7 клас
Тема уроку «Механічна робота.»
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Мета уроку: ввести поняття «механічна робота»; ознайомити з одиницями роботи; формувати вміння учнів аналізувати та описувати фізичні процеси.
План уроку:
Хід уроку
2. Вивчення нового матеріалу.
Слово «робота» супроводжує нас протягом всього життя. Однак у побуті цим словом ми називаємо будь-який вид людської діяльності: фізичну, розумову, творчу. У фізиці у це поняття вкладають інший зміст. У фізиці насамперед вивчають механічну роботу.
Механічна робота – це фізична величина, яка дорівнює добутку сили на шлях, що пройденим тілом у напрямку цієї сили.
Механічну роботу позначають – А, вимірюють – Дж.
1 Дж – це механічна робота, яку виконує сила 1 Н під час переміщення тіла на 1 м у напрямку сили, тобто 1 Дж = 1 Н * 1 м.
В загальному випадку механічна робота визначається із співвідношення:
A = F*h
Де, А – механічна робота;
F – сила, що діє на тіло;
h (l) – шлях, який пройшло тіло в напрямку цієї сили.
З’ясовуємо, яких значень може набувати механічна робота (У підручнику на ст. 137.)
Чим більша сила діє на тіло і чим довший шлях, пройдений тілом під дією сили, тим більша робота виконується.
Демонстрація. За допомогою динамометра учні піднімають тягарець масою 100 г на висоту 1 м. Виконана робота приблизно дорівнює 1 Дж.
3. Закріплення вивченого матеріалу.
Задача 1. У якому із випадків виконана робота є більшою: при переміщенні тіла на відстань 80 см під дією сили 250 Н? чи при переміщенні тіла на відстань 20 м під дією сили 5 Н?
Задача 2. Визначте роботу, виконану піднімальним краном при рівномірному віднімані тіла масою 4 т, на висоту 5 м.
Задача 3. Сила тяги трактора під час оранки дорівнює 10 000 Н, а його швидкість – 7 км/год. Яку роботу виконає трактор за 6 год?
Задача 4. Піднімаючись сходами, ви виконали роботу, що дорівнює 10 000 Дж. На яки поверх ви піднялися? Відстань між поверхами 4 м.
4. Підсумок уроку.
5. Домашнє завдання.
Опрацювати &26.
Виконати Впр. 26 (1, 7)