Тема: Квадрат суми та квадрат різниці двох виразів.
Мета: Вивести формули (a ± b)2 = a2 ± 2ab + b2. Формувати в учнів вміння застосовувати формули скороченого множення, виконувати вправи, які містять ці формули та розвинути логічне мислення .
Тип уроку: засвоєння знань, застосування вмінь і навичок.
Хід уроку:
Організаційний момент. Доброго дня. Розпочнемо урок з цитати
Віталія Коротича:
«Не все на світі просто, але є
Якась закономірність саме в тому,
Що істина раптово постає
Крізь ліс ускладнень, в самому простому.»
І. Перевірка домашнього завдання.
Діти читають по черзі відповіді до домашніх завдань і коментуємо їх. Повторюємо формулу різниця квадратів.
ІІ. Пояснення нового матеріалу.
Робимо висновок і отримуємо загальні формули: (a + b)2 = a2 + 2ab + b2 і
(a-b)2 = a2- 2ab + b2.
III. Розв’язування вправ.
Пропоную виконати вправи для застосування теоретичних знань на практиці.
№1. Знайти серед поданих многочленів тотожно рівний даному (7 +4х)2.
№2. Розкласти на множники:
№3. Розв‘язати рівняння.
№4. Спростити вираз:
№5. Заповніть пусті клітинки, так щоб утворилася тотожність:
№6. З’єднати вирази так, щоб утворилися тотожності.
а) (4 – 5y)2;
б) (3х2 + 42;
в) (-22;
г) (0,7
Відповідь: 1-в; 2-а; 3-г; 4-б.
1) 4+
2) 16 - 40y + 25y2;
3) 0,49
4) 9