Урок з математики у 5 класі
«Додавання і віднімання натуральних чисел»
Мета: Закріпити знання і вміння виконувати дії з натуральними числами. Розвивати вміння логічно мислити, аналізувати, інтерес до математики. Здійснювати екологічне виховання.
Обладнання: таблиця, гербарій.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчання.
Вчитель: Сьогодні, коли я йшла на урок, мені вручили телеграму:
«На урок математики в 5 класі ми завітаємо, щоб розповісти про свої радощі і турботи»
Дерева з лісу
(Заходять учні-дерева)
ІІІ. Формування вмінь і навичок.
Щоб цілий день добре працювати, люди зранку роблять зарядку і в нас буде розминка. Повторимо, що ми вивчили.
Вправа за готовою таблицею
І – 800д.
ІІ – на 2000 д. менше ніж І дня
ІІІ - ?
Разом – 1900д
Учень-клен:
Широке листя у мене
П’ятикутне і різьблене.
Наче скульптор різаком
Працював над моїм листком
Тож подумай – відгадай
Як зовуть мене і гай
Задача
На одній ділянці учні висадили під час екологічного суботника 765 саджанців клену, на другій на х більше, ніж на першій, а на третій – в 2 рази більше, ніж на другій. Записати вираз і знайти значення кількості саджанців для такого натурального х, що задовольняє умову 479 менше х менше 481.
Історична довідка
Яке нове словосполучення зустрілось в умові задачі? – Екологічний суботник. Термін «екологія» вперше був введений німецьким вченим Ернестом Геккелом в 1886 році, походить від грецьких слів «ейкос» - житло, «логос» - наука. Екологія як наука формувалась як наука у 20ст. Після якої події заговорили про екологію? (Аварія на Чорнобильській АЕС). Кожна людина повинна вміти прогнозувати наслідки свого втручання у природу, раціонально користуватися природою, турбуватися про покращення навколишнього середовища.
Термін «суботник» означає безкорисну працю. На Галичині замість «екологічний суботник» говорять «зелена толока»
Виходить 3 дерева
Гостроверхі, дрібненькі.
Все шепочуть тихенько,
Упізнай мене швиденько.
Раджу дещо записати, спів ставити, проаналізувати.
Учень:
А у мене золототканий свій наряд – тонкі голки
У Новорічний вечір у свою квартиру ти мене прийми.
Разом заспіваєм, всіх казкових друзів пригадаєм
Як зовуть мене?
А коли ти хочеш зі мною дружити,
Мусиш задачку рішити
Задача
Ялина безперервно росте вгору, на відміну від інших дерев, які в певному віці припиняють свій ріст. Яка висота ялини буде через 5 років, якщо її початкова висота була 80см, а за кожний наступний рік вона збільшується в середньому на 30 см?
Учень – дуб:
Я завжди поважний і привітний, наче дід
Ти вивчай мене уважно, силу, що у мене є любити слід
Як впаде вбрання барвисте,
Кожна гілка як кілок
А поглянь на форму ти плодів моїх
Вірю – люблять, знають всі мене, атому вгадають
Завдання: скласти задачі про дуб
Береза: Ой біленькі серги-слізки,
Вкрили гілочку мою
Легко вам у лісі упізнати що?
Завдання:
Щоб визначити вік берези, потрібно розв’язати рівняння
4270 + х = 4510 25 * х * 8 = 48000
Підсумок уроку