Урок: "Квадрат суми та квадрат різниці двох виразів."

Про матеріал
Даний матеріал містить розробку уроку з алгебри для 7 класу, на тему: "Квадрат суми та квадрат різниці двох виразів."
Перегляд файлу

Тема:  Квадрат суми та квадрат різниці двох виразів.

Мета: Вивести формули (a ± b)2 = a2 ± 2ab + b2. Формувати в учнів вміння застосовувати формули скороченого множення, виконувати вправи, які містять ці формули та розвинути логічне мислення .

Тип уроку: засвоєння знань, застосування вмінь і навичок.

Хід уроку:

Організаційний момент. Доброго дня. Розпочнемо урок з цитати

Віталія Коротича:

«Не все на світі просто, але є
Якась закономірність саме в тому,
Що істина раптово постає
Крізь ліс ускладнень, в самому простому.»
І. Перевірка домашнього завдання.

Діти читають по черзі відповіді до домашніх завдань і коментуємо їх. Повторюємо формулу різниця квадратів.

ІІ. Пояснення нового матеріалу.

  1. Спочатку виконуємо вправи, щоб підготуватися до вивчення нової теми.
  1. Піднесіть до квадрата вираз:
  1. 4а;               б) 6хy;                в) -6у5;           г) 0,4;        ґ)
  1. Представити у вигляді подвоєного добутку:
  1. 10;           б) 6а2n;            в) ;         г) 1,4;      ґ) 18.
  1. Помножити многочлен на многочлен:
  1. (3a+1)(3a+1);     б) (m – 2n)(m - 2n);       в) (7x - 5)(7x - 5);         г) (9 + k)(9 + k).

Робимо висновок і отримуємо загальні формули: (a + b)2 = a2 + 2ab + b2  і

(a-b)2 = a2- 2ab + b2.

III. Розв’язування вправ.

Пропоную виконати вправи для застосування теоретичних знань на практиці.

№1. Знайти серед поданих многочленів тотожно рівний даному (7 +4х)2. 


  1. 49 - 56х + 16х2;                             
  2. 49 + 28х + 16х2;
  1. 49 + 56х + 16х2;                              
  2. 49 – 28х +16х2.

№2. Розкласти на множники:


  1. (х – 7)2;
  2.        
  3. )2;
  4. 2;
  5. (

№3. Розвязати рівняння.


  1. 25-х2 = 0; 
  2. - 0,49 = 0;

№4. Спростити вираз:


  1. 12

№5. Заповніть пусті клітинки, так щоб утворилася тотожність:

  1. (
  2. 2 = (
  3. 2 = (
  4. 2 = (

№6. З’єднати вирази так, щоб утворилися тотожності.


а) (4 – 5y)2;

б) (3х2 + 42;

в) (-22;

г) (0,7

Відповідь: 1-в; 2-а; 3-г; 4-б.

1) 4+

2) 16 - 40y + 25y2;

3) 0,49

4) 9

 


IV. Підсумок уроку.

Ще раз обговорюємо формули: (a ± b)2 = a2 ± 2ab + b2.

Відповідаю на запитання від дітей. Виставляю оцінки.

V. Домашнє завдання.

Опрацювати параграф у підручнику  §2.16. Виконати письмово №570, №572.

(Підручник Алгебра 7 клас. А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір)

Дякую за урок.

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Квадрат суми та квадрат різниці двох виразів
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
658
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку