Урок " Країни Європи"

Про матеріал
Матеріал поданий у розробці можна використати для проведення підсукового уроку з теми " Країни Європи " у вигляді уроку узагальнення знань та цікавої групової роботи учнів і віртуальної подорожі німецькомовними країнами регіону.Час проведення - 90 хвилин.
Перегляд файлу

 КРАЇНИ ЄВРОПИ

Навчальна мета:

  • закріпити  знання про країни Європи, повторити, узагальнити та систематизувати матеріал за ви­вченою темою;
  • визначити рівень оволодіння знаннями, уміннями та навичками;  формування вмінь та навичок роботи з картою;
  • розвивати вміння працювати з картами атласу, вміння виконувати тестові завдання різних рівнів складності;

 Розвивальна мета:

    • розвивати вміння критично мислити, виділяти істотні ознаки, порівнювати, будувати логічні схеми;

    • встановлювати взаємозв’язки, тлумачити факти та погляди, робити висновки; сприяти розвитку комунікативних властивостей мовлення;

 Виховна мета:

  • виховувати зацікавленість до вивчення країн Європи, почуття співвідношення до процесів євроінтеграції, розширення кругозору учнів.
  • виховувати уважність, організованість, відповідальність, зосередженість.

Обладнання: роздавальні матеріали із завданнями, карта Європи, ілюстрації, атласи 10 класу, презентації  проектів.

Тип уроку: урок узагальнення, урок подорож.

 Час проведення -2 уроки

Європа у своїй єдності

та одночасно різноманітті

має неймовірне внутрішнє багатство

і вражаючий творчий потенціал. 

Жак ЛеГофф

                                                                           Хід уроку

1. Організаційний момент

 • Привітання та перевірка явки учнів

 • Психологічний прийом «Від уроку я очікую…»   

                                                 

          Вступне слово вчителя

 

Ми, українці, живемо в самому серці Європи і відчуваємо себе її часточкою. Україна як держава обрала свій шлях у Європейську спільноту і бачить своє майбутнє в європейській інтеграції. Тому й ми повинні добре пізнати ту частину нашої планети, де ми з вами мешкаємо, більше дізнатися про країни Європи, їх досягнення і традиції, культуру й мистецтво. До  Європи входить понад 40 країн, кожна з яких неповторна. Ми намагаємося стати частиною Європи і поважаємо європейські цінності. Щоб закріпити й перевірити наші знання про країни Європи, ми й проводимо сьогодні узагальнюючий урок – «Країни Європи» (сл.1)

 

 

Я хотіла б розпочати урок словами  Шарліз  Шерон: «Ніщо не відкриває очі на світ і не розширює світогляд, як подорожі»(сл.2).Тож, сьогодні ми будемо з вами подорожувати країнами Європи і в кінці уроку дамо відповідь на питання: «Які фактори сприяли економічному зростанню Європи, перетворенню регіону в один із найрозвиненіших  центрів світу?(сл.3)

Окрім цього відпочинку, ми будемо активними учасниками цієї подорожі і будемо заробляти бали (ознайомлення із обладнанням на своїх робочих місцях, роботою на уроці, планом дій і отриманням балів  Картка самооцінювання  )

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Ми про Європу говорили не один урок

Знання отримали, пішли вперед на крок.

Дізнались про Німеччину, Італію, Париж

І перевірити знання залишилось сьогодні лиш.

Згадати ЕГП і європейське господарство

Та особливості населення все цього ж царства.

Країни і столиці повторити,

Оцінки гарні за тему заробити.

Вам настрою бажаю гарного,

Включайтеся в роботу - починаємо!

  1. Загальні відомості про регіон

 

Прийом «Географічна розминка», учні відповідають на питання вчителя (1 бал за вірну відповідь):

 

Європа розміщена на материку….(Євразія)

Європа омивається водами таких океанів як…. (Північний льодовитий і Атлантичний)

Територія Європи становить…. ( 23 млн км2)

В Європі проживає…. (742 млн осіб)

Кількість суверенних країн  Європа налічує…. (44 + Гібралтар)

Найбільша країна за населенням….. ( Німеччина) і становить… (82 млн.)осіб

Найменша країна за населенням…. (Ватикан) і становить…. (1000)осіб

Найбільша за площею країна….(Україна) і становить….. (603,7тис. км2)

Найменьша за площею країна…. (Ватикан) і становить….. (0,44 км2)

У Європі розрізняють….субрегіони, а саме… (Зах, Пн, Пд, Сх.)

Країни Європи, які входять до складу «Великої сімки» - це…

Україна відноситься до країни з ……(перехідною) економікою

  • Франція має вихід до…океану (Атлантичного);
  • Які країни мали найбільше колоній….(В.Британія, Франція, Іспанія, Португалія, Данія, Німеччина);
  • Найпопулярніший вид спорту в Італії…(футбол);
  • В якій частині Великої Британії чоловіки ходять у спідницях…(Шотландія);

 

  • Яку країну називають «молочною» фермою Європи…(Данію);
  • У якій країні Європи немає безпритульних тварин…(Польща);
  • У якій країні існують тільки паперові гроші…(Білорусь);
  • Яка країна має найпівнічнішу столицю…(Ісландія);
  • Батьківщиною мотоцикла «Ява» є країна…(Чехія);
  • Країна відома автобусами «Ікарус»… (Угорщина);
  • В якій країні Європи вперше почали виготовляти макарони….(Італія);
  • Яка країна відома своїм найсмачнішим шоколадом….(Швейцарія).

 

2   Ланцюг імені «Країни ↔ Столиці» (на першу літеру свого імені учень називає країну і відповідну столицю, показуючи біля карти)

 

3.Прийом «Фішбоун» (Риб’яча кістка) для відтворення знань про сектори економіки Європи

Пов’язане зображенняПов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

4. Випереджаюче завдання(аналітичне мислення)

Охарактеризувати субрегіони Європи

 

Прийом  КЛАСТЕР

Західна Європа:

 

 

Західна

Австрія, Бельгія, Ліхтенштейн, Люксембург,

 Монако, Нідерланди, Німеччина, Франція, Швейцарія

 

 

• є ядром європейської цивілізації;

• переважання розвинутих країн, так званих країн-лідерів;

• наявність зрілої демократії та громадянського суспільства.

• більшість з них мають вихід до моря;

• різноманітні мінерально-сировинні ресурси;

• І тип відтворення населення;

• переважає міське населення(80%)

• сфера послуг, включаючи туризм і фінансовий бізнес.

Східна Європа:

Білорусь, Болгарія, Польща, Румунія, Словаччина, Чехія,

 Угорщина, Україна, Молдова, європейська частина Росії

 

• средньорозвинені індустріальні та індустріально-аграрні;

• перехідна планова економіка;

• є республіками і унітарними державами;

• мають достатньо великі запаси земельних і рекреаційно- туристичних ресурсів.

• виділяється Росія;

• переважають слов’янські народи;

• міське населення – 74%;

• великі міграції на захід;

• дефіцит нафти, енергетична галузь у багатьох країнах орієнтована на вугілля;

• розвинене с/г

 

Північна Європа:

Велика Британія, Данія, Ісландія, Ірландія, Естонія,

Латвія, Литва, Норвегія, Швеція, Фінляндія

 

• вихід до міжнародних вод Світового океану;

• вигідні морські шляхи з Європи у Північну Америку;

• близькість розташування до високорозвинених країн Західної Європи;

• сухопутне сусідство з Росією;

• наявність теплої течії Гольфстрім, яка має безпосередній вплив на клімат та господарську діяльність

• лісові ресурси(«зелене золото»)

• кольорова і чорна металургія(Скандинавські гори)- хромові руди

  гідроелектростанції

• рекреаційні ресурси: середньовисотні гори, льодовики, мальовничі озера, водоспади, повноводні ріки, діючі вулкани і гейзери Ісландії

 

Південна Європа:

Албанія, Андорра, Боснія і Герцеговина, Ватикан, Греція, Іспанія, Італія, Північна Македонія, Мальта, Португалія, Сан-Марино, Сербія, Словенія, Хорватія, Чорногорія

 

• близькістю регіону до Північної Африки(етногенез)

• наближеністю до країн Південно-Західної Азії, що багаті на паливно-енергетичні ресурси, яких не вистачає у Південній Європі

• широкою протяжністю морських кордонів(вигідні економічні зв'язки південно-європейських країн зі всіма континентами світу)

• "колиска європейської цивілізації"( Антична Греція, Стародавній Рим - мали визначаючий вплив на історичну долю сусідніх країн і навіть всієї Європи)

• найбільш гориста серед всіх субрегіонів(3/4 території)

• клімат середземноморський(лагідний)

• будівельні матеріали(мармур, граніт, глина)

• найменш урбанізована(56%)

 

5. Прийом-гра «Заморочки із бочки».

Завдання. Впізнай країну за ­описом  (по черзі тягнуть питання(2хв на роздуми) і відповідають: робота в парах     ) ». (1 бал за вірну відповідь):

 

1. У цій країні значну роль у боротьбі за охорону навколишнього середовища відіграють громад-ські організації. У 1978 р. на політичній арені, вперше серед країн світу, з’явилась Партія зеле-них Ця країна складається з 15 земель. В ній знаходиться Рурський кам’яновугільний басейн Тут знаходяться найбільші райони вирощування хмелю.(ФРН, Німеччина) 

 

2. Паштет з гусячої печінки (фуа-гра) — національна страва народів цієї країни. Гусей для цього відгодовують кукурудзою. У кожному районі цієї країни свій рецепт приготування такого паштету.

В цій країні розміщений другий порт в Європі за вантажообігом. У столиці знаходиться штаб-кватира ЮНЕСКО,76% електроенергії виробляють АЕС (49 атомних реакторів) (Франція)

 

3. Ця країна на сьогодні найзнаменитіший у світі виробник морозива. Рецепти його виготовлення перейняли в Північній Європі та США. За масштабами туризму країна посідає перше місце у світі. Країна де вперше у світі побудовані геотермальні станції; найбільший в Європі металургійний комбінат. Футбол є найпопулярнішим видом спорту. Не маючи паливних ресурсів, відмовилась від будівництва АЕС, але створила потужну промисловість. (Італія)

 

4.  Ця країна найбільш забезпечена природними ресурсами у світі. Її   природно-ресурсний потенціал у розрахунку на душу населення у 2–2,5 раза перевищує потенціал США, у 20 разів — Японії. Знаходиться 12 міст-мільйонерів. Багатонаціональна ( після Індії  2 місце). В столиці цієї країни знаходиться одна із найбільших всесвітніх служб погоди.(Росія)

 

 5.Невеличке князівство в Альпах із цікавою історією. Завдяки унікальній за своєю красою природі цю країну вже давно облюбували туристи:свіже повітря, чисті озеар і гори за вікном кожного будинку.Тут створені всі умови як для любителів активного відпочинку.,так і для бажаючих відпочити від шаленого темпу мегаполюсів. Та й населення цієї країни живе у великому достатку.

                                                                                                   ( Ліхтенштейн )

 6.Країна дивовижних альпійських пейзажів і мальовничих маленьких  містечок, блакитних озер, в яких відбиваються гори та льодовики, і зелених долин .Це країна банків і годинників, сиру та шоколаду, яка вже багато століть зберігає свій нейтралітет

                                                                                                                          Швейцарія

 7     Здавалося б, географічне розташування цієї країни  на півночі мало б зумовити доволі суворий холодний клімат. Проте завдяки теплому Гольфстріму середня температура тут вище ніж у країнах на тій самій широті, а зими досить м’які. Ще одна цікавинка стосується минулого. У ХVIII столітті  імперія цієї країни охоплювала неймовірних 22 % усієї суші планети. Власне, цікаві географічні факти на цьому були б вичерпані, якби не дивний факт: найдовші назви населених пунктів розташовані саме ,тут Перше у світі метро з’явилося тут,  відкрили перший магазин гарячого шоколаду,  розташоване найвище колесо огляду у світі. Кожен його оберт триває півгодини.

                                                                                                                   Англія

8  На землі цієї країни , як ніде в світі, зосереджена така велика кількість пам'яток історії, що навіть швидкий огляд всіх визначних пам'яток країни може зайняти кілька років. Родина великих античних цивілізацій, земля, по якій прокотилися хвилі переселення безлічі народів, один з центрів християнства і один з кращих курортних районів Європи - все це характеризує країну як один з найпривабливіших туристичних регіонів світу. А прекрасні погодні умови, безліч островів і достаток мальовничих морських узбережь, робить  її буквально культовим місцем відпочинку у мільйонів гостей з усього світу.

                                                                                                                                       Греція

 

 

 9    дуже маленька держава в Піренеях, розташована між Францією та Іспанією.

За розмірами країна порівнянна з князівством Ліхтенштейн, ще однією маленькою державою. Втім, розміри не завжди мають значення, адже всі карликові держави Європи дуже багаті, а їх жителі ведуть сите і безбідне життя. Не стала винятком і ця країна. Столиця  — найвисокогірніша столиця Європи. Це місто розташоване на висоті понад 1000 метрів над рівнем моря. Свою Конституцію держава прийняла тільки в 1993 році. Це зробило її формально незалежною державою. До цього періоду князівство сплачувала символічну данину президенту Франції .                                                                                                                        Андорра

  -   Одна з розвинутих країн Західної Європи, за європейськими мірками багата природними ресурсами, її роль помітна у виробництві і експорті автомобілів, авіаційно-ракетної техніки, парфумерно - косметичної продукції, вина та сиру.    (Франція)                                                                                                                      

          - Країна, яка дала світу відомих мореплавців, мандрівників, письменників та      художників; тут визрівають фіники, виноград, маслини, апельсини, пшениця і табак, миндаль і лісовий горіх. Не маючи паливних ресурсів, відмовилась від будівництва АЕС, але створила потужну промисловість.               (Італія)  

 

6.  Прийом «Захист проектів».

     Учні отримали випереджальне домашнє  завдання: скласти проекти країн Європи. Отже, вони      по черзі захищають свою країну через творчий проект.

Захист презентацій у вигляді рольової гри: представники турагенства запрошують до подорожі.

 

7.Завдання Чия це мелодія? (учням пропонується прослухати декілька композицій на різних мовах, за якими вони мають встановити країну, якою мовою звучала композиція)

 

 

ІІІ. Рефлексія.  

 

     8.    Прийом «Мозковий штурм».                                                                                                                                   Повернення до проблемного питання:                                                                                                                        Які фактори сприяли економічному зростанню Європи, перетворенню регіону в один із найрозвиненіших  центрів світу?

Учні висловлюють свої думки і записують їх на дошці. Шляхом обговорення обираються найвірніші відповіді:

-колоніальне минуле держав дозволило їм накопити матеріальні кошти для розвитку економіки;

-тривалий історичний розвиток території;

-капіталістичні відносини виникли в Європі;

-багатство корисних копалин на початку розвитку;

-сприятливі природно - кліматичні умови;

-економічна інтеграція країн (ЄС);

-великі доходи від туризму;

-високий рівень урбанізації, наявність світових фінансових центрів;

-накопичений інтелектуальний потенціал та сучасні технології;

-розвиток і розширення транснаціональних корпорацій.

 

9.  Прийом ’’ Асоціації ‘  Європа очима учнів

   (робота в групах з картою, учням роздаються малюнки які характеризують країну, а вони мають їх прикріпити на карту. Поки учні працюють демонструється відео Європа нашими очима)

1)Франція – Ейфелева вежа;

2) Великобританія – червоний автобус;

3) Італія – піцца;

4) Німеччина –   BMW;

5) Австрія – Віденський вальс;

6) Бельгія – Брюссельська капуста;

7) Чехія – пиво;

8) Іспанія- футбольний м’яч;

9) Молдова – вино;

10) Болгарія – болгарський перець;

11) Україна – сало;

12) Фінляндія – ліс;

13) Ісландія – гейзер, вулкан.

14) Румунія – Дракула.

IV.  Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок.

Тест На урок

V. Домашнє завдання.

 

Повторити §3 - §18,

 

Випереджаюче завдання підготувати презентацію «Загальна характеристика країн Азії»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 січня 2023
Переглядів
2015
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку