Тема уроку: Копіювання файлів та папок.
Задачі:
Корекційно-розвивальна: розвивати логічне мислення, просторову уяву, пам'ять та спостережливість.
Навчально-корекційна: вчити відкривати потрібну папку, переглядати списки імен файлів і папок, закривати папку; виконувати операції над об'єктами з використанням миші.
Корекційно-виховна: прищеплювати бажання мати міцні знання; виховувати організованість та відповідальність; коректність та тактовність під час роботи в групах.
Форма уроку: урок - гра
Тип уроку: урок формування нових знань та умінь.
Обладнання: презентація,
Хід уроку:
Осінь цікава пора року. Зміни з настанням осені відбуваються поступово. Змінюється природа, тварини готуються до зими. Осінні зміни в природі стосуються всього живого і комах, і плазунів, і тварин, і рослин, і навіть людей. Восени люди збирають врожай. Вгадайте, про які овочі йдеться в цих загадках:
Їдять мене і дуже хвалять.
(Картопля)
А коса її надворі.
(Морква)
Слайд: картопля, морква. Але ви прийшли на урок інформатики. Назвіть комп’ютерні пристрої назви яких починаються з перших букв цих овочів.
Восени можна побачити різні природні явища: сильні дощі та бурі, зниження температури і навіть перший сніг, який вказує на впертий характер цієї пори року.
Тому хочеться посидіти в теплому приміщенні та випити чашечку чаю або кави. Спала мені на думку така ідея. Чому б нам не завітати у кафе? Та ще не у звичайне, а в Internet - кафе . Хто знає це за кафе?
(Слайд) Відкриємо інформаційний словничок:
Internet – кафе - громадський заклад, що надає послуги доступу до інтернету за гроші, часто — за погодинну платню. В Україні до поширених різновидів Internet -кафе належать також «комп'ютерні клуби», які передусім надають доступ до комп'ютерів для ігор або роботи з папками та файлами, і можуть зовсім не мати інтернету.
Перебування в Internet – кафе платне. Платня за 1час перебування - 10 грн.
Вирішимо задачу: скільки потрібно заплатити грошей за 2 години користування комп’ютером в Internet - кафе? За три години? За чотири? (Розбір задачі)
Робота в групах. В Internet – кафе не вистачає офіціантів. Розділимося на групи. Хлопці – це відвідувачі кафе Але хто як не дівчата, справжні господині, знають що треба для того, щоб все ж таки випити кави, в цю справжню осінню погоду. (полиця з приладдям) Тут на полиці знаходиться все що потрібно. Ваше завдання зібрати замовлення у відвідувачів, виконати його та отримати платню.
Перевіримо виконання завдань.
Хлопці і дівчата, а чи можна працювати за комп’ютером багато часу? А їжу та напої приносити в приміщення , де знаходяться комп’ютери, можна? Відповідь.
Ми не працюємо поки що в глобальній мережі Internet. Тому ми все ж таки знаходимося не в Internet – кафе , а в Internet - клубі під назвою « Файл і папка».
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, завдань уроку.
Слайд Давайте пригадаємо: Файл - це певна кількість інформації. Папка - це логічна ємність, у якій можна згрупувати будь-які елементи ( тобто зібрати), наприклад, документи, файли, інші папки .
Взагалі інформатика це уроку про інформацію. Для чого ж існують комп’ютерні файли і папки? (зберігати інформацію)
Над папками та файлами можна проводити операції: створення, копіювання, переміщення, вилучення, перейменування, відкриття, перегляд властивостей тощо.
Слайд Тема нашого уроку: копіювання файлів та папок.
Я зараз почну речення , а ви продовжите.
Завдання уроку: вчитися… (відповідь) копіювати файли та папки.
Копіювання об’єкта — це створення його копії.
Слайди. Хвилинка відпочинку: Зараз ми з вами діями і словами передамо інформацію. На кожне питання відповідайте хором "Так" чи "Ні" та імітуйте рухами. Сорока плаває? — Ні! (Розмахують руками). Окунь плаває? — Так! (Плаває). Горобець літає? — Так! (Розмахують руками). Щука літає? — Ні! (Плаває). Зозуля плаває? — Ні! (Розмахують руками). Карась плаває? — Так! (Пливуть)
Алгоритм копіювання об’єкта
1. Відкрий папку, в якій міститься об’єкт копіювання — папка або файл.
2. Установи вказівник на значку цього об’єкта, відкрий контекстне меню та вибери команду Копіювати.
3. Відкрий папку, до якої копіюємо вибраний об’єкт.
4. Установи вказівник у вільному місці вікна, відкрий контекстне меню та вибери команду Вставити.
(Кожному учню роздається схема копіювання файлу або папки).
Слайд Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
Центр монітора на рівні очей
Шия пряма
Відстань від екрану монітору 50–60 см
Стопи на підлозі
Практична робота: ТБ при роботі за комп’ютером. (ЛОТО)
Слайд Копіюйте файли та папки з назвами овочів та фрукті , які ростуть в Україні.
Алгоритм роботи:
Офтальмологічна розминка: вірш про осінь Ліни Костенко (відео )
Молодці! У всіх вийшло зробити копію файлів та папок.
Рефлексія: Що цікавого сьогодні ви дізналися на уроці? Що найбільше сподобалося? Що запам’яталося ?
Підсумок уроку: Чи виконали завдання уроку? Що означає — скопіювати папку або файл? Опиши алгоритм копіювання папок і файлів. Що треба було копіювати?
Зараз дуже важко виростити корисний врожай. Люди самі його псують різними хімікатами. До того ж горять ліси, замулюються криниці, ріки й озера, зникають з карти природи рослини і тварини. Катастрофа нависла над нами. Хоч кожен для свого порятунку і порятунку своїх нащадків може зробити багато. Почати хоча б із того, що прибрати двір, село і вулиці міста. Посадити дерево і влаштувати квітник. Усвідомити, що смітити, ламати дерева, топтати квіти і знищувати тварин – це гріх перед людством і Богом. Відео « Бережіть природу України».