Урок. Конспект уроку фізики в 7 класі з теми "Механічний рух. Розв'язування задач"

Про матеріал

Конспект уроку фізики 7 класу з теми "Механічний рух. Розв'язування задач" побудований на основі казки із прикладами розв'язування задач, завданнями для самостійної роботи, містить картки для виконання самостійної роботи,направлений на- удосконалення знань з пройденого матеріалу, повторення основних понять, формул, законів на знаходження швидкості, шляху, часу

- удосконалення навичок застосовувати набуті знання на практиці при розв'язувані фізичних задач. Супроводжується презентацією.

Перегляд файлу

 ТЕМА УРОКУ  « МЕХАНІЧНИЙ РУХ.  РОЗВЯЗУВАННЯ  ЗАДАЧ»

МЕТА УРОКУ

Навчальна

- удосконалення знань з пройденого матеріалу, повторення основних понять, формул, законів на знаходження швидкості, шляху, часу

- удосконалення навичок застосовувати набуті знання на практиці при розвязувані фізичних задач;

Розвиваюча

 - розвивати логічне мислення, здатність аналізувати та робити висновки;

- сприяти розвитку знаходити звязок між фізичними величинами;

Виховна

- виховувати відповідальність, вміння працювати в колективі;

- створення умов для розвитку у школярів потягу до знань.

ОБЛАДНЕННЯ презентація, картки

ХІД УРОКУ

1 Організаційний момент

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Працюватимемо  старанно,

Щоб почули у кінці,

Що у нашім cьомім класі

Діти – просто молодці.

 

2 Актуалізація знань

 Фізика – дуже серйозна наука, але кожен фізик в душі має бути хоча б трішечки ліриком. До речі, хто такі лірики? ( діти відповідають)  Так, ліриками називають поетів, піснярів, казкарів. А кого з українських поетів, письменників ви знаєте?

 ( діти відповідають)    От  і  ми з вами сьогодні спробуємо бути і фізиками і ліриками.

 (слайд  1   ) Тема нашого уроку «МЕХАНІНИЙ РУХ.  РОЗВ”ЯЗУВАННЯ  ЗАДАЧ» (запис у зошиті теми  уроку)

(слайд  2   )  Сьогодні на уроці ми з вами удосконалимо свої знання з пройденого матеріалу; повторимо  основні поняття, формули, закони на знаходження швидкості, шляху, часу; навчимося  знаходити зв’язок між фізичними величинами;  застосовувати набуті знання на практиці при розв’язуванні фізичних задач.

      Так як ми  домовилися сьогодні з вами  бути фізиками та ліриками то зараз ми потрапимо в казку про Івана – козака  і дівчину Олену . Як відомо казки бувають з гарним  кінцем і не дуже . І лише від вас сьогодні залежить, яке закінчення буде в мати наша казка. Чи  зможете  ви допомогти Івану – козаку звільнити дівчину Олену з полону?    Тож вперед.

(слайд  3  ) В деякому царстві, в деякій державі жив – був Іван – козак. І було у нього три сестри: Ганна, Марічка і Наталка. Батько і мати в них давно померли. Виросли сестри і відддав їх Іван – козак заміж за царів Мідного, Срібного і Золотого царства. Цілий рік жив без улюблених сестер, дуже скучив і вирішив їх провідать.

(слайд  4  )  По дорозі зустрів дівчину- Олену. Полюбили вони один одного , і разом відправились в гості до сестер Івана – козака.

( слайд 5  ) Але злий Кощій Безсмертний по дорозі викрав дівчину Олену.

 Взяв Іван – козак своїх вірних воїнів і поїхав виручати з полону свою кохану. Їхали вони, їхали і побачили ,що дорога розходится на три шляхи, а на перехресті- стоїть великий камінь. А на ньому завдання. Задумався Іван – козак, яку дорогу вибрати.

( слайд 6  ) Напис на камені: до Олени  веде тільки одна дорога. А знайти правильний шлях допоможе фізична естафета. Яку відповідь отримаєте, той шлях і вибирайте. Але памятайте, часу втрачать не можна. І головне, щоб зайвого шуму не було, інакше Кощій Безсмертний ще далі сховає Олену, якщо дізнається, що ви йдете на допомогу.

Фізична естафета

( слайд 7  )

1 Лінія уздовж якої рухається тіло ( траєкторія)

2 Зміна з часом положення тіла в просторі відносно інших тіл (механічний рух)

3 Тіло, відносно якого розглядають рух інших тіл (тіло відліку)

4 Довжина траєкторії (шлях)

5 Спрямований відрізок, що сполучає початкове і кінцеве положення тіла (переміщення)

6 Столиця України (Київ), в яких одиницях  вимірюється відстань до Києва (км)

( слайд 8  )

7 Фізична величина, чисельно дорівнює відношенню шляху до часу (швидкість)

8 Тіло розмірами якого за певних умов можна знехтувати (матеріальна точка)

9 Фізична величина «час» позначається буквою (t)

10  Формула для знаходження шляху (S=V*t)

11 Формула для знаходження швидкості (V=S/t)

12 Одиниці   вимірювання швидкості (км/год; м/с)

13 Якими приладами можна виміряти шлях (рулетка)

14  Формула для знаходження часу (t =S/V)

15  Чи є секундомір приладом для вимірювання часу (так)

16 Ваш рух з дому до школи є відносним (так)

Молодці, допомогли ви Івану-козаку вибрати вірний шліх. Тож рушаймо далі.

( слайд  9   ) Довго їхали вони лісом, горами, дололи річки аж поки не привела їх дорога до хатинки Баби – Яги. Давно ворогувала вона з Кощієм Безсмертним, тому і погодилася допомогти Івану – козаку, але тілько в тому випадку, якщо його воїни вирішать завдання, написані на стінах її хатинки

 

( слайд  10  )

  1.         Добре відомо що літаю я в ступі. Швидкість її 10,4 км/год. Іноді лечу за вітром і здається, що швидше лечу. А як проти вітру, то повільніше. Ось я і думаю, скільки ж я пролітаю за 1,5 години за вітром і проти нього, якщо швидкість вітру 1,2 км/год?

 

( слайд 11 )

  1. S1 = (V1 + V2) t         (10,4 + 1,2) 1,5 = 17,4 км
  2. S2 =( V1 – V2 ) t         (10,4 – 1,2) ∙ 1,5 = 13,8 км

( слайд 12  )

 

  1. Свою хатинку обнесла я високим парканом, щоб не боятися більше Кощія. Загальна довжина паркану  755 м.  Скільки знадобиться мені часу щоб облетіти весь паркан, якщо моя ступа летить із швидкістю 5 м/с? Отриманий результат подайте в хв.

 

( слайд 13 )

t = S/V

1. t = 755 : 5 = 151 с

2. t = 151 с = 2,31 хв

 

(слайд 14  ) Впорались ви з задачами Баби – Яги, допомогли Івану – козаку. А Баба – Яга вказала йому шлях до дівчини Олени : « Щоб дістатися Олени   рухайтесь вздовж узбережжя Чорного моря від Одеси до Очакова ».

 

 ( запитання: -В якій країні знаходяться ці міста ?  (Україна)

-На території яких областей вони розташовані?   ( Одеська та Миколаївська)

- Яким шляхом можна дістатися з Одеси до Очакова? (Морським шляхом і суходолом)

 

  ( слайд 15  )   Підслухала цю розмову Сова і розповіла про все Кощію. Той підстеріг Івана – козака і його воїнів. Схопив їх і кинув у глибоке підземелля,а двері від нього закрив на два великих замки, а ключі вкинув в величезну скриню .

 

Сидить дружина Івана - козака у в’язниці. Але не звикли воїни без діла сидіти. Думають вони про те, як вибратися на волю. Думали-міркували і вирішили спочатку фізичними вправами розважитись.

(слайд  16 )

 

       А ми з вами до них приєднаємося  ( фізична хвилинка)

Руки за голову ставимо сміло,

І повертаємось вправо і вліво,

Двічі наліво, двічі направо,

Зробимо чітко з вами цю вправу

Двічі наліво, двічі направо –

Будемо мати гарну поставу.

 

 (слайд   17 ) Поки вони займалися фізичними вправами то помітили, що на стінах в'язниці два завдання  написані. Згадали вони пораду Баби-яги, стали швидше завдання розв’язувати. Ось які  задачі побачив Іван - козак зі своєю дружиною:

(слайд  18 )

  1. Кого з диких тварин наших  лісів ви знаєте?( відповіді: вовк і заєць).

Швидкість вовка 32 км/год, а зайця 10 м/с. Чи наздожене вовк зайця?

 

(слайд  19 )

Vв =(32*1000/3600) = 8,9 м/с

Vз = 10 м/с  

Vв < Vз  (ні, вовк не наздожене зайця)

(слайд  20 )

  1.  Хто з представників української фауни швидше дістанеться болота, якщо чапля може за 5 год подолати відстань 252км, а лелека за 3 години  пролітає 180 км Переліт вони почали одночасно.

(слайд  21 )

V= S/t

Vж =Sж/tж     Vж = 252/5=50,4 км/год

 Vз =Sз/tз   Vз = 180/3=60 км/год

60 > 50,4

Vж < Vз   (чапля  дістанеться болота пізніше лелеки)

(слайд  22 )

  Вирішив  Іван-кзак з дружиною задачі  - двері підземелля відкрилися. І ось стоять воїни перед воротами Кощієвого палацу, на яких написано «Переведіть у міжнародну систему одиниць»

(слайд  23 )                                              (слайд 24)

1 і 3 ряди                                              2 і 4 ряди

36 км/год = 10 м/с                                 1,5 хв=600с

3,60 км = 3600 м                                  450 см = 4,5 м

10 хв = 600 с                                         720 км/год = 200м/с

 

 

 

(слайд 25) Справилися  воїни і з цим завданням, відкрили ворота. Перемогли Кощія і звільнили дівчину Олену.

 

Низько в пояс вклонилась Олена  всім воїнам та Івану-козаку за своє визволення і розповіла їм як погано їй було у полоні.

(слайд 26 )  (Домашнє завдання)

  1. Викрав мене Кощій Безсмертний. Від радості він влаштував бенкет. Запросив Солов'я-розбійника і триголового Змія Горинича. До палацу Кощія Безсмертного Змію Гориничу летіти 3 години із швидкістю 18 км/год, а Солов”ю-розбійнику бігти 8 годин із Швидкістю  9 км/год. На якій відстані від палацу Кощія Безсметрного живуть Змій Горинич та Соловей-розбійник?

(слайд  27)  S = V*t       Sз = Vз*tз             Sc = Vc*tc

Sз = 18*3 = 54 км              Sc = 8*9 = 72 км

 ( слайд 28 )  Зі сміхом і жартами були вирішені завданя.

Того ж дня зіграли наші герої весілля. І поїхав Іван – козак з дівчиною Оленою  відвідати своїх сестер. Повернулись додому, стали жити в любові і злагоді.

Завдяки вашим старанням у нас вийшла казка з добрим, веселим кінцем.

Підводячи підсумок нашого з вами уроку довайте  з’ясуємо – чи сподобався вам урок, що дізналися нового, чому навчилися і що запам’ятали.

(слайд 29)

Так, ми повторили фізичні формули закріпили навички розвязуювання  задач на знаходження швидкості, часу і шляху. А ще  впевнились, що фізика – цікава наука.

    Недаремно Баба-Яга в нашій казці згадувала про морський шлях по Чорному морю, бо знала, що козаки неодноразово користувалися цим шляхом. А ви знаєте на яких човнах по морю ходили козаки?

(Відповідь учнів – на чайках) Так, вірно. Учні нашого класу підготували невеличку історичну доповідь про технічні характеристики козацького човна. Послухайте уважно, це знадобиться вас для виконання домашнього завдання.

(доповідь учнів) 

(Домашнє завдання – повторити основні формули, скласти цікаву задачу на знаходження шляху, який могли подолати козацькі чайки, мандруючи ріками України)

 

 

 

 

 

Прізвище  _______________________________________

Задача 1

Дано:                           Розвязання:

     = 10,4 км/год    

     = 1,2 км/год      

     = 1,5 год           

 

Знайти:           

     -?            -? 

Відповідь: _______________________________________________

 

Задача 2

Дано:                        Розв’язання:        

    = 755 м                  

    = 5 м/с                   

 

Знайти:                   

        - ?

Відповідь:  ______________________________________________

 

Задача 3

Дано:                        Розв’язання:        

   = 32 км/год                  

   = 10 м/с                   

 

Знайти:                   

  -?      - ?

Відповідь: _______________________________________________

 

Задача 4

Дано:                        Розв’язання:        

    = 252 км                  

    = 180 км

   = 5 год

   = 3 год                  

 

Знайти:                   

-?     - ?

Відповідь: _________________________________________________

Переведення одиниць

1 і 3 ряди                                              2 і 4 ряди

36 км/год =                                          1,5 хв=

3,60 км =                                             450 см =

10 хв =                                                 720 км/год =

 

Задача 5

 

Дано:                        Розв’язання:        

    = 3 год                  

    = 8 год

   = 18км/год

   = 9км/год

     Знайти:

-?       -?          

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
2766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку