Урок "Мінна НЕбезпека"

Про матеріал
Урок "Мінна НЕбезпека" складається із відео та методичної розробки для вчителя. https://www.youtube.com/watch?v=rZQTYnnAKoU&t=1s Проєкт “Знання під час війни” став можливим завдяки підтримці IREX . Вміст є виключною відповідальністю ГО «ВГО «Рушійна Сила» і не обов’язково відображає погляди IREX та Державного департаменту США
Перегляд файлу

Тема заняття: Мінна небезпека

Мета:

-         розповісти про наслідки російського наступу та окупації, які становлять небезпеку для людей,

-         показати, які правила діють на звільнених територіях щодо мінної небезпеки,

-         повідомити, які служби відповідають за безпеку людей на цих територіях,

-         познайомити з переліком вибухонебезпечних предметів (відео),

-         вивчити та закріпити правила поводження з небезпечними чи підозрілими предметами,

-         розробити алгоритм дій, коли зіткнувся з вибухонебезпечним предметом.

План заняття:

1.      Постановка проблеми:

-         учитель пропонує учням подивитись (в реалі, чи на фото) на певні предмети й визначити, які з них є небезпечними;

-         викладач пояснює, що всі запропоновані предмети є вибухонебезпечними;

-         учні пропонують свої варіанти формулювання проблеми, з якою вони стикнулись.

2.     Учитель оголошує тему уроку та очікування від нього:

-         діти повинні усвідомити, що наша реальність змінилась і будь-який предмет може бути небезпечним;

-         учні мають навчитись візуально відрізняти основні небезпечні предмети;

-         учні повинні чітко засвоїти алгоритм поводження з потенційно небезпечними предметами.

3.     Клас дивиться відео “Мінна небезпека”.

4.    Вчитель влаштовує обговорення побаченого в ролику.

5.     Клас повертається до фото, переглянутих на початку уроку, учні пояснюють, чому ділянки, зображені на фото небезпечні.

6.    Гра-симуляція “Як поводитись із незнайомими та потенційно небезпечними предметами?”

7.     Підведення підсумків уроку.

Хід заняття:

1. Постановка проблеми.

Вступне слово вчителя:

-         Поняття “окуповані” та “звільнені території” стали актуальними для нас з 2014 року. З часу, коли розпочалась Українсько-російська війна. Будь-які надзвичайні ситуації, особливо військового характеру призводять до того, що рівень безпеки людей стає значно нижчим. А небезпек, які нас очікують - значно більше. А значить навколо з’являється багато речей, які становлять загрозу нашому життю і здоров’ю. Ці речі залишаються на звільнених територіях у величезній кількості. Більшість із них - вибухонебезпечні предмети.

Завдання: Роздивіться уважно фотографії і скажіть, про що тут нас попереджають?

image

Відповіді:

-         Що на території знаходяться міни,

-         що тут небезпечно для життя,

-         що ходити за попереджувальний знак небезпечно.

Запитання:

-         Яка проблема постає перед людиною, яка бачить такі попереджувальні знаки?

Відповіді:

-         Треба знати, як поводитись,

-         Потрібно усвідомити, що тут є небезпека,

-         Треба вміти розрізняти, які саме предмети є небезпечними.

2. Учитель оголошує тему уроку та очікування від нього.

Пояснення:

-         Вірно! Отже ви вже зрозуміли, що ми говоритимемо про правила поводження з вибухонебезпечними предметами. Сьогодні ми з вами:

-         спробуємо усвідомити, що наше життя, на жаль, змінилось, небезпек у ньому стало більше і будь-який предмет може нести загрозу нашому здоров’ю і життю;

-         повчимось візуально відрізняти основні небезпечні предмети;

-         постараємось виробити і чітко засвоїти алгоритм поводження з потенційно небезпечними предметами.

Запитання: Подивіться ще раз на картинки. Що, на вашу думку, знаходиться на території, яка відмічена такими знаками?

Відповіді:

-         Там знаходяться міни,

-         вибухонебезпечні предмети,

-         снаряди та кулі, які не вибухнули.

Пояснення:

-         Вірно! Так на територіях, де побував окупант, або його диверсійно-розвідувальні групи, позначають місця з потенційно небезпечними предметами. Якими можуть бути ці предмети, давайте послухаємо фахівця.

3.                     Клас дивиться відео “Мінна небезпека”. (перегляд відео) https://www.youtube.com/watch?v=rZQTYnnAKoU&t=1s

4.                     Вчитель влаштовує обговорення побаченого в ролику.

-         Чим небезпечні міни?

-         Чому міни, які полежали у ґрунті, більш небезпечні?

-         Чим відрізняються протипіхотні і протитанкові міни?

-         Яким способом міни потрапляють на нашу територію і як вони спрацьовують?

-         Чому міни небезпечні не тільки для танків і піхоти, а й для мирних людей?

-         Які з мін є найнебезпечнішими, на вашу думку?

-         Що, окрім мін, є також небезпечним?

-         Що ви запам’ятали про те, як потрібно поводитись у разі мінної небезпеки?

5. Клас повертається до фото, переглянутих на початку уроку, учні пояснюють, чому ділянки, зображені на фото - небезпечні.

а) Це - заміновані ділянки.

в) На цих ділянках можуть бути одна й більше мін.

с) Міни можуть бути нажимної дії, тобто такими, що вибухають при наступанні на них.

d) Міна може вибухнути у будь-який момент.

е) Радіус дії міни такий, що навіть стоячи віддалік ти не будеш у безпеці.

6. Гра-симуляція “Як поводитись із незнайомими та потенційно небезпечними предметами?”

Для гри будуть потрібні:

-         предмети, які зовні нагадують вибухонебезпечні,

-         Червона стрічка, хусточка, футболка,

-         дерев’яні кілки, гілки, палички, -         маркери, фанерні або картонні дощечки, - папір, скотч, канцелярські кнопки.

Умови гри:

-         Діти діляться на групи.

-         Вони виходять погуляти й раптом бачать незнайомий предмет, який нагадує міну.

-         Їм потрібно придумати, як діяти у цій ситуації.

-         За результатами своїх дій, команди повинні скласти пам’ятку для тих, хто прийде сюди після них, написати і прикріпити її до дощечки.

Виграє команда, яка найточніше передасть правила безпеки при виявленні вибухонебезпечного предмета.

Щоб підбити підсумки, вчитель зачитує правила, а діти звіряють, чи так вони написали і що пропустили.

Вчитель зачитує правила:

ВІД ПРАВИЛЬНИХ ДІЙ ЗАЛЕЖИТЬ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ’Я ВАШЕ І ОТОЧУЮЧИХ!

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:

· наближатися до виявленого предмета;

· пересувати його або брати в руки;

· розряджати, кидати, ударяти по ньому;

· розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмет;

· приносити предмет додому, у навчальне приміщення, інші багатолюдні місця.

При знаходженні вибухонебезпечного пристрою:

· позначте місце, не наближаючись до нього, відійдіть на безпечну відстань і повідомте чергові служби МНС (тел. 101), міліцію (тел.102);

· не підходьте до предмета, не торкайтеся і не пересувайте його, не допускайте до знахідки інших людей;

· припиніть усі рухи у районі виявлення вибухонебезпечного предмета;

· не користуйтеся поряд з небезпечними предметами мобільним телефонам (дзвінок може спровокувати вибух);

· дочекайтеся прибуття фахівців, вкажіть місце знахідки та повідомте час її виявлення.

7. Підведення підсумків уроку.

Діти заповнюють табличку, вчитель закликає їх поділитись тим, що вони написали.

Сьогодні я дізнався

Сьогодні я навчився

Сьогодні я зрозумів

 

 

 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ісаєва Галина Станіславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
29 вересня 2022
Переглядів
5110
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку