урок " Кількість теплоти"

Про матеріал
Узагальнюючий урок з теми "Теплові явища" у формі світового кафе. Така форма роботи дає змогу створити невимушену атмосферу спілкування при чаюванні та розборі цікавих завдань, прослуховування релаксаційної музики та перегляд відеоматеріалів, які допомагають учням поглибити свої розповіді.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку «Кількість теплоти» Мета: « узагальнити та систематизувати поняття кількості теплоти. Розвивати вміння креативно мислити спрямоване на обмін думками, ідеями , досвідом. Урок у формі Світового кафе.

Номер слайду 2

«Світове кафе»( ознайомлення учнів) – метод, що дозволяє залучити у процес обговорення колективний інтелект учасників і закликає до багаторівневого діалогу у комфортній атмосфері відкритості, невимушеності і психологічної безпеки, коли можна говорити на рівних. Це технічно нескладний, проте ефективний метод створення діалогу. Акцент робиться на спілкуванні між учасниками і на прододукуванні нових думок та ідей. Це розмова про суть справи в неофіційній обстановці.

Номер слайду 3

Процес Для того, аби обговорення було ефективним, у групі має бути достатньо Учасників, розсідаються за окремими столами, як у кафе. За кожним столом одна людина бере на себе роль «господаря» столу, а решта «запрошені гості». На кожному столі лежить «скатертина» (аркуш великого формату) та різнокольорові маркери. Висловлені ідеї відображаються у зручний спосіб – схеми, малюнки, тези. Через визначений відрізок часу «гості» переходять за інший стіл, а «господар» розповідає новоприбулим про те, що обговорювала попередня група. Через 10 хвилин процедура повторюється. Таки чином усі «гості» кафе ознайомлюються з пропозиціями та ідеями своїх колег. Після цього відбувається презентація від кожного столика з подальшим обговоренням та узагальненням висвітлених ідей .

Номер слайду 4

Презентація ідей.після всіх раундів, групи повертаються за свої столи і допомагають «господарям» підготувати презентацію.«скатертини» презентують «господарі» столів.

Номер слайду 5

Кавовий етикет- Фокусуйтеся на тому, що має значення.- Вносьте внесок своїми ідеями.- Говоріть розумом і серцем.- Слухайте, щоб зрозуміти.- Комбінуйте ідеї.- Грайте, записуйте і замальовуйте!- Отримуйте задоволення!

Номер слайду 6

Рекомендації для «господарів столиків»Нагадуйте людям за вашим столиком коротко записувати ключові взаємозв'язки, ідеї, відкриття та питання в міру їх виникнення. Залишайтеся за столиком, коли група йде, і вітайте мандрівників від іншого столика. Коротко поділіться основними відкриттями, які прийшли в голову в процесі першого раунду, щоб інші могли провести паралелі і пов'язати їх з ідеями своєї групи, обговорюваними у попередньому раунді.

Номер слайду 7

Правила для «запрошених гостей»у І раунді – ви викладаєте свої ідеї відповідно до обраної ролі.у всіх інших раундах – ви подаєте ідеї «господарям» столів до яких завітали як гості відповідно до своїх ролей.

Номер слайду 8

На ваших «скатертинах запропоновано Основні поняття теми, які ви повинні записати . Але ви маєте можливість суттєво доповнити те, що стосується даної теми. Це може бути застосування, використання, цікаві факти та ін. Пишіть, малюйте, творіть!!!!!

Номер слайду 9

І раунд (завдання для І групи) І група . Кількість теплоти, яка йде на нагрівання (охолодження). Пригадати все, що стосується цієї теми.

Номер слайду 10

І раунд (завдання для ІІ групи) ІІ група . Кількість теплоти, яка йде на випаровування (конденсацію). Пригадати все, що стосується цієї теми.

Номер слайду 11

І раунд (завдання для ІІІ групи) ІІІ група . Кількість теплоти, яка йде на плавлення(кристалізації). Пригадати все, що стосується цієї теми.

Номер слайду 12

Створення атмосфери кафе під час чаювання звучить релаксаційна музика. Є час для роздумів . Демонстрація кипіння води (чаювання). Запитання до чаювання Прослухаємо шум, який виникає при кипінні. Поясніть цей процес. (додаткові бали)Чайник з ефектом термоса. Поясніть це. (додаткові бали)

Номер слайду 13

Створення атмосфери кафепід час пиття соку звучить релаксаційна музика. Є час для роздумів . Демонстрація танення льоду (сік з льодом). Запитання до пиття соку Як змінюється енергія льоду? Поясніть цей процес (додаткові бали)Як змінюється енергія соку? Поясніть це. (додаткові бали)

Номер слайду 14

Цікаві досліди, як підказка…https://www.youtube.com/watch?v=0h. Z-w. RSQe. Xshttps://www.youtube.com/watch?v=-RMU2 MZAa_c 

Номер слайду 15

«Світове кафе» Отримання додаткових балів. Розбір якісних задач. Якщо хочете , щоб чай був гарячий, коли кидати цукор :на початку обіду чи перед тим, як пити чай?Чому підскакують гриби, коли кидаєш їх у сковорідку, попередньо відваривши?Чому пітніють зимою окуляри, коли з вулиці, заходиш в приміщення?Де важче перенести жару: в пустелі чи у тропіках? Чому?

Номер слайду 16

«Світове кафе» Отримання додаткових балів. Розбір якісних задач. То у жар, то у холод (цікава задача)Іванко-Дурник стрибнув з чану з окропом в ставок з Золотою Рибкою. Туди ж стрибнув Придуркуватий Цар з чану з льодяною водою. Знаходячись в ставку, Іванко-Дурник кричить, що Золота рибка скрижаніє, а Придуркуватий Цар-що зваритися. Що сказала б з цього приводу Золота Рибка?Переконайте в цьому. Усміхнімось!!!!

Номер слайду 17

«Світове кафе» Отримання додаткових балів. Розбір якісних задач. Чи стосується це теми?Коля ловив дівчаток , кидав їх у калюжу і старанно вимірював глибину занурення кожної з них, а Толя тільки стояв і дивився , як дівчата борсаються в калюжі. Чим відрізняються дії Колі і Толі? Як їх називають фізики?Усміхнімось!!!!

Номер слайду 18

«Світове кафе» Отримання додаткових балів. Розбір якісних задач. Чи стосується це теми?Одноокий Капітан Флінт на початку своєї вахти поставив кухоль рому, наповнений на чотири пальці, з боку сліпого ока і забув про нього. До кінця вахти (через вісім миль) ром із кухля чомусь зник. Капітан Флінт стверджує, що ром потихеньку висмоктав юнга Джим і обіцяє вибити Джиму обидва ока, якщо той не доведе свою невинність. Як Джиму виправдатись?Усміхнімось!!!!

Номер слайду 19

«Світове кафе» Отримання додаткових балів. Розбір якісних задач. Чи стосується це теми?Чому верблюд може два тижні бути без води?Підказка: Терморегуляція. Поміркуємо !Це цікаво!!!!

Номер слайду 20

«Світове кафе» Отримання додаткових балів. Розбір якісних задач. Чи стосується це теми?Чому верблюд може два тижні бути без води?Підказка: Терморегуляція. Поміркуємо !Верблюд майже не потіє, навіть при високих температурах. Шерсть спасає від перегріву. (при температурі на шерсті 80 С , на шкірі-40 СВерблюд не розкриває рот;Мала частота дихання (8-16раз в хвилину (бик-250))Вночі і вдень різна температура тіла (34 і 40-41)Жир перетворює у воду (з горбів може «взяти» 50 кгводи)Це цікаво!!!!

Номер слайду 21

«Світове кафе»Заслухаємо «господарів». (виступи по «оформлених скатертинах»)Обговорення у великому колі всіх розповідей. Оцінювання ситуації. Підведення підсумку уроку.

pptx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 9. Тепловий баланс
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку