Урок "Комп'ютер як пристрій опрацювання даних. Різновиди комп'ютерів"

Про матеріал

Розробка уроку інформатики в 5 класі з теми "Комп'ютер як пристрій опрацювання даних. Різновиди комп'ютерів". Урок передбачає використання "хмар" зі слів. Якщо в класі є проектор з екраном та доступ до мережі Інтернет, то можна працювати з "хмарами" безпосередньо на сервісах для створення "хмар" зі слів. Можна просто роздрукувати "хмари" та завдання у кількості відповідній кількості учнів в класі.

В архіві містяться розробка уроку, презентація до нього та малюнки із "хмарами" та завданням на складання схеми.

Перегляд файлу

Тема: Комп'ютер як пристрій опрацювання даних. Різновиди комп'ютерів.

Мета:

          Навчальна. Класифікувати види сучасних комп'ютерів;

          Розвиваюча. Розвивати ключові компетентності учнів, увагу, пам’ять, логічне мислення.

          Виховна. Виховувати інформаційну культуру, культуру поведінки та дотримання правил роботи в кабінеті інформатики.

Тип уроку: Комбінований. 

Обладнання: підручник, персональні комп’ютери, малюнки із «хмарами зі слів», презентація до уроку.

Хід уроку:

1. Організаційний момент.

Привітання. Перевірка наявності та готовності учнів до уроку. 

2. Актуалізація опорних знань.

1. Використовуючи «хмари» зі слів дайте відповіді на наступні питання:

Мозаика из словМозаика из слов

  1. Назвіть основні складові комп'ютера.
  2. Назвіть пристрої введення інформації.
  3. Назвіть пристрої виведення інформації.
  4. Назвіть пристрої опрацювання інформації.
  5. Назвіть пристрої збереження інформації.
  6. Назвіть складові інформаційної системи
  7. Назвіть види програмного забезпечення.
  8. Який об’єкт утворили слова?

2. Давайте поміркуємо над питаннями:

Для чого використовують комп’ютери?

Чим комп’ютери відрізняються між собою?

Які дії можна виконувати з мобільним телефоном? Чи можна вважати його комп’ютером?

3. Пояснення нового матеріалу.  (З допомогою презентації та наявних пристроїв)

1. Різновиди сучасних комп’ютерів (суперкомп’ютери, персональні, вбудовані (мікро))

2. Різновиди персональних комп’ютерів (стаціонарні, мобільні або портативні) та їх використання.

3. Різновиди стаціонарних комп’ютерів (домашні, офісні, ігрові). Сфери їх використання, схожість та відмінності.

4. Різновиди портативних (мобільних) комп’ютерів: ноутбуки, нетбуки, планшети, смартфони. Сфери їх використання, схожість та відмінності.

5. Різновиди вбудованих мікрокомп’ютерів. Сфери їх використання.

4. Виконання вправ за підручником

 ст. 34 Впр. 1,3,4,7,8

5. Практична робота з комп’ютером.

Виконання вправ на  клавіатурному тренажері.

6. Підсумок уроку.

1. Розгляньте «Хмару» зі слів.

Дайте відповіді на питання:

  1. Які ви знаєте види сучасних комп’ютерів?
  2. Які є види персональних комп’ютерів?
  3. На які види поділяються стаціонарні персональні комп’ютери?
  4. Які є види портативних комп’ютерів?
  5. Для яких цілей використовують портативні комп’ютери?
  6. Для чого призначено планшет?
  7. Яка різниця у можливостях планшета і смартфона?
  8. В яких сучасних приладах є вбудовані мікрокомп’ютери?
  9. Для чого використовують суперкомп’ютери?
  10. Який об’єкт зображений на «хмарі»?
  11. Якого типу на ваш погляд цей комп’ютер?

 

C:\Users\Lavshuk\Downloads\Комп.jpeg

 

2. Використовуючи слова із «хмари»  та заготовку складіть у зошиті схему різновидів сучасних комп’ютерів

Рефлексія

Продовжити речення: Сьогодні на уроці

Я дізнався _______________________________

Я зрозумів ______________________________

Мені це знадобиться _____________________

Мій настрій протягом уроку _______________

Мені не сподобалося _____________________

Мені сподобалося _______________________

 

7. Домашнє завдання.

Вивчити §1.3 , виконати вправи 2, 5 на сторінці 34.


Використовуючи «хмари» зі слів дайте відповіді на наступні питання:

 

Мозаика из слов       Мозаика из слов

 

  1. Назвіть основні складові комп'ютера.
  2. Назвіть пристрої введення інформації.
  3. Назвіть пристрої виведення інформації.
  4. Назвіть пристрої опрацювання інформації.
  5. Назвіть пристрої збереження інформації.
  6. Назвіть складові інформаційної системи
  7. Назвіть види програмного забезпечення.
  8. Який об’єкт утворили слова?


Розгляньте «Хмару» зі слів. Дайте відповіді на питання:

 

C:\Users\Lavshuk\Downloads\Комп.jpeg

 

1. Які ви знаєте види сучасних комп’ютерів?

2. Які є види персональних комп’ютерів?

3. На які види поділяються стаціонарні персональні комп’ютери?

4. Які є види портативних комп’ютерів?

5. Для яких цілей використовують портативні комп’ютери?

6. Для чого призначено планшет?

7. Яка різниця у можливостях планшета і смартфона?

8. В яких сучасних приладах є вбудовані мікрокомп’ютери?

9. Для чого використовують суперкомп’ютери?

10. Який об’єкт зображений на «хмарі»?

11. Якого типу на ваш погляд цей комп’ютер?


Використовуючи слова із «хмари»  та заготовку складіть схему різновидів сучасних комп’ютерів

C:\Users\Lavshuk\Downloads\Комп.jpeg

 

 заповнена.png
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Комп'ютер як пристрій опрацювання даних. Різновиди комп'ютерів. Підготував Лавщук В.І. учитель Берестівської ЗОШ І – ІІІ ступенів Соледарської міської ради Донецької області

Номер слайду 2

Актуалізація опорних знань. Використовуючи «хмари» зі слів дайте відповіді на питання

Номер слайду 3

Різновиди сучасних комп’ютерів

Номер слайду 4

Суперкомп’ютер

Номер слайду 5

Персональні комп’ютери

Номер слайду 6

Вбудовані (мікро) комп’ютери

Номер слайду 7

Стаціонарні комп’ютери Домашній. ОфіснийІгровий

Номер слайду 8

Портативні (мобільні) комп’ютеринетбукноутбукпланшетсмартфон

Номер слайду 9

Вбудовані мікрокомп’ютери. Робот-пилосос. Тонометр. Метеостанція. Смарт-годинник. Мультиварка. Навігатор

Номер слайду 10

Працюємо за комп’ютером. Виконання вправ на клавіатурному тренажері

Номер слайду 11

Узагальнення матеріалу. Розгляньте хмару та дайте відповіді на питання

Номер слайду 12

Заповніть схему

Номер слайду 13

Перевір себе

Номер слайду 14

Рефлексія. Мій настрій. Мені це треба. Я зрозумів. Я дізнався. Мені сподобалося. Мені не сподобалося

Номер слайду 15

Дякую за урок!

 складові комп'ютера.png
 складові інформаційної системи.png
 типи комп'ютерів.png
.png
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Промоскаль Анна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. ШЕВЕРЯ Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Григор'єва Юлія Павлівна
    Дуже дякую за розробку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
22 липня 2018
Переглядів
8571
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку