Урок "Квітка. Будова та різноманітність квіток."

Про матеріал

Урок на тему "Квітка. Будова та різноманітність квіток" є одночасно і легки, і важким для учнів. Легкий, бо учням знайомий цей об'єкт. Важкий, бо під час уроку зявляється велика кількість понять і термінів. Надані конспект уроку і презентація до нього допоможуть вчителю у вирішенні цих завдань.

Перегляд файлу

Тема уроку: Квітка. Будова та різноманітність квіток.

 

Мета уроку: дати поняття квітки, як органа насінневого розмноження; показати різноманітність квіток; вивчити будову квітки та функції її частин; розвивати спостережливість.

 

Учні повинні знати: будову квітки та функції її частин; поняття одно- чи двостатевості у квіток, одно- чи дводомності у рослин.

 

Учні повинні вміти: характеризувати квітку як орган розмноження у рослин;  називати функції частин квітки; наводити приклади одно- і двостатевих квіток, одно- чи дводомних рослин.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Форма уроку: синтетична.

 

Обладнання і матеріали: комп’ютерна презентація «Квітка»; таблиці «Тюльпан», «Редька дика», «Шипшина звичайна»; підручник для 7 кл; зошит.

 

Терміни і поняття: квітка, оцвітина, проста і подвійна оцвітина, чашечка, віночок, маточка, приймочка, стовпчик, завязь, тичинка, пиляк, тичинкова нитка, однодомні рослини, дводомні рослини, одностатева квітка, двостатева квітка, формула квітки.

 

Міжпредметні зв’язки: музика.

 

Методи, форми і прийоми навчання:

 

 

методи

форми

прийоми

1)Інформаційно-рецептивний:

 

 

-словесний

Бесіда, робота з підручником

Пояснення, активізація уваги та мислення

-наочний

Ілюстрація, демонстрація предметів, явищ

Здобуття нових знань із спостережень

-практичний

Лабораторна робота

Набуття практичних вмінь і навичок

2)Репродуктивний

Робота за зразком

Конкретизація і закріплення вже набутих знань

3)Проблемно-пошуковий

Проблемний виклад знань, евристична бесіда

Постановка взаємоповязаних проблемних запитань, здобуття нових знань у процесі проблемного викладу знань, самостійна робота

 

 

Структура уроку.

 

  1. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань.

 

  • на які групи поділяють всі органи рослини? (1слайд)
  • які органи рослини називаються генеративними? (2 слайд
  • назвіть генеративні органи рослини (2 слайд)

 

Звучить вальс квітів (3 слайд)

Повідомлення теми і мети уроку.

 

2 Вивчення нового матеріалу.

 

А) будова квітки (4 слайд)

Б) будова і функції оцвітини (5 слайд)

 - чим утворена?

 - функції оцвітини

 - типи оцвітини (проста, подвійна (5а слайд)

 - види чашечки (роздільно і зросло листа) (5б слайд)

 - види віночка (зрослопелюстковий і роздільнопелюстковий) (5в слайд)

В) будова і функції маточки (6 слайд)

Г) будова та фукції тичинки (7 слайд)

Д) одно- і двостатеві квітки (8 слайд)

Е) одно- і дводомні рослини (9 слайд)

Ж) формула квітки (10 слайд)

 

  3 Усвідомлення взаємозвязків і взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

 

-зєднати частини малюнка і їх назви (11 слайд)

-Записати формулу запропонованої квітки (шипшина)

 

  4 Узагальнення і систематизація знань.

 

Лабораторне дослідження; 1 варіант – тюльпан, 2 варіант – редька дика.

 

 

5 Домашнє завдання

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

На які групи поділяються всі органи рослини???

Номер слайду 2

Які органи називаються генеративними (репродуктивними)?

Номер слайду 3

Номер слайду 4

віночок з пелюсток чашечка з чашолистиків квітконіжка квітколоже маточка тичинки Будова квітки

Номер слайду 5

Утворена: віночком чашечкою захищає тичинки і маточки; приваблює комах проста подвійна чашечка зрослолиста роздільнолиста віночок зрослопелюстковий вільнопе- люстковий Оцвітина

Номер слайду 6

приймочка стовпчик зав’язь насінні зачатки Будова маточки

Номер слайду 7

пиляк тичинкова нитка У тичинці утворюється пилок Будова тичинки

Номер слайду 8

тичинка маточка маточка тичинки Квітки, що мають одночасно і тичинки і маточки - двостатеві Квітки, що мають або тичинки, або маточки - одностатеві Типи квіток

Номер слайду 9

Верба: чоловічі та жіночі квітки на різних рослинах Огірок: чоловічі та жіночі квітки на одній рослині Види рослин

Номер слайду 10

Формула квітки Для короткого і умовного позначення особливостей будови квітки застосовують формулу квітки, у якій у вигляді букв і цифр позначають частини квітки і їх кількість: Ч4П4Ч9М1. Якщо частини квітки зрослися, то їх кількість беруть у дужки: Ч(5)П(5)Т5М1

Номер слайду 11

квітконіжка квітколоже пелюстки тичинки маточка чашолистики оцвітина Перевір себе…

Номер слайду 12

zip
Додано
10 січня 2019
Переглядів
3739
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку