Урок "Міжнародні організації, їх функціональний і просторовий розподіл. Загальнополітичні та спеціальні організації"

Про матеріал

характеристика сучасних міжнародних організації, розрізняти загальнополітичні та спеціальні міжнародні організації, обговорювати основні вектори зовнішньої політики України, оцінювати політико – географічне положення країни

Перегляд файлу

План-конспект уроку з географії

Тема: Міжнародні організації, їх функціональний і просторовий розподіл. Загальнополітичні та спеціальні організації

Мета:

а) навчальна: навчати учнів характеризувати сучасні міжнародні організації, розрізняти загальнополітичні та спеціальні міжнародні організації, обговорювати  основні вектори зовнішньої політики України, оцінювати політико – географічне положення країни

б) розвиваюча: розвивати географічне мислення , готувати повідомлення і робити узагальнення до теми на основі  аналізу додаткових джерел,  практичні навички користування  додатковими джерелами географічних знань, атласами та контурними картами, знаходити і показувати на карті держави;

в) виховна: виховувати інтерес до предмета, розуміння важливості його вивчення. зацікавленість до політичного розвитку України та інших держав.               

Тип уроку:комбінований.

Методи і методичні прийоми:

1. Інформаційно- рецептивний:

а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, робота з підручником.

б) наочний: ілюстрація;

2) Репродуктивний

Методичні прийоми: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом, постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

Матеріали та обладнання: політична карта світу, атласи 10 класу, контурні карти;

Міжпредметні зв’язки: біологія,екологія історія.

Література:

для учнів –  Кобернік С.Г., КоваленкоР.Р. Географія Підр.10 клас: 2010

для вчителів - Гладкий Ю.Н., Лавров С.Б. Экономическая и социальная география мира: Учебник для 10 кл. — М.: Просвещение, 1995.— 270 с.

- Масляк П. О., Олійник Я. Б., Степаненко А. В. Словник — довідник учня з економічної і соціальної географії світу. — К.: Лібра, 1996 — 328 с.

 

 

 

ХІД УРОКУ

Час

Структурні етапи уроку

Засоби навчання

1-2 хв.

 

 

4хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

20-25 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5-7хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1хв.

 

 

 

 

 

 

 

5-7хв.

 

 

 

 

 

 

 

І. Організаційний етап.

Вчитель проводить перевірку відсутніх, встановлює причини відсутності учнів, заповнює журнал по своєму предмету.

ІІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

Завдання

  1. Охарактеризуйте країни за наведеною схемою.

Країна

Історико – географічний регіон

Форма державного управління

Форма адм.- терит. устрою

Тип за рівнем розвитку

 

 

 

 

 

Варіант 1. Пд.. Америка, Іспанія, Японія, Білорусь.

Варіант 2. Бразилія, Росія, США, Індія.

  1. Які міжнародні організації ви знаєте?
  2. До яких міжнародних організацій входить Україна?
  3. Що ви знаєте про СНД?
  4. Які держави входять до ЄС? Чому багато країн прагнуть вступити до цієї організації?

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Чому люди дружать? Це не просто запитання , відповіді на нього допоможуть краще зрозуміти, як і чому дружать  не тільки люди, але й країни. Звичайно, відносини між ними більш складні, різноманітніші, але  таке порівняння цілком доречне. І там і тут в основі об’єднання, дружби лежать інтереси, вигоди, які одержують усі учасники співтовариства країн.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

План

  1. Загальнополітичні та спеціальні міжнародні організації
  2. Найважливіші міжнародні економічні організації

 

 

1. Завдання, які повстали перед сучасною цивілізацією, настільки масштабні й складні, що більшість із них можна  розв’язати лише спільними зусиллями багатьох країн. Для розв’язання проблем, які виходять за межі однієї держави, створюються міжнародні організації.

 Найчастіше їх розрізняють за метою створення (призначенням). За цією ознакою  вони поділяються на загальнополітичні  (ООН, Ліга американських держав, Організація африканської єдності, Рада Європи), а також спеціальні, серед яких: військово – політичні (НАТО, АНЗЮС), економічні (Організація країн – експорту нафти, Європейський Союз, Світова організація торгівлі), культурні (ЮНЕСКО), спортивні (Міжнародний олімпійський комітет), гуманітарні (Товариство Червоного Хреста і Червоного Півмісяця), екологічні (Міжнародна спілка охорони природи) тощо.

 Найавторитетнішою міжнародною організацією світу є загальнополітичне об’єднання – Організація Об’єднаних Націй (ООН). Зараз це потужне об’єднання, до якого входять майже всі суверенні держави світу. Воно має складну структуру  та постійно діючі органи (Генеральну Асамблею, Раду Безпеки, Секретаріат, Міжнародний суд тощо).

 Оскільки завдання ООН дуже різнобічні, до її складу входять численні спеціалізовані  організації, кожна з яких працює за певним напрямком. Так, н-д, Організація ООН  з питань освіти, науки, культури (ЮНЕСКО), штаб – квартира якої розміщена в Парижі, стимулює наукову і творчу діяльність, реалізує освітні програми ООН, ужива заходів щодо збереження культурної та історичної  спадщини людства.

 Прикладом регіональної  загальнополітичної міжнародної організації є Рада Європи, створена в 1949 р.

 Найвпливовішою міжнародною військово – політичною організацією є Організація Північно – Атлантичного Договору (НАТО).

 

2. Розширення економічних зв’язків між окремими  країнами і регіонами світу викликало в другій половині ХХ ст.. посилений розвиток міжнародної економічної інтеграції – процесу взаємного зближення і взаємо доповнення господарства країн світу. Унаслідок цього у світі виникли численні міжнародні  економічні організації. Однією з найважливіших є Світова організація торгівлі (СОТ). Її членами є понад 150 країн світу (серед них і України). Найважливішими завданнями сот є:

а) розвиток міжнародної торгівлі на основі справедливої і чесної конкуренції;

б) сприяння зростанню виробництва та обміну товарами і послугами між країнами світу;

в) створення у світі більшої кількості робочих місць.

 Завдяки діяльності СОТ на сьогодні  95 % світової торгівлі регулюється правилами цієї організації.

 Найвідоміша і найбільш впливова регіональна організація – Європейського Союзу (ЄС). Сьогодні він об’єднує 27 країн.

 Приклад успішної діяльності ЄС викликав появу економічних інтеграційних об’єднань в інших регіонах світу. Так у 1992 р. була  створена Північно – американська  асоціація вільної торгівлі (НАФТА), до складу якої увійшли США, Канада, Мексика; у 1991 р. був створений Північноамериканський  спільний ринок (МЕРКОСУР), до якого увійшли Бразилія, Аргентина, Уругвай, Парагвай та ін.

 

V. Формування вмінь та навичок:

Запитання та завдання.

На прикладі України покажіть позитивні й негативні  наслідки вступу до СОТ

Позитивні наслідки

Негативні наслідки

Усунення бар’єрів у торгівлі з більшістю країн світу і як наслідок – здобуття рівних прав у міжнародній торгівлі .

Збільшення ринку збуту виробленої в Україні продукції.

Більш широкий доступ до прогресивних технологій.

Забезпечення передбачуваності та  послідовності  державної політики через дотримання зобов’язань, узятих під час вступу до СОТ.

Українські споживачі  отримують більше можливостей для придбання якісних товарів.

Покращання привабливості  України для внутрішніх та зовнішніх інвесторів.

Скорочення державних програм підтримки сільського господарства.

Широкий доступ товарів іноземного виробництва може привести до того, що деякі місцеві підприємства не витримають високого рівня  конкуренції.

Буде відбуватися перерозподіл  ресурсів на користь великих підприємств.

На економіку країни будуть впливати несприятливі явища, які періодично відбуваються у світовому господарстві (н-д глобальна фінансова криза )

 

VІ. Домашнє завдання.

Опрацювати § 3  підручника.

  1. Використовуючи додаткову літературу, дізнатися, до складу яких міжнародних організацій входять Україна, Франція, Ін­дія, Японія, Грузія.

 

VІ.Підведення підсумків уроку.

  •      Суверенні держави є членами міжнародних організацій, які за

своїми функціями поділяються на загальнополітичні та спеці­альні (військові, економічні, валютно-фінансові та ін.).

  • Найважливішою глобальною організацію є ООН, що створена для укріплення миру, безпеки та розвитку співробітництва між країнами.
  • Україна бере участь у роботі багатьох міжнародних організацій.

 

Журнал

 

 

Листки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картки

 

 

 

 

 

 

 

Дошка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Журнал

 

docx
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
1452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку