Урок-конкурс
професійного спрямування
на тему
«Створення об’єктно-орієнтовних програм в середовищі Lazarus»
для учнів 8 класу
Підготувала і провела
вчитель математики та інформатики
Смішна Оксана Петрівна
Слайд 1 |
|
|
Слайд 2 |
|
|
Основна мета уроку : формувати та розвивати навички комплексного застосування знань для досягнення успіху Тип уроку: комплексне застосування знань, умінь , навичок. Обладнання: інтерактивна дошка,комп’ютери. Програмне забезпечення: операційна система Windows 10, офісний пакет програм Microsoft Office 2016, програма адміністрування мережі NetSupport School, середовище програмування Lazarus. Підручники: Інформатика: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл./Й.Я.Ривкінд [ та ін.]. – Київ:Генеза, 2016. –288с:іл.. Геометрія:підручник для 8 кл.загальноосвіт.навч.закл./А.Г.Мерзляк. Демонстраційний матеріал: презентації. Роздатковий матеріал: інструктивна картка журі, завдання з програмування.
|
||
Слайд 3 |
|
Епіграфом уроку є вислів відомого американського інформатика, ідеолога програмування, фундатора праці «Мистецтво програмування » Дональда Кнута. |
Ми спробуємо розв’язати поставлені перед нами завдання, навчити комп’ютер їх розв’язувати. Для цього ми змоделюємо ситуацію працевлаштування групи програмістів. |
||
Слайд 4 |
|
|
Слайд 5 |
|
|
Слайд 6 |
|
|
Представлення журі конкурсу (це учні , які є призерами олімпіад з математики та інформатики) а також представлення гостей , присутніх на занятті. Журі працюватиме за інструктивною карткою поданою в Додатку 1. Результатом буде нагородження учасників сертифікатом .
|
||
Слайд 7 |
(команди по черзі запрошуються справити перше враження - представити свою назву запрограмовану мовою Object Pascal) |
Відомий ірландський драматург і публіцист, Нобелівський лауреат з літератури, митець публічного виступу Бернард Шоу вважав, дуже важливо справити перше враження.
|
Слайд 8 |
|
Дотримуємося правила піднятої руки. |
Слайд 9 |
|
|
Слайд 10 |
Вказати елементи вікна |
|
Слайд 11 |
|
|
Слайд 12 |
|
|
Слайд 13 |
|
|
Слайд 14 |
|
|
Слайд 15 |
|
|
Слайд 16 |
|
|
Слайд 17 |
|
Враховується середній бал команди. (Вчитель фіксує дані через програмне забезпечення і передає журі) |
Слайд 18 |
(Представники команд готуються до захисту презентацій і після оголошення наступного етапу захищають їх) |
Фінський програміст , хакер, автор операційної системи Лінукс Лінус Торвальдс вважав, що професія має приносити задоволення.
|
Слайд 19 |
|
Процес програмування громісткий і потребує часу. Учасники команд, запрошуються до програмування завдань, тому що скільки б ми не говорили, а головне в програмуванні - програма. |
Слайд 20 |
(іде презентація професії кожною командою, потім написані програми демонструються через мережу на інтерактивні дошці і пояснюються) |
Завдання для програмування подані в Додатку 2 (на уроці розкидані на кожен ПК у вигляді текстового файла з назвою Завдання з програмування.Doxc)
|
Слайд 21 |
Кожний лідер команди представляє свій власний продукт (програмку, яку він написав сам і вважає її необхідною для користування) |
Річард Хоар, англійський вчений, що спеціалізувавався в галузі інформатики та обчислювальної техніки вважав, що у програмі не має бути не доліків, або вони будуть непомітні. |
Слайд 23 |
До слова запрошені гості. Журі оголошує результати та просить поважних гостей підписати сертифікати учасників. |
Для програмування були представленні завдання з геометрії та тестові завдання, кожна команда намагалася досягти успіху, добросовісно готуючись пройшли всі етапи конкурсу. Тому можу сказати, що «Успіх - це позитивний наслідок роботи» . Усі команди дотримувались алгоритму успіху: сформували мету, визначили шляхи реалізації і діяли. Зараз журі конкурсу оголосить результати , а поки іде підрахунок слово поважним гостям, які увесь час вас підтримували, бо все життя своє присвятили дітям . |
Додаток 1
Інструктивна картка журі
ПІБ члена журі __________________________
Кожен етап оцінюється максимально – це три зірочки будь-якого кольору. Зірочки клеяться на сертифікат команди.
(в залежності від асоціацій, як на вас подіяла відповідь команди, наприклад , справила враження - жовтий, привернула увагу – червоний; коротко , ясно, відповідно до змісту – синій, можуть бути у однієї команди зірочки різних кольорів за певний етап).
Відмінний результат -3 зірочки;
добрий результат – 2 зірочки;
задовільний результат – 1 зірочка. Команда оцінюється в цілому!!!
Комп’ютерне тестування оцінюється комп’ютером по 12 бальній шкалі і береться середній бал команди: якщо 12,11, 10 – три зірочки (сині), 9,8,7 – дві зірочки(жовті) , 6,5,4 -1 зірочка(червона)
№п/п |
Назва команди |
І етап «Візитка» |
ІІ етап «Співбесіда» |
ІІІ етап «Комп’ютерне тестування» |
ІV етап «Презентація професії» |
V етап «Програмування» |
VІ етап «Власний програмний продукт» |
Всього |
1 |
Квітка успіху |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Джерело успіху |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Алгоритм успіху |
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 2
Завдання з програмування:
Запрограмувати:
І.Геометричні задачі:
Знайдіть:
1)тангенс кута, прилеглого до більшого катета;
2)синус кута, протилежного меншому катету;
3) косинус кута, прилеглого до більшого катета;
4)котангенс кута, протилежного більшому катету.
2. (590) Основа рівнобедреного трикутника дорівнює 24 см, а бічна сторона 13 см. Знайти синус, косинус, тангенс і котангенс кута між бічною стороною трикутника та висотою, проведеною до основи.
3. Бічна сторона рівнобедреного трикутника дорівнює 17 см, а висота, проведена до основи – 8 см. Знайти синус, косинус, тангенс і котангенс кута при основі трикутника.
ІІ. Тестові завдання:
Які елементи керування можна використати для введення даних? TLabel TEdit TButton
|
Як вивести повідомлення у вигляді напису? TLabel TEdit TButton
|
Як в програмі позначають коментарі? { } // *
|
ІІІ.