Урок літератури рідного краю. Ганна Чубач

Про матеріал
Презентація та конспект уроку літератури рідного краю Вінниччини "Чарівний світ слова Ганни Чубач".
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок літератури рідного краю. Казки письменників-земляків.«Чарівний світ слова Ганни Чубач»

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Зу­стрі­чаю пі­с­ня­ми вро­чи­с­то Ко­со­ви­цю вро­жай­но­го лі­та. Я не жі­н­ка з ве­ли­ко­го мі­с­та, Я жу­ра­в­ка з по­діль­сь­ко­го жи­та. Ганна Чубач 

Номер слайду 4

Незакінчене речення…

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Га́нна Тана́сівна Чу́бач (* 6 січня 1941— 19 лютого 2019, Плоске Мурованокуриловецького району Вінницької області) — українська поетеса. Заслужений діяч мистецтв України. Член Національної спілки письменників України (від 1971 року).

Номер слайду 7

Чубач Ганна Танасівна народилася 6 січня 1941 року в с. Плоске на Вінниччині у селянській родині. Батько загинув на фронті під час Німецько-радянської війни. Після закінчення Лучинецької середньої школи Ганна Чубач закінчила вечірню школу робітничої молоді. У 1959 році Ганна Чубач виходить заміж та разом із чоловіком переїхали до Києва[1].1968 року закінчила факультет журналістики Українського поліграфічного інституту імені Івана Федорова, 1973 року — Вищі літературні курси при Літературному інституті імені Максима Горького в Москві.

Номер слайду 8

Працювала в редакціях газети «Літературна Україна» та журналу «Дніпро». Від 1971 року Ганна Чубач — член Національної спілки письменників України. У 1997 році в поїздці до Вашинґтона на Всесвітню конференцію «Література ХХІ століття» Чубач обрали радником від слов'янських народів[1].

Номер слайду 9

З 1992 року була заміжня за генерал-лейтенантом Георгієм Живицею (1937—2015). Донька Ганни Чубач — Оксана Володимирівна Румеліді — відома як поетеса й художниця Оксана Чубачівна. Після смерті чоловіка важко хворіла, пережила інсульт. Померла 19 лютого 2019 року[2]. Похована на Байковому кладовищі разом із чоловіком.

Номер слайду 10

Вірші поетеси перекладено російською, англійською, німецькою, чеською, болгарською, угорською, монгольською та іншими мовами.

Номер слайду 11

Нагороди. Заслужений діяч мистецтв України. Найкращий поет телерадіофестивалю «Прем'єра пісні — 2010»Лауреат фестивалю "Пісенний вернісаж" за слова до пісні "Спішу на вогник" (муз. Олександр Єрченко виконавиця Наталя Мирна)«Прем'єра пісні — 2010»Лауреат літературних премійімені Павла Усенка,імені Марусі Чурай,Міжнародної премії «Дружба»,ім. Євгена Гуцала,імені Анатолія Бортняка (2010),Премія імені Лесі Українки (2016) (за книжку «Малюємо, читаємо, пишемо» (видавництво «Букрек»[3]).

Номер слайду 12

ЖУК МАЛИЙ І  ВОЛОХАТИЙ Казка 

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Перегляд файлу

Урок
літератури рідного краю
Казки письменників-земляків.
«Чарівний світ слова Ганни Чубач»

Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю Ганни Чубач, розкрити
зміст і підтекст творів; формувати  вміння  самостійно  працювати  з  літературою; розвивати естетичні й художні смаки учнів, зв’язне мовлення, навички виразного читання та аналізу творів; розвивати увагу, пам'ять, образне та логічне мислення;  виховувати любов до своєї малої батьківщини, інтерес до її літератури, гордість за  рідний край.

Цілі: 

Учні повинні знати:   стислі відомості про письменницю – землячку Ганну Чубач, цікаві факти  з її життя, назви та зміст декількох творів, власний рівень оволодіння діяльнісними вміннями.

Учні повинні вміти: розповідати про життя і творчість Ганни Чубач; виразно читати та аналізувати твори; висловлювати свою думку про них;  відрефлексовувати та оцінювати рівень володіння діяльнісними вміннями.

Тип уроку: урок літератури рідного краю; урок – проект(презентація )

Обладнання: мультимедійна презентація, роздавальний матеріал(цілі уроку, проектний путівник із завданнями для індивідуальної роботи і роботи в групах, картки оцінювання), учнівські міні - проекти, комп’ютер,запис пісні .

Форми та методи роботи: технологія «Незакінчене речення», «Незакінчене речення»+ «Мікрофон»  робота в парах,«Асоціативне вікно», бесіда,  діалог, робота  з  наочністю,  метод  музичного  супроводу,  «Коло думок».

Зу­стрі­чаю пі­с­ня­ми вро­чи­с­то 
Ко­со­ви­цю вро­жай­но­го лі­та. 
Я не жі­н­ка з ве­ли­ко­го мі­с­та, 
Я жу­ра­в­ка з по­діль­сь­ко­го жи­та.

Ганна Чубач 

І. Мотиваційний етап.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Будем добре працювати,

Хороші результати будемо  мати.

КОЛІРНИЙ ТЕСТ ЕМОЦІЙНИХ СТАНІВ

Синій колір - цей колір вибирають спокійні, чутливі діти. Їхній настрій загалом позитивий, хоча є деяка печаль. У дитини існує потреба у глибокому, індивідуальному спілкуванні.

 Зелений колір - це колір вибирають діти з високим рівнем амбіцій. Вони відчувають потребу бути першими, потребу в похвалі. Ще для них значимо шанобливе до них ставлення з боку педагога та однолітків, вони люблять, щоб їх ставили в приклад іншим.

 Червоний колір - це колір воліють вибирати енергійні, активні діти. Їм подобається пошуміти, побешкетувати, можуть бути заводіями в іграх. Колір показує, що на заняттях у дитини хороший, активний стан.

 Жовтий колір означає, що дитина очікує від занять тільки хороше, схильна слухатися педагога, виконувати його вказівки.

 Фіолетовий колір - колір занадто дитячої поведінки, потреби в опіці, похвалі. Дитина може не дотримувати дистанцію у стосунках з дорослими, у разі надто суворих, жорстких вимог може вередувати, закотити істерику. В цілому настрій позитивний.

 Коричневий колір - колір тривоги, дискомфорту не тільки емоційного, але й фізичного. У дитини може боліти голова, живіт. Дитина може переживати із-за того, що її досягнення не відповідають очікуванням педагога або батьків.

 Чорний колір - цей колір вибирають діти, яким не подобається те, що відбувається на заняттях, вони висловлюють свій протест, бунтують, не підкоряються вимогам дорослих. Це стан відкритого конфлікту з педагогом чи однолітками, або з тією діяльністю, якою їм доводиться займатись.

 Сірий колір - колір пасивного неприйняття. Сірий настрій означає, що дитина нудьгує на заняттях, що вона байдужа до того, що відбувається, не вникає в процес, пропускає повз вуха вказівки педагога. Часто це відбувається тому, що дитина не бачить сенсу в заняттях, оскільки у неї не виходить виконувати вимоги.

Озвучення очікувань від уроку.

«Мікрофон»: «Я думаю, що урок буде цікавим, тому що…»

 ІІ. Цілевизначення та планування діяльності.

  •              На сьогоднішньому уроці ми познайомився з творчістю української
    поетеси, нашої землячки Ганни Чубач, з її чудовими казками, адже дуже
    важливо кожному з нас знати, що наша подільська земля – це благодатний
    край, який славиться не лише щедрими врожаями, але й видатними земляками.
  •              РОБОТА З ЛІТЕРАТУРНОЮ КАРТОЮ

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Виступи учнів із повідомленнями

 

Осмислення епіграфа. Прочитайте епіграф уроку. Які почуття висловлює поетеса у цьому уривку? Як ви вважаєте, з яким почуттям письменниця писала ці слова?

ІV. Актуалізація опорних знань
1. Бесіда за питаннями. Робота з літературною картою Вінниччини:
-  Діти, хто із відомих письменників народився на Вінниччині?
(С. Руданський, М. Коцюбинський, Є. Гуцало, В. Стус)

  •              Які їх творів ви вивчали на уроках української літератури?
  •              А яких відомих композиторів – земляків ви знаєте?

         З Вінниччини проліг шлях у велику літературу багатьох українських письменників – Миколи Трублаїні, Федора Маківчука, Ярослава Шпроти, Якова Качури, Василя Земляка, Василя Стуса та інших. На Вінниччині народився і провів довгі роки життя великий сонцелюб М.М. Коцюбинський. В селі Дяківці Літинського району народився лауреат Державної премії Михайло Стельмах. У селі Хомутинцях Калинівського району створено музей і встановлено пам’ятник видатному землякові С. В. Руданському, співомовки якого увібрали в себе іскрометний народний гумор. 
       У Жмеринці провів юнацькі роки Юрій Смолич. Село Кальник в Іллінецькому районі – батьківщина видатного польського письменника Ярослава Івашкевича. У Немирові народився великий російський поет М. О. Некрасов, з цим містом пов’язана творчість відомої української письменниці Марка Вовчка (М. О. Вілінської).
    Серед славної когорти гідне місце посідає сучасна українська письменниця, Подільська журавка Ганна Чубач.

  •  Технологія "Незакінчене речення"

 Усне малювання

  • Робота над портретом поетеси.
  • - Які риси характеру може мати така вродлива жінка?
  •  -  Про що вона може писати? Чи хотіли б ви поспілкуватися з нею? Про що б запитали?

V. Основний зміст уроку

Ознайомлення з біографією Ганни Чубач.

РОБОТА З КАЗКОЮ

 

 

 

 

 

 

ПЕРЕГЛЯД ВІДЕОРОЛИКА

 VІ.Підсумок уроку.

Слово вчителя

  Ганна Чубач – не з тих людей, які спочивають на лаврах. Вона з радістю приїздить у рідне село чи на різноманітні поетичні. Її завжди хвилювала доля свого села, України, всього майбутнього покоління. Як підсумок, дозвольте зачитати вам рядки поетеси, що стали її життєвим кредо:

Щоби світ цей на краще змінити,

Щоб настала омріяна мить,

Мало тільки родитись і жити,

Мало вмерти і пам’ять лишить.

Треба зранку до праці вставати,

Зневажаючи втому і лінь,

І долати, долати, долати

 Бездуховність усіх поколінь.

 А як сили до праці не стане,

 Світлом душу наповнити вщерть:

Скласти пісню, одну і останню,

Та таку, що відступить і смерть.

 VІІ. Оцінювання

 VІІІ. Домашнє завдання

 Написати (на вибір): Твір на одну із тем: «Мій улюблений вірш Ганни Чубач», «Село очима Ганни Чубач», «Ганна Чубач – поетеса Божою милістю»

zip
Додано
25 листопада 2019
Переглядів
2692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку