7 клас, біологія.
Тема Клас Амфібії: особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини.
Мета : ознайомити учнів з характерними ознаками земноводних; вивчити зовнішню будову жаби у порівнянні з окунем ; сформувати поняття про адаптації земноводних до проживання у двох середовищах існування; розглянути класифікацію земноводних, ознайомитись з різноманітністю та значенням цих тварин для людини; розвивати спостережливість , вміння порівнювати, аналізувати , робити висновки; виховувати гуманне ставлення до тварин , турботу про власне здоров'я .
Наскрізні змістові лінії: здоров'я і безпека; екологічна безпека та сталий розвиток
Завдання уроку :
Обладнання : підручник, електронна презентація, дидактичні картки
Тип уроку : урок засвоєння нових знань .
Хід уроку
1) Фронтальна робота, евристична бесіда по раніше вивченому матеріалу:
2) Гра «Риболовля» : впізнай назву риби і розкажи про її значення
Наочний метод : учитель демонструє фото земноводних тварин( слайди 1-3)
Запитання : Які емоції викликають у вас ці тварини? ( Страх, відразу , огиду, неприємні відчуття).
Проблемно-пошуковий метод : Один дослідник сказав : « Цих тварин слід любити вже за те, що вони протоптали нам стежку на сушу» Як ви можете пояснити цей вислів ?
Постановка проблемного питання уроку: Які особливості земноводних дозволяють їм опанувати відразу два середовища життя?
1. Загальна характеристика класу Земноводні (Амфібії), поширення в природі, чисельність (близько 4 тис. видів, в Україні 17), походження (розповідь учителя)
В еволюційному відношенні земноводні походять від кистеперих риб.
Найбільш давніми і примітивними серед них є хвостаті земноводні, що найкраще зберегли ознаки давніх предків і мають найтісніший контакт з водою.
Проблемне запитання і його вирішення методом «Мозкового штурму»
Демонстрація слайда : порівняння середовищ життя.
2.Особливості будови земноводних та їх пристосування до двох різних середовищ існування (на прикладі жаби озерної) ( пошукова бесіда, висування гіпотез, обговорення, заповнення таблиці)
Пристосування земноводних до
Наземно-повітряного середовища |
Водного середовища |
|
|
3. Розмноження і розвиток земноводних, пристосування до різних середовищ життя (робота з ілюстрацією, «Коло думок» продовження заповнення таблиці)
4. Різноманітність земноводних (складання схеми, доповнення схеми прикладами зі слайдів презентації )
5. Охорона земноводних ( розповідь учителя)
Ознаки |
Риби |
Земноводні |
|
обтічна |
обтічна |
|
плавці |
кінцівки |
|
Шкіра, луска, слиз |
шкіра, слиз |
|
присутня |
відсутня |
|
непрямий |
непрямий |
|
водне |
наземно-повітряне, водне |
параграф 18 в підручнику опрацювати;
Доповнити схему з матеріалу підручника
Підготувати цікаві факти з життя земноводних.
Відкритий урок у 7 класі на тему:
«Клас Амфібії: особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі
та значення в житті людини»
підготувала
вчитель біології
Погребищенської ЗОШ №2
Мамчур Є.І.