школа друзів планети |
поняттям «сталий розвиток»
РОЗВИВАЮЧА: формувати уявлення про екологічні проблеми планети і причини їх виникнення; визначити цінність природи для життя людини; вчити встановлювати
взаємозв'язок між способом життєдіяльності людини і станом навколишнього
середовища
ВИХОВНА: виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до навколишнього середовища
Руденко Вікторія Іванівна
Методична розробка уроку
курсу за вибором «Уроки для сталого розвитку» для 1класів
ТЕМА: Ласкаво просимо до школи друзів планети
МЕТА: ознайомити учнів зі змістом
курсу «Уроки для сталого
розвитку»; ознайомити з
поняттям «сталий розвиток»
РОЗВИВАЮЧА: формувати уявлення про
екологічні проблеми планети і
причини їх виникнення;
визначити цінність природи для
життя людини;
вчити встановлювати взаємозв’язок між способом
життєдіяльності людини і станом навколишнього середовища
ВИХОВНА: виховувати любов до природи, дбайливе ставлення
до навколишнього середовища
ОБЛАДНАННЯ: - посібник;
ТРИВАЛІСТЬ: 35 хвилин
Структура уроку
№ Етапи уроку час, хв
І Організаційний момент 2
ІІ Формування мети й завдання уроку 3,5
ІІІ Мотивація навчальної діяльності 0,5
ІV Формування нових умінь і навичок 20
V Закріплення нових знань 5
VІ Підведення підсумків уроку 4
І. Організаційний момент
Вчитель вітає учнів на першому уроці курсу за вибором «Уроки для
сталого розвитку»
ІІ. Формування мети й завдання уроку
Блакитні простори, зелені ліси —
Ніде не знайдеш ти такої краси!
У космосі є ще багато планет,
Немає лишень життя там прикмет.
Ти наша домівка, плането Земля,
Ти гарна і зблизька, красива здаля.
Дивуються інші планети всі щиро:
«Яка ж ти, сестричко, блакитно-вродлива!»
(lib.pedpresa.ua›11551-zberezhemo-nashu-zemlyu.html )
Вчитель зачитує учням запрошення до школи друзів планети (Посібник с.3)
- Дорогий друже! Запрошуємо тебе до Школи друзів планети. Тут ти навчишся турбуватись про нашу Землю і зустрінеш незвичайних учнів – Посміхайка, Здоров’ятка, Зберігайку. Разом ви навчитесь дружити та змінювати світ на краще.
Сподіваємось, що тобі і твоїм друзям в класі буде цікаво дізнаватись про нове і виробляти практичні навички. Допомагайте один одному, і жити стане краще та веселіше.
На уроках ти будеш працювати з підручником. Щоб полегшити собі цю роботу, запам’ятай умовні позначки, що тобі допоможуть.
Завдання – завдання для самостійного виконання;
– поради щодо участі в майстернях і зустрічах;
– завдання для спільного виконання з батьками та друзями.
На уроках у нашій Школі ти переконаєшся, що Земля мріє мати такого турботливого друга, як ти. Бажаємо тобі успіхів у навчанні!
– Як ви думаєте, чого навчитеся в такій незвичайній школі?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель організовує бесіду за питаннями:
- Що вам відомо про нашу планету Земля?
- Що дарує наша планета людям?
- Наша планета є найкращим другом для всіх нас. А чи завжди ми , люди, ставимось до неї як друзі?
Після обговорення вчитель зазначає, що у цьому навчальному році у цій незвичайній школі ми будемо розглядати дуже важливі питання: як зберігати планету Земля, як стати їй найкращим другом, як допомагати іншим дружити з планетою та багато інших.
ІV. Формування нових умінь і навичок
- Настав час поговорити, хто ж є другом планети, а хто – ні.
Для цього вчитель пропонує учням розглянути поданий у посібнику малюнок планети і відповісти на запитання до нього (Завдання 1, с.7)
- Що зображено на малюнку?
- На якій половині малюнка планети зображено дружнє ставлення людей до неї?
- Чому ти так думаєш?
- Отже, зліва зображені деякі з основних екологічних проблем планети. А саме: забруднення повітря, водоймів, ґрунту, неконтрольована вирубка лісів, нераціональне використання природних ресурсів планети, виникнення побутових та промислових сміттєзвалищ. Що призводить до забруднення навколишнього середовища, глобального потепління, виникнення азонових дір, зникнення баготьох видів тварин та рослин.
Всі ці та багато інших факторів негативного впливу на стан нашої планети виникли внаслідок людської діяльності.
Перегляд відеоролику «Крик Землі» (http://youtube.com/watch?v=uiqQsmzM3zY )
Термін «сталий» означає постійний. «Сталий розвиток» - це такий постійний розвиток, який задовольняє потреби нинішнього покоління без шкоди для можливості майбутніх поколінь задовольняти свої власні потреби.
Протягом вивчення курсу «Уроки для сталого розвитку» ми будемо розглядати такі теми:
Уроки для сталого розвитку допоможуть вам змінити деякі звички, виробити спосіб життя, який сприятиме дбайливому ставленню до себе і своєї планети. Це може стосуватися і членів вашої родини, допоможе заощаджувати сімейний бюджет, не знижуючи якість життя.
У процесі роботи ви можете створювати портфоліо (папку) досягнень. Портфоліо складатиметься з матеріалів, одержаних під час роботи над темами – аудитів, малюнків, фотографій, саморобок і результатів розроблення мініпроектів. Свої портфоліо ви будете презентувати на останніх зустрічах роботи над кожною темою і заключному уроці (святі) вивчення курсу в 1–му класі.
Звертаю вашу увагу, що під час підготовки портфоліо ви також маєте дбайливо ставитись до використання ресурсів. Наприклад, писати на чистому
зворотному боці аркуша, замість кольорового паперу використовувати обкладинки списаних зошитів тощо.
Фізкультхвилинка «Я - Земля»
Я планета, я — Земля,
Я велика — не мала. (Зведення і розведення рук в сторони.)
Навкруги себе кружляю,
Так у космосі літаю. (Крокування навколо себе.)
Ніч і ранок, день і вечір —
Всі вони завжди доречні. (Нахили тулуба вправо, вліво.)
Літо, осінь, зима, весна
Змінюються теж здавна. (Нахили тулуба вперед.)
Заслуга в цьому є моя.
Я планета, я — Земля. (Руки в боки, стрибки.)
- Як чудово жити в дружбі та злагоді! Візьміть аркуші паперу та кольорові олівці і намалюйте що ви, як друзі планети, можете зробити для того, щоб вона відчула ваше добре ставлення.
Як ви думаєте, хто і як може втілити у життя те, що зображено на вашому малюнку?
Після завершення роботи учні презентують свої роботи і обмінюються враженнями.
- Сьогодні ми зустрінемось із казковими героями Незнайкою та Знайкою. Послухай розмову казкових героїв та скажіть з ким із них вти погоджуєтеся? Поясніть, чому саме з цим героєм.
Незнайка |
Знайка
|
- Не може одна маленька людина зробити щось дійсно важливе для величезної планети. У неї не вистачить сил! Це важко і не цікаво! Краще гратись, розважатись, відпочивати. А то придума- ли – турбуватись про планету |
- Якщо кожна людина наведе лад на тій маленькій частині планети, де вона мешкає, це добра справа. Кожен із нас може зробити щось корисне для нашого великого друга – Землі! |
Фізкультхвилинка
Текст |
Рухи дітей |
Руки в боки. Нахились вперед, Нахились назад. І направо, і наліво, Щоб нічого не боліло. Раз, два, три, чотири – Набираємося сили. Нахились, повернись, До товариша всміхнись. |
Руки в боки, Нахилились вперед, Нахилились назад. Нахилились вправо-вліво,
Крокуємо на місці.
Нахилились – випрямились. Повернись до сусіда – посміхнись. |
V. Закріплення нових знань
Гра - вікторина «Чи можу я бути другом планети?»
- Послухайте і полічіть ті дії, які ви можете виконати. Якщо дій вийшло більш як 4, ви можете долучитись до кола рятівників планети вже зараз.
VІ. Підведення підсумків уроку
Робота з посібником (Завдання 5, с.9)
-Пропоную послухати варіанти і обрати закінчення поданих у завданні речень або запропонуйте власний варіант:
-- Як друг планети, я хочу...
--Для цього я можу...
- А тепер порівняйте свої міркування із пропозиціями однокласників і спробуйте встановити, яких дій очікує від вас планета.
- Пропоную також переказати батькам удома одержану на уроці інформацію та показати малюнки, поцікавитись порадами кожного із членів вашої родини стосовно того, що може зробити для планети одна людина, яка є її другом.
Список використаних джерел
Електронний ресурс/ Режим доступу:http://ru.osvita.ua/vnz/reports/bjd/23700/