Урок інформатика Тема: "Алгоритми з розгалудженням" Григоренко І.Г

Про матеріал
Інформатика урок Тема : Алгоритми з розгалудження 4 клас до зошита Корнієнко Презентація в доданку
Перегляд файлу

Тема: Алгоритми з розгалудженням.

Мета: продовжувати формувати уявлення про алгоритми, способи записів алгоритмів, дати уявлення про розгалуження в алгоритмах. Познайомити з розгалуженою формою алгоритмів, навчатити складати алгоритми з розгалуженнями. Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять. Виховувати інтерес до інформатики, зацікавленість основами алгоритмізації та програмування.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: ОС Windows, Scratch

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

Пролунав уже дзвінок

Починається урок

На уроці не куняй

Інформатику вивчай

ІІ. Логічна розминка

 А щоб дізнатися про що ми сьогодні будемо говорити на уроці  вам потрібно розгадати ребус. (алгоритм, команда, виконавець)

ІІ. Актуалізація опорних знань

Завдання 1

А зараз ми з вами пограємо в гру «Зашифрована скринька». Вам потрібно обрати номер скриньки від 1 до 6. Обравши номер скриньки, ви отримаєте  питання, на яке вам потрібно відпівісти, або завдання

1.Що таке алгоритм? (послідовність дій, що призводить до очікуваного результату)

2.Хто такий виконавець? (той, то виконує алгоритм)

3. З чого складається алгоритм?( з команд)

4.Що таке середовище виконання?( Місце, де виконавець виконує алгоритм)

5. Наведіть приклади виконавців

6.Де виконується алгоритм? ( в середовищі виконання)

Завдання 2

 З’єднайте виконавців та їх середовища виконання

 Кухар – кухня

Спортсмен – спортзал

Вчитель – клас

Дресирований ведмідь - цирк

 Подивіться, хто зображен на малюнку? (кіт)

В якій програмі живе цей кіт?  Scratch

Давайте пригадаємо як виглядає  вікно скетч зошит урок 21 завдання 4

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Отже, сьогодні ми з вами продовжимо знайомитись з алгоритмом.

Кожного дня ви зустрічаєтесь з вибором:

Подивиться мультик або піти гулять на вулицю?

Яке морозимо купити шоколадне чи пломбір?

Сьогодні ми познайомимось з дуже цікавим видом алгоритму

Але спочатку давайте з’ясуємо що таке висловлювання
 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Висловлювання це речення, яке може набувати 2 значення (так чи ні)

Приклад:

1.Київ - столиця України  -  так чи ні?

Отже, це речення є висловлення, тому що може набувати 2 значення

2. Ви навчаєтесь в 4 класі – так чи ні?

3. Літо – це дуже холодна пора року – істине чи хибне?

4. Листя у дерев рожевого кольору – істинне чи хибне

          5) У лісах збирають солодкі кавуни. (хибне)

          6) Наступний день після неділі – понеділок (істинне)

          7) Місяць грудень – рік починає (хибне)

8) Якщо до двох додати три, то отримаємо шість. (хибне)

          9) Рік має 12 місяців (істинне)

        10) Сонце обертається навколо Землі (хибне)

 

  • Рожевий колір це самий негарний колір - істинне чи хибне?

А хіба це речення може набувати значення так чи ні?

Тому, це не є висловлювання, бо в речення наше власне відношення

Отже, чим відрізняється висловлювання від інших речень?

           А знаєте чому ми пригадали висловлювання?

Тому що висловлювання лежить в основі незвичайного алгоритму. А називається він умовний. В основі умовного алгоритму лежить висловлювання

Умовний алгоритм це алгоритм, який містить в собі вибір.  Якщо умова правдива, ми виконуємо дію, якщо умова хибна, то не виконуємо, або виконуємо іншу дію

Давайте пригадаємо такий приклад, коли ви переходите дорогу, ви слідуєте певному алгоритму? Так

Розкажіть якому саме

Зверніть увагу, від чого залежить ваші дії в цьому алгоритм? (від кольору світлофора)

Отже, такий алгоритм в якому дія виконується якщо умова правдива чи хибна, називається умовний алгоритм

Обов’язкового в умовному алгоритму є ключові слова якщо, то, інакше

Давайте розглянемо ще приклади

Якщо на вулиці дощ, то візьми  з собою парасольку, інакше не бери

Якщо завтра буде математика, то візьми з собою зошит з математики

Якщо на вулиці літо, то їдь на море

Якщо на вулиці зима, то не їдь на море

Отже, які речення називають висловленням?

Які алгоритми ми називаємо умовними?

Блок-схема - це запис алгоритму за допомогою геометричних фігур.

В скретч також є спеціальні команди, для прописування умовного алгоритму

Зошит урок 23 вправа 1,2

 

         V. Фізкультхвилинка

А зараз давайте поглянемо на екран (слайд з фізкультхвилинкою) та попробуємо повторити всі дії, які будуть нам демонструвати герої на екрані (відео фізкультхвилинка)

 

VІ. Практична робота показать какие команді относять к уловному алгорітму

Пригадування правил техніки безпеки в комп’ютерному класі

Практична робота № 9

Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням

          Завдання. Скласти проект, що демонструє правила, за якими слід переходити дорогу

  1. Запускаємо програму Scratch.
  2. C:\Users\Dj Максим\Desktop\Scratch семінар\практичні Scratch семінар\графіка до практичних\9.1.jpgДля реалізації даного проекту необхідно намалювати новий об’єкт, що можна зробити за допомогою вбудованого графічного редактора.
    1. Натискаємо на кнопку  

 

 

  1. Малюємо невелику дорожню зебру білого кольору (це можна зробити за допомогою інструменту Прямокутник) та натискаємо Гаразд.

C:\Users\Dj Максим\Desktop\Scratch семінар\практичні Scratch семінар\графіка до практичних\9.2.jpg

  1. Далі необхідно змінити фон сцени.
    1. Активувати її подвійним клацання ЛКМ.
    2. Натиснути вкладку Фони, потім Імпортувати. Із папки Outdoors вибрати файл  night-city-with-… та підтвердити свій вибір за допомогою кнопки Гаразд.

C:\Users\Dj Максим\Desktop\Scratch семінар\практичні Scratch семінар\графіка до практичних\9.3.jpg

  1. Розмістити Об’єкт 1 (кота) і Об’єкт 2 (зебру) на сцені відповідно до малюнка (за допомогою їхнього перетягування ЛКМ)

C:\Users\Dj Максим\Desktop\Scratch семінар\практичні Scratch семінар\графіка до практичних\9.4.jpg

  1. Створюємо алгоритм з розгалуженням для Об’єкта 1 (кота).
    1. Активуємо його (натискаємо на ньому ЛКМ).
    2. Обираємо необхідні команди, щоб утворити поданий скрипт.

C:\Users\Dj Максим\Desktop\Scratch семінар\практичні Scratch семінар\графіка до практичних\9.5.jpg

  1. Перевіряємо правильність виконання алгоритму, натискаючи багаторазово клавішу Пробіл.

     Додаткове завдання. Намалюйте та додайте до проекту третій спрайт у вбудованому графічному редакторі – світлофор та розташуйте його біля зебри. Відредагуйте скрипт таким чином, щоб спрайт (кіт) доторкаючись до світлофора видавав повідомлення: “Можна перейти тільки на зелений”.

C:\Users\Dj Максим\Desktop\Scratch семінар\практичні Scratch семінар\графіка до практичних\9.6.jpg

 

VІІ.Релаксація

«Жмурки». Міцно-міцно замруж очі на 5 секунд, а потім відкрий їх.

«Метелик». Поморгай оченятами, як махає крилами метелик — швидко і легко.

«Вгору-вниз». Подивися спочатку вгору, потім вниз, не нахиляючи голови.

«Часики». Нехай очі дивляться то вправо, то вліво, як годинки: «тік-так». Повтори цю вправу 20 разів

«Масаж». Закрий повіки і акуратно помасажуй очі пальчиками.

 Витягти праву руку вперед. Слідкувати очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки ліворуч та праворуч, вгору і вниз. Повторити 4-5 разів.

VIIІ. Закріплення

Рефлексія

Мені  сподобалось…

Мені не сподобалось…

ІХ. Підбиття підсумків уроку.

Перевірка практичної роботи, оцінювання завдання вчителем.

Х. Подача домашнього завдання

Урок 21, вправа 3

 

docx
Додав(-ла)
Grigorenko Irina
Додано
4 березня 2020
Переглядів
1600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку