Урок " Механічний рух"

Про матеріал
STEAM- УРОК ДЛЯ УЗАГАЛЬНЕННЯ ТЕМИ «МЕХАНІЧНИЙ РУХ» 7 КЛАС Мета: повторити, систематизувати та узагальнити знання розділу «Механічний рух». Очікувані результати: учні повинні самостійно застосовувати знання, набуті під час вивчення теми «Механічний рух» до розв’язання стандартних і нестандартних задач з використанням міжпредметних зв’язків (математики, історії, географії). Компетентності, що формуються: фізична - розширити практичні навички використання набутих знань в життєвих ситуаціях; розвивати вміння працювати в команді, діяти згуртовано, ефективно, оперативно. Ключові компетентності: спілкування державною мовою – доречно та коректно вживати в мовленні фізичну термінологію; уміння вчитеся впродовж життя – відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення мети; виховувати в учнів інтерес до наукових знань та практичну значимість цих знань в житті людини, виховувати відповідальне ставлення до справи, старанність, уважність, толерантність, впевненість у власній силі та віру в позитивний кінцевий результат; ініціатива і підприємлевість – аналізувати й ухвалювати оптимальні рішення. Матеріально-технічне забезпечення: підручник з фізики для 9 класу за ред. В.Г. Бар’яхтара, С.О. Довгого; комп’ютерна програма «Генератор QR кодів»; ПК, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка,картки. Тип уроку:узагальнення знань, умінь, навичок. Епіграф уроку: "Недостатньо тільки отримати знання; їх треба застосувати. Недостатньо тільки бажати; треба діяти.» Йоганн Вольфганг фон Гете. Хід уроку І. Організація учнів до уроку.(2хв) 1) Привітання учнів. Доброго дня, діти! Вчитель відмічає відсутніх учнів в класному журналі. 2) Готовність учнів до уроку . Кожен урок для вас - це нові знання та несподіванки, радість перемоги над невідомим. Ми вже вивчили тему: "Механічний рух" і сьогодні ми проведемо урок, на якому повторимо і підсумуємо вивчене нами раніше. 3) Психоемоційний настрій. Слава , успіх, визнання… Напевно, кожен із вас відчував що то за щастя, коли все вдається. В такі дні ви відчуваєте у себе за спиною крила, а в тілі - надзвичайну легкість. Підніміть руки, хто відчував щось подібне. Спробуйте згадати всі ті надзвичайні відчуття, нехай ваші тіла зазвучать мелодією, і успіх вам гарантовано. Найголовніше – ніколи не втрачайте надії. ІІ. Перевірка домашнього завдання (3хв) Домашнє завдання: скористатися мобільним телефоном (додаток крокомір) і порахувати кількість кроків від школи до власного будинку та зафіксувати витрачений час на подолання цієї відстані. Обчислити відстань від школи до власного будинку, якщо середня довжина кроку 75см. Дано: Розв’язання N=1000 кроків l= l1•N [l] = 1м l1=75cм=0,75м l = 0,75•1000 = 750м Знайти:l - ? Відповідь: відстань від школи до власного будинку 750м ( Кожна дитина обчислила свою відстань) Всі діти впоралися із завданням. ІІ. Актуалізація опорних знань (8 хв) Для того, щоб ваша робота була якісною, вам необхідно знати основні поняття, формули з теми «Механічний рух» та з’ясувати як саме ви зможете застосовувати ці знання на практиці та в повсякденному житті. Робота в групах: STEM- І ряд , STEM- ІІ ряд, STEM- ІІІ ряд 1.На інтерактивній дошці знаходиться завдання. Знайти продовження визначення( встанови відповідність). З кожної групи по п’ять учасників. 1.Механічним рухом називається… тіло, розмірами якого можна знехтувати в даних умовах руху; 2. Траєкторія –це…. довжина траєкторії; 3. Пройдений тілом шлях – це… уявна лінія, яку описує тіло під час руху. 4. Система відліку включає:… зміна положення тіла відносно інших тіл з плином часу; 5. Матеріальною точкою називають… тіло відліку, систему координат та прилад вимірювання часу; 6. Напрямлений відрізок, що має довжину – це… переміщення 7.Довжина відрізка, що сполучає початкове і кінцеве положення вектор 8. Швидкість руху тіла позначається літерою.. спідометром 9. Швидкість у СІ вимірюється... v 10. У транспортних засобах швидкість руху тіла вимірюють... м/с 11. Формула обчислення шляху V=2πR/Т 12. Формула обчислення середньої швидкості V=l/t 13. Формула швидкості по колу V= (l1+l2+l3)/(t1+t2+t3) 14.формула обчислення швидкості l=v•t 15.Шлях у СІ вимірюється м Учитель.Завдання. На початку уроку клас був поділений на три рівні групи. Ваша задача обчислити який шлях пройшла кожна з команд і з якою швидкістю рухався до школи кожен учасник команди. Робота в групах: STEM- І ряд , STEM- ІІ ряд, STEM- ІІІ ряд Командири команд. Наша робота починається з того, щоб зібрати дані домашнього завдання (який шлях подолав кожен учень), а потім знайти загальний шлях l=l1+l2+l3+l4+…+ln ( де n- кількість учасників команди). Далі потрібно обрахувати кожному учаснику команди, яка швидкість його руху до школи за формулою: v= l/t ІІІ. Основна частина уроку (20хв) Учитель. Перевіримо тепер як ви вмієте виконувати обчислення. Для цього розв’яжемо задачі. Задача1. Найвища гора – Говерла в Українських Карпатах в Полонино – Чорногорському масиві, в межав Закарпатської області; її висота 2061м над рівнем моря. Учитель: Користуючись графіком, 1) визначте о котрій годині туристи розпочали підйом на гору? Відповідь команд: 0 8.00 год туристи розпочали підйом. Учитель: Скільки часу тривали зупинки? Відповідь команд: Зупинки тримали по 10хв. 3.Учитель: Чому дорівнює середня швидкість на кожній ділянці? І ділянка Дано: Розв’язання l1=500м V cер.1= l1/t1 [V]= м/с t1=30хв=1800 l1=500м-0м=500м, t1=((9год-8год)/6)•3= 1/6 •3год=1/2год =0,5год•60=30хв=1800с Знайти :Vсер.1 -? V сер..1= 500/1800 = 0,28 м/с =1000м/год Відповідь команд: V cер.2=0,28м/с= 1000м/год ІІ. ділянка Дано: Розв’язання l2= 500м V cер.2= l2/t2 [V]= м/с t2=40хв=2400с V cер.2= 500/2400=0,21м/с=750м/год Знайти : Vсер.2 -? Відповідь команд: V cер.2= 0,21м/с = 750 м/год ІІІ ділянка Дано: Розв’язання l3= 500м V cер.3= l3/t3 [V]= м/с t3=50хв=3000с V cер.3= 500/3000 =0,17м/с =600м/год Знайти: V3-? Відповідь команд: V cер.3= 1,7м/с=600м/год ІV ділянка Дано: Розв’язання l4= 561м V cер.4= l3/t3 [V]= м/с t4=1год=3600с l4= 2061м-1500м= 561м Знайти: V4-? V cер.4= 561/3600 =0,16м/с =561м/год Відповідь команд: V cер.4= 0,16м/с=561м/год Учитель: Чому дорівнює середня швидкість на всьому шляху? 4. Знайдемо середню швидкість на всьому шляху Дано: l= 2061м V cер.= l/t [V]= м/с t=3год=10800с l= 2061м- 0м= 2061м t = 11.00год -8.00год = 3.00год Знайти: Vсер.-? Vcер.= 2061/10800=0,19м/с=687м/год Відповідь: Vсер.= 0,19м/с = 687м/год Задача 2. Перший у світі атомний підводний човен «Наутілус», побудований у 1955 році у США, розвивав максимальну швидкість – 25 вузлів. Човен знаходився під водою без спливання 90 год. За який час він подолав 2250 км, рухаючись зі швидкістю 20 вузлів ? Робота у групах: (робота з QR кодами): учні поділені на три групи по рядам (екологи, історики та фізики і математики), кожна група отримує картку з інформацією у вигляді QR кода. Скануючи код, кожна група знайомиться зі своїм текстом (Коли з’явилися перші підводні човни з атомними реакторами на борту, забруднення океану від діяльності ядерних реакторів на військових підводних човнах). Після чого кожна група коротко розповідає, про що дізналися з тексту. - Історики збирають інформацію коли з’явилися перші підводні човни з атомними реакторами на борту . - Екологи готують інформацію про забруднення океану від діяльності ядерних реакторів на військових підводних човнах. - Математики готують інформацію як перевести 20 вузлів в м/с - Фізики працюють над розв’язанням задачі. Команда фізиків Задача.Перший у світі атомний підводний човен «Наутілус», побудований у 1955 році у США, розвивав максимальну швидкість – 25 вузлів. Човен знаходився під водою без спливання 90 год. За який час він подолав 2250 км, рухаючись зі швидкістю 20 вузлів ? Дано: Розв’язання l =2250км=2250000м 1вузол =1,852км/год= 1,852•1000м /3600с =0,5м/с v=20вузлів=10м/с 20вузлів=0,5м/с• 20 ≈ 10м/с t -? Час знаходимо за формулою швидкості рівномірного рух v= l/t Записуємо вираз для знаходження шуканої величини: t = l/v [t ]= м/(м/с) =с l= 2250000/10 = 225000(c) = 225000c/3600c =62,5год Відповідь: t = 62,5 год Після чого кожна група коротко розповідає, про що дізналися з тексту Задача 3.Даринка, виконуючи експериментальне завдання з фізики 7 класу разом з батьком, визначила, що склянка з водою,що підігрівалася у НВЧ – печі за 2хв обернулася 28 разів. Учитель. Які характеристики обертального руху можна визначити за цими даними? Відповідь команд. Період і частоту обертання. Учитель. В яких одиницях вимірюються ці характеристики в СІ? Відповідь команд. Період у секундах (с), обертова частота в 1/с. Учитель. Визначте значення періоду та частоти обертання. Дано: Розв’язання t = 2 хв = 120с Щоб знайти період обертання потрібно час поділити N=28 на кількість обертів. T-?, n-? Т= t/N Щоб знайти частоту обертання потрібно кількість обертань поділити на час. n= N/t. Маємо Т= 120/28= 4, 29(с), n= 28/120= 0,23 (1/с) Відповідь: Т=4,29с, n=0,23 1/с. Завдання 4.(5хв) Формування практичних вмінь та навичок. Учні заздалегідь одержують завдання на уроці трудового навчання з підручних матеріалів виготовити модель візка. Після чого продовжують використовувати свою модель на уроці фізики: за допомогою отриманих знань з розділу «Механічний рух» обчислити швидкість візка, коли той долає шлях - довжину учнівської парти.( Шлях і час виміряти). Відповідь учнів. Значення швидкості отримали різні. Учитель: Чому так? Відповідь учнів. Шлях, який проходив візок однаковий 1,2см., а час різний. Учитель. Чому час отримали різний? Відповідь учнів: У кожного візка свій радіус колеса. Чим більший радіус, тим швидше візок долає шлях. IV.Підсумок уроку.(5хв) - Що здалося найцікавішим? - Чи задоволені ви своєю роботою? - Що в цій темі для вас було найважче запам’ятати, оцінити чи розв’язувати задачі? - Оцінювання учнів. V. Домашнє завдання.(2хв) §§6 – 13 повт. Підготуватися до контрольної роботи. Задача. Йдучи до школи, Дарина має перейти дорогу,шириною 8м. Дорогою їде автобус зі швидкістю 50км/год, а Дарина рухається зі швидкістю 5км/год. Запитання: 1) Чому саме з такою швидкістю рухається автобус? 2) За який час Дарина зможе перейти дорогу? 3) На якій безпечній відстані Дарині потрібно переходити дорогу?
Перегляд файлу

1

 

 

STEAM- УРОК ДЛЯ УЗАГАЛЬНЕННЯ ТЕМИ

«МЕХАНІЧНИЙ РУХ» 7 КЛАС

Мета: повторити, систематизувати та узагальнити знання розділу «Механічний рух».

Очікувані результати: учні повинні самостійно застосовувати знання, набуті під час вивчення теми «Механічний рух» до  розв’язання стандартних і нестандартних задач з використанням міжпредметних зв’язків (математики, історії, географії).

Компетентності, що формуються: фізична - розширити практичні навички використання набутих знань в життєвих ситуаціях; розвивати вміння працювати в команді, діяти згуртовано, ефективно, оперативно.

Ключові компетентності:

спілкування державною мовою – доречно та коректно вживати в мовленні фізичну термінологію;

уміння вчитеся впродовж життя – відбирати  й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення мети; виховувати в учнів інтерес до наукових знань та практичну значимість цих знань в житті людини, виховувати відповідальне ставлення до справи, старанність, уважність, толерантність, впевненість у власній силі та віру в позитивний кінцевий результат;

ініціатива і підприємлевість – аналізувати й ухвалювати оптимальні рішення.

Матеріально-технічне забезпечення: підручник з фізики для 9 класу за ред. В.Г. Бар’яхтара, С.О. Довгого; комп’ютерна програма «Генератор QR кодів»; ПК, мультимедійний проектор,  інтерактивна дошка,картки.

Тип уроку:узагальнення знань, умінь, навичок.

Епіграф уроку:

"Недостатньо тільки отримати знання; їх треба застосувати.

 Недостатньо тільки бажати; треба діяти.»

                                                                   Йоганн Вольфганг фон Гете.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.(2хв)

1) Привітання учнів.

Доброго дня, діти! Вчитель відмічає відсутніх учнів  в  класному журналі.

          2) Готовність учнів до уроку .

 Кожен урок для вас - це нові знання та несподіванки, радість перемоги над невідомим. Ми вже вивчили тему: "Механічний рух" і сьогодні ми проведемо урок, на якому повторимо і підсумуємо вивчене нами раніше.    

          3) Психоемоційний настрій.

Слава , успіх, визнання… Напевно, кожен із вас відчував що то  за щастя, коли все вдається. В такі дні ви відчуваєте у себе за спиною крила, а в тілі - надзвичайну легкість.

Підніміть руки, хто відчував щось подібне. Спробуйте згадати всі ті надзвичайні відчуття, нехай ваші тіла зазвучать мелодією, і успіх  вам гарантовано. Найголовніше – ніколи не втрачайте надії.

ІІ. Перевірка домашнього завдання (3хв)

Домашнє завдання: скористатися мобільним телефоном (додаток крокомір) і порахувати кількість кроків від школи до власного будинку та зафіксувати витрачений час на подолання цієї відстані. Обчислити відстань від школи до власного будинку, якщо середня довжина кроку 75см.

Дано:                                                         Розв’язання

N=1000 кроків            l= l1·N      [l] = 1м

l1=75cм=0,75м             l = 0,75·1000 = 750м

 

          Знайти:l - ?                      

 Відповідь: відстань від школи до власного будинку 750м

( Кожна дитина обчислила свою відстань)

Всі діти впоралися із завданням.

ІІ. Актуалізація опорних знань (8 хв)

Для того, щоб ваша робота була якісною, вам необхідно знати основні поняття, формули з теми «Механічний рух» та з’ясувати як саме ви зможете застосовувати ці знання на практиці та в повсякденному житті.

 Робота в групах: STEM- І ряд , STEM- ІІ ряд, STEM- ІІІ ряд

1.На інтерактивній  дошці знаходиться завдання. Знайти продовження визначення( встанови відповідність). З кожної групи по п’ять учасників.

1.Механічним рухом називається…         

тіло, розмірами якого можна знехтувати в даних умовах руху;

2. Траєкторія –це….                                    

довжина траєкторії;

3. Пройдений тілом шлях – це…

уявна лінія, яку описує тіло під час руху.

4. Система відліку включає:…

 

зміна положення тіла відносно інших тіл з плином часу;

5. Матеріальною точкою називають…

тіло відліку, систему координат та прилад вимірювання часу;

6. Напрямлений відрізок, що має довжину – це…

переміщення

7.Довжина відрізка, що сполучає початкове і кінцеве положення

вектор

8. Швидкість руху тіла позначається літерою..

спідометром

9.  Швидкість у СІ вимірюється...

v

10. У транспортних засобах швидкість руху тіла вимірюють...

м/с

11. Формула обчислення шляху

V=2πR/Т

12. Формула обчислення середньої швидкості

V=l/t

13. Формула швидкості по колу

V=

14.формула обчислення швидкості

l=v·t

15.Шлях у СІ вимірюється

м

 

Учитель.Завдання. На початку уроку клас був поділений на три рівні групи. Ваша задача обчислити який шлях пройшла кожна з команд і з якою швидкістю рухався до школи кожен учасник команди.

 Робота в групах: STEM- І ряд , STEM- ІІ ряд, STEM- ІІІ ряд

Командири команд. Наша робота починається з того, щоб зібрати дані домашнього завдання (який шлях подолав кожен учень), а потім знайти загальний шлях l=l1+l2+l3+l4+…+ln ( де n- кількість учасників команди). Далі потрібно обрахувати кожному учаснику команди, яка швидкість його руху до школи за формулою:  v= l/t

ІІІ. Основна частина уроку (20хв)

Учитель. Перевіримо тепер як ви вмієте виконувати обчислення. Для цього розв’яжемо задачі.

Задача1. Найвища гора – Говерла в Українських Карпатах в Полонино – Чорногорському масиві, в межав Закарпатської області;  її висота 2061м над рівнем моря.

 

 

 

 

  

 

Учитель: Користуючись графіком,

1) визначте о котрій годині туристи  розпочали підйом на гору? 

Відповідь команд: 0 8.00 год туристи розпочали підйом.

Учитель: Скільки часу тривали зупинки?

 Відповідь команд: Зупинки тримали по 10хв.

3.Учитель: Чому дорівнює середня швидкість на кожній ділянці? 
І ділянка

Дано:                                          Розв’язання

l1=500м                        V cер.1=       [V]=

t1=30хв=1800           l1=500м-0м=500м,

                                t1==год=год =0,5год·60=30хв=1800с               

Знайти :Vсер.1 -?            V сер..1=  = 0,28 м/с =1000м/год

Відповідь команд: V cер.2=0,28м/с= 1000м/год

ІІ. ділянка

  Дано:                                            Розв’язання

l2= 500м                       V cер.2=       [V]=

t2=40хв=2400с           V cер.2=  500/2400=0,21м/с=750м/год     

                          

Знайти : Vсер.2 -?  

Відповідь команд:   V cер.2=  0,21м/с = 750 м/год

ІІІ ділянка

Дано:                                              Розв’язання

l3= 500м                       V cер.3=       [V]=

t3=50хв=3000с           V cер.3= 500/3000 =0,17м/с =600м/год

         Знайти: V3-?

Відповідь команд: V cер.3= 1,7м/с=600м/год

ІV ділянка

Дано:                                              Розв’язання

l4= 561м                       V cер.4=       [V]=

t4=1год=3600с           l4= 2061м-1500м= 561м

 Знайти: V4-?              V cер.4= 561/3600 =0,16м/с =561м/год

Відповідь команд: V cер.4= 0,16м/с=561м/год

Учитель:  Чому дорівнює середня швидкість на всьому шляху? 

4. Знайдемо середню швидкість на всьому шляху

Дано:

l= 2061м                       V cер.=       [V]=

t=3год=10800с        l= 2061м- 0м= 2061м  

                                  t = 11.00год -8.00год = 3.00год

Знайти: Vсер.-?           Vcер.= 2061/10800=0,19м/с=687м/год

Відповідь: Vсер.= 0,19м/с = 687м/год

Задача 2. Перший у світі атомний підводний човен «Наутілус», побудований у 1955 році у США, розвивав максимальну швидкість – 25 вузлів. Човен знаходився під водою без спливання 90 год. За який час він подолав 2250 км, рухаючись зі швидкістю 20 вузлів ?

             Робота у групах: (робота з QR кодами): учні поділені на три групи по рядам (екологи, історики та фізики і математики), кожна група отримує картку з інформацією у вигляді QR кода. Скануючи код, кожна група знайомиться зі своїм текстом (Коли з’явилися перші підводні човни з атомними реакторами на борту, забруднення океану від діяльності ядерних реакторів на військових підводних човнах). Після чого кожна група коротко розповідає, про що дізналися з тексту.

- Історики збирають інформацію коли з’явилися перші підводні човни з атомними реакторами на борту

.

- Екологи готують інформацію про забруднення океану від діяльності ядерних реакторів на військових підводних човнах.

- Математики готують інформацію як перевести 20 вузлів в м/с

- Фізики  працюють над розв’язанням задачі.

Команда фізиків

Задача.Перший у світі атомний підводний човен «Наутілус», побудований у 1955 році у США, розвивав максимальну швидкість – 25 вузлів. Човен знаходився під водою без спливання 90 год. За який час він подолав 2250 км, рухаючись зі швидкістю 20 вузлів ?

 

Дано: Розв’язання

l =2250км=2250000м         1вузол =1,852км/год= 1,852·1000м /3600с =0,5м/с

v=20вузлів=10м/с              20вузлів=0,5м/с· 20 ≈ 10м/с

t -? Час знаходимо за формулою швидкості         

                                                   рівномірного рух       v=

     

Записуємо вираз для знаходження шуканої величини: t =  

[t ]=

l= = 225000(c) =   =62,5год

Відповідь: t = 62,5 год

Після чого кожна група коротко розповідає, про що дізналися з тексту

Задача 3.Даринка, виконуючи експериментальне завдання з фізики 7 класу разом з батьком, визначила, що склянка з водою,що підігрівалася у НВЧ – печі за 2хв обернулася 28 разів.

Учитель. Які характеристики обертального руху можна визначити за цими даними?

Відповідь команд. Період і частоту обертання.

Учитель. В яких одиницях вимірюються ці характеристики в СІ?

Відповідь команд. Період у секундах (с), обертова частота в 1/с.

Учитель. Визначте значення періоду та частоти обертання.

Дано:                                      Розв’язання

t = 2 хв = 120с          Щоб знайти період обертання потрібно час поділити

N=28                          на кількість обертів.

T-?,   n-?                     Т=

          Щоб знайти частоту обертання потрібно кількість обертань поділити на час. 

n= . Маємо 

Т= 120/28= 4, 29(с),  n= 28/120= 0,23 (1/с)

Відповідь: Т=4,29с, n=0,23 .

Завдання 4.(5хв) Формування практичних вмінь та навичок.

Учні заздалегідь одержують завдання на уроці трудового навчання з підручних матеріалів виготовити модель візка. Після чого продовжують використовувати свою модель на уроці фізики: за допомогою отриманих знань з розділу «Механічний рух» обчислити швидкість візка, коли той долає шлях - довжину учнівської парти.( Шлях і час виміряти). 

Відповідь учнів. Значення швидкості отримали різні.

Учитель: Чому так?

Відповідь учнів. Шлях, який проходив візок однаковий 1,2см., а час різний.

Учитель. Чому час отримали різний?

Відповідь учнів: У кожного візка свій радіус колеса. Чим більший радіус, тим швидше візок долає шлях.

IV.Підсумок уроку.(5хв)

- Що здалося найцікавішим?

- Чи задоволені ви своєю роботою?

- Що в цій темі для вас було найважче запам’ятати, оцінити чи розв’язувати задачі?

- Оцінювання учнів.

V. Домашнє завдання.(2хв)

§§6 – 13 повт. Підготуватися до контрольної роботи.

Задача. Йдучи до школи, Дарина має перейти дорогу,шириною 8м. Дорогою їде автобус зі швидкістю 50км/год, а Дарина рухається зі швидкістю 5км/год.

Запитання:

1) Чому саме з такою швидкістю рухається автобус?

2) За який час Дарина зможе перейти дорогу?

3) На якій безпечній відстані Дарині потрібно переходити дорогу?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

Задача1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2.

Задача 2.

Команда істориків

 https://uk.wikipedia.org/wiki/USS_Nautilus_(SSN-571)

Перші підводні човни з атомними реакторами на борту з'явилися відповідно в США в 1955  «Наутилус» (англ. USS Nautilus (SSN-571)) — перший у світі підводний човен з ядерним реактором у ВМС США і у світі. У 1958 році цей човен вперше у світі виконав похід на Північний полюс.Історично першими побудували атомарину в США. За видатні характеристики автономності і підводного плавання човен отримав ім'я «Наутилус» в честь однойменного знаменитого корабля капітана Немо.

Команда екологів

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%B1%D1%80%D1%83%D0%B4%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%BE%D0%BA%D0%B5%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B2

Радіоактивне забруднення

В океан потрапляє велика кількість радіоактивних ізотопів внаслідок випробувань ядерної зброї (ЯЗ), діяльності ядерних реакторів на військових підводних човнах, скидання контейнерів з відходами атомних електростанцій та ін.

Значна частка радіоактивних речовин потрапила під час аварії на японській Фукусімській АЕС.

З 1964 р. по 1986 р. різні радянські організації скинули у води Північного Льодовитого океану 11 тис. контейнерів із радіоактивним «сміттям».[4]

Команда математиків

        

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1%83%D0%B7%D0%BE%D0%BB_(%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F_%D1%88%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%BA%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96)

1 міжнародний вузол = 1 морська миля/година = 1,852 км/год. Вузол заснований на міжнародно узгодженій довжині морської милі, прийнятій у США в 1954 році (де до того використовували аме

риканську морську милю 1852,249 м), Великій Британії в 1970 році (де раніше використовували британську або адміралтейську морську милю 1853,184 м) й іншими країнами в різні часи. Це визначення вважається загальноприйнятим і використовується в усіх випадках.

 

USS Nautilus (SSN-571) — Википедия

«Наутилус» (SSN-571)

docx
Додав(-ла)
Кучугура Любов
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
30 січня 2022
Переглядів
305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку