Урок. Інформаційні процеси: зберігання, опрацювання, передавання та пошук повідомлень.

Про матеріал
Тема. Інформаційні процеси: зберігання, опрацювання, передавання та пошук повідомлень. Мета: познайомити учнів з основними інформаційними процесами, розглянути інформаційні процеси, що відбуваються під час навчальної діяльності, у повсякденному житті; розвивати вміння працювати з інформацією, виконувати дії з інформацією; розвивати пізнавальний інтерес ; виховувати взаємоповагу, культуру спілкування, інтерес до вивчення інформатики Тип уроку: комбінований. Обладнання та наочність: інтерактивна дошка (екран), комп’ютери, підручники, доступ до Інтернету
Перегляд файлу

Тема. Інформаційні процеси: зберігання, опрацювання, передавання та пошук повідомлень.

Мета: познайомити учнів з основними інформаційними процесами, розглянути інформаційні процеси, що відбуваються під час навчальної діяльності, у повсякденному житті;  розвивати  вміння працювати з інформацією, виконувати дії з інформацією; розвивати пізнавальний інтерес ; виховувати взаємоповагу, культуру спілкування, інтерес до вивчення інформатики

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: інтерактивна дошка (екран), комп’ютери, підручники, доступ до Інтернету.

Хід уроку

1.Організаційна частина.

Вітання з класом. Налаштування на співпрацю на уроці. Обговоренння правил поведінки в кабінеті інформатики.

2.Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми та мети уроку.

Ми щодня зустрічаємося з великою кількістю інформації. Виявляється, що з інформаціє теж можна робити певні дії, ніби на уроці математики дії з числами. Сьогодні ми розглянемо ці дії, і називатимемо ми їх інформаційні процеси.

3. Актуалізація опорних знань учнів.

Щоб активізувати пізнавальну діяльність учнів та првторити матеріал пропоную пройти веб-квест за посиланням. https://vseosvita.ua/webquest/start?id=7792&id_user=189219&hash=7e7cf45b  Завдання можна виконувати як з мобільних телефонів так і з комп’ютерів.

4. Вивчення нового матеріалу.

Процеси передавання, опрацювання, зберігання та пошук повідомлень називають інформаційними процесами. Для висловлення своїх думок людина використовує усне й писемне мовлення, спеціальні символи й позначки, мистецькі образи тощо.

Передавання повдомлень здійснюється не тільки безпосередньо між людьми. Людина може передавати повідомлення й різноманітним пристроям. Наприклад, натиснувши кнопку потрібного поверху в ліфті, ви передаєте йому повідомлення, на який поверх ліфту потрібно піднятися. І навпаки, може відбуватися передавання повідомлення в пристрою, наприклад термометра, людині,  яка дивиться на нього.

Повідомленнями можуть обмінюватися й технічні пристрої, наприклад, ви можете передати SMS-повідомлення з свого телефона на телефон товариша чи товаришки. Передавати повідомлення можна також від одного комп’ютера до іншого.

Для передавання повідомлень використовують кабельне й супутникове телебачення, мобільний і дротовий телефонні зв’язки, поштову службу,

спеціальних кур’єрів тощо.

У процесі передавання повідомлень обов’язково беруть участь два об’єкти — передавач (джерело повідомлень) і приймач. Ваш друг або подруга, що розповідає цікаву історію передавачем повідомлення, а ті, хто їх слухають, —приймачами повідомлення.

Для зберігання повідомлень сучасна людина використовує різноманітні носії:

  • власну пам’ять (головний мозок);
  • папір;
  • кіно- і фотоплівку (останні дедалітрідше);
  • магнітні та оптичні диски;
  • флеш-карти.

Мозок людини або тварини, папр, плавка, диск тощо —усе це носй пов!домлень.

Результатом опрацювання повідомлень єнове повідомлення, що фіксується в пам’яті людини або на іншому носії Так, розв'язавши задачу, ви записуете відповідь — нове повідомлення. Працюючи з підручником, читаєте текст, розглядаєте малюнки чи схеми. Таким чином ви опрацьовуєте повідомлення. Навіть не замислюючися над своїми діями, ви складаете символи тексту у слова, а слова —у речення. Отже, ви дізнаєтеся, про що написав автор. Зміст прочитаного залишається у вашій пам’яті у вигляді нового повідомлення. Будь-яке перетворення повідомлення є його опрацюванням.

Пошук інформації — це сукупність дій, метою яких є знаходження потрібної інформації в інформаційних фондах.

На сьогодні людством створені колосальні інформаційні ресурси. Велика частина їх розміщена у всесвітній мережі Інтернет. Для пошуку інформації розроблено спеціальні інформаційно-пошукові системи, без застосування яких сьогодні доступ до потрібної інформації був би неможливим.

Інформаційно-пошукові системи здійснюють пошук інформації за ключовим словом чи фразою.

6. Підсумок уроку.

Щоб підвести підсумок уроку та закріпити отримані знання разом з учнями можна заповнити (доповнити) схему за посиланням та відобразити її зошит https://www.canva.com/design/DAFEHSC4wQU/elLWVyIJtrvTY3G-VVaQCA/edit?utm_content=DAFEHSC4wQU&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

Закріпити знання за посиланням, можна з телефону чи комп’ютера.

https://learningapps.org/display?v=pw5ptoeht22

Обговорити виконані завдання та оцінити учнів.

7. Домашнє завдання.

Опрацювати с. 10-14, виконати завдання 6, с. 15.

docx
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
2371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку