків
Колективна робота «Пазли»
Давайте проведемо таку невеличку колективну роботу, яка допоможе побачити, як ви зрозуміли дії над звичайними дробами. (див.презентацію)
На слайді ви бачите приклад і чотири варіанти відповіді. Назвавши правильну відповідь, ми відкриваємо частинку закритої картинки. Розв′язавши все правильно, побачимо яка картинка захована.
VІ. Домашнє завдання. Оцінювання учнів.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1