Урок на тему "Квітка. Будова та різноманітність квіток" є одночасно і легки, і важким для учнів. Легкий, бо учням знайомий цей об'єкт. Важкий, бо під час уроку зявляється велика кількість понять і термінів. Надані конспект уроку і презентація до нього допоможуть вчителю у вирішенні цих завдань.
Тема уроку: Квітка. Будова та різноманітність квіток.
Мета уроку: дати поняття квітки, як органа насінневого розмноження; показати різноманітність квіток; вивчити будову квітки та функції її частин; розвивати спостережливість.
Учні повинні знати: будову квітки та функції її частин; поняття одно- чи двостатевості у квіток, одно- чи дводомності у рослин.
Учні повинні вміти: характеризувати квітку як орган розмноження у рослин; називати функції частин квітки; наводити приклади одно- і двостатевих квіток, одно- чи дводомних рослин.
Тип уроку: комбінований.
Форма уроку: синтетична.
Обладнання і матеріали: комп’ютерна презентація «Квітка»; таблиці «Тюльпан», «Редька дика», «Шипшина звичайна»; підручник для 7 кл; зошит.
Терміни і поняття: квітка, оцвітина, проста і подвійна оцвітина, чашечка, віночок, маточка, приймочка, стовпчик, завязь, тичинка, пиляк, тичинкова нитка, однодомні рослини, дводомні рослини, одностатева квітка, двостатева квітка, формула квітки.
Міжпредметні зв’язки: музика.
Методи, форми і прийоми навчання:
методи |
форми |
прийоми |
1)Інформаційно-рецептивний: |
|
|
-словесний |
Бесіда, робота з підручником |
Пояснення, активізація уваги та мислення |
-наочний |
Ілюстрація, демонстрація предметів, явищ |
Здобуття нових знань із спостережень |
-практичний |
Лабораторна робота |
Набуття практичних вмінь і навичок |
2)Репродуктивний |
Робота за зразком |
Конкретизація і закріплення вже набутих знань |
3)Проблемно-пошуковий |
Проблемний виклад знань, евристична бесіда |
Постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, здобуття нових знань у процесі проблемного викладу знань, самостійна робота |
Структура уроку.
Звучить вальс квітів (3 слайд)
Повідомлення теми і мети уроку.
2 Вивчення нового матеріалу.
А) будова квітки (4 слайд)
Б) будова і функції оцвітини (5 слайд)
- чим утворена?
- функції оцвітини
- типи оцвітини (проста, подвійна (5а слайд)
- види чашечки (роздільно і зросло листа) (5б слайд)
- види віночка (зрослопелюстковий і роздільнопелюстковий) (5в слайд)
В) будова і функції маточки (6 слайд)
Г) будова та фукції тичинки (7 слайд)
Д) одно- і двостатеві квітки (8 слайд)
Е) одно- і дводомні рослини (9 слайд)
Ж) формула квітки (10 слайд)
3 Усвідомлення взаємозв’язків і взаємозалежностей у вивченому матеріалі.
-зєднати частини малюнка і їх назви (11 слайд)
-Записати формулу запропонованої квітки (шипшина)
4 Узагальнення і систематизація знань.
Лабораторне дослідження; 1 варіант – тюльпан, 2 варіант – редька дика.
5 Домашнє завдання