Урок "Конкурс на найкращий каліграфічний лист"

Про матеріал

Тема: Конкурс на найкращий калігріфічний лист.

Мета: нагадати учням особливості складання тексту листа; формувати вміння складати текст відповідно до усталених традицій, звернувши особливу увагу на вживання звертань, етикетних форм; навчити підписувати конверти; розвивати культуру писемного й усного мовлення, уточнювати й збагачувати словниковий запас учнів; виховувати доброзичливість, пунктуальність у взаєминах з людьми, охайність.

Перегляд файлу

Тема: Конкурс на найкращий калігріфічний лист.

Мета: нагадати учням особливості складання тексту листа; формувати вміння складати текст відповідно до усталених традицій, звернувши особливу увагу на вживання звертань, етикетних форм; навчити підписувати конверти; розвивати культуру писемного й усного мовлення, уточнювати й збагачувати словниковий запас учнів; виховувати доброзичливість, пунктуальність у взаєминах з людьми, охайність.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

Пишіть листи і надсилайте вчасно,

Коли їх ждуть далекі адресати,

Коли є час, коли немає часу

І коли навіть ні про що писати. (Л. Костенко)

ІІ. Оголошення теми і мети виховної години.

Сьогодні на уроці ми згадаэмо, що таке лист, ознайомимося з правилами написання листів, підписування конвертів. Будемо вчитися складати листи з урахуванням комунікативного завдання з описом подій, вражень і почуттів, доречно використовуючи мовні засоби.

III. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

1.Розповідь вчителя.

Доісторичні люди використовували для передачі важливої інформації голос, що сприяло появі членороздільної мови. Однак усна передача вістей була недосконала, оскільки людський голос можна чути лише на близькій відстані. Для посилення переданого звуку тисячоліття тому стали використовувати порожнисті стовбури дерев і пізніше барабани. За допомогою умовних ударних сигналів новини передавалися від одного поселення до іншого. Крім того, людина використовувала для передачі звісток вогонь і дим. 

Наступним видом зв’язку в історії людства стали гінці - спочатку піші, пізніше кінні. Давньоєгипетська пошта була заснована переважно на використанні численних піших гінців, завдяки яким фараони могли без особливих труднощів здійснювати контакти з віддаленими провінціями. У Бені-Хасане на стінного розпису одній з печер-гробниць, які стосуються епосі Середнього царства, зображений гонець, передавальний чиновнику повідомлення про вторгнення ворожого племені. Відомо про професійних гінці, що існували в Єгипті в епоху XII династії, які розвозили царські накази аж до Азії. Гінці повинні були долати довгі відстані якомога швидше. Для транспортування листів також застосовували поштових голубів.

З зародженням писемності інформація стала передаватися в письмовому вигляді. Вперше поштове повідомлення з'явилося близько 5000 років тому в Месопотамії для передачі інформації, відображеної у вигляді глиняного листа.

Численні археологічні дослідження свідчать, що листування існує з давніх-давен. У ході історії змінювався матеріал, на котрому писались листи. Це були кам'яні, дерев'яні, глиняні таблички, пальмове листя,папірус, вощені дощечки, пергамент і тільки починаючи з XV століття — папір.

Форму листа у вигляді заклеєного конверта почали використовувати двадцятих роках ХІХ століття в Англії. А чи знаєте ви, що ми вкладаємо свої листи у “пакетик містера Бревера”. Таку назву довгий час носив звичний для всіх конверт. Торговець та власник паперової фабрики Бревер із міста Брайтон у 1820 вперше виставив на продаж нову обгортку для листів. Виготовлені спочатку вручну, а згодом за допомогою машин перші конверти відкрили нову сторінку в історії листування.

У даний час під листом розуміють також повідомлення, створене та/або передане електронним способом (наприклад, за допомогою електронної пошти), або за допомогою SMS-повідомлення мобільного телефону. А також містить не тільки текст, але і різні мультимедійні елементи (наприклад, зображення, відео- та аудіозаписи).

 

2.Бесіда з учнями

• Для чого люди листуються?

• Чи приємно вам одержувати листи?

• Про що можна писати в листах?

• Скажіть, діти, то що ж ми будемо сьогодні робити на уроці?

• Для чого потрібно знати, як правильно складати текст листа?

Фізкультхвилинка

3.Давайте пригадаємо основні правила листування.

IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

  1. Написання листа дітьми.
  2. Вибір найкращих каліграфічних листів.

V. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Що нового ви дізналися з сьогоднішнього уроку?

— Що найбільше сподобалося?
 

docx
Додано
30 грудня 2018
Переглядів
529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку