Урок математики для учнів 5 класу з теми : "Розв’язування вправ і задач із теми “Десяткові дроби”"

Про матеріал
Систематизувати знання учнів з теми “Десяткові дроби”,закріпити навики розв’язувати задачі і вправи на всі дії з десятковими дробами.
Перегляд файлу

Тема. Розв’язування вправ і задач із теми “Десяткові дроби”( з використанням  ІКТ)

Мета. Систематизувати знання учнів з теми “Десяткові дроби”,закріпити навики розв’язувати задачі і вправи на всі дії з десятковими дробами. Розвивати логічне мислення, уважність , спостережливість , інтерес до математики, математичну мову.

Тип уроку: удосконалення знань , умінь і навичок

Наочність: таблиці, цікаві квадрати, , комп’ютер

Хід уроку

1.Організаційна частина

Вправа на зосередженість уваги. 

Знайти символи, які не мають пари:

$

µ

!

®

$

®

µ

?

2.Повідомлення теми і завдань уроку.

Девізом нашого уроку я пропоную взяти вислів стародавнього вченого Сократа: «Те, що я встиг пізнати, - чудово. Сподіваюся, таке ж чудове те, що мені ще доведеться пізнати».

Мотивація навчальної діяльності

Вивчати десяткові дроби потрібно для того, щоб розв’язувати практичні задачі в повсякденному житті, а також для подальшого вивчення математики й інших предметів: фізики, хімії, економіки тощо. Для того, щоб добре виконувати дії з десятковими дробами, потрібно постійно вправлятися та тренуватись. Ці тренування допоможуть далі вивчати і використовувати десяткові дроби, а також у старших класах ці вміння знадобляться вам на екзаменах і на зовнішньому незалежному тестуванні.

 

3.Розв’язування вправ.

3.1Тест.

1.Дюйм- одиниця довжини , яка дорівнює 2,54см. Чому дорівнює 2 дюйми?

А)                   Б)                 В)      

2.Старовинна міра рідини пінт-дорівнює 0,568літри. Скільком літрам дорівнює 10 пінт ?

А)                   Б)            В)   

3.Фут-0,4095грамма.Округліть це число до сотих.

А)                  Б)                 В)   

4.Стародавня  одиниця довжини верста дорівнює 1,071км. Чому дорівнює півверсти?

А)                     Б)               В)   

5.Муха робить один змах крилами за 0,001с. Скільки змахів крилами вона зробить за 1хв?

А)                      Б)                В)   

3.2Вправа 1

Замість зірочок поставити цифри так , щоб нерівність була правильною (в одній нерівності однакові цифри.)

1.     0,*3>0,4*

2.     0,7*<0,*62

3.     0*7>0.4*

4.     0,2*>0,*2

5.     3,*11<3,*

6.     0,*3=0,3*

3.3Завдання: записати звичайний дріб у вигляді десяткового дробу

image 

3.4Завдання:записати дроби в порядку зростання (спадання ) 1,04; 1,029; 1,2; 1,13; 1,0008; 1,1312; 1,28; 1,1.

3.5Вправа 

Розв’язати приклад :

26-3:0,5;

0,32:0,8+29,6;

2,4:0,05+2;

3,5:0,04-47,5;

64+10*1,6

71,1:0,1-11;

Відповіді приховані в таблиці , записати результат у вигляді 2Б.

 

А  

Б  

В  

Г  

Д  

Е  

1  

12  

57  

51  

66  

6  

90  

2  

15  

10  

259  

13  

333  

0  

3  

68  

25  

65  

50  

1  

550  

4  

99  

64  

20  

123  

300  

700  

5  

48  

37  

126  

20  

56  

188  

6  

30  

80  

40  

600  

107  

98  

 

3.6ВправаРозв’язати рівняння :

image64:(2,4x+19,04)=3,2 ;

(x+9,14):7,2=5; 2,2-x:0,3=0,13.

3.7Обчислити значення виразу :

37,72:4,6-(1,43+2,728)*1,5

7,2*3,8+(3,24-2,1312):0,42.

ЗАВДАННЯ  блок-схема.

 

                                                                          3,2 × 5 = 16

                                                                          16-10,6 = 5,4

                                                                    5,4 × 5 = 27

                                                                    27 - 10,6 = 16,4

                                                                    16,4 : 4 = 4,1 

                                                                   4,1 + 15,4 = 19,5

                                                                   19,5 × 100 = 1950

 

image

3.8Розв’язати задачі:

Ø Знайти площу найменшої книжки у світі –мікромініатюрного “Кобзаря”, створеної українським майстром М.Сядристим. Довжина шпальт 0,84мм, а ширина на 0,13мм менша. Округлити результат до  десятих та знайти площу найменшої японської книжки , що в 19 разів більша від “Кобзаря”.

Ø Дорога  складається   з чотирьох ділянок.  Перша  має довжину   

4,35 км, друга -    в 1,5 рази довша   першої, третя  довша другої на 1,03 км, четверта – в  2,5  рази  коротша  третьої.  Знайдіть  довжину  дороги.

Ø База  знаходиться  на відстані  34,3 км від  вас вгору по річці. Швидкість течії річки 1,3 км/год. Щоб до вас дібратися човняр від бази має пливсти на човні  3,5 год. Знайдіть  власну швидкість човна.

Ø Площа  одного  поля207,5 га,  а  площа іншого – на  17 га  менше.  Скільки  пшениці  зібрали з обох полів,  якщо з кожного  гектара  першого  поля  зібрали  32,4 ц, а з кожного гектара другого – 28,6 ц. Відповідь  округліть  до  цілих.

Ø Купили 3,5кг апельсин за ціною 34,4 грн за кілограм та 1,5 кг бананів, ціна яких на 5,6 грн менша за ціну одного кілограма  апельсинів. Яку здачу мають отримати зі 200грн?

 

Підсумок уроку

Хто багато  питає , той  багато знає.

Мудрим ніхто не вродився , а навчився.

Не соромно не знати ,соромно не вчитись.

Умієш помилятися, умій і виправлятися.

Не кажи – не вмію , а кажи навчусь.

Терпіння дає уміння.

Домашнє завдання

Повторити тему Геометричні фігури

Зробити міні-проект 

(на вибір )використання десяткових дробів в різних галузях

pdf
Додано
22 березня 2023
Переглядів
749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку