ЛАБОРАТОРНА РОБОТА
Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра та вольтметра
8 клас
Підготував
вчитель фізики
Дроботун О.І.
Тема уроку: Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра та вольтметра (8 клас).
Цілі уроку: сформувати ключові компетентності учнів, формувати навички, визначати покази приладів під час проведення фізичного досліду. Навчити вимірювати опір провідника за допомогою амперметра і вольтметра, вміння опрацьовувати здобуті дані. Розвивати логічне та алгоритмічне мислення. Виховувати спостережливість, допитливість. Вміння вільно володіти ІТ-технологіями, використовувати їх при роботі на уроках фізики.
Тип уроку. Комбінований.
Матеріали для роботи з учнями:
презентація, тестові завдання, віртуальна лабораторія, електронні задачі.
Форма проведення: відео-урок.
План
1. Актуалізація опорних знань (перегляд навчального відеоматеріалу, виконання тестових завдань на комп’ютері).
2. Виконання лабораторної роботи за допомогою комп’ютера.
3. Розв’язування електронних задач з фізики.
4. Закріплення матеріалу (виконання різних видів запитань за допомогою комп’ютера ).
4. Домашнє завдання.
Хід уроку
1. Актуалізація опорних знань.
2. Назвіть прилади, з допомогою яких вимірюються електричний струм і напруга, вкажіть особливості їх ввімкнення в електричне коло.
3. Сформулюйте означення електричного опору. В яких одиницях вимірюється електричний опір. Від чого залежить величина електричного опору? Запишіть формулу, за якою визначається величина електричного опору.
4. Сформулюйте та запишіть закон Ома для ділянки кола.
2. Виконання лабораторної роботи.
Правила техніки безпеки.
Лабораторна робота: Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра і вольтметра.
Цілі: навчитись користуватись реостатом, вмикати його в електричне коло та з його допомогою регулювати силу струму в колі; навчитись вимірювати опір провідника за допомогою амперметра і вольтметра; переконатись на досліді, що опір провідника не залежить від сили струму в ньому і напруги на його кінцях.
Обладнання: віртуальна лабораторія.
Хід роботи
2. Виміряйте силу струму та напругу на лампі.
3. Обчисліть опір лампи за формулою R = U/I
4. Повторіть дослід ще два рази, змінивши положення повзунка реостата.
5. Результати вимірювань та обчислень занесіть у таблицю в зошит для лабораторних робіт.
№ з/п |
Напруга U, В |
Сила струму І, А |
Опір R, Ом |
Середнє значення опору Rсер= R1+ R2+ R3/3, Ом |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Встановіть характер залежності між зміщенням повзунка реостата і значенням сили струму у колі.
7. Порівняйте значення Rcеp і R. Поясніть деяку розбіжність цих значень.
8. Зробіть висновок.
3. Запитання на закріплення.
Уважно читаємо і відповідаємо на запитання які знаходять на моніторі комп’ютера після виконання віртуальної лабораторної роботи.
4. Виконання електронних задач.
5. Домашнє завдання
Повторити: §§13, 14.
Завдання. Знайдіть у літературі або Інтернеті інформацію про електричний опір різних органів тіла людини та можливість медичного діагностування стану здоров’я за зміною показника електричного опору тканини.