Ребус для визначення теми уроку для капітанів
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додатки до питань квесту
1.
3.
4.
5.
|
|
|
|
|
7.
10.
|
|
|
|
|
11.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповіді до квесту
Конкурс капітанів
Ребус - Екологічні проблеми людства ( тема уроку- квесту)
КВЕСТ
1. Африка
2. Пластик
3. Озонова дірка
4. Кислотні дощі
5. Атмосфера
6. Ліс
7. Ісландія
8. Потепління
9. Смог
10. И
11. Сталий ( стійкий ) розвиток
Ключова фраза- АПОКАЛІПСИС
Урок-квест на тему «Екологічні проблеми людства»
Виконала вчитель географії Звенячинського ЗЗСО Дубковецька Т.Ю.
Мета: повторити в ігровій формі вивчений матеріал щодо екологічної ситуації, яка склалася у світі; розвивати в учнів критичне мислення; виховувати любов та бережливе ставлення до природи; розвивати відчуття особистої відповідальності за стан навколишнього середовища, розуміння його цінності для всього живого; формувати активну життєву позицію, екологічне мислення.
Тип уроку: повторення, розширення і поглиблення знань.
Методи: частково-пошуковий, ігровий.
Обладнання: атлас, настінні карти, телевізор.
ХІД УРОКУ
Клас об’єднується в команди, які обирають свого капітана.
*запалюється свічка,звучить реквієм Моцарта і звучить молитва :
Боже Єдиний, Великий,
Ти, що сіяєш з небес,
Всесвітом правиш одвіку -
Твориш чуда із чудес.
Ти, що створив світло й темінь,
Твердь відділив від води,
Кинув насіння у камінь,
Щоб дарувало плоди.
Ти, що вдихнув в тіло душу,
Живність всіляку створив ,
Море заповнив і сушу,
Риб і птахів розселив!
І над усім цим творінням
В подобі Своїй і красі
Благословив Ти Людину,
Правити Царством усім.
Тільки зазналась Людина ,
Черствою стала душа,
Хоче зостатись єдина ,
Спалену землю лиша….
Учитель:
Гарна й велика країна моя,
Є в ній озера, річки і моря,
Гори високі, степи і ліси.
Скільки багатства і скільки краси.
Батьківщини рідної сади
Нахилились цвітом до води.
Кожна гілка – в сонці, у теплі
Щедро пахне соками землі.
Батьківщини рідної гаї
Кличуть мене в затінки свої.
Зупинись і слухай солов’я
І відчуй, що це – земля твоя.
Наш девіз на цей урок- «Хто точно знає , що робити, той приручає долю»
II. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. У нас сьогодні незвичайний урок. Урок-набат, урок-крик про допомогу. Природа! З дитячих років ми звикаємо до її чарівної краси. Любимо бувати в лісі, в полі, радіємо спілкуванню з нею. Адже Людина є частиною природи. А самій природі ми зобов’язані своїм існуванням, досконалістю і могутністю. Але, мабуть, не всі задумуються над тим, що природа – ще наша домівка.
З 1992 року територія України оголошена зоною екологічної кризи. На екологічній карті ООН Україна забарвлена у чорний колір - це колір країни, де є вимираюча нація. Екологи стверджують, що Україна - «найбрудніша» країна в Європі: «в ній на одного жителя припадає близько 500 тонн накопичених твердих побутових відходів». Українці переважно п'ють забруднену воду, дихають забрудненим повітрям, живуть на виснажених ґрунтах.
На сьогодні в 21 місті України, де проживає більше 21 % населення держави, рівень забруднення повітря шкідливими речовинами перевищує допустиму норму в 15 разів і лише в чотирьох із 45 великих міст країни знаходиться в допустимих межах.
• Макіївка, Дніпродзержинськ, Одеса, Донецьк, Горлівка - найбрудніші міста України. Тут повітря містить найбільшу кількість шкідливих речовин.
Є таке правило: «Піднявся зранку, вмився, привів себе до ладу – одразу ж приведи до ладу свою планету» (А. де Сент Екзюпері)
Прошу звернути увагу на відео.
* відео 1. -вступ загрязнение природы.
Для того, щоб почати нашу гру і зрозуміти , про що буде квест, капітани повинні розгадати першу загадку-ребус.
*ребус для капітанів
Поки капітани розгадують ребус і визначають тему квесту , ставиться відео 2.Планета задыхается от мукора
Учитель: Отже, капітани справилися з ребусом і виголошують тему квесту. «Екологічні проблеми людства».
III. Актуалізація опорних знань учнів
Учитель: Увага! Капітан, який першим справився з задачею, отримує конверт з питаннями квесту. Даю фору його команді стільки хвилин, на скільки раніше він справився. Капітани в кінці уроку подають мені список з орієнтовними оцінками роботи своєї команди. Розв’язавши цей квест, з перших літер слів ви зможете дати відповідь на важливе питання: Що чекає планету, якщо людство не схаменеться?
ПИТАННЯ ДО КВЕСТУ
1. Континент, на якому є місто-звалище електронного сміття зі всього світу Агбогблоші (Гана). Див.фото додаток до пит.1
2. Матеріал, який «взяв в полон» всю планету, а в Тихому океані є цілий острів з цих відходів. Див.відео до пит.2
3. Ця дірка діаметром понад 1000 км вперше була виявлена в 1985 р. над Антарктидою.Через неї підсилюється потік сонячної радіації на землю і викликає у людей зростання числа ракових утворень шкіри. Див.фото до пит.3
4. Результат дії цих опадів див. на фото 4.Також вони дають окислення грунтів, загибель лісів, корозію мостів і дамб, наносять шкоду здоров 'ю людей.Вони виникають через потрапляння в атмосферу продуктів спалення вугілля, нафти, природного газу.
5. Оболонка Землі, без якої не було б життя.Див. ребус до пит.5.
6. «Легені» нашої планети. Див. відео 6
7. «Льодяна країна» , яка є однією з найбільше екологічно благополучних в Євопі.85% її мешканців опалюють свої будинки геотермальними джерелами. Див. фото 7
І Н Д І Я Л А С
8. з приводу цієї проблеми збиралася Конференція ООН з питань клімату 2015 року, яка проходила в Парижі 29 листопада — 12 грудня 2015 року. Результатом цього саміту стало підписання міжнародної угоди щодо підтримки збільшення середньої температури планети на рівні нижче 2 °C і максимального скорочення викидів вуглецю.
П Е Т Н І Л Я Н П О
9. Велика проблема Китаю, яка вже гостро стоїть в окремих містах України.Див. відео 9
10. Див. ребус до пит.10.
11. це такий розвиток суспільства, який задовольняє потреби нинішніх поколінь і не ставить під загрозу можливості наступних поколінь задовольняти свої потреби. Див.ребус 11.
IV. Підбиття підсумків уроку
Учитель. Наш квест добігає кінця, і якщо ви правильно розгадали всі завдання квесту, то ви дасте мені відповідь на питання, яке звучало на початку нашої зустрічі: Що ж чекає планету, якщо людство не схаменеться?
*діти відповідають хором: АПОКАЛІПСИС
* екомультик Экологический мультик
Учитель: Правильно, а тепер хочу почути від вас, як же спасти нашу планету?
*роздаються кольорові капелюшки де Боно. Поки діти готують відповіді, ставиться відео мультик сюрреалізм. Після відповідей груп:
Учитель:
Будь мудрою, Людина!
Ти - Землі Дитя.
Очисти душу щирим каяттям!
Будь чесною, Людина,
Не вагайся!!
І з совістю своєю ти не грайся!
Прийми цей дар,
Не втрать свій шанс останній,
З Губителя Хранителем ЯВИСЬ !!!
Плекай, твори, люби її єдину
Для себе і майбутніх поколінь!!!
Як стародавня народна приповідка мудро вчить – “Держімося Землі, бо Земля держить нас.”
*відео Обращение к Земле (и к людям)
Учитель : Для остаточного підбиття підсумків капітанам потрібно здати мені листи самооцінювання, в яких ви відмічали роботу кожного в команді під час проходження квесту. Я також робила відповідні нотатки. Остаточний результат буде виставлений у журнал з урахуванням вашої роботи.
V. Домашнє завдання.
Посилання
1.відео 1. -вступ загрязнение природы https://www.youtube.com/watch?v=ZwPsCFejAdM
2. відео 2.Планета задыхается от мусора https://www.youtube.com/watch?v=jXvq3JN6L38
3.пластик пит. квесту 2 https://www.youtube.com/watch?v=D5OQyiJ6V74&t=11s
4.ліс пит. квесту 6 https://www.youtube.com/watch?v=vcfVx7bD91A
5. смог пит. квесту 9 https://www.youtube.com/watch?v=4Ul6TFYiWiY
6. екомультик Экологический мультик https://www.youtube.com/watch?v=NqcpWF3pHc
7. мультик сюрреалізм https://www.youtube.com/watch?v=UY8ZwQnmPaw&t=13s
8. відео Обращение к Земле (и к людям) https://www.youtube.com/watch?v=tX4n-9ZI_Ws
9. ребуси http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&enter=
10. молитва http://lutinsk.at.ua/publ/vikhovna _robota/scenarij_ekologichnoji_agitbrigadi_ljutinskogo_nvk/9-1-0-26