Урок – мандрівка в Країну Здоров`я «Збережемо здоров'я разом!»

Про матеріал

Здоров'я для людини має дуже велике значення. Більшість людей звертає увагу на своє здоров'я лише тоді, коли виникають проблеми. Тому одне з головних завдань вчителя сьогодні – формування здоров'язберігаючих компетенцій, що забезпечать орієнтацію на здоровий спосіб життя, вдосконалення особистості, сприятимуть зміцненню організму.

Урок – мандрівка в Країну Здоров`я на тему «Збережемо здоров'я разом!» допоможе створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя, розширити поняття про те, що від здоров'я дітей залежить здоров'я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє. Такі різновиди завдань розвиватимуть бажання учнів вести активний спосіб життя, дбати про свій фізичний і духовний стан, виховувати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров'я. Вчитель прищеплює інтерес до занять фізкультурою і спортом; дає дітям корисні поради щодо збереження і зміцнення здоров'я.

Перегляд файлу

Урок – мандрівка  в  Країну Здоров`я

Тема: «Збережемо здоров'я разом!»

Мета : створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розширити поняття про те, що від здоров'я дітей залежить здоров'я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє; розвивати бажання вести активний спосіб життя, дбати про свій фізичний і духовний стан; виховувати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров'я, прищеплювати інтерес до занять фізкультурою і спортом; дати дітям корисні поради щодо збереження і зміцнення здоров'я.

Обладнання: плакати « Найвище багатство – здоров`я»; «Здоров`я – найвища цінність»; «Життя – це мить, зумій його прожити»; вітамінки, повітряні кульки, фрукти й овочі, сік; дзеркало,іграшковий потяг.

ХІД    ЗАХОДУ

І. УЧИТЕЛЬ. Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня. Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ. А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров'я, любі діти, в світі головне. А здоровий і веселий - щастя не мине!

Здоров`я ніхто не дарує, Не можна здоров`я купити.

 Здоров`я нам доля дарує, З ним легко і радісно жити.

 Так добре, коли не хворієш, Коли усміхаєшся днині.

 Тоді все на світі ти вмієш, Тоді ти весела дитина.

 Стрибаєш, співаєш, танцюєш, Біжиш то з гори, то під гору.

 І кожну синичку почуєш, І з квіткою в полі говориш.

Учень. Гостей наших радо усіх зустрічаєм,

Для них привітання від класу ми маєм.

Ми хочем, щоб ви всі щасливі були,

Щоб діточки ваші здорові росли,

Щоб смуток і горе назавжди пішли.

 

- Діти, а чому я привіталася з вами, побажавши доброго здоров'я?

Учитель. Всім відомо, що приємно бути здоровим. Міцне здоров'я - це найдорожчий скарб.У народі кажуть: "Немає щастя без здоров'я".

  • Як ви розумієте це? (Відповіді дітей).
  • Отже, щоб бути щасливим, потрібно дбати про своє здоров'я. А для чого людині здоров'я? (Відповіді дітей).
  • А що треба робити, щоб бути і почувати себе щасливим і радісним, тобто, як же берегти своє здоров'я? (Відповіді дітей).
  • Правильно ви, діти, сказали, щоб бути здоровими, треба вести здоровий і активний спосіб життя.

Учитель. У нас у класі є чарівне віконце, за ним - найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може подивитися в це віконечко, але не розповідати, кого він там побачив, аж доти всі найцікавіші й найсміливіші не зазирнуть в нього. (Діти заглядають у віконця).

Учитель. То кого ви побачили в чарівному віконці? (Відповіді дітей).

  • Так, ви побачили в чарівному вікні-дзеркалі кожен себе - найцінніший скарб. Кожен з вас - неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні, і саме такої більше на землі немає і не буде ніколи. Отже, найцінніший скарб планети - це людина, а найцінніший скарб людини - це здоров'я.

Я хочу, щоб ви, мої любі друзі, були, насамперед, здоровими. І тому ми помандруємо сьогодні стежками здоров'я, поведемо мову про те, як потрібно берегти і зміцнювати своє здоров'я.

Пісня «Чарівний вагон»

1. Чарівний вагон біжить, хитається, Швидкий потяг набирає хід.

Подорож вже наша починається, Раді ми зустріти тут усіх.

Приспів.

Стрічкою, стрічкою наша путь стелиться

Бути здоровими хочемо завжди.

Кожному, кожному в кращеє віриться,

Про здоров'я дбатимем і нема біди.

2. Щоб міцним здоров'я зберегти своє Чистоти дотримуватись слід,

Сонце, і повітря, і водичка є. Загартовуватися ти звик.

Приспів.

1. Зрозуміло, всім відомо, Що приємно буть здоровим,

 Тільки треба знати, як здоровим стати.

2.Кожен день по розпорядку маємо робить зарядку.

 Для здоров`я вона плюс, намотай собі на вус.

3. Якщо хочеш буть здоровим, правило запам`ятай:

 Сам про своє здоров`я дбай, на лікарів цю турботу не перекладай.

 УЧИТЕЛЬ.

 Діти, сьогодні ми з вами вирушаємо у цікаву подорож – в Країну Здоров`я.

 В недалекому майбутньому ви виростете. Вам вирощувати хліб, лікувати хворих, стояти на захисті Батьківщини. Кожен із вас повинен бути здоровим, дієздатним громадянином України. Я хочу, щоб ви були наполегливі, щоб не дозволяли керувати вашим інтелектом шкідливим звичкам.

Отож, перша зупинка – «Спорт  та  фізкультура».

Інсценівка «Любіть спорт».

Дійові особи: дві дівчинки і бабуся.

1 дівчинка:  Ми зі спортом не дружили, Ми зарядку не любили.

2 дівчинка: Тільки спали, тільки їли  І за партою сиділи.

Бабуся: Що ж тепер такі сумні? Може, ви щасливі?

Дівчатка:  Ні.

Бабуся:То чому ж, скажіть мені?

1 дівчинка: Ми не вмієм доганяти,  Ми не вмієм присідати.

 А іще, що дуже прикро, Не навчились танцювати.

Бабуся: Я обом допоможу, Покажу і розкажу. Щоби вам не червоніти,

 То потрібно спорт любити. Як люблю його і я,  Спорт – розрада моя.

(Запрошує всіх дітей виконувати спортивні вправи за нею).

* * *

 Хлопчики й дівчатка, зробимо зарядку.

 Руки в боки, вгору, вниз, 1, 2, 3 – не помились,

 У долоні хлоп – хлоп, І ногами топ – топ.

 Мов годинник зробим так: Тік – так, тік – так.

* * *

 Руки всі розвели, підвели їх догори. Кулачками потрусили, руки знову опустили.

 Опустили і присіли, хай рівненькі будуть спини.

 Головою покрутили вліво – вправо. Повторили.

Друга зупинка  «Корисна їжа»

Учень: Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти, Вживати поживне і тільки корисне.

Не їсти надміру, не шкодити тілу    І пам’ятати про вітаміни.

Учитель. Наші вітамінки розкажуть самі про себе, а ви, діти, уважно послухайте.

Вітамін А. Якщо ви хочете мати гарну шкіру, рум'яні щічки та добрий зір, звертайтеся  до мене. Я стимулюю ріст, розвиток шкіри, утворюю в організмі бар'єр стійкості до інфекцій. Можна знайти мене у вершковому маслі, кропі, овочах, абрикосах. Товаришую із морквою, помідором, абрикосом, петрушкою, зеленою цибулею та кропом.

Вітамін В. Якщо ви хочете зростати сильними, веселими і мати добрий апетит, я вам допоможу.  Дію на функції нервової системи, беру участь в обміні вуглеводів. Є в пшеничному хлібі, бобах, яйцях.

Вітамін В2 . Сприяю утворенню гемоглобіну, регулюю функції шлунково – кишкового тракту. Є в м’ясі, молочних продуктах.

Вітамін В6. Поліпшую кровотворення. Знаходжусь  у  м’ясі, рибі, овочах та фруктах. А товариші мої - це картопля, горошок, буряк, редис, квасоля та зелений салат.

Вітамін С. Якщо ви хочете мати міцне здоров'я, бути завжди бадьорими, я стану вам у пригоді. Мої друзі - лимон, апельсин, порічка та чорна смородина, капуста, зелена цибуля та хрін.

Вітамін Д. Я дуже потрібний тим, хто хоче швидко і добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Хоча мої друзі не ростуть ані в садку, ані на городі, я також маю для вас корисні подарунки - це молоко, яйця, сир, вершкове масло. До того ж я товаришую із самим сонечком: влітку його промінці разом із засмагою передають вам і вітамін Д, тобто мене.

Учитель: Давайте діти серед муляжів рослин знайдемо рослини, які дуже багаті на вітаміни і надають допомогу при профілактиці і лікуванні простудних захворюваннях. (Цибуля, часник, редька).

2.Пригадайте, які лікарські рослини ви знаєте, що допомагають при лікуванні деяких хвороб? (Липа, шипшина, звіробій, мати – й – мачуха).

Загадки про овочі та фрукти:

1) Не стелюсь я шукати долі,  Деруся вгору. Я...(квасоля).

2) Кругле, соковите, Сонцем налите. З гілочки котиться – у ротик проситься... (яблуко).

3)  У вінку зеленолистім, у червоному намисті видивляється у воду на свою хорошу вроду. (калина).

4) Сидить Марушка в семи кожушках; Хто її роздягає, той сльози проливає.(цибуля).

5) Ми зеленої всі масті , Всі довгасті, всі смугасті. Прив’язали нас в рядках

На зелених ланцюжках. Гарбуза ми сини й дочки . Звати як нас? (огірочки).

6) Коли її кладуть на терези,  вона, немов на конкурсі краси.  З румянами на щоках круглобока.  Красуня, та, на жаль, не синьоока. Зустрівшись з нею, дивуватись мушу -  Чому смачна й приваблива, така... (груша).

Учитель: ми робимо висновок, що наше здоров`я залежить в першу чергу від нас самих.

1.Таке життя барвисте і цікаве, Багато невідомих в нім перлин.

 Як хочеться робити справжні справи І досягти омріяних вершин.

2. Так хочеться зробити щось прекрасне, Щоб користь людям і собі була,

 А те, що шкодить – відрубати вчасно, щоб мрія справжня по життю вела.

3. Все, що блищить, не завжди цінність має.  Відкинемо з душі усе сміття.

 Залишим те, що жить допомагає,  Щоб твердо йти у майбуття.

УЧИТЕЛЬ. У житті важливо своєчасно відмовитися від того, що не потрібне вашій душі.

 Сказати твердо «Ні!» не кожен уміє, але треба вчитися відстоювати себе, щоб не розчинитися як особистість. Дуже часто буває так.

Третя  зупинка«Поради друзів»

Сьогодні до вас завітав відомий лікар Іван Іванович Пігулкин (заходить дитина в одязі лікаря).

Поради шкільного лікаря

Розкажу вам зараз, діти, Дуже правила прості:

Як за партою сидіти - Це потрібно у житті.

Спинку рівною тримайте,  Рук на книжку не кладіть,

Голову не нахиляйте, Як окличний знак сидіть!

Будуть в вас здорові очі, Швидко будете рости.

Хто здоровим бути хоче - Вмій здоров'я берегти.

Лікар. Проведемо зараз хвилинку здоров'я  «Набираємося сили».

Нахилилися вперед, нахилилися назад. Повернулись вправо, вліво,

Щоб нічого не боліло. До товариша всміхнулись.

Всі присіли, потягнулись І на місце повернулись.

- А ще хочу вас спитати чи знаєте ви, які рослини України допомагають людині підтримувати своє здоров’я?

1) Який кущ є символом України і одночасно лікарською рослиною?(калина).

2) Яке дерево – лікар дало назву літньому місяцеві? (липень).

3) Яке дерево застосовується в народній медицині повністю? (сосна).

4) Яке дерево є символом України та оберегом рідного дому, має великі лікувальні властивості? (верба).

5)Яке  дерево має лікувальні властивості, його плоди схожі на гриби? (дуб).

Учитель: поради лікаря послухали й запам’ятали. Потрібно, щоб у житті вони вам завжди допомагали. Ростіть же здорові, щасливі і вільні! І здійснюйте мрії, як друзі надійні.

1. Нам долать нові вершини, Ми – майбутнє України!

     Щоб творити і дерзати, то здоров’я треба мати.

1.   Твердо на своєму стій!  Звабам «Ні!» сказати вмій!

 2.Спорт і праця допоможуть. Лінь пускати в дім не можна.

 3. День змістовний і цікавий: ритм дають хороші справи.

 4. Наполегливість і сила  злет дають, як справжні крила.

 5. Тож вперед! Крокуй сміливо! Життя стане справжнім дивом.

6.  Здоров`я людини – найбільше багатство. Його неможливо ніколи купити.

 Його не буває в житті забагато. Без нього не можна у щасті прожити.

7.  Здоров`я – це думка і сила щоденна, які нам даються від рідної хати.

 За нього не ставлять оцінки в щоденник, його неможливо, як лист, надіслати.

8.  Щоб бути здоровим – поради вагомі   в читальному залі, в книжках і журналах.

 Вони не нові, але добре знайомі,  Їх можна зустріти у світлих спортзалах.

9. Нам треба здоров`я своє шанувати, Бо люди – це частки безмежного світу.

 В нас вірять щоденно і батько і мати,  Ми - їхні найкращі омріяні квіти.

УЧИТЕЛЬ.Ось і закінчилась наша гра – подорож. Я впевнена, що всі ми навчимося цінувати своє здоров`я, уникати шкідливих звичок.

 Усе в житті піде чудово,  Якщо будеш ти здоровим.

 Пам`ятати будеш твердо,  що і як робити треба,

 Щоб тобі земля і небо у ділах допомагали, силу і любов давали.

 Тож розумного навчайся, а шкідливого цурайся,

 Будь веселим і кмітливим,  Будь здоровим і щасливим!

  • Пропоную пограти у гру , яка називається «10 правил». Це ті правила, які ви маєте виконувати щодня. Я зачитую початок речення, а ваше завдання назвати потрібне слово.

1. Як прокинувся - вставай, Ліні волі ... (не давай).

І під музику бадьору ти зарядку.... (починай).

Щоб здоровим довго жити,Воду слід усім...(любити),

Мило, пасту, гребінець - будеш справжній...(молодець).

2. Зуби добре вичищай, Милом руки...(вимивай).

Пам'ятай про основне, Що здоров'я...(головне).

3. Але ти не поспішай, подивись спочатку,Чи нічого не забув, чи усе  в(порядку).

І дивись, не барись,В школу швидко, швидко ... (мчись).

В школі, в класі не брудни,сміття бачиш ... (підніми).

4. Не носи в кишені жуйки, крейду, яблука і булки,

Кнопки, цвяхи, сірники, А носи ... (носовички).

5. Будьте всі здорові, діти, З усмішкою в світ ...(ідіть).

Хай вам щиро сонце світить,Всі здоровими ...(ростіть).

6. Щоб тобою всі пишались,Перехожі оглядались,

Так роби, щоб люди звикли - Ти у всьому завжди ... (приклад).

7. Щоб міцне здоров'я мати,Треба добре...(пам'ятати)

Дітям правила прості,А за змістом - ...(золоті).

Учитель. Сьогодні ми з вами багато чого пригадали, дещо дізналися нове, над чимось задумалися. Ростіть здоровими, діти, щоб раділи ви світові, а світ радів вам!

Швидко спливають хвилини - От і прощатись пора.

Я на прощання вам зичу  щастя, здоров'я, добра.

  • Прийміть в подарунок цей сік «Садочок»,щоб він дарував здоров`я для всіх діточок.

Усі разом.

Здоров'я - це сила! Здоров'я - це клас!

Хай буде здоров'я У вас і у нас!

Співають на мотив пісні «Як у нас на Україні».

Ось  у нас,  на Україні,  про здоров'ячко турнір,

Бо у нашій рідній школі  молодь вся, як на підбір.

Озирніться всі навколо, як квітує рідний край.

Небезпека не страшна нам,

Вставай, друже, співай.

Приспів:

Як у нашій рідній школі молодь вся завзята,

І тому в нашім ріднім  краї  бідам не бувати.

Хай же щастя буде довгим і добра багато,

Бо без пісні про здоров'я не буває свята.

 

docx
Додано
28 червня 2018
Переглядів
2119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку