Урок математики в 5 класі

Про матеріал
"Математична природа" Урок математики в 5 класі "Додавання і віднімання натуральних чисел" Мета: Закріпити знання і вміння виконувати дії з натуральними числами. Розвивати вміння логічно мислити, аналізувати, виховувати інтерес до математики
Перегляд файлу

Урок з математики у 5 класі

«Додавання і віднімання натуральних чисел»

Мета: Закріпити знання і вміння виконувати дії з натуральними числами. Розвивати вміння логічно мислити, аналізувати, інтерес до математики. Здійснювати екологічне виховання.

Обладнання: таблиця, гербарій.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчання.

Вчитель: Сьогодні, коли я йшла на урок, мені вручили телеграму:

     «На урок математики в 5 класі ми завітаємо, щоб розповісти про свої радощі і турботи»

       Дерева з лісу

(Заходять учні-дерева)

  •              Ми живемо в чарівному світі. Природа потурбувалася про нас, про нашу різноманітність. Озброївшись знаннями з математики, сьогодні ми спів ставимо, проаналізуємо, а може і зробимо відкриття. Отже, ми поговоримо мовою математики про ліс.

ІІІ. Формування вмінь і навичок.

     Щоб цілий день добре працювати, люди зранку роблять зарядку і в нас буде розминка. Повторимо, що ми вивчили.

  1.          Скільки знаєте цифр і чому так називаються? Хто склав легенду?
  2.          Які числа знаєте? Яке найбільше, найменше натуральне число?
  3.          Що треба знати, щоб записати число?
  4.          Які є класи, розряди? Що вмієте робити з числами?
  5.          Як називаються числа при додаванні, відніманні?

Вправа за готовою таблицею

І – 800д.

ІІ – на 2000 д. менше ніж І дня

ІІІ - ?

Разом – 1900д

Учень-клен:

Широке листя у мене

П’ятикутне і різьблене.

Наче скульптор різаком

Працював над моїм листком

Тож подумай – відгадай

Як зовуть мене і гай

Задача

      На одній ділянці учні  висадили під час екологічного суботника 765 саджанців клену, на другій на х більше, ніж на першій, а на третій – в 2 рази більше, ніж на другій. Записати вираз і знайти значення кількості саджанців для такого натурального х, що задовольняє умову 479 менше х менше 481.

Історична довідка

     Яке нове словосполучення зустрілось в умові задачі? – Екологічний суботник. Термін «екологія» вперше був введений німецьким вченим Ернестом Геккелом в 1886 році, походить від грецьких слів «ейкос» - житло,  «логос» - наука. Екологія як наука формувалась як наука у 20ст. Після якої події заговорили про екологію? (Аварія на Чорнобильській АЕС). Кожна людина повинна вміти прогнозувати наслідки свого втручання у природу, раціонально користуватися природою, турбуватися про покращення навколишнього середовища.

     Термін «суботник» означає безкорисну працю. На Галичині замість «екологічний суботник» говорять «зелена толока»

Виходить 3 дерева

  1.          А у мене листки довгенькі,

Гостроверхі, дрібненькі.

Все шепочуть тихенько,

Упізнай мене швиденько.

  1.          А зате розповімо вам коротенько

Раджу дещо записати, спів ставити, проаналізувати.

  1.          Площа лісового фонду України 10400000га, у тому числі покрито лісом 9600000га
  2.          Встановлено, що 1га лісу захищає 30га орної землі і на кожний гектар забезпечує приріст урожаю зернових як мінімум  на 4 центнери. А на всій захищеній площі скільки буде? (Розбирають врожайність, приріст врожаю)
  3.          У природний заповідний фонд України входять 12 державних заповідників, 5  державних національних парків, 18 ботанічних садів. Всього на Україні 5500 об’єктів природо-охоронного фонду.

Учень:

А у мене золототканий свій наряд – тонкі голки

У Новорічний вечір у свою квартиру ти мене прийми.

Разом заспіваєм, всіх казкових друзів пригадаєм

Як зовуть мене?

А коли ти хочеш зі мною дружити,

Мусиш задачку рішити

Задача

      Ялина безперервно росте вгору, на відміну від інших дерев, які в певному віці припиняють свій ріст. Яка висота ялини буде через 5 років, якщо її початкова висота була 80см, а за кожний наступний рік вона збільшується в середньому на 30 см?

Учень – дуб:

Я завжди поважний і привітний, наче дід

Ти вивчай мене уважно, силу, що у мене є любити слід

Як впаде вбрання барвисте,

Кожна гілка як кілок

А поглянь на форму ти плодів моїх

Вірю – люблять, знають всі мене, атому вгадають

Завдання: скласти задачі про дуб

Береза: Ой біленькі серги-слізки,

Вкрили гілочку мою

Легко вам у лісі упізнати що?

Завдання:

  Щоб визначити вік берези, потрібно розв’язати рівняння

4270 + х = 4510        25 * х * 8 = 48000

Підсумок уроку 

docx
Додано
14 грудня 2021
Переглядів
295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку