КВЕСТ « Козацькими стежками»
для учнів 1-4 класів
Мета: ознайомлювати учнів з героїчним минулим України, зокрема - періодом козаччини; розвивати творчі та інтелектуальні здібності вихованців, а також спритність, кмітливість, винахідливість; виховувати в дітей почуття гордості за історію своєї Батьківщини та її героїв, почуття колективізму, товариськості, добродушності.
Обладнання: спортивний інвертар, олівці, аркуші, маршрутні листи.
Завдання: Квест проходить на шкільному подвір’ї. Учасники квесту - 4 команди. На кожній станції працює координатор. Команди рухаються від станції до станції за маршрутним листком-путівником, котрий потрібно відшукати на місцевості за записками, які заздалегідь заховані на території школи. Для переходу на наступну станцію учасника потрібно пройти завдання-випробування і завдання-перепустку. Перемагає та команда, яка набере найбільшу кількість балів, а також + 5 бонусних балів тим учасникам, котрі перші виконають усі завдання.
СТАНЦІЯ 1. «МУДРІСТЬ ПРАДІДІВ ВЕЛИКИХ»
Максимальна кількість балів – 10
Завдання: продовжити прислів'я, приказку про козаків.
Завдання-перешкода: опишіть кількома словами українського козака: прикметниками, порівняннями (кремезний, сильний, сміливий, вільний ті т.д.)
Завдання-перепустка: сфотографуйтеся усією командою біля шкільної клумби+ посмішка кожного учасника.
СТАНЦІЯ 2. «ХУДОЖНЯ»
Максимальна кількість балів – 5
Завдання: виготовіть усією командою колаж на тему: «Козацтво – слава України».
Обладнання: ватмани, маркери, олівці, фломастери, картинки про козацтво.
Зображення, які можуть використовувати учні:
Завдання-перешкода: назвіть елементи одягу українських козаків (шаровари, сорочка, пояс, жупан і. д.)
Завдання-перепустка: сфотографуйтеся усією командою біля шкільного стенду «Вісник історії».
СТАНЦІЯ 3. «Козацькі розваги»
Максимальна кількість балів – 25
Завдання: пройдіть такі спортивні естафети:
Перший учасник команди біжить, тримаючи у руці картоплину, до "городу" - обруча, який покладений перед кожною командою на відстані 9-10 метрів, "саджає" - кладе картоплю, повертається до команди, передає естафету. Наступний учасник біжить до "городу", "збирає врожай" - забирає картоплю і повертається до команди. Завдання по черзі виконує уся команда.
Завдання-перешкода: назвіть страви, які вживали козаки (куліш, сало, мамалига, хліб, часник і т. д.)
Завдання-перепустка: сфотографуйтеся усією командою на коридорі, високо піднявши праву руку.
СТАНЦІЯ 4. «Як козаки … »
Максимальна кількість балів – 7
Завдання: встановіть відповідність між зображенням та назвою мультфільму.
Завдання-перешкода: гра «Як козаки борщ варили». Учасники отримують набори карток, на яких записані назви різних продуктів: овочів, фруктів, зелені, жирів, спецій, приправ. Вони повинні вибрати з цього розмаїття продуктів лише ті, які придатні для того, щоб зварити із них борщ.
Картопля, вода ,смалець ,патисон, кабачок , огірок , лимон, часник, цукор , буряк, пшоно, перець, томати, маслина, хрін, петрушка, рис, кріп, сіль, яблуко, баклажан, цибуля, редька, м'ясо, квасоля, сало, морква, капуста, вершки, родзинки, сметана, апельсин, лист лавровий, олія, гарбуз.
Завдання-перепустка: сфотографуйтеся усією командою біля центрального входу у школу.