Урок "Множення одночлена на многочлен".

Про матеріал

Тема: Множення одночлена на многочлен.

Мета:

Навчальна: актуалізувати знання та уміння про одночлени та многочлени, записані у стандартному вигляді, застосувати розподільний закон множення щодо розв'язування вправ

Розвиваюча: розвивати навички обчислення, розпізнання одночленів та многочленів, запису одночленів та многочленів у стандартному вигляді, спрощення виразів, зведення подібних членів, розкриття дужок;

Виховна: виховувати уважність, стриманість, колективність,індивідуальність, організованість, ініціативність, зацікавленість, любов до предмет та гордість за красу нашої держави.

Тип уроку: Урок формування знань, умінь та навичок.

Перегляд файлу

Алгебра 7 клас

Тема: Множення одночлена на многочлен.

Мета:

Навчальна: актуалізувати знання та уміння про одночлени та многочлени, записані у стандартному вигляді, застосувати розподільний закон множення щодо розв'язування вправ

Розвиваюча: розвивати навички обчислення, розпізнання одночленів та многочленів, запису одночленів та многочленів у стандартному вигляді, спрощення виразів, зведення подібних членів, розкриття дужок;

Виховна: виховувати  уважність, стриманість, колективність,індивідуальність, організованість, ініціативність, зацікавленість, любов до  предмет  та гордість за  красу  нашої   держави.

 Тип уроку: Урок формування знань, умінь та навичок.

Обладнання: мультимедійна дошка, проектор,комп’ютер, презентація до уроку

Очікувані  результати:

  •  перетворювати алгебраїчні вирази 
  •  перетворювати в стандартний  вигляд  многочлен
  •  додавати і  віднімати  многочлени
  •  множити одночлен  на  многочлен

Хід уроку

І Орг.  етап

Добрий день діти! Рада  бачити вас  усіх у  класі.

Вітання дітей.

 В нашім класі дружні всі,

Я і ти, і ми, і ви.

Добрий день, тому хто зліва,

Добрий день тому, хто справа,

Ми одна сім'я.

Слайд 1

Вчитель

Слайд 2

Тож  посміхніться, забудьте  про  свої  негаразди,  адже  попереду  вас  чекає  цікава  подорож  по  семи  чудесах  України.

Девізом  нашого  уроку  будуть  слова :

Думать - колективно

Розв’язувати  -оперативно

Відповідати -вірно

І успіх  буде – неодмінно

Отже , переходимо до  нашої  традиційної  частини  уроку – це  перевірка  домашнього завдання

ІІ Перевірка  домашнього завдання

Що  вивчали  на  попередньому  уроці?

Відповідь учнів:

Множення  одночлена  на  многочлен та  його  стандартний  вигляд

Тому  і  поговоримо трішечки по  цих  питаннях

Працюємо  за  схемою як  працювали  і  раніше

На  дошці   частина  речення і  ви  його  продовжуєте:

Слайд 3

Слайд 4

Слайд 5

Учні  здають  картки з виконаним  завданням

Запитання  по  виконанню домашнього  завдання

Усна  перевірка

Домашнє завдання виконували диференційовано

1група № 369,370 (а,в)

2група №  378

3 Група № 380

Опитую  домашнє завдання

ІІІ

Бесіда  вчителя

Слайд 6

 

Слайд 7

 

Вчитель:

На  уроках  географії   вам  говорили  про  7  найдавніших  історичних споруд , які  визнані чудесами  світу. Давайте  пригадаємо їх:

Слайд8

 Слайд9

 Слайд10

Слайд 11

Слайд 12

Слайд 13

Слайд 14

Учитель:

Сьогодні  ми  з  вами здійснемо  математичну  подорож  по  карті  нашої держави

Перед  тим , як  розпочати  подорож, хочу  загадати  вам  загадку

 

Слайд15

Слайд 16

  Епіграфом  сьогоднішнього уроку  я  взяла  слова М. Рильського «Мало  любити  свій  рідний  край ,  його  треба  знати»

 

Щоб дізнатися  назву  міста , з  якого розпочнемо  нашу  подорож,  давайте  розв ’яжемо такі  рівняння: (робота в групах)

Слайд 17

Правильність виконання завдання перевіримо, виконавши наступні завдання.

Завдання 1.

На картках записані відповіді до рівнянь. З іншого боку нанесені букви. Розмістіть відповіді у порядку спадання і з букв, що на задній стороні карток складіть слово.

Якщо завдання виконано вірно, ви дізнаєтеся назву міста, що є  нашою першою зупинкою.

Відповідь:   4,8 – К;     4 – И;     Ї;     –8 – В.

Отже, це  місто Київ

Слайд 18

Сума  коренів рівнянь  вказує  на  кількість чудес  України  в Києві

Відповідь: 2.

Отже, у Києві розташовано два із семи чудес України – це Києво-Печерська лавра  та  Софія Київська

(Демонструється зображення пам’яток історії.)

  Слайд 19

Учень

Києво-Печерська лавра – православний монастир, заснований у 1051році монахами Антонієм і Феодосієм у печерах біля літньої княжої  резиденції Брестово поблизу Києва. В ХІ столітті монастир став центром розповсюдження і затвердження християнства в Київській Русі. У ХІІ столітті монастир отримав  статус „лаври” – головного великого монастиря.

        Слайд 20

Учень Софія Київська – всесвітньо відома пам’ятка архітектури і монументального живопису ХІ століття. Заснування собору згадується в літописах 1017 року. Будівничим літописці називають великого київського князя Ярослава Мудрого. Софія Київська – свідок і безпосередній учасник життя Києва протягом багатьох сторіч. Великих збитків було завдано музею під час Великої Вітчизняної війни. Хоч сам собор не зазнав руйнування, однак були пограбовані архіви музею, вивезені цінні фрески ХІІ століття. Лише після війни їх повернули музею в пошкодженому вигляді.

Вчитель

Мандруємо далі Дніпром до наступного міста – володаря одного із семи чудес України

Завдання 3.

Розгадайте кросворд, прочитайте ключове слово і ви дізнаєтеся назву міста у якому знаходиться ще одне з чудес України.

Слайд 21

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:  1. Знак.  2. Квадрат.  3. Степінь.  4. Многочлен.  5. Розподільного.  6. Вісім.  7. Множення.  8. Тотожність.  9. Одинадцять.

 

 

 

 

 

 

 

1

з

н

а

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

к

в

а

д

р

а

т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

с

т

е

п

і

н

ь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

м

н

о

г

о

ч

л

е

н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

р

о

з

п

о

д

і

л

ь

н

о

г

о

 

 

 

 

 

 

6

в

і

с

і

м

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

м

н

о

ж

е

н

н

я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

т

о

т

о

ж

н

і

с

т

ь

 

 

 

 

 

 

 

9

о

д

и

н

а

д

ц

я

т

ь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ключове слово: Запоріжжя.

Так, саме у місті Запоріжжі знаходиться третє із семи чудес України – це Національний заповідник „Острів Хортиця”.

Слайд 22

Музей історії запорізького козацтва на острові відкрито 14 жовтня 1983 року. Ще на початку ХХ століття на Хортиці було 129 курганів, проте до наших днів уціліло лише близько двох  десятків. На курганах установлено стародавні скульптури, людиноподібні стели, „скіфські баби”, інші експонати доби бронзи. З козацької вежі відкривається чудовий краєвид на Дніпрогес, скелі, острови, що нагадують колишні грізні Дніпрові пороги

ІV. Формування  умінь та вдосконалення навиків

Вниз по Дніпру, а потім Чорним морем вирушаємо на Південний  берег Криму, у таврійські степи, у місто Севастополь, на пошуки наступного дива.

Спочатку пригадаємо правило множення многочлена на одночлен.

(Учні формулюють правило)

Щоб дізнатися назву четвертого дива, ви повинні виконати наступне завдання.

Завдання 4.

Із виразів, що містяться в стовпцях А і Б  Таблиці 1 складіть правильні рівності, отримайте чотири двоцифрових числа. Утворені числа розмістіть у порядку зростання і за допомогою Таблиці 2 прочитайте закодоване слово.

 Таблиця 1.

№п/п

А

Б

№п/п

1

(3а + с) 2а

5 – 8х4 + 10х3 2

1

2

3 (3х2 – 4х + 5)

– 6а5 + 8а4 4

2

3

(– а + ас)с2

2 + 2ас 1

3

4

–2а3(3а2 – 4а)

– ас2 + ас3 3

4

 

Таблиця 2.

13

21

34

42

ХЕ

РС

ОН

ЕС

 

 

Відповідь:  Закодоване слово  Херсонес.

Отже, ми відк рили четверте диво  України – Херсонес Таврійський.

Учень. Комплекс пам’яток, що входить до складу заповідника Херсонес Таврійський, має не тільки національне, а й міжнародне значення. Це місто-держава мало довге життя – майже дві тисячі років – і його історія є частиною історії Древньої Греції, Древнього Риму та Візантії... Місто Херсонес було засноване древньогрецькими колоністами більше ніж 2500 років тому на південному заході Криму. В кінці ХІV століття навала кочівників поклала кінець існуванню міста, а його руїни поховала земля. Лише в 1827 році на цьому місці розпочалися розкопки, які майже відразу принесли Херсонесу ще одну назву – „Руська Троя”.

Слайд 23

Слайд24 (робота з учнями, які мають середній рівень успішності)

Завершимо подорож Дніпром та Чорним морем і продовжимо подорожувати по суходолу. Вирушаймо в путь на захід Украйни.

А зараз попрацюємо із підручником. П’яте диво України я вам відкрию в обмін на правильне розв’язання задачі  №410  з підручника.

Колективне розв’язування:

Завдання 5.

№410.

Розв’язання.

Позначимо  ширину прямокутника через  х см, тоді  довжина дорівнюватиме  2,4хсм. Площа такого  прямокутника  дорівнюватиме:  2,4х·х = 2,4х2см2. Якщо  ширину збільшити на 2см, то вона дорівнюватиме  (х + 2)см.

Складаємо рівняння.

(х + 2) 2,4х =2, 4х2 + 24

2,4х2 + 4,8х = 2,4х2 + 24

4,8х = 24

х = 5

Отже, одна сторона прямокутника дорівнює  5 см, а друга – 12 см.

Знайдемо  площу  5  12=60 см

Відповідь:   60 см

Вітаю! Ви успішно розв’язали задачу  і я вам відкрию п’яте диво України – це Національний історико-архітектурний заповідник „Кам’янець”, що знаходиться у місті Кам’янець-Подільський.

Слайд 25

Учень. Кам’янець-Подільський – місто, що зберегло дух  середніх віків. Літопис приписує будівництво кам’яної фортеці литовським князям Корятовичам, які правили князівством у 60-90-х роках ХІV століття. Архітектура Старого міста-заповідника зберегла зразки культур різних народів (українців, поляків, вірмен, турків, росіян) та релігій (православної, католицької, іудейської, мусульманської). Завдяки унікальному поєднанню містобудівної, архітектурної, історичної спадщини Старого міста з ландшафтом каньйону річки Смотрич  „Культурний ландшафт каньйону ” визначено кандидатом до списку світової культурної спадщини ЮНЕСКО.

За допомогою учнів, які самостійно виконали тестові завдання, ми завітаємо до наступного міста нашої зупинки. Складіть, будь-ласка, слово із букв, що визначають правильний варіант вашої відповіді і прочитайте назву міста (відповіді записані учнями на дошці)

Завдання 6

Наступна наша зупинка – це місто Хотин. У цьому місті розташований Державний історико-архітектурний заповідник „Хотинська фортеця”, що є шостим дивом України. Хотин, що приваблює туристів з усього світу, одне з найдавніших міст України, нещодавно відсвяткував своє 1000-ліття. Знаходиться за 15 км від Кам’янця – Подільського. Назва міста, ймовірно походить від дієслова „хотіти”. Це місце завжди було бажане для древніх поселенців. Вони завжди хотіли жити у цьому красивому і багатому краї.

Слайд 26

Останнє місто, яке ми  відвідаємо під час нашої подорожі, знаходиться на шляху додому.

Для зустрічі з сьомим дивом України вам потрібно розв’язати рівняння і розгадати зашифроване слово.

Завдання 7.

Розв’язати рівняння  за  порами  року

Слайд 27

Шифр.    5    У;    2    М;    1,25    А;        НЬ.

Розмістіть відповіді до рівнянь в порядку спадання та прочитайте назву міста нашої останньої зупинки. Так, це місто Умань, в якому знаходиться сьоме диво України – Національний дендрологічний парк „Софіївка”.

Слайд 28

Уманський парк „Софіївка” є шедевром і зразком світового садово-паркового мистецтва кінця ХVІІІ початку ХІХ сторіч. Парк розкинувся на площі 154,7 гектарів на околиці старовинного міста Умань Черкаської області. Заснований парк у 1796 році багатим польським магнатом Станіславом Потоцьким на честь своєї красуні-дружини гречанки Софії і був подарований їй в день янгола у травні 1802 року. Дивовижні пейзажі, екзотичні рослини, античні скульптури, водойми, каскади, фонтани, камінні гроти – все це можна побачити, відвідавши парк.

Слайд 29

V. Оцінювання. обгрунтовування оцінок 

VІ. Підсумок уроку.

Закінчіть речення.

Слайд 30

Ось і завершилася наша подорож. Ми з вами повторили правила множення многочлена на одночлен, перетворювали вирази, розв’язували задачі та рівняння. Разом з тим, ми побували у визначних куточках нашої Батьківщини, згадали про історичні пам’ятки нашого народу, які мають величезну цінність не лише для нашої держави, а й для світу в цілому. 

VІІ. Домашнє завдання.

 -Повторити правила: § 13 ст. 71-72;

- повторити властивості степенів ст. 52-53;

- №398 1 група;

- №406(а,в) 2 група; - № 404(а,в), та перелічити історичні місця села,

- 3 група № 404(а,в),  скласти математичний кросворд „Многочлен”.

Учитель: Кожна людина – це звичайний дріб, знаменник якого вказує, що думає людина про себе, а чисельник – що думають про неї люди. Я бажаю всім вам, щоб цей дріб був у вас завжди неправильним. Хай в усьому вам щастить.

Чуєм, як дзвенить дзвінок,

Всім СПАСИБІ за урок!

 

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Істер О.С.)
До уроку
§ 9. Множення одночлена на многочлен
Додано
21 березня 2018
Переглядів
1639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку