характеристика сучасних міжнародних організації, розрізняти загальнополітичні та спеціальні міжнародні організації, обговорювати основні вектори зовнішньої політики України, оцінювати політико – географічне положення країни
План-конспект уроку з географії
Мета:
а) навчальна: навчати учнів характеризувати сучасні міжнародні організації, розрізняти загальнополітичні та спеціальні міжнародні організації, обговорювати основні вектори зовнішньої політики України, оцінювати політико – географічне положення країни
б) розвиваюча: розвивати географічне мислення , готувати повідомлення і робити узагальнення до теми на основі аналізу додаткових джерел, практичні навички користування додатковими джерелами географічних знань, атласами та контурними картами, знаходити і показувати на карті держави;
в) виховна: виховувати інтерес до предмета, розуміння важливості його вивчення. зацікавленість до політичного розвитку України та інших держав.
Тип уроку:комбінований.
Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація;
2) Репродуктивний
Методичні прийоми: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом, постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
Матеріали та обладнання: політична карта світу, атласи 10 класу, контурні карти;
Міжпредметні зв’язки: біологія,екологія історія.
Література:
для учнів – Кобернік С.Г., КоваленкоР.Р. Географія Підр.10 клас: 2010
для вчителів - Гладкий Ю.Н., Лавров С.Б. Экономическая и социальная география мира: Учебник для 10 кл. — М.: Просвещение, 1995.— 270 с.
- Масляк П. О., Олійник Я. Б., Степаненко А. В. Словник — довідник учня з економічної і соціальної географії світу. — К.: Лібра, 1996 — 328 с.
ХІД УРОКУ
Час |
Структурні етапи уроку |
Засоби навчання |
||||||||||||||
1-2 хв.
4хв.
3хв.
20-25 хв.
5-7хв.
1хв.
5-7хв.
|
І. Організаційний етап. Вчитель проводить перевірку відсутніх, встановлює причини відсутності учнів, заповнює журнал по своєму предмету. ІІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. Завдання
Варіант 1. Пд.. Америка, Іспанія, Японія, Білорусь. Варіант 2. Бразилія, Росія, США, Індія.
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Чому люди дружать? Це не просто запитання , відповіді на нього допоможуть краще зрозуміти, як і чому дружать не тільки люди, але й країни. Звичайно, відносини між ними більш складні, різноманітніші, але таке порівняння цілком доречне. І там і тут в основі об’єднання, дружби лежать інтереси, вигоди, які одержують усі учасники співтовариства країн. ІV. Вивчення нового матеріалу. План
1. Завдання, які повстали перед сучасною цивілізацією, настільки масштабні й складні, що більшість із них можна розв’язати лише спільними зусиллями багатьох країн. Для розв’язання проблем, які виходять за межі однієї держави, створюються міжнародні організації. Найчастіше їх розрізняють за метою створення (призначенням). За цією ознакою вони поділяються на загальнополітичні (ООН, Ліга американських держав, Організація африканської єдності, Рада Європи), а також спеціальні, серед яких: військово – політичні (НАТО, АНЗЮС), економічні (Організація країн – експорту нафти, Європейський Союз, Світова організація торгівлі), культурні (ЮНЕСКО), спортивні (Міжнародний олімпійський комітет), гуманітарні (Товариство Червоного Хреста і Червоного Півмісяця), екологічні (Міжнародна спілка охорони природи) тощо. Найавторитетнішою міжнародною організацією світу є загальнополітичне об’єднання – Організація Об’єднаних Націй (ООН). Зараз це потужне об’єднання, до якого входять майже всі суверенні держави світу. Воно має складну структуру та постійно діючі органи (Генеральну Асамблею, Раду Безпеки, Секретаріат, Міжнародний суд тощо). Оскільки завдання ООН дуже різнобічні, до її складу входять численні спеціалізовані організації, кожна з яких працює за певним напрямком. Так, н-д, Організація ООН з питань освіти, науки, культури (ЮНЕСКО), штаб – квартира якої розміщена в Парижі, стимулює наукову і творчу діяльність, реалізує освітні програми ООН, ужива заходів щодо збереження культурної та історичної спадщини людства. Прикладом регіональної загальнополітичної міжнародної організації є Рада Європи, створена в 1949 р. Найвпливовішою міжнародною військово – політичною організацією є Організація Північно – Атлантичного Договору (НАТО).
2. Розширення економічних зв’язків між окремими країнами і регіонами світу викликало в другій половині ХХ ст.. посилений розвиток міжнародної економічної інтеграції – процесу взаємного зближення і взаємо доповнення господарства країн світу. Унаслідок цього у світі виникли численні міжнародні економічні організації. Однією з найважливіших є Світова організація торгівлі (СОТ). Її членами є понад 150 країн світу (серед них і України). Найважливішими завданнями сот є: а) розвиток міжнародної торгівлі на основі справедливої і чесної конкуренції; б) сприяння зростанню виробництва та обміну товарами і послугами між країнами світу; в) створення у світі більшої кількості робочих місць. Завдяки діяльності СОТ на сьогодні 95 % світової торгівлі регулюється правилами цієї організації. Найвідоміша і найбільш впливова регіональна організація – Європейського Союзу (ЄС). Сьогодні він об’єднує 27 країн. Приклад успішної діяльності ЄС викликав появу економічних інтеграційних об’єднань в інших регіонах світу. Так у 1992 р. була створена Північно – американська асоціація вільної торгівлі (НАФТА), до складу якої увійшли США, Канада, Мексика; у 1991 р. був створений Північноамериканський спільний ринок (МЕРКОСУР), до якого увійшли Бразилія, Аргентина, Уругвай, Парагвай та ін.
V. Формування вмінь та навичок: Запитання та завдання. На прикладі України покажіть позитивні й негативні наслідки вступу до СОТ
VІ. Домашнє завдання. Опрацювати § 3 підручника.
VІ.Підведення підсумків уроку.
своїми функціями поділяються на загальнополітичні та спеціальні (військові, економічні, валютно-фінансові та ін.).
|
Журнал
Листки
Картки
Дошка
Журнал |