8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок "I can paint beautifully"

Про матеріал
Урок англійської мови за підручником Smart Junior 5. Мета уроку: розглянути утворення прислівників в англійській мові, застосовувати прислівники у мовленні, розвиток навичок аудіювання та говоріння.
Перегляд файлу

Урок англійської мови 4 клас. Підручник Smart Junior 5

Тема: « I can paint beautifully»

Мета: активувати ЛО з теми «Дозвілля та відпочинок», навчитися утворювати прислівники способу дії, особливості утворення неправильних прислівників; продемонструвати соціокультурні зв’язки; розвиток творчих навичок учнів;  виховання в учнів наполегливості та старанності.

Обладнання: мультимедійна дошка, мольберти з малюнками, картки з лексичними одиницями.

Методи та прийоми: робота в групах, робота в парах, рольова гра, випереджувальне завдання

Lesson Plan

І. 1)Greeting

 2) Warm up

- You have got pieces of paper on your desks. You should write as many ways of spending your free time as you can. (2 min)

- Call your words out loud

(teacher places  the cards on the blackboard)

ІІ. Aim

  • Do you like drawing? What can we draw? (people, animals, nature)
  • Look! It`s a portrait. A picture of a person is a portrai.
  • What is a portrait?
  • To draw well you should practise hard. (Patric practised hard and now he is a great artist)
  • And one more word – softly. (Play the music more softly please I have a headache).

ІІІ. Presentation.

  1. SB p 28 Vocabulary  CD 33  1) Listen to and follow along then repeat
  2. Activity 1    1) Before reading –Where are Mark and Fay?(They are in Art class)

  - What are they doing there?(they are drawing portraits)

  - How do you think, what`s happening?(Mark is trying to draw a nice portrait but he can`t)

2) Listening and reading(CD 34)- Listen to and follow along in your books

3) Role play –  Our students`ll demonstrate this dialogue

Miss Brown-

Fred-

Mark-

an author-

 4)After reading

 - What`s wrong with Mark`s portrait? (He`s using the wrong colours, he`s drawing unnecessary black lines)

 - What did Mark do to become a better artist? (He read about portrait painting on the Internet, he practised a lot at home)

3) Activity 2 p 29 (T or F)

4) Grammar. –Pay your attention to grammar box at the top of page 29

  1) Reading the ruler Adverbs of manner

  2) – The adverbs of manner are formed by adding –ly

        - We use them to describe an action

   - open your SB on page 95. Lets read the grammar point.

  

ІV. Practice

Work in groups

 - Now you`ll work in groups.  Each group  has got an envelope. Take out parts of words and make the adverbs of manner. Be attentive, there are irregular adverbs too. (2 min)

Time for fun “Deep, deep, deep”

 

Ex. 3 p 29  CD 35

 

Ex. 4 p 29 – Look, this is Mary. She is saying about herself. Let`s read.

  -what can Mary do?

  -You can see the box with prompts. Let`s read them

  -work in pairs . Complete three sentences about yourself what can you do and how and tell each other.

 

 Exercises for eyes

4

WB p 22 ex 2  (3 min)

 

V. Summarizing   SB  ex.5 p 29

– read the title and guess what does it mean. (старайся наполегливо)

 

HW   SB p 29 (grammar)

 WB p 22 ex 1, 3

 Виписати слова ст. 28 у словники і вивчити

 

 

 

 

doc
Додано
19 травня
Переглядів
87
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку