Конспект інтегрованого уроку з предметів «Філософія», «Психологія», «Я у світі», 4 клас.

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку з предметів «Філософія», «Психологія», «Я у світі», 4 клас, "Цінність і сенс людського життя" та презентація до нього.
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого уроку з предметів «Філософія»,

 «Психологія», «Я у світі», 4 клас.

 

Тема: Цінність і сенс людського життя

Мета: виховувати найкращі риси характеру, потяг до краси слова, вчинків, самого життя; формувати розуміння цінності і сенсу людського життя; вчити розумінню головних життєвих істин, загальнолюдських цінностей.

Хід уроку:

  1. Оргмомент.

Сьогодні на уроці ми будемо говорити про дуже важливі і серйозні речі, і тому я хочу розпочати урок зі свого дарунка, який я принесла для вас.

Перегляд відеофільму під музику

(розквітають квіти на фоні класичної музики).

  1. Актуалізація знань.
  • Як ви думаєте, для чого така краса? Чи потрібна вона людині?
  •           То ж тема нашого уроку: «Цінність і сенс людського життя». На уроці ми з вами прослухаємо казку, спробуємо знайти відповіді на питання, які   хвилюють  усе людство в усі часи, і кожну окрему людину у різні періоди її життя. Та спочатку дайте відповіді на такі запитання:
  • В чому, на ваш погляд, цінність і сенс людського життя. Згадайте, будь

 ласка, приказки та прислів'я на цю тему.

  1. Вступна бесіда.
  • Населення планети Земля налічує близько 6 млрд. чоловік. А скільки

 людей пройшло по цій планеті за всю історію її існування? Це були зовсім різні люди, і чомусь імена одних стиралися з пам'яті людства, а імена інших передавалися з покоління в покоління, і дійшли до наших днів. Чому ж про одних з них пам'ятають, а про інших забувають? Спробуємо знайти відповідь на це питання в казці про летюче насіння.

  1. Читання казки.

Казка про летюче насіння

Легкий порив вітру ніс на своїх невидимих крилах насіння клена. Воно радісно кружляло і трохи хвилювалося: куди занесе їх вітер, чи буде їх нове життя щасливим? Ще в дитинстві чули вони що десь далеко за річкою є квітуча долина, в якій достатньо сонця і вільного місця. Маленькі насінинки уважно слухали ці розповіді і дуже хотіли потрапити в долину, щоб вирости там великими деревами та наповнювати світ чистим, прозорим повітрям.

Раптом навколо стало темно - це сіра грозова хмара закрила сонце, і перші краплі дощу поспішили вниз. Крики жаху рознеслися в повітрі. Одні насіннини  тремтіли від страху і падали на землю під важкістю дощових крапель, інші намагалися ухилитися і продовжити свій політ. Вітер, захоплюючись  сміливістю насіння, що бореться зі стихією, дмухнув сильніше, і поніс героїв від влади дощу. Вони летіли все далі й далі і, нарешті, побачили річку, про яку чули в дитинстві. Долина за річкою була така прекрасна, що у насіння навіть захопило дух. Насінинки впали на землю неподалік від високих струнких дерев - своїх побратимів і проросли, перетворившись в маленькі, і поки ще беззахисні рослини. Кожен день вони із захопленням дивилися на своїх могутніх сусідів, вчилися у них триматися в землі і так само тягнулися вгору, до сонця. Незабаром, вони стали такими ж високими і прекрасними, і почали наповнювали планету чистим повітрям. Птахи вили гнізда на їх гілках і з вдячністю співали їм свої пісні.

Але що ж стало з тим насінням, що не долетіло? Воно впало на темний клаптик піщаного ґрунту, поруч з ним не було могутніх дерев, з яких можна було б брати приклад. Та все ж кожна насінинка пам'ятала свій дивовижний політ, своїх сильних братів і легенду про далеку квітучу долину.

  1. Робота за текстом.
  • На що сподівалося летюче насіння і на що сподіваються люди на початку свого життя?
  • Чи всі насінинки вірили в свої сили, чи всі люди вірять в себе?
  • Чому частина насіння не досягнула квітучої долини?
  • Що допомогло насінню, яке досягло прекрасної долини, стати могутніми деревами?
  • Запишіть, будь ласка, головний висновок, який ви зробили з цієї казки.
  1.                   Постановка проблеми і пошуки її розв’язання.
  •           Більшість людей на нашій планеті хочуть любові і щастя. Чому ж не всі здатні дарувати любов і щастя іншим?

Відповіді дітей.

Хвилинка релаксації.

 

  •           Думки, слова і справи людини залежать від рівня її свідомості. На високому рівні свідомості вони чисті і корисні, на низькому - вони більше руйнують, ніж творять. Ми можемо розрізнити 5 рівнів свідомості. (на дошці викладаємо малюнки, що створюють образи рівнів свідомості).

Перший рівень подібний до посадженого в землю зерна. Людина з таким рівнем свідомості піклується тільки про себе і не  може допомагати іншим. Її улюблені слова "я", «моє", «мені».

Другий рівень відповідає стеблу, що ледь пробилося, яке поступово звільняється з полону землі - це людина, яка починає піклуватися про своїх рідних і близьких. Для такої людини головна мета в житті - добробут її сім'ї.

На третьому рівні рослина тягнеться до сонця виправляє зелене листя - людина хоче бути корисною не тільки своїй сім'ї, а й своєму народові. Вона присвячує своє життя благополуччю своєї країни і її ім'я людьми не забувається.

На четвертому рівні з'являється зелений бутон, з якого показуються перші пелюстки, і весь світ немов завмирає в очікуванні дива. Людина, що володіє таким рівнем свідомості, намагається принести користь всьому людству. Великі поети, вчені, музиканти, одним словом, творці - справжнє багатство планети.

І, нарешті, гра фарб і прекрасний запах квітки, що розпустилася дає насолоду і радість усьому світові. На п'ятому рівні свідомості людина сягає абсолютної любові до всіх істот, її життя наповнюється вищим сенсом. Весь світ для такої людини - єдиний організм, в якому все, від мурашки до людини - необхідне. Така людина піклується про кожну живу істоту, і весь Всесвіт відповідає їй любов’ю і турботою.

Намалюйте, будь ласка, ту частину квітки, на  яку ви б хотіли бути схожими.

Діти малюють, обґрунтовують свій вибір.

  1. Підсумок уроку.

Отже, в житті ми маємо право вибору. Ми можемо вибрати сіре і нудне життя, і не залишимо сліду на цій планеті, а можемо кожного дня підніматися на новий щабель свідомості, і тоді наше життя стане цікавим і корисним для всіх. І хочу підкреслити: якщо ви зрозуміли, якими важливими для людства є кожен з вас, як важливо для Землі кожне ваше життя, то повинні розуміти,  що немає в такому житті місця для розпачу, лінощів, дозвільного проведення часу.

А Катя принесла свій подарунок: вона вивчила вірш нашого з вами сучасника, дуже цікавої людини, психолога Едуарда Олександровича Помиткіна «Відкрийте людину»:

Откройте человека – в нём сиянье

Великих истин и миров далёких,

Расцвет эпох и наций увяданье,

Духовной силы вечные истоки.

 

Цените человека и, однажды,

Всё доброе, что Вы о нём сказали,

В характере его увидит каждый,

И Слово вновь окажется вначале.

 

Храните человека, чтоб случайно

Не ранить взглядом и холодной встречей,

                                 Служите ближним явно или тайно

                                 И станет мир огромный человечней!

 

  •           Як домашнє завдання пропозиція: знайти в інтернеті і розказати всім про людей найвищого, п’ятого рівня свідомості, пояснити, чому ви вважаєте цих людей саме такими - високо свідомими і цінними для потомків, для Всесвіту.

Вчитель також готує завдання, де розповідатиме про Піфагора, Платона, Сергія Радонезького, Григорія Сковороду, матір Терезу та ін.

 

1

 

docx
Додано
26 березня 2019
Переглядів
952
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку