Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу «Київська держава (Русь-Україна) у 2-й половині ХІ – 1-й половині ХІІІ ст.».

Про матеріал

Матеріал для проведення тематичного оцінювання з історії України у 7 класі з розділу «Київська держава (Русь-Україна) у 2-й половині ХІ – 1-й половині ХІІІ ст.».

Перегляд файлу

 

Історія України.  7 клас

 

Урок  ______                                                                 Дата _______________

 

Тема. Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу «Київська держава (Русь-Україна) у 2-й половині ХІ – 1-й половині ХІІІ ст.».

Мета: оцінити рівень навчальних досягнень учнів під час вивчення теми, дати оцінку навчальних досягнень школярів за результатами ви­вчення теми під час проведення письмової роботи; перевірити вміння застосовувати здобуті знання; систематизувати, узагальнити та закріпити знання учнів з теми, повторити основні терміни й поняття; виділити й активізувати в пам’яті учнів найважливіші явища та процеси; закріпити вміння систематизувати матеріал; продовжити формування переконаності в необхідності оволодіння історич­ними знаннями; виховувати в учнів зацікавленість історією.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: продемонструвати свої знання з розділу «Київська держава (Русь-Україна) у 2-й половині ХІ – 1-й половині ХІІІ ст.»; оцінити рівень власних начальних досягнень із даного розділу; звернути увагу на ті питання, що були недостатньо ними опрацьовані; набути навичок роботи над завданнями різ­них рівнів складності.

Тип уроку. Урок узагальнення, систематизації та перевірки знань, умінь і                      навичок.

Форма проведення. Різнорівнева письмова робота за двома варіанта­ми.

Структура уроку

I. Організаційний момент.

II. Перевірка знань, умінь і навичок.

     Різнорівнева письмова робота за двома варіанта­ми

III. Підсумки уроку.

IV. Домашнє завдання.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Письмова робота (два варіанти письмової контрольної роботи додаються).

Відповіді:

І варіант: 2. А – так; Б – ні; 3. Г; 4. В; 5. В; 6. В; 7. П’ятницька церква в Чернігові; 11. А3, Б2, В1, Г4; 12. Любецький з’їзд князів 1097 року; 13. Період політичної роздробленості Русі; 14. А, В, Е; 15. 1Г, 2А, 3В, 4Б.

ІІ варіант: 2. А – так; Б – ні; 3. Б; 4. А; 5. Г; 6. Г; 7. Вишгородська ікона Богородиці; 11. А4, Б2, В1, Г3; 12. Процес федералізації Русі; 13. Період політичної роздробленості Русі; 14. А, Г, Є; 15. 1А, 2В, 3Д, 4Б.

 

ІІІ. ПІДСУМКИ УРОКУ.

    Учитель нагадує порядок оцінювання контрольних робіт.

 

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

 1. Повторити матеріал §§ 12-16.

 

 І варіант

 

Дата: ___________    Клас: _________     Прізвище, ім’я: ___________________________   

 

РОЗДІЛ 3: «Київська держава (Русь-Україна) у 2-й половині ХІ ст. – 1-й половині ХІІІ ст.».

І рівень

1. Назвати дві дати з теми:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Дати відповідь «так» чи «ні»:

А) «Збірку законів «Устав» було схвалено за князювання Володимира Мономаха»    ___________              

Б) «Найдавніша згадка назви «Україна» зроблена у Галицькому літописі»                   ___________

 

3. «Правду Ярославичів» було укладено у:

    А) 1028 році

    Б)  1054 році

    В) 1068 році

    Г) 1072 році

 

4. У ХІІ – ХІІІ ст. Русь-Україна перетворилась на:

   А) імперію

   Б) централізовану монархію

   В) федеративну монархію

   Г) станову монархію

 

5. Галицьке та Волинське князівства об’єднав в єдину державу князь:

   А) Ярослав Мудрий

   Б) Володимир Мономах

   В) Роман Мстиславич

Картинки по запросу Пятницька церква у чернігові картинка   Г) Мстислав Великий

 

6. Одним з перших руських іконописців був:

   А) Нестор

   Б) Іларіон

   В) Аліпій

   Г) Феодосій

 

ІІ рівень

7. Дати відповідь на запитання:

 

    1) Яка архітектурна споруда зображена на ілюстрації?

 

 

 

 

     ___________________________________

 

8. Вставити пропущені слова:

«Після смерті князя Мстислава ________________ у ________ році князівства Русі-України почали розділятись на окремі вотчинні володіння і розпочалась доба  ________________ Русі».

9. Дати визначення:

Федерація - ______________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________

 

Ікона - __________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________

10. Назвіть відомих князів Русі-України 2-ї половини ХІ – 1-ї половини ХІІІ  ст.

________________________________________________________________________________________

ІІІ рівень

11. Поставити події у хронології:

  А) схвалення «Устава»                                           ______

  Б) Любецький з’їзд князів                                      ______

  В) поразка русичів на річці Альті                         ______

  Г) початок правління Мстислава Великого         ______

 

12. Установіть, про яку історичну подію йдеться в уривку з літопису:

«І говорили вони один одному, кажучи: «Пощо ми губимо Руську землю, самі проти себе зваду маючи? А половці землю нашу розносять і радіють, що межі нами війна донині. Відтепер з’єднаймося в одне серце і обережімо Руськую землю. Кожен хай держить отчину  свою…»

________________________________________________________________________________________

Картинки по запросу карта політична роздробленість русі

13. Характеристику якого процесу в історії

Русі-України можна дати, скориставшись

даною історичною картою?

 

       ____________________________

 

       ____________________________

 

       ____________________________

 

 

 

 

 

 

ІV рівень

14. Встановіть факти (три відповіді), які характеризують причини політичної роздробленості Русі:

   А) панування натурального господарства

   Б) послаблення зовнішнього тиску кочових племен

   В) становлення міст як політичних центрів князівств

   Г) запровадження християнства на Русі

   Д) посилення централізованої князівської влади

   Е) формування вотчинних князівських володінь

   Є) укладення «Уставу»

1

 

2

 

3

 

 

15. Установіть відповідність між історичними діячами та фактами їхньої біографій.

 

1

 

Згідно з батьківським заповітом, після смерті

Ярослава Мудрого посів Київський престол.

А

Всеволод Ярославович

2

Батько Володимира Мономаха.

Б

Мстислав Великий

3

 

Зійшов на престол у 60 річному віці (народився у

1053 році).

В

Володимир Мономах

4

 

 

Після смерті Володимира Мономаха влада перейшла

до його сина, який як і батько був рішучий і мудрий

діяч.

Г

Ізяслав Ярославич

 

 

Д

Ярослав Мудрий

 

1

 

2

 

3

 

4

 

 

 

                                 Оцінка:   ___________

                                 Вчитель: ___________

                                                                                                                                ІІ варіант

 

Дата: ___________    Клас: _________     Прізвище, ім’я: ___________________________   

 

РОЗДІЛ 3: «Київська держава (Русь-Україна) у 2-й половині ХІ ст. – 1-й половині ХІІІ ст.».

І рівень

1. Назвати дві дати з теми:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Дати відповідь «так» чи «ні»:

А) «Історію Волинського та Галицького князівств описано у Галицькому літописі»            __________                        

Б) «Після смерті Ярослава Мудрого київський престол посів князь Мстислав»                     __________

 

3. Любецький з’їзд князів відбувся у:

    А) 1054 році

    Б)  1097 році

    В) 1113 році

    Г) 1125 році

 

4. Основною формою князівського володіння у ХІІ – ХІІІ ст. були:

   А) вотчинні князівства

   Б) удільні князівства

   В) федеративні князівства

   Г) сюзеренні князівства

 

5. Останнім правителем централізованої держави Русь-Україна був князь:

   А) Ярослав Мудрий

   Б) Володимир Мономах

Картинки по запросу вишгородська ікона картинка   В) Роман Мстиславич

   Г) Мстислав Великий

 

6. Автор «Повчання дітям»:

   А) Нестор

   Б) Ярослав Мудрий

   В) Іларіон

   Г) Володимир Мономах

 

ІІ рівень

7. Дати відповідь на запитання:

 

    1) Який витвір мистецтва зображений на ілюстрації (назва)?

 

      ___________________________________________________

 

8. Вставити пропущені слова:

««Устав» був схвалений за часів князя Володимира  __________________ у __________ році і доповнив правовий збірник законів Русі-України «Руська _________________»».

9. Дати визначення:

Тріумвірат - _____________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________

 

Мініатюра - _____________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________

10. Назвіть князівства Русі-України, які виокремились у 2-й половині ХІ – 1-й половині ХІІІ  ст.

________________________________________________________________________________________

ІІІ рівень

11. Поставити події у хронології:

  А) об’єднання Галицького і Волинського князівств                                      ______

  Б) схвалення «Правди Ярославичів»                                                                ______

  В) повстання киян проти Ізяслава                                                                    ______

  Г) перша літописна згадка назви «Україна»                                                    ______

 

12. Установіть, про яке історичне явище в історії Русі-України йдеться в уривку з літопису:

«Перестали князі невірних воювати, стали один одному казати: «Се моє, а се теж моє, брате!» Стали вони діла великі вважати за великі, на себе самих підіймати чвари, - а невірних з усіх сторін находили, землю Руську долали…»

________________________________________________________________________________________

Картинки по запросу карта політична роздробленість русі

13. Характеристику якого процесу в історії

Русі-України можна дати, скориставшись

даною історичною картою?

 

 

            ____________________________

 

            ____________________________

 

           ____________________________

 

 

 

 

 

ІV рівень

14. Встановіть факти (три відповіді), які стосуються діяльності князя Володимира Мономаха:

   А) посилив централізовану владу київського князя

   Б) призначення Київським митрополитом Іларіона

   В) впорядкування збірника законів «Правда Ярославичів»

   Г) налагодження мирних стосунків з половцями

   Д) запровадження нової системи податків

   Е) походи на Царгород у 1113- 1115 роках

   Є) схвалення «Уставу»

1

 

2

 

3

 

 

15. Установіть відповідність між історичними діячами та фактами їхньої біографій.

 

1

 

Згідно з батьківським заповітом, після смерті

Ярослава Мудрого посів Київський престол.

А

Ізяслав Ярославич

2

Батько Володимира Мономаха.

Б

Мстислав Великий

3

 

Зійшов на престол у 60 річному віці (народився у

1053 році).

В

Всеволод Ярославович

4

 

 

Після смерті Володимира Мономаха влада перейшла

до його сина, який як і батько був рішучий і мудрий

діяч.

Г

Ярослав Мудрий

 

 

Д

Володимир Мономах

 

1

 

2

 

3

 

4

 

 

 

                                Оцінка:   ___________

                                 Вчитель: ___________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кулик Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Костюк Оксана
    Не вперше знайомлюся з матеріалами Валентина Мальованого, професійно, доречно, якісно. Дякую
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
7304
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку