Урок "Гуманне ставлення до тварин"

Про матеріал

Виховувати любов до тварин, повагу до вірності, відданості домашніх улюбленців; почуття відповідальності за приручених тварин, розуміння цінності та недоторканності іншого життя.

Перегляд файлу

 


Урок доброти.

Тема. Гуманне ставлення до тварин.

Мета: виховувати любов до тварин, повагу до вірності, відданості домашніх улюбленців; почуття відповідальності за приручених тварин, розуміння цінності та недоторканності іншого життя.

Обладнання: мультимедійний екран,проектор, комп’ютер, мультимедійна презентація, музичний супровід, виставка тематичних ілюстрацій.

Хід уроку:

1. Організаційний момент

 Доброго дня, діти! Сьогодні у нас дуже незвичне заняття. Я впевнена, що вам сподобається.

2. Вступна частина

Вчитель: В сучасному світі людина все далі відходить від природи. Спілкування з нею поступово заміщується соціальними мережами, комп’ютерними іграми, віртуальним світом. Дуже часто ми забуваємо, що поряд з нами живуть вірні друзі – тварини. Вони відданими очима дивляться на нас, очікуючи уваги і любові. Наші домашні улюбленці так багато роблять для нас: охороняють, дарують радість спілкування, а іноді навіть рятують життя, чекаючи від нас лише уваги. Вони для нас лише сторінка життя, а ми для них і є все життя.

У всьому світі створено громадські організації борців за права тварин. Вони проводять акції, спрямовані на захист тварин від знущань та жорстокого ставлення.

25 червня, у світі відзначають Міжнародний день з собаками на роботі.

1 березня – Міжнародний день кота

16 серпня – Міжнародний день безпритульних тварин

4 жовтня, відзначається Всесвітній день тварин.

Він був запроваджений Міжнародним конгресом прихильників руху за захист природи, що проходив у Флоренції в 1931 році. Це рішення підтримали організації, створені з метою захисту тварин у різних країнах світу.

Дата 4 жовтня вибрана не випадково. Це день католицького святого Франциска Ассизського, який вважається покровителем тварин.

Жорстокість — поняття моральне і правове — останнім часом привертає увагу не тільки правоохоронців, а й психологів. Інтелектуально слабка людина  самостверджується, знущаючись над тваринами. Поступово вона стає байдужою до чужого болю, безжалісною до чужих страждань. Більшість правопорушників починали свій злочинний шлях з вбивства тварин. Тому, дуже важливо з дитинства плекати любов до тварин, повагу до іншого життя. Людина відповідає за приручених тварин. Кожна покинута тварина на совісті свого господаря. Жорстокість до тварин в дитинстві може перерости у жорстокість до людей.

Відео «Як захищяють тварини у різних країнах»

3. Основна частина

     Ми вирушаємо з вами в подорож з нагоди  Всесвітнього дня захисту тварин.  Увага, прибуваємо на першу станцію.

Станція 1. Острів допитливих

Гра-вікторина «Хто? Де? Як?»

Тварини-метеорологи (що віщує поведінка тварин).

Якщо                                                                            то буде

- кіт шкребе кігтями підлогу                                      вітер

- кіт згортається клубочком                                        мороз

- собака риє землю                                                       дощ

- собака качається по землі                                         дощ, сніг

- кінь хропе                                                                   негода

- корова ввечері жадібно їсть траву                            дощ

- мурашки кидають мурашники і йдуть геть             повінь

- павук сидить у середні павутини                              дощ

- павук плете нову павутину                                        гарна погода

Станція 2 Юридична

 Гра «Правильно чи хибно»  - Шановні учні, будьте уважні! Далі я буду називати твердження, а ви будете відповідати «правильно» (зелена картка), якщо, на вашу думку, це твердження визначене законодавством України, або «хибно» (червона картка), якщо це твердження помилкове:

- домашня тварина повинна здійснювати необхідні рухи, контактувати з собі подібними (правильно);

- господар зобов’язаний забезпечити наявність на домашній тварині нашийника з реєстраційними позначками (правильно);

-  дозволяється утримувати домашніх тварин у під’їздах, підвальних і горищних підсобних приміщеннях багатоквартирних житлових будинків (хибно);

- господар зобов’язаний запобігати неконтрольованому розмноженню домашніх тварин (правильно);

-  при утриманні тварини не обов’язково дотримуватись санітарно-гігієнічних норм і норм співжиття (хибно);

-  ветеринарним клінікам забороняється приймати на лікування тварин, які не мають щеплення від сказу (правильно);

- заборонено виводити без коротких повідків і намордників собак потенційно небезпечних порід (правильно);

- знущання над тваринами тягнуть за собою штраф від 300 до 500 гривень із конфіскацією тварини, якщо її життю є загроза (хибно).

Станція 3 Історична

 Повідомлення учнів « Пам’ятники тваринам».

За що встановлено пам’ятники

Пам'ятник Хатіко. Весь світ обійшла історія японського собаки Хатіко. Маленьке цуценятко подарував професору Токійського університету Хідесабуро Уено його колишній учень, власник ферми. У професора уже було сім собак, тому новий песик отримав ім'я Хаті (вісім), або ласкаве - Хатіко. Кожного дня Хатіко проводжав професора на станцію, потім вертався додому, а о 15 годині знову повертався, щоб зустріти господаря з роботи. Але 21 травня 1925 року сталася біда. Під час занять у професора стався інфаркт і він помер. Хатіко марно чекав на пероні свого господаря. З того часу довгих дев'ять років Хатіко приходив на станцію кожного дня о 15 годині та пильно вдивлявся в натовп, що виходив з поїзда, шукаючи поглядом професора. А коли Хатіко помер, в Японії оголосили траур, а згодом, собаці поставили два пам'ятника: біля будинку та на пероні станції Самбуї. До цього місця часто приходять закохані. Для них воно є символом справжньої вірності.

Пам'ятник свині в Полтаві . У центрі Полтави біля корпусу аграрної академії 5 квітня 2003 року відбулося урочисте відкриття пам'ятника свині. На постаменті прикріпили таблицю з надписом «Одвічній годувальниці українського народу».

Пам'ятник шимпанзе. Китай, Острів мавп, Хайнянь. Філософський пам'ятник шимпанзе, що сидить на працях Дарвіна і людини, що роздивляється череп, найближчому до людини за генетичним кодом, тварині(96% загальних генів)

Балто  — сибірський хаськи, їздовий собака з упряжки, що перевозила медикаменти під час епідемії дифтерії в 1925 році в містах штату Аляски, США.

Грейфраєрс Бобі — скай тер'єр, що здобув популярність в 19 столітті, після того, як впродовж чотирнадцяти років, до його власної смерті, охороняв могилу його померлого власника в місті Едінбург, Шотландія. Через рік після того, як собака помер, баронесою Анджелой Бердетт-Куттс була споруджена статуя і фонтан на честь Бобі. Декілька книг і фільмів було засновано на житті Бобі, включаючи «Грейфраєрс Бобі» Елеанор Аткинсон і фільми «Грейфраєрс Бобби» (1961, виробництво Уолта Діснея) і «Приключения Грейфраерс Бобби» (2006)

Капітолійская вовчиця  — етруська бронзова скульптура, по стилістичних ознаках датована V століттям до н.е.  що зберігалася в Римі. Змальовує (приблизно у натуральну величину) вовчиху, що вигодовує молоком двох дитят , — Ромула і Рема, легендарних засновників міста.

Пам'ятник в Бердянську "бичкові-годувальникові", рибці, що рятувала жителів міста від голодної смерті в голодомор.

Пам'ятник п'явці встановлений на території Міжнародного центру медичної п'явки за питомий  і величезний вклад в боротьбу за здоров'я людини.

Пам'ятник Голубу в Парижі за те, що приніс звістку про аварію англійського підводного човна під час Другої світової війни.

Пам'ятник Гусям у Римі за те, що колись врятували місто від ворога, зчинивши галас і попередивши цим мешканців.

Пам'ятник Дельфіну в США за відмінне виконання обов’язків зв’язківця між глибоководною і наземною станціями

Станція 4. Станція добра Робота в групах : «Неси добро у світ природи».

Гуманне ставлення до тварин – не лише сюсюкатись і пестити своїх домашніх улюбленців та не завдавати шкоди чужим. Це ще й припинити купувати натуральне хутро, не відвідувати пересувні звіринці, не годувати голубів і не залишати курячі кістки вуличним песикам під своїм під'їздом. Пояснити екологічні правила поводження з тваринами.

 

НЕ КУПУВАТИ НАТУРАЛЬНИХ ХУТРЯНИХ ВИРОБІВ Шуби із хутра дехто досі вважає ознакою заможності й певного статусу. І не замислюється, звідки це хутро і як ставились до тварин за життя. Норок, песців, соболів і навіть лисів тримають у крихітних клітках, які замість підлоги також мають сітку – щоб випорожнення одразу падали вниз. Тварині надзвичайно боляче, бо вона дуже шкодить собі кінцівки. Вони страждають від болючих ран на кінцівках, які ніхто не лікує.

НЕ ЧІПАТИ БЕЗ ДОЗВОЛУ ЧУЖОГО СОБАКУ ЧИ КОТА Дресирувальники озвучують "два золотих правила": ніколи не можна гладити тварину без дозволу її власника і завжди потрібно дозволяти тварині сконтактувати першою.

 

 

НЕ ЗАВОДИТИ ЕКЗОТИЧНУ ТВАРИНУ ВДОМА Екзотичних тварин, як правило, заводять люди, яке не обізнані добре з особливостями дикої тварини. Багато хто не знає, що дикі тварини переносять дуже небезпечні хвороби. Сказ, наприклад. Є психічні хвороби, притаманні мавпам. Дуже ймовірним може бути зараження дітей. Наприклад, при фотографуванні з тваринами у центрі міста. До того ж, згідно закону "Про захист тварин від жорстокого поводження", диким тваринам важливо створити умови, наближені до природних. А у нас цього ніхто не контролює. В Україні навіть немає обліку диких тварин, яких тримають у неволі. Тому українці часто займаються незаконним розведенням і продажем звірів. Це призводить до контрабанди цих тварин і до жахливих випадків жорстокого поводження з тваринами.  

НЕ ВІДВІДУВАТИ ПЕРЕСУВНІ ЗВІРИНЦІ По-перше, пересувні зоопарки з дикими тваринами в Україні заборонені законом. По-друге, умовами утримання тварин у пересувних звіринцях зазвичай ніхто не опікується. Це тісні клітки.

НЕ ГОДУВАТИ ГОЛУБІВ НА ВУЛИЦІ Містяни люблять підгодовувати голубів на площах чи у парках. Коли ми годуємо голубів, вони звикають до неприродньої їжі, різке припинення кормової бази – він починає хворіти, стає заручником ситуації.

Відео «10 героїчних вчинків тварин» Відео «Тварини схожі на людей»

4. Заключна частина

Любові, співчуттю, милосердю людина також вчиться в дитинстві. З любов'ю до тварин в її душу приходить повага до іншого життя, неприйняття насильства. Люди бувають дуже жорстокі, але завжди є милосердні, співчутливі люди з добрим серцем і їх значно більше. Дорогі діти! Ніколи не кидайте на життєвій дорозі своїх друзів і пам’ятайте: ми назавжди відповідаємо за тих, кого приручили.  

Відео «Бережливе ставлення до тварин»

 

Список використаних джерел

  1. Балабанова В. В. и др. Предметные недели в школе: биология, экология, здоровый образ жизни. - Волгоград: Учитель, 2002. -154 с.
  2. Біологія і хімія в школі. Науково - методичний журнал. Заснований в 1995 році. Засновники: Міністерство освіти і науки України.
  3. Гуманне та відповідальне ставлення до тварин: методичний посібник / О. М. Спектор, Л. М. Єнжеєвська, Е. А. Москалик, А. О. Хайленко. - К. : ТОВ «ЦП «Компринт», 2018. - 88 с .
  4. Інтернет – ресурси.


 

 

 

 

 

 

  

 


НЕ КУПУВАТИ НАТУРАЛЬНИХ ХУТРЯНИХ ВИРОБІВ

https://life.pravda.com.ua/images/doc/8/7/8778965-5.jpg


 

НЕ ЧІПАТИ БЕЗ ДОЗВОЛУ ЧУЖОГО СОБАКУ ЧИ КОТА

https://life.pravda.com.ua/images/doc/9/b/9bf0f2b-4.jpg

 

 


 

НЕ ЗАВОДИТИ ЕКЗОТИЧНУ ТВАРИНУ ВДОМА

https://life.pravda.com.ua/images/doc/6/f/6fbe692-2.jpg

 

 


НЕ ВІДВІДУВАТИ ПЕРЕСУВНІ ЗВІРИНЦІ

https://life.pravda.com.ua/images/doc/4/7/4733bd0-1.jpg

 

 


НЕ ГОДУВАТИ ГОЛУБІВ НА ВУЛИЦІ

https://life.pravda.com.ua/images/doc/1/a/1ac82d7-3.jpg

 

 

 


 

 

ПРАВИЛЬНО

 

 

 

ХИБНО

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 22
Оцінки та відгуки
  1. Медведєва Анжеліка
    Дякую за цікаві ідеї.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сергійчук Ольга Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мосийчук Альона
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ковтун Ангеліна Алексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Перепелиця Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Толстая Oксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Кондратьєва Людмила Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Коробка Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Красиля Юлія Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Проценко Алла Василівна
    Щиро дякую за цікаві ідеї!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Кичук Лариса Вікторівна
    Чудова робота, колего. Із задоволенням використаю на своїй виховній годині. Впевнена, моїм учням буде цікаво. Дякую за таку розробку!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Тернова Ганна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Понурок Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Забазна Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Перепелка Олена Георгіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Неволина Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Неволина Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Стовбун Наталія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Сибій Олена Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Редчиц Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Скрібець Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Барон Дмитрий
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 19 відгуків
docx
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
64960
Оцінка розробки
5.0 (22 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку