Урок-квест з людина і світ на тему «Моя країна – Україна!» для 2-4 класів

Про матеріал

Урок-квест з людина і світ на тему «Моя країна – Україна!» для 2-4 класів

Підготувала:

вчитель початкових класів

КЗ «Добровеличківське НВО»

Чоботар Таміла Юріївна

Перегляд файлу

Урок-квест «Моя країна – Україна!» для 2-4 класів

Підготувала:

вчитель початкових класів

Чоботар Таміла Юріївна


Мета: формувати компетентності учнів: ключові – слухати пояснення вчителя, виділяти головне; правильно відповідати на питання; працювати самостійно та за зразком, у парах; дотримуватися правил сидіння під час письма; раціонально витрачати час у процесі виконання завдань; дотримуватися правил поведінки під час фізкультхвилинок; предметні – формувати навичку раціонального читання, використовуючи прийом стеження; розвивати пам'ять, увагу, зв‘язне мовлення; виховувати почуття взаємодопомоги, любові і пошани до України та українського
народу, його невичерпного таланту, до української мови.
Обладнання: аудіо- та відеозаписи, карта України, карта Європи, паперові метелики, повітряні кульки.
                                                  Хід уроку
І. Організаційний момент
Учитель: Вітаю вас, діти, із початком нового навчального року!
- Де ви відпочивали влітку? (Відповіді учні фіксують на дошці у вигляді різнокольорових метеликів, які прикріплюють на карті залежно від місця відпочинку.)

-У якій країні знаходиться більшість місць вашого літнього відпочинку? (В Україні.)
ІІ. Повідомлення теми і мети квест-уроку

Умови та правила квест-уроку:

1. У грі беруть участь 4 команди по 7 учасників.

2. Кожна команда отримує  карту на якій  позначено 7 станцій .

https://lh3.googleusercontent.com/8SzJtl1ge7QncU_j1lLsbYGXdxut4aQdh7V7SD26VvXn2OV9AbI65mKNKLuTmjFvruOxWEyhHUULdXIDTd0MYqhj5qgmscn9aK2WYt58iXegafMFPd9a4sAVaDKB2c4lFDRT-edSX1VZlgHfpQ

3. Учасники зобов'язані пройти по черзі усі станції .

4. На кожній станції  будуть  різні  завдання. Після кожного виконаного завдання, команда отримає один клаптик карти і наклеєну наклейку в карті, яка буде означати, що станцію успішно пройдено.

 5. Команда, котра найшвидше збере усі елементи карти,  буде переможницею.

 6. Наприкінці уроку, команди разом склеюють отримані частини карти,  які отримали на кожній станції  після виконаного завдання і зачитають девіз нашого квест-уроку.

Учитель:  Сьогоднішній наш урок  присвячений дорогій Батьківщині, милій Україні, яку ми всі дуже любимо. Україна для нас - найрідніша, найдорожча, найкраща у світі, бо це наша рідна земля.

1.Станція «Співуча»
Учитель: Із давніх-давен український народ уважався найспівочішою нацією. У своїх піснях українці часто оспівували свою рідну країну. І зараз я пропоную послухати вам пісню на слова Юрія Рибчинського, музику Ніколо Петраша «Моя Україна».
- Про що ця пісня? Яке порівняння автор пісні використав для
України?
- Як ставиться автор пісні до України?
- Прочитаймо фрагмент пісні, саджаючи кожне слово в човник разом.
- Заспіваймо пісню всі разом.
- Чи можна погодитися з автором пісні у тому, що Україна
«найчарівніша», як перлина? Так, тому що Україна дуже гарна країна.
- Але нашій державі довелося пройти довгий, важкий, тернистий шлях, для того, щоб стати незалежною державою, такою, в якій ми зараз живемо.
- Тому Мудра Сова радить запам‘ятати визначну дату для нашої
держави.
- Опрацювання пам‘ятки про незалежність України (24 серпня 1991р.)
Завдання від Мудрої Сови. Вікторина «Чи знаєш ти свою країну?»
- Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.
1. Назва нашої держави? (Україна)
2. Державна мова України … (українська)
3. Столиця України? (Київ)
4. Основні кольори нашого Прапора? (Синій і жовтий)
5. Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України)
6. Назвати рослини – символи України. (Верба і калина)
7. Що символізують кольори українського Прапора? (Блакитний – небо, жовтий – пшеничне поле.)
8. Швидкий український танок. (Гопак)
9. Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)
10. З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю)
11. Коли святкують День Незалежності України? (24 серпня)
12. Кого називають Кобзарем країни? (Т.Г. Шевченко)

13. Як звати президента України? (П. Порошенко)

2. Станція «Державні символи України»

Учитель:(Слухання казки супроводжується демонструванням державних символів України.)
Давним-давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини
чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя.
Підросли вони і вирішили піти в люди та прославити свою матір.
Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам‘ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім‘я – Тризуб.
Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг.
Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім‘я – Прапор.
А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов‘я. І дали йому ім‘я – Гімн.
Із того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матусю. То хто ж ця мати?
Завдання від Мудрої Сови. Гра «Державні символи України»
Учитель.
Які державні символи ви знаєте? Якого кольору прапор? Що означає кожен колір? Давайте перевіримо, чи ви праві. (Відео про прапор України.)
Що означає тризуб? Давайте перевіримо вашу відповідь. (Відео про герб України.)
Як називається гімн України? Хто його склав? Хто написав музику до гімну? Як треба поводитися, коли ми чуємо гімн України? Давайте виконаємо цю урочисту пісню.(Відеокараоке «Гімн України».)

3. Станція «Рослини-символи»

Учитель: Крім державних символів, Україна має ще й національні рослинні символи та обереги. Давайте назвемо їх.
– Відшукайте та розфарбуйте слова в таблиці, що є назвами рослинних символів та оберегів.

 – Що ви знаєте про них?
(Презентація національних символів)
К П В І Н О К Я
С Т В Е Р Б А Н
В І К А Л И Н А
Е С О Л О В Е Й
Р У Ш Н И К М Е
Б А Р В І Н О К
А С Ж И Т О Я Л

- Майже в усіх народів є улюблені рослини-символи. У нас це верба, калина, барвінок. Про це говорить прислів‘я: «Без верби і калини нема України».
Калина − символ кохання, краси, щастя. Навесні вона вкривається білим цвітом, а восени палахкотить гронами червоних плодів. Калиною уквітчують весільний коровай, оселю; нею лікуються. Про калину складено багато пісень, легенд, приказок.
- Почувши слово «Україна», зразу ж уявляєш вербу над водою, тополю в полі... Можливо, ви чули пісню «В кінці греблі шумлять
верби»? Окрім краси, верба дає багато користі. Вона, ніби позначка води на землі. Тому й копають криниці під вербою, бо на сухому місці це дерево ніколи не росте.
Легенда про барвінок
Ця рослина, коли ще не мала своєї назви, дуже заздрила запашній фіалці, бо та була у великій пошані серед людей. І тоді квітка звернулася до богині Флори, щоб та подарувала їй аромат, красу і людську любов. Але богиня не була всесильною – не могла вона нагородити рослину великою красою. Зате дала їй назву «вінка», що означає «перемога». І відтоді люди почали вбачати в
барвінкові цілющу силу, яка перемагає тяжкі недуги. За це люди подарували рослині свою любов.

4. Станція «Народна скарбничка»

Учитель:

– У кожного із вас лежать картки із завданням. З‘єднайте початок
прислів‘я з кінцівкою. Розтлумачте зміст.
Завдання від Мудрої Сови. Гра «З’єднай прислів’я». (Робота в
парах.)
Рідна земля там            і під ялиною рай.
Без верби й калини -         і в жмені гріє.
Де рідний край,               нема України.
Як ви розумієте ці прислів‘я? Які народні символи України згадано в цих прислів‘ях?
Отже, народними символами українців є батьківська хата і святий хліб, вишитий рушник і материнська пісня, верба і калина, і хрещатий барвінок, дивовижна писанка, вірний своєму краю лелека. Усі вони – наші давні та добрі обереги. (Учитель показує ілюстровані малюнки.)

5. Станція «Танцювальна»

Відео фізкультхвилинка «Моя Україна»

6. Станція «Вірші про Україну»

(Діти декламують вірші про Україну)

Моя Батьківщина – це край неозорий,
Мамина пісня, і стежка до школи.
Ласкаве проміння, що кидає сонце,
Калина квітуча якраз під віконцем.
Ліси і поля, річки і моря,
Це все – Україна квітуча моя.
Тут батько і мати мене колихали,
І кращого краю я в світі не знаю!

Я пишаюся своєю Україною, бо:
Україна – це я!
Україна – це ти!
Україна – це ми!
Ми єдина сім‘я –
Сестри ми і брати,
Ми з тобою і є Україна.

У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.

– Є багато країн на землі,
В них – озера, річки і долини.
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди – Батьківщина.
– У всьому світі, кожен зна,
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна-єдина –
Це наша славна Україна!

Золотавий вечір впав на тихі верби,
Солов‘їна пісня ллється вдалині,
І мрійлива річка між гаями в‘ється –
Все це – Україна.
Все це – я і ти!

В серці кожної людини
Місце є для Батьківщини.
А у мене і в родини
Живе в серці Україна!

 

Я – українка!
Живу в Україні, на вільній, єдиній моїй Батьківщині,
Де все мені в радість: ліси і садки.
Озера й річки,і глибокі ставки,
Лани неосяжні, і гори, й долини,
Цвіт білосніжний у лузі калини.
В душі моїй солодко грає сопілка,
Бо я з України, бо я - українка!

Любіть Україну, як сонце любіть,
Як вітер і трави, і води,
В годину щасливу і в радості мить.
Любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну.
Красу її вічно живу і нову,
І мову її солов‘їну.

Ми усі – одна сім‘я,
Неповторні – ти і я!
Будемо усі дружити,
В злагоді і мирі жити.
Бо життя – це диво – казка!
В ньому є любов і ласка!
Ми прийшли у світ, щоб жити
Й на Землі добро творити!

7. Станція «Поетична хвилинка»

Учитель:
Я буду зачитувати вірш, а ви маєте дібрати найбільш вдале слово і закінчити його.)
Завдання від Мудрої Сови. Гра «Закінчи рядок».
Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна – найкраща ...( у світі),
Моя Україна – це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні ... (джерельця),
Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і ріки... (глибокі),
Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна – це пісня ...(весела).
Це щира, багата, як світ, її мова,
Така мелодійна, крилата ... (чудова)!
Її обереги – верба і калина,
Найкраща у світі – моя ... (Україна)
Бо нам найрідніша Вітчизна і мати
То як же нам, дітям, її ...(не кохати)?
Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати ...(відкрила).
Вітчизна свята, дорога Україна.

ІІІ Підсумок уроку

Девіз нашого квест-уроку:

«Знання – найбільша сила, що дарує школа й Україна мила»

- Пам‘ятайте, діти, – ви майбутнє України! Тож своєю працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність держави, поважайте свій народ і його
мелодійну мову. Шануйте себе і свою гідність, і шанованими будете іншими.

 

docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
1076
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку