Урок – гра "Щоб у серці жила Батьківщина".

Про матеріал

Виховувати почуття любові до рідного краю – України, її державних та народних символів, традицій;

Сприяти вихованню поваги до історії своєї Батьківщини, сприяти вихованню творчої особистості;

Закріпити знання учнів про історію, символи та побут України;

Розвивати культуру поведінки, культуру мовлення.

Перегляд файлу

Перший рок

Урок – гра "Щоб у серці жила Батьківщина".

 

Мета:

  • Виховувати почуття любові до рідного краю – України, її державних та народних символів, традицій;
  • Сприяти вихованню поваги до історії своєї  Батьківщини, сприяти вихованню творчої особистості;
  • Закріпити знання учнів про історію, символи та побут України;
  • Розвивати культуру поведінки, культуру мовлення.

Форма проведення:  виховна година-гра, конкурси.

Обладнання: мультимедійні  засоби,  світлини, картки із завданнями, смайлики: жовті та блакитні.

Учасники: учні, батьки, гості.

Правила проведення гри

  1. Учні класу діляться на дві команди.
  2. Усі беруть участь у грі, лінивих не повинно бути.
  3. Кожна правильна відповідь оцінюється одним смайликом: 1 команда – жовтим, 2 команда – блакитним.
  4. Викрики, вигуки впливають на оцінку – знімається один смайлик.
  5. Поважайте одне одного, не критикуйте, навпаки – підтримайте свого товариша!
  6. Найголовніше правило: кожна команда добирає девіз та назву для свої команди.

Пісня «Земле моя рідна, Україно»
 

Проведення гри

І тур. Сходинка «Державні символи України».

  1. Україна – це споконвіку земля…

!А) хліборобів;

Б) гончарів;

В) мандрівників.

  1. Державний прапор України..

А) зелено-червоний;

!Б) жовто-блакитний;

В)  червоно-чорний.

  1. Головними державними символами України є..

А) прапор, герб  та  історія;

!Б) прапор, герб та  гімн;

В) герб  та гімн.

  1. Державним гімном України є пісня:

!А) «Ще не вмерла України ні слава, ні воля…»;

Б) «Заповіт»;

В) «Каменярі».

  1. Державним гербом України є…

!А) тризуб;

Б) козак із мушкетом;

В) леопард.

  1. Чому прапор жовто-блакитний?

А) жовтий колір – мир, блакитний – злагода;

!Б)  жовтий –  пшеничний лан, блакитний – колір неба;

В)  жовтий – пшеничний лан,  блакитний – мир.

  1. Автором Державного гімна України є…

А)  Тарас Шевченко;

!Б) Павло Чубинський;

В) Микола Садовський.

ІІ тур. Сходинка «Народні символи»

  1. Назвіть рослину, яку вважають символом України. Підказка: нею прикрашають весільний хліб, вінок нареченої.

А)  барвінок;

!Б)  калина;

В) ромашка.

  1. Важко уявити собі українську землю без цього дерева. Підказка:  саме під цим деревом молоді освідчуватися одне одному. Назвіть це дерево.

А) береза;

Б)  калина;

!В) верба.

  1. Це дерево є символом дівочої краси. Письменники дуже часто порівнюють дівчину з цим деревом.

А) верба;

!Б) тополя;

В)  дуб.

  1. Застромлена під дах гілочка цього дерева служить оберегом. Назвіть це дерево.

А)  черешня;

!Б)  вишня;

В)  абрикос.

  1. Назвіть народний оберіг українців, яким перев’язували старостів, на якому подавали хліб-сіль.

А)  вербова дощечка;

!Б)  рушник;

В)  вишиванка.

  1. Ця річ є частиною українського національного костюма, а також він є , за повір’ям,   оберегом від будь-якого лиха.

А) хустка;

Б)  рушник;

!В)  вінок.

  1. Його ставили на покуті в урочисті дні, а прикрашали волошками та маком.

А)  коровай;

!Б)  сніп;

В)  вінок.

ІІІ тур. Сходинка «Народне мистецтво»

  1. В народі кажуть, що у світі доти пануватиме любов, допоки люди писатимуть…

А)  картини;

!Б)  писанки;

В)  вірші.

  1. Вони виготовляються зі шматків тканини, із соломи та ниток, не мають обличчя – і є дуже сильним оберегом.

А)  скрині;

Б)   капелюх;

!В)   мотанка.

  1. Використовуючи пензель, можна на такому виробі намалювати візерунки. Матеріал, з якого роблять ці вироби,- глина. Назвіть вид мистецтва.

А)  різьбярство;

Б)   малярство;

!В)  гончарство.

  1. Кажуть, що Бог саме цей дар подарував дівчині-Україні.

А)  вміння торгувати;

!Б)  пісня;

В)  мода.

  1. Зародилося це мистецтво у селі Петриківка.

А)  ткацтво;

!Б)   розпис;

В)   різьблення.

  1. Назва цього музичного інструмента лягла в основу назви давнього виду мистецтва.

!А)  кобза;

Б)  ліра;

В)  скрипка.

  1. Носять ту красну одіж споконвіку в Україні усі люди.

!А)   вишиванка;

Б)  чоботи;

В)   віночок.

ІV тур. Сходинка «Визначні постаті України».

1) Українці гордо величають себе козаками. Що  означає  слово «козак»?

А)  кобзар;

Б)  рицар;

!В) вільний воїн.

2) З-поміж перелічених виберіть прізвище гетьмана України.

А) Іван Вишенський;

Б)  Антон Лотоцький;

!В) Богдан Хмельницький.

3) Ім’я цієї  української  художниці відоме на весь світ.

А) Леся Українка;

Б) Оксана Забужко;

!В)  Катерина Білокур.

4) Український поет, твори якого  перекладені  147   мовами світу. Поет-борець, художник, письменник.

А) Микола Костомаров;

Б) Євген Гуцало;

!В) Тарас Шевченко.

5) Виберіть світлину, на якій зображено українську поетесу Лесю Українку.
6) Назвіть ім’я  найсильнішого  українця.

!А) Василь Верастюк;

Б)  Андрій Шевченко;

В)  Віталій Кличко.

7)  На якій купюрі зображено Івана Франка?

А) 200 грн.;

!Б) 20 грн

В)  50 грн.

V тур. Сходинка «Темна конячка»

Завдання: кожна команда за визначенням називає предмет ( процес, явище) , який описаний.

1 команда

  • Жіноча прикраса із перлів, коралів та різнокольорових  камінців, яку носять на шиї. (Намисто)
  • Невеликий варений виріб, зліплений із тіста, який має начинку із вишень, картоплі, капусти тощо. (Вареник)

2 команда

  • Кущ із фіолетовими, білими рясними квітками. Вірять, знайшовши п’ятипесткову квітку, можна загадати бажання на щастя. (Бузок)
  • Ароматний напій, який подають з молоком чи вершками. Дає заряд енергії та бадьорості. (Кава)

  тур. Cходинка «Мікс-лото».

Завдання: кожна команда отримує набір карток, потрібно поєднати  першу і другу частину приказок чи прислів’їв . ( 1 хвилина)  Кожна правильно складена пара – 1 смайлик.

VІІ тур. Сходинка «Заморочки із бочки»

Завдання:  із картонної коробки з надписом «Заморочки із бочки» командир команди виймає стікер зі словом, до якого потрібно підібрати  і записати  до 6  прикладів.

Кожне завдання виконується колективно. ( 1 хвилина)

Примітка: усі відповіді пов’язані  із Україною.

Річки:…. (Південний Буг, Дніпро, Сіб, Дністер, Десна, Прип’ять, Рось)

Міста: … ( Гайсин, Київ, Вінниця, Харків, Одеса, Львів, Немирів)

Народні свята: … (Івана Купала, Різдво, Зелені святки, Масляна, Маковея, Пасха)

Народні страви: …(вареники, борщ, пампушки, крученики, картопляники, галушки)

Визначні постаті: …(Богдан Хмельницький, Тарас Шевченко, Леся Українка, Віталій Кличко, Іван Франко, Джамала)

Елементи національного костюма: … ( шаровари, кожух, жупан, очіпок, вінок, вишиванка, чобітки)

VІІІ тур. Сходинка “Подорожуємо Україною»

Завдання: за світлиною вказати місто України.

Відповідь: Кам’янець-Подільський, Київ, Умань,  Вінниця, Львів, Канів.

ІХ тур Сходинка “Українською – модно!»

Завдання: замінити запозичені слова власне українськими.

Дистанція –

Райдуга –

Дефект –

Фото –

Аплодисменти –

Фонтан –

Процент –

Відповідь: відстань, веселка, вада, світлина, оплески, водограй, відсоток.

Підсумок гри

Учні вкладають на своїй половинці серця жовті та блакитні смайлики. Потім складають половинки серця в одне єдине.

Подяка учням та батькам.

Пісня «Як у нас на Україні»
 

 

docx
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
725
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку