Урок " Інтернет-маркетинг та інтернет-банкінг"

Про матеріал
Конспект уроку з Інформатики на тему : " Інтернет-маркетинг та інтернет-банкінг"
Перегляд файлу

7                           інтернет-маркетинг 

та інтернет-банкінг. система  електронного уряДування

Пригадайте:

„„ що таке інформаційні системи;

„„ сервіси Веб 2.0

Ви дізнаєтеся:

„„ що таке інтернет-маркетинг;

„„ які існують інструменти інтернет-маркетингу;

„„ які пристрої та засоби використовують в інтернет-манкетингу;

„„ що називають інтернет-банкінгом;

„„ що розуміють під е-урядуванням;

„„ що розуміють під електронною взаємодією

Вивчаємо

  

1. Що таке інтернет-маркетинг?

imageШироке використання Інтернету змінює не тільки навчальну та дослідницьку діяльність його користувачів, надає можливості для спілкування чи спільної діяльності, а й впливає на нові форми ведення бізнесу й підприємницької діяльності. Це стосується, насамперед, дослідження ринку послуг, можливості швидкого встановлення запитів потенційних споживачів товарів і послуг, визначення конкурентних переваг, а також вибору підприємством перспективних сегментів ринку, які воно планує обслуговувати. Іншими словами, маркетингу підприємства.

Практично всі сучасні комерційні компанії мають представництво в Інтернеті у вигляді повноцінного ресурсу, блогу, сторінки. Однак просто створивши мережевий ресурс і навіть заповнивши його інформаційним контентом, неможливо забезпечити автоматичне збільшення продажів і зростання популярності компанії (сайта). Необхідна цілеспрямована робота із сайтом, що передбачає його розкрутку, просування. Цим і займаються фахівці з інтернет-маркетингу.

Класичний (традиційний) маркетинг — це процес визначення та ефективного задоволення потреб окремих споживачів і споживчої аудиторії загалом. Інтернет-маркетинг — це практика використання всіх аспектів реклами в Інтернеті для отримання відгуку від аудиторії; практика, що включає як творчі, так і технічні аспекти роботи в мережі Інтернет, зокрема — дизайн, розробку, рекламу та маркетинг.

Інтернет-маркетинг — ведення маркетингу на основі електронних технологій.

Інтернет-маркетинг„— це сукупність прийомів в Інтернеті, спрямованих на привернення уваги до товару чи послуги, популяризацію цього товару (сайта) в мережі та його ефективного просування з метою продажу.

Цілі інтернет-маркетингу можна умовно поділити на дві групи:

1)      збільшення продажів, робота із зацікавленим сегментом цільової аудиторії, представники якої можуть стати клієнтами підприємства найближчим часом;

2)      формування попиту, залучення уваги цільової аудиторії до діяльності підприємства та його товарів або послуг.

Результатом реалізації для обох груп цілей інтернет-маркетингу є отримання найбільшого ефекту від потенційної аудиторії корпоративного сайта:

„  imageяк від додаткового засобу в маркетинговому арсеналі підприємства. Це веб-сайт підприємства без ведення бізнес-операцій. Інформація, яку розміщують на сайті, має носити маркетинговий характер. Завдяки розвиненій функціональності сайт сприяє появі нових клієнтів. Це відбувається шляхом інформування, підвищення обізнаності відвідувачів сайта. Сайт розглядається як рентабельний засіб збільшення популярності продукції, підвищення іміджу підприємства, його присутності на світовому ринку і як новий канал для комунікацій із клієнтами, постачальниками, партнерами по бізнесу. Сайт — це головний динамічний інструмент маркетингу підприємства;

„  як від засобу організації віртуального бізнесу, тобто використання Інтернету як основи незалежного, прибуткового підприємства, яке існує тільки в Інтернеті, продає специфічний товар (спеціалізованого асортименту) по всьому світу й надає клієнтам економічні вигоди, які конкуренти надати не можуть.

Щоб отримати позитивні результати від інтернет-маркетингу, слід розробити стратегію присутності підприємства в Інтернеті.

                                                                                                                                      Мал. 7.1

image

Банерна реклама дає можливість:

„  охопити велику аудиторію;

„  підкріпити офлайнову рекламу рекламою в Інтернеті;

„  вивести на ринок новий товар або послугу;

„  сформувати імідж компанії чи бренда;

„  залучити нових клієнтів, якщо це масовий продукт або послуга.

Медійна реклама починає працювати, коли кількість показів рекламного зображення досягає певного обсягу. Це означає, що банери, брендовані фони й тому подібну рекламу є сенс розміщувати на сайтах з високою відвідуваністю (від 1000 чоловік в добу і більше).

Пошукова„ оптимізація (зміна сайта для кращої індексації пошуковими роботами) і просування (купівля посилань, реєстрація в каталогах) — усі разом позначаються абревіатурою SЕО„(англ. — search engine optimization — оптимізація під пошукові системи).

Це найефективніший вид просування, оскільки є одним з основних джерел цільового трафіку на сайт для цільової аудиторії. В Інтернеті дуже велика конкуренція. Тому будь-яке підприємство зацікавлене, щоб його сайт показували на перших позиціях за цільовими запитами. Що вище він розміщується в пошуковій системі, то більше відвідувачів прийде на сайт за цільовими запитами.

Основними перевагами пошукового просування сайта є:

„  можливість «достукатися» до певного кола споживачів;

„  контакт із користувачем пошукової системи відбувається, коли він дійсно цікавиться рекламованим продуктом;

„  користувач не підозрює, що йому показують рекламу, — він сприймає пошукову систему як експерта, який завжди прийде на допомогу із цінною порадою;

„  тривалість результату.

Контекстна„реклама — різновид мережевої реклами, коли рекламне оголошення з’являється відповідно до змісту (контенту) сторінки. Контент-маркетинг — комплекс заходів щодо оптимізації вмісту сайта та добір відповідної реклами.

imageКонтекстна реклама — це безпосередня комерційна пропозиція разом з результатами пошуку в короткій формі. Її розміщують поряд з результатами пошуку та на сторінках сайтів. Як правило, рекламне оголошення виводиться на сторінку в контексті пошукового запиту користувача. Клацнувши посилання цього оголошення, користувач переходить на цільову сторінку, щоб докладніше ознайомитися з цією комерційною пропозицією.

Текст оголошення має спонукати користувача виконати певну дію або вказувати на переваги, які отримає користувач, якщо клацне на оголошення.

Контекстна реклама ефективна при проведенні акцій, короткострокових заходів, її можна в будь-яку мить увімкнути або вимкнути.

Основні переваги контекстної реклами: швидкість, спрямованість на цільову аудиторію, економічність, прозорість (оплата тільки за результат — перехід на сайт), ненав’язливість, масштабність, можливість виміряти ефективність (наприклад, за кількістю замовлень із сайта).

                                                                                                                                           Мал. 7.4

Інтернет-PR„(від англ. Public Relation — зв’язок із громадськістю)„— це розміщення статті або новини на інших сайтах для створення позитивного іміджу підприємства, встановлення взаєморозуміння й довірчих відносин між підприємством та громадськістю.

Статті повинні бути цікаві читачам. У них мають міститися цікава інформація, порівняння з конкурентами, минулими періодами, враження від використання товару, аналітика.

Мережевий Pablic Relation (PR) виконує ті самі завдання, що і традиційний «піар» — працює на підвищення впізнаваності бренду й забезпечує «ефект присутності» компанії в інформаційному просторі.

Інтернет-PR одночасно вирішує такі завдання: підвищує ступінь упізнавання бренда; позиціонує бренд; формує лояльне ставлення; збільшує індекс цитування, що впливає на пошукову оптимізацію.

Часте цитування бренда підприємства на профільних інтернет- сторінках сприяє досягненню популярності підприємства, його керівників, торгової марки. Статті залишаються в архівах сайтів і в базі пошукових систем надовго.

imageВірусний,„або„партизанський,„маркетинг„—„це налагодження прямого каналу комунікації з цільовою аудиторією, зокрема в блогах і соціальних мережах. Такий спосіб розкрутки передбачає створення медиіавірусау та його поширення в мережі. Незважаючи на «загрозливу» назву, даний вид просування продуктів не передбачає нічого протиправного.

imageВірус — це будь-яке за формою інформаційне маркетингове повідомлення: картинка, цікавий відеоролик, стаття, Flash-додаток, або інший оригінальний контент. Даний вид рекламного продукту має високу швидкість поширення (звідси порівняння з вірусом): це найбільш швидкодіючий канал передавання по мережі потрібної інформації. Якщо вірус спрацьовує, аудиторія починає його обговорювати. Унаслідок цього підприємство набуває популярності й отримує якісний зворотний зв’язок. Це сприяє підтримці інтересу до підприємства, унаслідок чого збільшується кількість відвідувачів сайта підприємства, кількість публікацій, посилань, коментарів до публікацій. Це приводить до підвищення довіри, лояльності покупців і потенційних клієнтів підприємства.

Інтернет-брендинг — управління брендом за допомогою веб-технології. Інтернет-брендинг дає змогу донести свої ідеї до дуже широкої аудиторії в найкоротший час.

Робота зі створення інтернет-бренда може включати в себе розробку: найменування бренду, торгового знака, інформаційної основи, моделі позиціонування і стратегії просування майбутнього бренду тощо. Важливим аспектом в комплексі інтернет-брендингу є юридична реєстрація торгового знаку та комерційних найменувань (продуктів або послуг), що в майбутньому дає змогу уникнути різних прояв плагіату.

Брендинг здійснюється за допомогою певних прийомів і методів, які дають змогу донести розроблений бренд до покупця й не лише сформувати в його свідомості імідж марки товару, а й надати йому допомогу в сприйняті функціональних й емоційних елементів товару. У цьому контексті брендинг допомагає клієнтові прискорити вибір товару та прийняти рішення щодо його купівлі.

Поштова„e-mail„розсилка — перевірений і ефективний метод інтернетмаркетингу. Така розсилка дає змогу встановити довірчі відносини між замовниками і клієнтами.

На своєму сайті можна встановити так звану «форму захоплення контактів», пропонуючи підписатися на оновлення сайта або даючи безкоштовну корисну інформацію взамін на ім’я та e-mail відвідувача. Далі просто робиться розсилка відповідної абонентської бази. Листи мають містити не тільки рекламну, а й актуальну для споживачів інформацію, інакше вони регулярно потраплятимуть у папку Спам.

Переваги й особливості інтернет-маркетингу в соціальних мережах зумовлені специфічним статусом останніх. Соцмережами користується переважна більшість, що збільшує потенційну споживчу аудиторію практично до нескінченності.

Переваги соціальних мереж як інструментів електронного маркетингу:

„  паблік (офіційне представництво компанії) створюється безкоштовно; „     клієнти користуються звичним інтерфейсом, а представники компанії діють на безпечній і комфортній для користувачів території;

„  широкі можливості для спілкування, обговорення, консультацій безпосередньо з клієнтами;

„  можливість швидко продемонструвати всі переваги товару, завантаживши фото або відео;

„  жодної додаткової реєстрації для участі в співтоваристві клієнтам не потрібно: лише згода вступити в групу.

Представники компанії можуть за допомогою соцмереж проводити маркетингові дослідження, шукати цільову аудиторію, з’ясовувати, який тип контенту найцікавіший користувачам.

3.  Які пристрої та засоби використовуються  в інтернет-маркетингу?

Для здійснення інтернет-маркетингу застосовують різні пристрої (мал. 7.5).

Ігрові 

Термінали         Інтерактивні           консолі самообслуго-            екрани    Вебсайти вування

POSтермінали

Оффлайн-

                                                                                канали                                   магазини

Соціальні            Digital мережі       Marketing

Локальні мережі

Цифрове  телебачення

Смартфони

                                  Digital Art                                                                                                   Комп’ютери 

                                                                                                 Мобільні                                       і планшети

Digital  додатки гаджети

Мал. 7.5

imageСьогодні є дуже велика кількість засобів для інтернет-маркетологів, їх важко перелічити, але є певний список засобів, якими користується більшість професіоналів. Це, перш за все, засоби для менеджменту (Google Docs, Podio, Trello), засоби для аналізу та аналітики (Google Analytics, SEM Rush, SimilarWeb), інструменти для e-mail маркетингу (Mailchimp) та соціальні тощо).

дієМО

           

Вправа 1. Планування інтернет-маркетингу.

завдання.Сплануйте здійснення інтернет-маркетингу для власної справи, яку ви плануєте започаткувати разом із друзями чи рідними. Для ілюстрування концепції використайте іконки з файла Маркетинг (мал. 7.6), що збережений у папці Інформаційні технології на спільному ресурсі.

1.        Відкрийте файл Маркетинг, що збережений у папці Інформаційні технології на спільному ресурсі.

2.        imageЗнайдіть відповідність між інструментами інтернет-маркетингу та пропонованими        зображеннями. Сплануйте, які три інструменти можна було б першочергово використати для власної справи, щоб залучити для її розвитку якнайбільше користувачів.

3.        В обраному самостійно середовищі, наприклад, графічному редакторі чи текстовому процесорі, створіть схему, яка ілюструє заплановане.

4.        Збережіть файл із схемою у файлі Стратегія_маркетингу_Прізвище у власній структурі папок. Розмістіть

створений файл для обговорення Мал. 7.6 на спільному ресурсі.

Вправа 2. Банерна реклама завдання. Засобами програми Easy GIF Animator створіть банерну рекламу для власної справи.

1.        Запустіть Easy GIF Animator. За потреби встановіть цю програму з офіційного сайта (https://www.

         easygifanimator.net/).                                                                           Мал. 7.7

2.        Скористайтесь майстром створення банерів. Для цього в меню Файл оберіть вказівку Створити банер.

3.        Оберіть розміри банера — стандартні чи встановіть власний розмір (мал. 7.7).

4.        Переходьте до наступного кроку майстра створення банера за допомогою кнопки Далі.

5.        Установіть тло банера, наприклад,

Мал. 7.8 як на малюнку 7.8. Урахуйте, що стилем заливки тла може бути один колір. А для заливки тла зображенням слід заздалегідь потурбуватись про його створення та збереження.

6.        На наступному кроці майстра створення банера введіть текст, користуючись підказками на малюнку 7.9.

7.        На останньому кроці майстра створення банера збережіть файл із анімованим зображенням (мал. 7.10).

Створіть рекламне повідомлення  із трьох коротких висловів

Відформатуйте текст  засобами редактора

Оберіть зі списку ефект появи Оберіть зі списку ефект та вкажіть тривалість           приховування тексту

Мал. 7.9

                                                                                                                                    Мал. 7.10

4. Що називають інтернет-банкінгом?

Інтернет-банкінг, або веб-банкінг, цесистема надання банківських послуг клієнтам, що забезпечує можливість здійснювати стандартні банківські операції через Інтернет. Засобами інтернет-банкінгу доступ до рахунків та операцій за рахунками забезпечується в будь-який час і з будьякого комп’ютера через Інтернет.

imageЕлектронний„банкдає змогу клієнтам отримувати доступ до їхніх рахунків і здійснювати різні фінансові трансакції елементарної комерційної дії (переказ грошей, підтвердження про їх отримання, надання інформації про котирування певних цінних паперів тощо). Разом з ідентифікатором і реєстраційним ім’ям для безпеки використовують списки номерів трансакцій, тобто набору одноразових паролів, використовуваних тільки для однієї банківської операції.

Електронний банк надає клієнтам повне самообслуговування, споживачі детально можуть проглянути стан своїх рахунків, включаючи історію (запис усіх виплат і надходжень), здійснювати переказ суми, замовляти чеки, оплачувати рахунки. Щоб стати клієнтом віртуального банку, споживачу потрібно підключитися до Інтернету й установити відповідне програмне забезпечення (ПЗ) на своєму комп’ютері. Відкривши рахунок у банку, користувач отримує можливість вести розрахунки з постачальниками послуг через Інтернет, здійснювати платежі за комунальні послуги, купувати товари у віртуальних магазинах і тому подібне.

Використання системи інтернет-банкінгу надає такі переваги: суттєво економиться час, тому що не потрібно відвідувати банк; клієнт має можливість 24 год на добу контролювати власні рахунки й відповідно до ситуації на фінансових ринках миттєво реагувати на ці зміни.

Вправа 3. Веб-банкінг.

завдання.Розгляньте відео про надання сервісів одного з українських банків через Інтернет (https://www.youtube.com/watch?time_continue=50&v=OY2NOSD7GI0). Складіть перелік електронних послуг, які пропонує банк. До складеного переліку додайте опис переваг, які при цьому отримує клієнт банку.

1.        Сплануйте інформаційну модель відповіді. Оберіть програмне середовище для її створення.

2.        Розгляньте відео за запропонованим посиланням. Виділіть сервіси, які надає банк через Інтернет. Запишіть їх у створений документ.

3.        Ще раз перегляньте відео або скористайтесь матеріалами уроку або Інтернету, щоб доповнити перелік послуг описом переваг чи зручностей, які при цьому отримує клієнт банку. Для кожного із сервісів наведіть бодай по одному прикладу таких переваг.

4.        Збережіть створений документ під іменем Веб-банкінг_Прізвище у власній структурі папок. Надішліть його як вкладення в електронному повідомлення на навчальну скриньку вчителя.

5.        Що розуміють під е-урядуванням?

imageЦифрові технології стали невід’ємним елементом функціонування сучасного суспільства, від яких залежить не тільки розвиток науки і техніки, а й демократії. У свою чергу, однією з необхідних передумов сталого демократичного розвитку є прозора та відкрита влада. Відкритість органів влади є запорукою здійснення ефективної політики, яка спроможна створити реальний громадянський контроль, забезпечити права людини та громадянина, зміцнити довіру громадян до влади.

Одним з таких інструментів відкритості влади є електронне урядування, що забезпечує нові форми комунікації між громадянами, бізнесом і владою, безперешкодний доступ до публічної інформації та сприяє участі громадян у виробленні та впровадженні державної політики, наданні більш якісних послуг.

Електронне„ урядування — нова форма організації публічного управління й адміністрування, яка за рахунок широкого застосування новітніх цифрових технологій забезпечує якісно новий рівень відкритої взаємодії держави та суспільства, надання повного комплексу публічних послуг для всіх категорій громадян, інституцій і підприємств.

image

image

image

За допомогою ЕЦП можна підписувати документи, користуватися електронними послугами, реєструватися на державних порталах тощо. Документи, підписані за допомогою ЕЦП, мають таку саму юридичну силу, як і звичайні.

ОБГОВОРЮєМО

      

1.        Що таке інтернет-маркетинг та які способи його реалізації?

2.        Якими інструментами можна здійснювати інтернет-маркетинг? Яка ефективність кожного з них у конкретних випадках? Наведіть приклади.

3.        Які пристрої можна використати для проведення інтернет-маркетингу?

4.        У чому особливість інтернет-банкінгу?

5.        Які переваги та зручності отримує користувач інтернет-банкінгу в порівнянні з клієнтом звичайного банку?

6.        У чому особливість електронного урядування в порівнянні з традиційною системою державного управління?

7.        Як організовують взаємодію між владою, бізнесом і громадянським суспільством при е-урядуванні?

8.        Які засоби ідентифікації застосовують при наданні електронних адміністративних послуг?

9.        Як можна отримати громадянину електронну адміністративну послугу у своєму місті?

працюємо в парах

                            

1.        Які поради щодо інтернет-маркетингу ви запропонуєте для просування бізнесу своїх рідних? Обговоріть сформульовані поради одне одного та виділіть у кожного найвагомішу пораду. Обґрунтуйте свою відповідь.

2.        Розгляньте статті на сайтах двох банків про електронні послуги, що надаються   банком (наприклад,        http://privat24business.pp.ua/privat24internet-bank-onlajn-banking-vid-privatbanku-privat24-onlajn/,     https:// www.ideabank.ua/uk/private-clients/internet-banking/). Обговоріть спільне та відмінності.

3.        Як можна схарактеризувати стан розвитку електронного урядування на місцевому рівні в Україні? Які перешкоди заважають ефективно впроваджувати електронне урядування на місцевому та регіональному рівнях?

4.        imageДослідіть, які електронні адміністративні послуги доступні через: Публічну кадастрову карту (map.land.gov.ua); веб-сайт «Державна архітектурнобудівельна інспекція України. Електронні адміністративні послуги» (e-dabi. gov.ua), Портал державних послуг https://igov.org.ua/. Обговоріть,у який спосіб можна подати карту таких послуг для людей різної вікової категорії. Оберіть вікову категорію осіб та створіть таку карту у вибраному програмному середовищі.

5.        Чи можуть самі громади успішно розвивати електронне урядування задля власних інтересів? Обговоріть пропозиції, з якими ви б могли звернутись до місцевих управлінців.

працюємо саМОстіЙнО

        

6.        imageВідшукайте в Інтернеті сайт деякої туристичної компанії. Проаналізуйте вміст сайта й зробіть висновки про застосування інструментів інтернетмаркетингу власниками обраної компанії. Підготуйте відповідь у вивченому вами раніше програмному середовищі.

7.        Складіть презентацію про послуги інтернет-банкінгу, якими користуються ваші рідні.

8.        Створіть банер для просування сайта своєї школи. Використайте при цьому як тло зображення школи або її герб.

9.        Проаналізуйте досвід упровадження електронного урядування в Києві, Львові та вашому місті (іншому місті — за вибором) за такими складовими:

1.         Нормативно-правове забезпечення.

2.         Інфраструктура електронного урядування на рівні міста.

3.         Безпечне місто.

4.         Центри надання адміністративних послуг, у тому числі е-послуги та сервіси.

5.         Реєстр територіальної громади.

6.         Засоби спільної роботи.

7.         Система е-документообігу.

8.         Офіційний сайт міста і його наповнення.

9.         Підтримка громадських ініціатив.

10.     Е-петиції та участь громадян у забезпеченні розвитку міста.

11.     Інформатизація міських галузей та галузеве е-урядування (е-медицина, е-освіта, е-торгівля, е-транспорт, е-туризм тощо).

12.     Муніципальна картка.

13.     Портал відкритих даних.

14.     Відкритий бюджет.

15.     Використання соціальних мереж та інших каналів комунікації з громадянами та бізнесом.

10.     Ознайомтеся з такими веб-сайтами:

1.         Публічна кадастрова карта (map.land.gov.ua);

2.         Кабінет              електронних      сервісів Міністерства    юстиції                 України

(kap.minjust.gov.ua);

3.         Портал адміністративних послуг міста Луцька (ap.lutsk.ua);

4.         Регіональний віртуальний офіс електронних адміністративних послуг Дніпропетровської області (e-services.dp.gov.ua); 5)      Портал державних послуг iGov (igov.org.ua).

Проведіть дослідження за такою схемою:

„  проаналізуйте структуру сайта й оцініть зручність навігації, повноту його інформаційного наповнення;

„  розглянете перелік електронних послуг і дозвільних документів, які можна отримати за допомогою сайта;

„  сформулюйте й обґрунтуйте пропозиції щодо вдосконалення роботи органів влади центрального та місцевого рівнів з надання адміністративних послуг в електронній формі.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Karakonstantin Olena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
25 листопада 2020
Переглядів
8625
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку