Урок літературного читання 3 клас Тема. Совість у людини – головне. Всеволод Нестайко «Руденький»

Про матеріал
Урок літературного читання 3 клас Тема. Совість у людини – головне. Всеволод Нестайко «Руденький» Мета: удосконалювати техніку свідомого, виразного читання; вчити аналізувати, переказувати прочитані твори, оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення; виховувати кращі людські якості: чесність, порядність, доброту, щедрість.
Перегляд файлу

Урок літературного читання, 3 клас

 

Тема. Совість у людини – головне. Всеволод Нестайко «Руденький»

Мета: удосконалювати техніку свідомого, виразного читання; вчити аналізувати, переказувати прочитані твори, оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення; виховувати кращі людські якості: чесність, порядність, доброту, щедрість.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка

  1. Робота над скоромовкою

Наварили смакоти – будем їсти я і ти.

А сороки і ворони будуть їсти макарони.

  1. Читайте правильно, швидко, чітко

Кожен стовпчик прочитати згори вниз, а потім – знизу вгору


Джем

Джин

Дзвін

Дзиґа

Дзьоб

Бджола

Джміль

Ґудзик

Дзвоник

Джунглі

Джерело

Дзеркало

Дзвіночки

Кукурудза


 


 


  1. Читайте, думайте, доповнюйте!

Слухають, пишуть, сидять, малюють - … (діти)

Співає, літає, будує, годує - … (пташка)

Повзе, блищить, шипить, жалить - … (гадюка)

Пише, запитує, навчає, перевіряє - … учитель.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

  • Гра «Обличчям до обличчя»

C:\Documents and Settings\1\Мои документы\DSC00880.JPG

Учні повертаються один до одного та переказують зміст тексту в парах.

C:\Documents and Settings\1\Мои документы\DSC00881.JPG

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

      Опрацювання оповідання Всеволода Нестайка «Руденький»

  1. Інформація про автора

   Всеволод Нестайко належить до покоління, чиє дитинство обірвала війна. Дитячі роки письменника залишили згадку не лише про війну …

   Народився він в місті Бердичеві Житомирської області. Батька хлопчик майже не пам’ятає. Йому було чотири роки, коли прийшла звістка про те, що тато загинув за кордоном, виконуючи державне завдання. Всеволод пригадує лише те, як батько частував його смачними цукерками у прощальний вечір і як мама повела його й сестричку в цирк, щоб хоч якось розрадити після таткового від’їзду. А був він веселою і товариською людиною, знав п’ять мов. Довго сподівався Всеволод Зіновійович, що батько все ще повернеться, тільки недавно перестав чекати…

  У дитинстві Всеволод був дуже хворобливим хлопчиком. Не було, здається, такої дитячої хвороби, котрою б він не перехворів. Мама вчителювала і не могла сидіти постійно біля хлопчика. Доводилось зачиняти його самого вдома. Тому дитинство для Всеволода – це самотність. Сидів у коридорі під дверима і вслухався в жахливу тишу, а в уяві вимальовувалися різні потвори і чудовиська. Тоді починав гірко плакати, але його ніхто не чув.

   Наперекір жахливим картинам почав хлопчик видумувати смішні історії ( в роду у них усі були жартунами). Отак і змагалися між собою жахи і веселі дотепи.

   Багато професій поміняв Всеволод Нестайко. Він був і столяром, і слюсарем, візником, репетитором. Та найбільшу втіху одержує він від зізнання маленьких читачів, що вони беруть в руки його книжечки, коли залишаються самі або хворіють.

  1. Робота над заголовком тексту

Гра «Мікрофон»

  • Прочитайте заголовок і пофантазуйте, про що йтиметься в оповіданні.

C:\Documents and Settings\1\Мои документы\DSC00885.JPG

  1. Напівголосне читання учнями тексту.

Гра «Бджілка»

  • Чи сподобалося вам оповідання?
  • Назвіть дійових осіб оповідання.
  1. Словникова робота

 

C:\Documents and Settings\1\Мои документы\DSC00912.JPG


Пильно

Тицьнув

Зойкнула

Похапливо

Інколи

Поплескав

Помилився

Усміхнувся

Тим часом

Хочеться

Майданчик

Справжній


 

Читання слів: повільно, з прискоренням, швидко. Пояснення незрозумілих слів.

  • «Довідкове бюро»

C:\Documents and Settings\1\Мои документы\DSC00888.JPG

Дременути – швидко побігти, тікаючи від кого-небудь або доганяючи кого-небудь.

Тицьнув – тут: швидко віддав.

  1. Читання тексту учнями «Ланцюжком»
  • З якою інтонацією слід читати слова руденького хлопчика?
  • (Невпевнено, тихо, сором’язливо)
  • Чиї слова слід читати впевнено, повчально, спокійно?
  • (Дідуся)

Фізкультхвилинка

Ви втомились? Саме час дружньо відпочити,

І знайому фізхвилинку в гості запросити.

Ми читали, ми трудились, наші голови втомились,

А щоб далі нам читати, треба м’язи розім’яти.

Руки вгору потягніть і до сонця підстрибніть!

Всі присядем, встанем враз. Знов чекає праця нас!

C:\Documents and Settings\1\Мои документы\DSC00900.JPG

  1. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання
  • Хто грався на майданчику?
  • Хто і чим пригостив дітей?
  • Що зробив із цукеркою чорнявий хлопчик? А дівчинка та руденький хлопчик?
  • Чому дременув чорнявий хлопчик?
  • Як дівчинка відреагувала на образу?
  • Якою була поведінка руденького? Прочитайте.
  • Чому він «швидко пішов геть»?
  • Хто похвалив руденького хлопчика? Прочитайте.
  • Чому він не може бути поганим?
  • Який висновок зробив дідусь?
  • Які слова передають головну думку оповідання?
  • Яка якість обов’язково повинна бути у справжньої людини?

(дописати в павутинку)

 

Працелюбність                                                Чесність

 

                                    Людина

 

Доброта                                                            Терпимість

                                    СОВІСТЬ

 

  1. Читання уривка тексту за особами.

(Розмова руденького хлопчика і дідуся)

  1. Складання характеристики дійових осіб

C:\Documents and Settings\1\Мои документы\DSC00893.JPG

  • Хто з дійових осіб оповідання вам сподобався? Хто – ні? Чому?
  • Кого ви жалієте?
  • Скажи, хто який.

Спостережливий

Добрий

Маленька

Злий

Чорнявий хлопчик                                     Жадібний

Руденький хлопчик                                   Мудрий

Дівчинка                                                       Розважливий

Дідусь                                                           Слабка

Сором’язливий

Самокритичний

Боягузливий

 

  1. Гра «Читає Незнайко»

C:\Documents and Settings\1\Мои документы\DSC00894.JPG

   Учитель читає речення, змінюючи деякі слова. Учні мають помітити помилку, прочитати речення правильно.

  1. «Впізнай героя»
  • До слів – назв дій доберіть назву предмета (тобто дійову особу)

Тицьнув, вихопив, дременув - … (чорнявий хлопчик)

Зойкнула, скривилась, заплакала - … (дівчинка)

Тицьнув, подивився, пішов, спинився, почервонів, зітхнув - … (руденький хлопчик)

Сидів, бачив, усміхнувся, сказав, поплескав - … (дідусь)

V. Підсумок уроку

- Чого вчить оповідання, над яким сьогодні працювали?

- Із кого з героїв оповідання треба брати приклад?

- Із ким би ви хотіли товаришувати – з чорнявим чи з руденьким хлопчиком? Чому?

C:\Documents and Settings\1\Мои документы\DSC00914.JPG

VІ. Домашнє завдання

Стисло переказувати оповідання.

 VІ. Оцінки за урок

Наші гості:

Завуч школи Прокопенко Л.Г.

Вчитель початкових класів Багнюк О.В.

 

C:\Documents and Settings\1\Мои документы\DSC00915.JPG

 

 

 

1

 

docx
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
686
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку